mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#99 Ja, det er den totale volumen. Det ved jeg, men det er mængden af olie der er tilbage jeg er interesseret i.
Tanken kan indeholde godt 1000 liter, men hvor meget olie er der tilbage hvis der er 42cm oliestand f.eks?
*EDIT* Skal lige siges at tanken er 125cm i længden.
Tanken kan indeholde godt 1000 liter, men hvor meget olie er der tilbage hvis der er 42cm oliestand f.eks?
*EDIT* Skal lige siges at tanken er 125cm i længden.
I know, og jeg skal i så fald integrere udtrykket for halvsfæren. Det orker jeg ikke lige, når jeg allerede er i gang med LinAlg. Der findes sikkert allerede et svar på nettet.
#10102 Kan du beskrive bundens hældning i forbindelse med en parabel eller lign.
I så fald handler det jo blot om at stille den i et kordinatsystem og lade x-aksen være oliestanden. Så skal du bare bruge integral regning til at finde rumfanget af udsnitet og så gange det op så det bliver cirkulært
I så fald handler det jo blot om at stille den i et kordinatsystem og lade x-aksen være oliestanden. Så skal du bare bruge integral regning til at finde rumfanget af udsnitet og så gange det op så det bliver cirkulært
for cylinderen er formlen i forhold til standen H og længden L:
½*r^2*(invsin(1-(H/r))-(1-H/r))*L
Det med sphererne er dedsværre mere indviklet, da du skal kende deres radius mod midten af den sfære som de er en del af, jeg tvivler nemlig stærkt på at det er 2 halvkugler!
½*r^2*(invsin(1-(H/r))-(1-H/r))*L
Det med sphererne er dedsværre mere indviklet, da du skal kende deres radius mod midten af den sfære som de er en del af, jeg tvivler nemlig stærkt på at det er 2 halvkugler!
Hvordan logger man på en pc udelukkende med touch skærm
Press CTRL AL DEL og Windows Security button.
Der er ingen security knap. Og Windows OSK understøtter ikke at man trykker CTRL ALT DEL, heller ikke med Sticky keys.
Press CTRL AL DEL og Windows Security button.
Der er ingen security knap. Og Windows OSK understøtter ikke at man trykker CTRL ALT DEL, heller ikke med Sticky keys.
... Jeg har kigget på volumen for den tank, men jeg kan sgu ikke få spejlet det skide udtryk i x=y. Jeg failer til de integrationsgrænser.
Either you fail at quoting or you are tricking me:MiniatureZeus (10111) skrev:que?
Daniel-Dane (10110) skrev:The Game.
#10104 Top og bund er tæt på at være perfekte halvcirkler.
#10105 Tanken er ikke en cylinder, men en kasse med rund top og bund.
Olietank.gif (Opdateret)
Men jeg har fundet denne side, hvor man kan udregne indholdet af en cylindrisk tank som ligger ned. Så er det bare med at få hevet formlen ud af det JavaHejs der.
#10105 Tanken er ikke en cylinder, men en kasse med rund top og bund.
Olietank.gif (Opdateret)
Men jeg har fundet denne side, hvor man kan udregne indholdet af en cylindrisk tank som ligger ned. Så er det bare med at få hevet formlen ud af det JavaHejs der.
Aaargh! Jeg har endelig udledt det for en skide sfære og så ændrer du tegningen! Jeg kunne være gået i seng for en time siden...
Nå, i det mindste skulle den være nemmere at finde volumen for.
Nå, i det mindste skulle den være nemmere at finde volumen for.
#10114 Jeg har fået hevet formlen ud af JavaHejset og smidt den i en google docs regneark. Den deler jeg med jer i morgen, når jeg har fået den finpudset.
Virkelig? Jeg hader Maple, fordi den giver mig så langt et svar! (Jeg har dog kun nået at udregne arealet af en cirkel, som fyldes op fra bunden af.)
http://peecee.dk/uploads/122010/q1.png
Wait a, jeg glemte, at det ikke passede. Fuck disss, jeg kigger på det i morgen!
