mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hi guys.
Jeg overvejer også at investere i en billig stationær computer - primært for kærestens skyld, da hendes laptop er FUBAR og hun mangler noget at spille på. Derfor skal den primært bruges til Aion (sigh) og The Sims (sigh), men jeg vil vel også gerne spille lidt CoD, I guess.
Vi taler ikke high end, state of the art, flydende kvælstofskølet eller noget - men medium, eller højere, settings i Aion vil gøre mig til en slags helt.
Hvor billigt kan man gøre sådan noget?
Jeg overvejer også at investere i en billig stationær computer - primært for kærestens skyld, da hendes laptop er FUBAR og hun mangler noget at spille på. Derfor skal den primært bruges til Aion (sigh) og The Sims (sigh), men jeg vil vel også gerne spille lidt CoD, I guess.
Vi taler ikke high end, state of the art, flydende kvælstofskølet eller noget - men medium, eller højere, settings i Aion vil gøre mig til en slags helt.
Normalt når man snakker om lys, snakker man om det synlige spektrum og ikke IR/UV spektrummet.
Normalt når man snakker om lys, snakker man om det synlige spektrum og ikke IR/UV spektrummet.
Hej #10052.
Du lader til at være et rigtig sympatisk menneske, der altid låner en hjælpende hånd, hvor du kan, så jeg er helt sikker på, at der nok skal komme en mængde besvarelser på dit udmærkede spørgsmål. Det fortjener du godtnok.
Kys-kys.
Du lader til at være et rigtig sympatisk menneske, der altid låner en hjælpende hånd, hvor du kan, så jeg er helt sikker på, at der nok skal komme en mængde besvarelser på dit udmærkede spørgsmål. Det fortjener du godtnok.
Kys-kys.
LinguaIgnota (10052) skrev:Hi guys.
Jeg tænkte, at den skulle være så billig som overhovedet mulig. Ny, brugt, stjålet fra ladet af en lastbil - bare den er billig. Det er ikke noget, som jeg selv kommer til at bruge ret meget, men det er kraftedeme sørgeligt at se kæresten forsøge at lagge sig igennem et spil Aion på sin craptop. Hun fortjener bedre, synes jeg.
#10059: LinguaIgnota
http://www.fcomputer.dk/Computer/Foeniks_Intel_Pri...
Systemkrav: Aion™: Assault on Balaurea
Minimum:
Processor: 2.8GHz CPU or equivalent
Memory: 1GB RAM
Graphics: NVIDIA® 5900 Ultra with 128MB RAM / ATI Radeon™ x700 with 128MB RAM or higher
DirectX®: DirectX® 9.0c (6/2008 update)
Hard Drive: 15 GB hard disk space
Sound: Yes
Internet Connection: Broadband
Recommended:
Processor: Dual Core CPU 2.0GHz or equivalent
Memory: 2GB RAM
Graphics: NVIDIA® 6800 with 256MB RAM / ATI Radeon™ x800 with 256MB or higher 15GB hard disk space
DirectX®: DirectX ® 9.0c (6/2008 update)
http://www.fcomputer.dk/Computer/Foeniks_Intel_Pri...
Systemkrav: Aion™: Assault on Balaurea
Minimum:
Processor: 2.8GHz CPU or equivalent
Memory: 1GB RAM
Graphics: NVIDIA® 5900 Ultra with 128MB RAM / ATI Radeon™ x700 with 128MB RAM or higher
DirectX®: DirectX® 9.0c (6/2008 update)
Recommended:
Processor: Dual Core CPU 2.0GHz or equivalent
Memory: 2GB RAM
Graphics: NVIDIA® 6800 with 256MB RAM / ATI Radeon™ x800 with 256MB or higher 15GB hard disk space
DirectX®: DirectX ® 9.0c (6/2008 update)
markjensen
Er der nogen der kender en controller til PC der minder om dem til PS (og andre)? Den skal kunne bruges til emulatorer, helst være trådløs og helst virke til Ubuntu og Windows.
Er der nogen der kender en controller til PC der minder om dem til PS (og andre)? Den skal kunne bruges til emulatorer, helst være trådløs og helst virke til Ubuntu og Windows.
markjensen (10066) skrev:markjensen
Xbox controller Win7 and/or this.
Xbox controller for Ubuntu
Der findes også en del guides til sixaxis på Windows/Ubuntu, men det lader til at være mere besværligt.
DiZaster: Jeg har prøvet at få min ps3-controller til at virke i Windows, men det gik ikke så godt. Måske skulle jeg prøve igen. Ved du hvordan man indstiller xbox-controlleren så den passer med den emulator man bruger?
Google driver gæk:
I går var jeg i Svendborg og inde på et link på min fars computer, som jeg fandt via Google.
I dag, da jeg kom hjem til København, søgte jeg efter det samme link på min egen computer, og der var linket lilla, som om jeg havde været inde på det før på computeren.
Kan det have noget at gøre med, at jeg har været logget ind på min Google-konto begge steder, at den ved, jeg har været inde på det før på en anden computer?
I går var jeg i Svendborg og inde på et link på min fars computer, som jeg fandt via Google.
I dag, da jeg kom hjem til København, søgte jeg efter det samme link på min egen computer, og der var linket lilla, som om jeg havde været inde på det før på computeren.
Kan det have noget at gøre med, at jeg har været logget ind på min Google-konto begge steder, at den ved, jeg har været inde på det før på en anden computer?
Hvis du logger in på din gmail på en computer vil du forblive logget ind indtil du lukker browseren (Det er ikke nok bare at lukke gmail siden)
Google gemmer alle dine søgninger der kan have relevans for eventual reklame salg. Du kan se hvad de har gemt ved at besøge din webhistorik for din profil. Google Account Settings -> Web history...
