mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det kommer vel an på, hvor stor en faraday du skal fange. Hvis den kan komme ud igennem hullet, så er det for stort. Duh.
markjensen
Jeg har en yoghurt jeg gerne vil bruge til nogle boller. Problemet er at yoghurten er åben og der er gået flere dage end de 5 eller hvad det er den må stå åben. Datoen for hvornår den sidst må burges (som uåbnet) er dog ikke overskredet. Kan jeg stadig bruge yoghurten? Jeg tænker at bakterierne dør når de kommer i ovnen, men måske er det ikke alle der dør :O
Jeg har en yoghurt jeg gerne vil bruge til nogle boller. Problemet er at yoghurten er åben og der er gået flere dage end de 5 eller hvad det er den må stå åben. Datoen for hvornår den sidst må burges (som uåbnet) er dog ikke overskredet. Kan jeg stadig bruge yoghurten? Jeg tænker at bakterierne dør når de kommer i ovnen, men måske er det ikke alle der dør :O
Lugt til den. Lugter den meget sur, skal du smide den ud.
Hvis ikke, kan du rimeligt sikkert bruge den. De bakterier der naturligt er i yoghurt er rigtig gode til at holde dårlige bakterier væk, så der skal rimeligt meget til at gøre yoghurt dårlig.
Lugt til den. Lugter den meget sur, skal du smide den ud.
Hvis ikke, kan du rimeligt sikkert bruge den. De bakterier der naturligt er i yoghurt er rigtig gode til at holde dårlige bakterier væk, så der skal rimeligt meget til at gøre yoghurt dårlig.
Hmm, den lugter lige så surt som en anden yoghurt (som ikke er for gammel), så jeg tror jeg prøver. Tak :). Ellers må jeg jo bare dø.
http://www.worldofwarcraft.com/info/underdev/equip...
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=e-p...
http://en.wiktionary.org/wiki/e-peen
Og så er der selvfølgelig alle de andre ting de kan, som er ret nice, men det er bare en bonus ;)
http://www.worldofwarcraft.com/info/underdev/equip...
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=e-p...
http://en.wiktionary.org/wiki/e-peen
Og så er der selvfølgelig alle de andre ting de kan, som er ret nice, men det er bare en bonus ;)
MartinSand (9904) skrev:noget med bølgelængden... hmm
Enten bøgelængde/2,bølgelængdeellerbølgelængde*2. Kan desværre ikke finde det nogen steder på interwebs -.-
Jeg har problemer med at opsætte min router igen. Da jeg ville logge på min router ( 192.168.0.1) da den siger at mit password er forkert selvom jeg er overbevist om at jeg kan huske hvad jeg tastede ind. Når jeg resetter til fabriksindstillinger kan jeg logge på og ændre det . Alt virker til at fungerer perfekt i et par minutter. 5 minutter efter at routeren har været resat mister jeg netværksforbindelsen midlertidigt og når jeg så derefter prøver at logge på routeren siger den at det password jeg netop valgte 2 minutter forinden er ugyldigt, ligeledes godtager den heller ikke standard passworded. Hvad er grunden til at dette? ( har prøvet at resette til fabriksindstillinger 2-3 gange med samme resultat)
OxxY (9903) skrev:Tell me more! Det anede jeg ikke, hvad skal de have af legitimation?
http://www.lic.dk/Medlemsservice/Bliv-medlem.aspx
Medlemmer af DM kan blive medlemmer af LIC direkte.
Djøf/ingeniører kan få sig et "xtra-kort" der giver adgang.
Fjolle (9920) skrev:http://www.lic.dk/Medlemsservice/Bliv-medlem.aspx
Medlemmer af DM kan blive medlemmer af LIC direkte.
Djøf/ingeniører kan få sig et "xtra-kort" der giver adgang.