Virkelig? Jeg hader Maple, fordi den giver mig så langt et svar! (Jeg har dog kun nået at udregne arealet af en cirkel, som fyldes op fra bunden af.)
http://peecee.dk/uploads/122010/q1.png
Wait a, jeg glemte, at det ikke passede. Fuck disss, jeg kigger på det i morgen!
Rasmus:
(der har ikke været et dumt spørgsmål længe, og i virkeligheden kender jeg nok svaret, men håber...)
Jeg har hevet mine Raid 1 diske ud af spanden (de er backet up) og vil nu smide dem i en ekstern esata-dims, der også kan køre raid 1, spørgsmålet er, skal jeg formatere skidtet i den nye eksterne dims (til brug med anden comp), eller kan jeg håbe på, at den gider læse den allerede konfigurerede raid? Orker bare ikke flytte 1,5Tb.
Det er en Marvell Raid konfiguration, kan det være, at det blot kræver et stykke software eller nåjet?
(der har ikke været et dumt spørgsmål længe, og i virkeligheden kender jeg nok svaret, men håber...)
Jeg har hevet mine Raid 1 diske ud af spanden (de er backet up) og vil nu smide dem i en ekstern esata-dims, der også kan køre raid 1, spørgsmålet er, skal jeg formatere skidtet i den nye eksterne dims (til brug med anden comp), eller kan jeg håbe på, at den gider læse den allerede konfigurerede raid? Orker bare ikke flytte 1,5Tb.
Det er en Marvell Raid konfiguration, kan det være, at det blot kræver et stykke software eller nåjet?
Hvorfor afholder man folketingsdebatter? Jeg mener det er vel ikke sådan at en fra Enhedslisten lige pludselig bryder ud i et: "Det der Pia Kjærsgaard står og siger er der sku' noget om... ud med negerne!!"?
Anders Feder (10126) skrev:Hvorfor afholder man folketingsdebatter? Jeg mener det er vel ikke sådan at en fra Enhedslisten lige pludselig bryder ud i et: "Det der Pia Kjærsgaard står og siger er der sku' noget om... ud med negerne!!"?
Tradition samt spil for galleriet.
I vores nuværende samfund betyder folketingsdebatter cirka intet udover at vise deres politik frem for medierne og de andre politikkere, men de har ingen reel betydning.
Systran (10128) skrev:Og for at rykke nogen stemmer.
Hvilke personer ud af de cirka gennemsnitligt 34 mennesker, der ser Folketinget live, ændrer mening efter af at have set den ene idiot siger noget idiotisk efter den anden idiot?
Systran (10128) skrev:Det er sådan noget, vandfarve ville kalde for volatilitet :)
Nej... Jeg vil kalde det meningsløst. Der sker nada i Folketingssalen. Altså, udover, når de giver ministre næser.
Systran (10130) skrev:Fuck that, jeg troede, vi talte om live tv-debatter.
Ja, så bliver der ikke rykket en skid. De står bare og er sure.
Jeg plejer aldrig at få ret så let. Du tager pis på mig, ikke? Du prøver bare at give mig ret for at fucke med mig, ikke?
Siiiiig det nu. SIIIIIG det!
Daniel-Dane (10131) skrev:nogle*?
Næh.
Nogen = 0, 1 eller alle i en mængde
Nogle = 2 eller flere i en mængde
Derfor skal "nogen" bruges, hvor man ikke ved, om det er 1 eller 100 stemmer, man flytter.
Eks.
"Er der nogen, der har en lighter?"
"Jeg skal bruge nogle stykker til at flytte vores hjørnesofa"
vandfarve (10127) skrev:Tradition samt spil for galleriet.
Er det den post der hedder "Interparlamentariske forsamlinger"? Ikke at 13 millioner er substantiel del af statsbudgettet, men... hvis der kun er 34 personer der glor på det (Kilde: Vandfarve A/S)? De penge kunne være gået til X-Factor!