Hvis du logger in på din gmail på en computer vil du forblive logget ind indtil du lukker browseren (Det er ikke nok bare at lukke gmail siden)
Google gemmer alle dine søgninger der kan have relevans for eventual reklame salg. Du kan se hvad de har gemt ved at besøge din webhistorik for din profil. Google Account Settings -> Web history...
Hvorfor synes msn at det skal bruge en helvedes masse hukommelse, når jeg kun har en enkelt samtale åben?
Og hvorfor ryger den ned på 45MB når jeg i ovenstående tilfælde åbner og lukker hovedvinduet?
Og hvorfor ryger den ned på 45MB når jeg i ovenstående tilfælde åbner og lukker hovedvinduet?
xXgmzorXx (10078) skrev:Der er ikke mere kaffe, og jeg orker ikke at sove nu.
Wat do?
Man spørger en man går i klassekammerat
Hånter (10074) skrev:Sådan noget som WordPress - Nogle der har erfaringer med lortet?
Min søster har bedt mig fixe en ordentligt blog til hende, i stedet for bare blogspot.com - Med domæne og hele lortet... Det er ikke lige noget jeg har leget med før, så gode råd modtages gerne!!
Du bliver simpelthen nødt til at være mere specific..!
Har kun den originale, så ved ikke om hvordan det er med live. Men regner ikke med at den er ringere.
Den plejer ikke at have problemer med at afspille 720p rips uanset hvor ringe de er lavet ;)
I 1080p er der vistnok problemer hvis du har encoded med mere end x (et sted mellem 4 og 16 mener jeg) re-frames, så det skal du bare huske at lade være med ;)
Har ikke et 1080p tv anyway, så det er ikke det store problem for mig. Der er sikkert andre der har mere specifikke oplysninger om hvad der virker og ikke virker.
Den plejer ikke at have problemer med at afspille 720p rips uanset hvor ringe de er lavet ;)
I 1080p er der vistnok problemer hvis du har encoded med mere end x (et sted mellem 4 og 16 mener jeg) re-frames, så det skal du bare huske at lade være med ;)
Har ikke et 1080p tv anyway, så det er ikke det store problem for mig. Der er sikkert andre der har mere specifikke oplysninger om hvad der virker og ikke virker.
C64?
Jeg sidder lige og hører Eurythmics - sweet dreams.
Der var et C64 spil der brugte "computerlyden" fra det nummer, eller også har Eurythmics hugget lyden fra det spil.
Hvad hedder spillet?
Jeg sidder lige og hører Eurythmics - sweet dreams.
Der var et C64 spil der brugte "computerlyden" fra det nummer, eller også har Eurythmics hugget lyden fra det spil.
Hvad hedder spillet?
Bllets (10082) skrev:Hånter (10074) skrev:Sådan noget som WordPress - Nogle der har erfaringer med lortet?
Min søster har bedt mig fixe en ordentligt blog til hende, i stedet for bare blogspot.com - Med domæne og hele lortet... Det er ikke lige noget jeg har leget med før, så gode råd modtages gerne!!
Du bliver simpelthen nødt til at være mere specific..!
Yes, jamen jeg ved ikke hvor mere specifik jeg kan være...
Hendes nuværende blog ser sådan ud: klik.
Det er stort set du hun gerne vil have - blot uden Blogspot - kun hendes eget.
vandfarve (10086) skrev:MarkJensen til EDB-undervisning
Hvordan får man PåwerPåint 2010 automatisk at skifte slide? Jeg har lavet en masse fine animationer på en slide, og når de er færdige, skal der automatisk skiftes til næste slide. Hvordan gøres det lige?
http://www.techlearning.com/article/4872
Efter at have gransket hendes blog, er jeg blevet enig med mig selv om, at vi ikke har brug for den.
Hils fra mig og sig: "Nej! Bare nej!"
Hørte første gang Willow's 'Wip My Hair' i radio'en og troede det var Rihanna, men det var Willow Smith, en 10 årig pige! Jeg er helt hook'ed på sangen og nynner den konstant mens jeg wipp'er mit hår ;) Den skal helt sikkert danses amok til i byen i morgen. Den lille pige er simpelthen for sej!
Hils fra mig og sig: "Nej! Bare nej!"
Interessant.
Jeg fandt:
Intel Core2 Duo T7500 @ 2.20GHz 1,270
Og på en anden liste:
Intel Atom 330 @ 1.60GHz 633
Intel Celeron M 540 @ 1.86GHz 542
Dvs. den er hurtigere end min gamle Celeron M 1.4, men den kommer ikke til at grine af min knap så gamle Core2-dims.
Det må også være min konklusion
Mange tak, det var lige det jeg skulle vide.
Interessant.
Jeg fandt:
Intel Core2 Duo T7500 @ 2.20GHz 1,270
Og på en anden liste:
Intel Atom 330 @ 1.60GHz 633
Intel Celeron M 540 @ 1.86GHz 542
Dvs. den er hurtigere end min gamle Celeron M 1.4, men den kommer ikke til at grine af min knap så gamle Core2-dims.
Det må også være min konklusion
Mange tak, det var lige det jeg skulle vide.
Eark Rensen:
Hvordan beregner jeg mængden af olie i min olietank ud fra oliestanden, der er målt fra bunden af tanken?
Hvordan beregner jeg mængden af olie i min olietank ud fra oliestanden, der er målt fra bunden af tanken?
Volumen for en cylinder + volumen for en sfære? Sådan cirka. Man bliver nok nødt til at splitte det op i to halvsfærer.
Du skal altså bare finde volumen som funktion af højden målt.
*regne, regne*
Du skal altså bare finde volumen som funktion af højden målt.
*regne, regne*
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.