Ah man skal have et mastercard i lån og spar bank, det er måske lige aggresivt nok for at komme ned og kigge på øl en gang imellem :D Men tak for tippet
Jeg impulskøbte lige lidt i dag. Faldt over en brugt Xbox 360 i Game og valgte så at købe den. Jeg er ret sikker på at hende sælgeren sagde at der var HDMI udgang og man kunne både vælge mellem en på 20GB og en på 60GB. Jeg tænkte at den på 60 nok var mest oplagt, da 20 i disse tider hurtigt bliver fyldt op. Anyway jeg kommer så hjem og opdager at der ikke er en HDMI udgang! Det er pænt skuffende, for hvem fanden vil købe en uden HDMI.
Spørgsmål
Hvordan står jeg i forhold til at få mine penge tilbage når det er en brugt konsol. Jeg fik en kvittering på det hele. Er jeg blevet taget i røven eller hvad siger forbrugerloven om det.
Er det overhovedet muligt at få en Xbox 360 med 60GB uden HDMI udgang? Er det så ikke fordi det er en på 20GB hvor harddisken er skiftet til 60GB og i det tilfælde burde sælgeren vel have fortalt det?
Jeg skulle selvfølgelig have spurgt mere ind til det, men man kan vel ikke regne med at folk optager samtalen med sælgeren. Jeg havde sgu helt glemt hvorfor man køber sine ting på nettet. :D
Spørgsmål
Hvordan står jeg i forhold til at få mine penge tilbage når det er en brugt konsol. Jeg fik en kvittering på det hele. Er jeg blevet taget i røven eller hvad siger forbrugerloven om det.
Er det overhovedet muligt at få en Xbox 360 med 60GB uden HDMI udgang? Er det så ikke fordi det er en på 20GB hvor harddisken er skiftet til 60GB og i det tilfælde burde sælgeren vel have fortalt det?
Jeg skulle selvfølgelig have spurgt mere ind til det, men man kan vel ikke regne med at folk optager samtalen med sælgeren. Jeg havde sgu helt glemt hvorfor man køber sine ting på nettet. :D
Captain Awesome (9922) skrev:Jeg impulskøbte lige lidt i dag. Faldt over en brugt Xbox 360 i Game og valgte så at købe den. Jeg er ret sikker på at hende sælgeren sagde at der var HDMI udgang og man kunne både vælge mellem en på 20GB og en på 60GB. Jeg tænkte at den på 60 nok var mest oplagt, da 20 i disse tider hurtigt bliver fyldt op. Anyway jeg kommer så hjem og opdager at der ikke er en HDMI udgang! Det er pænt skuffende, for hvem fanden vil købe en uden HDMI.
Hvis du har købt en vare med væsentlige mangler, så har du SVJH ret til at levere den tilbage og få alle pengene retur.
Problemet er dog, at du skal få sælgeren til at indrømme, at hun har set, at der var en HDMI-udgang.
This model also included a detachable Hard Disk Drive (initially 20 GB, while later models had 60 GB) to store downloaded content, provide compatibility with original Xbox games, and store game data. The included hard drive came with game demos, video clips and a free Live Arcade game, Hexic HD. In July 2007, this version of the Xbox 360 began appearing with the Zephyr motherboard (the motherboard used in the Elite) which features [b]HDMI 1.2 output and an improved GPU heatsink.
Det er standard 360'eren der er tale om der.
Så din nye brugte xbox er formodentlig fra før juli 2007 :<
edit:
Hmm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Comparison_o...
Ifølge ovenstående skema, så burde alle 60 GB modeller have HDMI udgang.. så der må næsten være sat en HD i senere
This model also included a detachable Hard Disk Drive (initially 20 GB, while later models had 60 GB) to store downloaded content, provide compatibility with original Xbox games, and store game data. The included hard drive came with game demos, video clips and a free Live Arcade game, Hexic HD. In July 2007, this version of the Xbox 360 began appearing with the Zephyr motherboard (the motherboard used in the Elite) which features [b]HDMI 1.2 output and an improved GPU heatsink.