Daniel-Dane (10136) skrev:#34
Google disagrees. (Samt "rykke nogle stemmer" vs. "rykke nogen stemmer".)
Hvornår fanden blev Google et argument?
Hvis du kun rykker en stemme, kan du jo ikke bruge "nogle". Og da du ikke ved det, er "nogen" mest dækkende.
Google er gud. Jeg vil altid tro på Google. Troede jeg noget andet før, vil jeg altid tro det rigtige bagefter!
Desuden passer det meget godt med:
QED og godnat.
http://sproget.dk/raad-og-regler/typiske-problemer/nogen-eller-nogle/sadan-gor-du/typiske-problemer-med-nogen-og-nogle-sadan-gor-du.html#betydningen_nogle skrev:Nogle betyder 'et par', 'visse', 'en del', 'enkelte'. Hvis man kan indsætte 'et par', 'visse', 'en del' eller 'enkelte' uden at betydningen bliver en helt anden, skal man derfor bruge nogle.
QED og godnat.
Anywhores, kan man få pengene tilbage for ubrugte HT-klippekort i mint condition? Jeg fik vist overvurderet min rejselyst.
LinguaIgnota (10143) skrev:Anywhores, kan man få pengene tilbage for ubrugte HT-klippekort i mint condition? Jeg fik vist overvurderet min rejselyst.
Ja, inde på nørreport eller hovedbanegården
Det er dog kun hele klippekort (altså med 10 klip på...) og kun de farvede (ikke DSB-kort) du kan få tilbage...
Så jeg kan ikke bare smide lortet af i billetsalget på Frederiksberg? Bummer.
http://www.dsb.dk/Global/PDF/Brochure/Brochurersiden/S-tog/Rejseregler%20jan%2010.pdf skrev:Refusion
Ubenyttede, delvist benyttede eller beskadigede klippekort refunderes ikke. Derimod kan de bruges som betaling ved køb af nyt klippekort eller periode- kort på alle stationer og hos Movia Kortsalg.
LinguaIgnota (10146) skrev:Så jeg kan ikke bare smide lortet af i billetsalget på Frederiksberg? Bummer.http://www.dsb.dk/Global/PDF/Brochure/Brochurersiden/S-tog/Rejseregler%20jan%2010.pdf skrev:Refusion
Ubenyttede, delvist benyttede eller beskadigede klippekort refunderes ikke. Derimod kan de bruges som betaling ved køb af nyt klippekort eller periode- kort på alle stationer og hos Movia Kortsalg.
Du ka jo bare bytte dem til månedskort så? Fordi de bruger du da alligevel, right?
LinguaIgnota (10146) skrev:Så jeg kan ikke bare smide lortet af i billetsalget på Frederiksberg? Bummer.http://www.dsb.dk/Global/PDF/Brochure/Brochurersiden/S-tog/Rejseregler%20jan%2010.pdf skrev:Refusion
Hmm de må have ændre reglerne siden sidste år. Jeg havde købt 4 stk 4-zoners klippekort, som jeg ikke skulle bruge alligevel og dem fik jeg pengene tilbage for.
OxxY (10147) skrev:Du ka jo bare bytte dem til månedskort så? Fordi de bruger du da alligevel, right?
Jarh, sådan må det blive. Det er bare lidt plat, at de ikke vil refundere et klippekort, som de uden problemer vil kunne sælge igen. Det er jo ikke som om, jeg har haft det (særlig højt) oppe i røven eller noget.
Daniel-Dane (10142) skrev:Så Syssy>Sproget.dk? Nå, jeg tror nok lige, jeg skal ringe til DSN! Meh, spørgetelefonen er lukket.
Jeg siger bare, hvad jeg har lært af min dansklærer.
LinguaIgnota (10143) skrev:Anywhores, kan man få pengene tilbage for ubrugte HT-klippekort i mint condition? Jeg fik vist overvurderet min rejselyst.
Du kan sælge det til mig. Jeg står og og skal have købt et alligevel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.