Det er standard 360'eren der er tale om der.
Så din nye brugte xbox er formodentlig fra før juli 2007 :<
edit:
Hmm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Comparison_o...
Ifølge ovenstående skema, så burde alle 60 GB modeller have HDMI udgang.. så der må næsten være sat en HD i senere
#9923/#9924
Haha ja, det kan jeg godt se på den. Det er en detachable harddisk på 60GB. Så er det i det mindste muligt at få dem :D. Ellers må jeg jo prøve at få fat i hende som solgte mig den, hun virkede flink nok. Jeg var bare ret sikker på at der var HDMI udgang.
Det giver jo heller ingen mening at sælge en 20GB med HDMI udgang billigere end en 60GB uden HDMI. HDMI er jo klart vigtigere end 40GB ekstra plads. Den på 20GB var billigere derinde...
Det jeg tænkte på er at Game jo har en fortrydelsesret, men gælder den også ved brugte varer? Normalt har de 30 dages returret når man køber hos dem og så tænkte jeg selvfølgelig ikke at det kunne være anderledes ved brugte varer.
Haha ja, det kan jeg godt se på den. Det er en detachable harddisk på 60GB. Så er det i det mindste muligt at få dem :D. Ellers må jeg jo prøve at få fat i hende som solgte mig den, hun virkede flink nok. Jeg var bare ret sikker på at der var HDMI udgang.
Det giver jo heller ingen mening at sælge en 20GB med HDMI udgang billigere end en 60GB uden HDMI. HDMI er jo klart vigtigere end 40GB ekstra plads. Den på 20GB var billigere derinde...
Det jeg tænkte på er at Game jo har en fortrydelsesret, men gælder den også ved brugte varer? Normalt har de 30 dages returret når man køber hos dem og så tænkte jeg selvfølgelig ikke at det kunne være anderledes ved brugte varer.
Jeg forstår det altså også som om at de senere udgaver med 60GB harddisk også kom med HDMI. Derfor jeg gerne lige vil opklare det, for hvis det virkelig er en gammel en på 20GB, hvor harddisken bare er skiftet, er det nok lidt lettere at få mine penge tilbage end at skulle fremvise at sælgeren har sagt at den har HDMI.
Så er det virkelig muligt at købe en 60GB uden HDMI... det er et ret vigtigt spørgsmål :)
Så er det virkelig muligt at købe en 60GB uden HDMI... det er et ret vigtigt spørgsmål :)
Captain Awesome (9922) skrev:Hvordan står jeg i forhold til at få mine penge tilbage når det er en brugt konsol. Jeg fik en kvittering på det hele. Er jeg blevet taget i røven eller hvad siger forbrugerloven om det.
Som udgangspunkt er du fuldstændig ens stillet om du havde købt den ny eller brugt. Faktisk har man også 2 års reklamationsret, når man køber brugt - også selv når det er privatpersoner, der handler med hinanden.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Fo...
Spiderboy (9927) skrev:også selv når det er privatpersoner, der handler med hinanden.
Nej, kun hvis der er et mellemled der arrangerer handlen, så som QXL at du er beskyttet af købeloven.
Er det direkte imellem 2 private, er der som grundregel ingen reklamationsret.
Link
Desuden har man ikke nødvendigvis 2 års reklamationsret hvis man køber demo eller brugte varer, det kan butikken selv bestemme, men der skal skiltes tydeligt med det.
Det lyder fint og vel altid godt lige at få lært reglerne. Jeg må indrømme at jeg ikke lige kendte til dem som omhandler butikker som sælger brugte produkter.
Men jeg er lidt mere rolig nu, for jeg tror ikke at der findes Xbox 360 på 60GB uden HDMI, dvs. den er blevet modificeret og det sagde sælger HELT SIKKERT ikke!
:D
Det lyder fint og vel altid godt lige at få lært reglerne. Jeg må indrømme at jeg ikke lige kendte til dem som omhandler butikker som sælger brugte produkter.
Men jeg er lidt mere rolig nu, for jeg tror ikke at der findes Xbox 360 på 60GB uden HDMI, dvs. den er blevet modificeret og det sagde sælger HELT SIKKERT ikke!
:D
Mener helt bestemt at GAME og 8 dages fuld returret af deres brugte varer hvis man fortryder, og ellers fuld reklamationsret på alle deres brugte varer, både spil og konsoller..
Ronson (9932) skrev:Har du noget kilde på det?
Kan se at der er reklamationsret men ikke garanti. Dog vil det være svært at bruge reklamationsretten til noget da:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/brugt?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A skrev:Hvis der viser sig at være et eller andet galt med varen, kan det dog være svært at fastslå, om det er en mangel efter købeloven, eller om det skyldes almindeligt slid, som du måtte forvente, når du køber en brugt vare.
Og da det under "reklamationsretten" er dig der har bevisbyrden.
XorpiZ (9934) skrev:Vel kun efter det første halve år?
Nej, det første halve år har du garanti (På et nyt produkt), hvor det er sælgeren der har bevisbyrden, du har dog altid 2 års reklamationsret fra købsdato.
Garanti og reklamationsret er ikke det samme.
Jakob Jakobsen (9935) skrev:Nej, det første halve år har du garanti (På et nyt produkt), hvor det er sælgeren der har bevisbyrden, du har dog altid 2 års reklamationsret fra købsdato.
Man har ikke garanti det første halve år. Som du selv skriver, så er garanti og reklamationsret ikke det samme.
Som udgangspunkt har man slet ikke garanti på nye produkter.
De første 6 måneder er det sælger, der skal "bevise", at fejlen ikke var der ved køb. De sidste 18 måneder er det køber, der skal "bevise" at fejlen var der ved køb.
Købelovens reklamationsret er opdelt i 2 faser. De første 6 måneder gælder der en særlig formodningsregel. Her er det sælger der skal bevise, at fejlen ikke var til stede da du købte varen. De resterende 18 måneder er bevisbyrden omvendt. Her skal du påvise, at fejlen også var tilstede da varen blev leveret.
Du kan ikke sige misinformativ uden at sige informativ. ;)XorpiZ (9938) skrev:Nogen der kan forklare mig, hvorfor #9935 bliver rated "Informativ", når det er forkert? :<
XorpiZ (9941) skrev:Slet ikke - jeg undrede mig bare. Du plejer jo at have styr på sagerne. :)
Overhovedet ikke... Jeg er bare god til at google ;)
Jeg er den mere passiv-aggressive type.vandfarve (9943) skrev:I må gerne svine mig til, hvis I mangler underholdning i hverdagen.
ham med kæresten og julegaven:
Jeg kom lige til at læse denne overskrift tidligere:
http://www.askmen.com/top_10/dating/top-10-romanti...
Det meste siger måske lidt sig selv, men nu passede den vel lige ind.
Jeg kom lige til at læse denne overskrift tidligere:
http://www.askmen.com/top_10/dating/top-10-romanti...
Det meste siger måske lidt sig selv, men nu passede den vel lige ind.
TherkelMJ (9946) skrev:Kan det give problemer at smide RAM fra Kingston(men mærket HP/compaq) i en Dell maskine?
Nej. Så længe det er samme type, hastighed etc. så burde alt fungere efter planen
Er der nogle, der kender en GPS-app til Android, der giver mulighed for at gemme informationer til senere brug og overførsel til computer. Jeg tænker coordinater, ruter, hastigheder, højde, osv ..
Har fundet et par stykker, der giver mig de forskellige oplysninger, men ingen af dem har mulighed for gemme og overføre de målte data.
Har fundet et par stykker, der giver mig de forskellige oplysninger, men ingen af dem har mulighed for gemme og overføre de målte data.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.