mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
terracide (9500) skrev:Nok fordi tekster ødelægger 3D oplevelsen...og alt for mange danskere er hjælpeløse når det kommer til andet end dansk.
Ja, det er da noget forbandet svineri, at børn på 8-9-10 år, du ved - målgruppen for de her film, kun kan ét sprog. Analfabeter og dovne røvhuller.
Daniel-Dane (9499) skrev:markjensen
Hvorfor kommer der ingenting på papiret, når min farveprinter udskriver? Der er blæk nok ifl. den!
Er jeg gået glip af noget?
Din printer har ikke nødvendigvis styr på om der er blæk nok i. I hvert fald ikke hvis du har fyldt patroner selv
Also, hvad printer har du?
hp psc 1315. Farverne var faktisk falmet (indtil de forsvandt helt), men der var rigeligt med sort. Den ene patron er en kopi og den anden er original. Jeg skal faktisk til selv at fylde blæk på nu.
1. Et stykke, men jeg tvivler på, at de er udtørrede
2. Pas
Jeg forsøger så bare at fylde på, og så ser vi, hvad der sker!
2. Pas
Jeg forsøger så bare at fylde på, og så ser vi, hvad der sker!
Slukkede du din printer på den rigtige måde sidst du printede?
Hvis hovederne ikke er parkeret rigtigt, kan de udtørre på et par dage.
Prøv at pille hovederne ud og stille dem i et par mm demineraliseret vand eller isopropylalkohol i en times tid, dup dem tørre (du må absolut ikke gnide) på køkkenrulle og se om det har hjulpet.
Hvis hovederne ikke er parkeret rigtigt, kan de udtørre på et par dage.
Prøv at pille hovederne ud og stille dem i et par mm demineraliseret vand eller isopropylalkohol i en times tid, dup dem tørre (du må absolut ikke gnide) på køkkenrulle og se om det har hjulpet.
kan man uden at det giver problemer med skolen skifte fra Datatekniker uddannelsen til IT-supporter, når man er 1,5 år inde i uddannelsen? min læreplads har godkendt det...
findes der en programmerings uddannelse man kan komme på som udbyggelse at IT-supporter uddannelsen? eller skal man over i noget gymnasialt uddannelse for at kunne få programmering?
fordi jeg ikke synes datatekniker har så meget med programmering at gøre... og synes det bliver for meget "ubrugelig" viden i længden
Hvorfor nulstiller min Topaz (Touch Diamond2) de ord jeg manuelt har tilføjet, hver gang jeg genstarter den, og hvordan ændrer jeg det?
#9524: Det er jo også en tekniker uddannelse, ikke en programmerings uddannelse.
Er du på den nye reform? For der er en del mere programmering.
Under alle omstændigheder så skal du nok på universitetet hvis du vil være hardcore programmør.
Selv programmerer jeg meget som datatekniker, så jeg ved det også kommer MEGET an på din læreplads.
Er du på den nye reform? For der er en del mere programmering.
Under alle omstændigheder så skal du nok på universitetet hvis du vil være hardcore programmør.
Selv programmerer jeg meget som datatekniker, så jeg ved det også kommer MEGET an på din læreplads.
min læreplads har ikke vildt meget med programmering med programmering at gøre men de har sagt at de gerne vil prøve at tilpasse sig til hvad jeg gerne vil... jeg har overvejet at køre selvstudie, men er lidt bange for at det kan blive for sejt at komme igennem
Jeg tror det er sådan for de fleste datateknikere. Man skal selv gøre meget for at tilpasse sig og for at lære de ting man gerne vil.
Hvis din virksomhed har programmører i forvejen, så kan du evt. spørge om du må følge deres arbejde et stykke tid og spørge dem om de har nogen små opgaver du kan prøve at lave.
Det er sådan jeg startede på programmering som datatekniker.
Hvis din virksomhed har programmører i forvejen, så kan du evt. spørge om du må følge deres arbejde et stykke tid og spørge dem om de har nogen små opgaver du kan prøve at lave.
Det er sådan jeg startede på programmering som datatekniker.
vi har en programmør, men vi har bare næsten ingen programmerings opgaver (måske 2 små opgaver hver måned)men jeg ved at han er selvlært programmør så når han kommer på arbejde igen vil jeg da prøve at høre ham hvordan jeg bedst kommer igang med at programmere.
Tjek på www.blockbuster.dk - de var billigst i sin tid, da jeg købte min xbox 360.
Markjensen som lærer?
Nogle af mine medstuderende (garanteret en eller anden hippie-kvinde, dem er der mange af) har lavet et opslag (anonymt..) på vores intranet, hvor det påstås at lærerstuderende vil få nedsat SU'en i forhold til andre uddannelser, fordi at det ene skoleår (ud af i alt 4 år) går til praktik (som er fordelt på alle 4 år).
Men jeg kan intet sted finde noget som helst der skulle tyde på dette..
Nogle andre der kan det?
Nogle af mine medstuderende (garanteret en eller anden hippie-kvinde, dem er der mange af) har lavet et opslag (anonymt..) på vores intranet, hvor det påstås at lærerstuderende vil få nedsat SU'en i forhold til andre uddannelser, fordi at det ene skoleår (ud af i alt 4 år) går til praktik (som er fordelt på alle 4 år).
Nogle andre der kan det?
MiniatureZeus (9537) skrev:Markjensen som lærer?
Nogle andre der kan det?
Mit gæt er, at det var en del af regeringens spareplaner for SU'en, men at alle forslag blev skrinlagt.
Jeg tvivler på det, for så ville vi have hørt om det. Studerende er generelt gode til at pive, hvis jeg skal sige det ligeud af posen.
vandfarve (9538) skrev:MiniatureZeus (9537) skrev:Markjensen som lærer?
Nogle andre der kan det?
Mit gæt er, at det var en del af regeringens spareplaner for SU'en, men at alle forslag blev skrinlagt.
Jeg tvivler på det, for så ville vi have hørt om det. Studerende er generelt gode til at pive, hvis jeg skal sige det ligeud af posen.
Det undrer også mig meget, hvis det er gået forbi min politiske næse, som er ret stor og omfangsrig. Men nu har jeg skrevet til vores info-dame og bedt om at få at vide hvem der har skrevet det..
+over 9000. Ugh, da de varslede færre penge til gymnasiet blev alle lærerene låst inde på lærerværelset, indtil folk blev trætte og gik hjem. Det var så dumt. Det eneste, jeg husker, er, at en eller anden idiot havde sat en apostrof forkert på en af bannerne.vandfarve (9538) skrev:Studerende er generelt gode til at pive, hvis jeg skal sige det ligeud af posen.
#9542 Der er ikke noget bedre end stave- og grammatikfejl på protestbannere. Hele lortet falder til jorden.
Kunne ikke forestille mig at det kunne betale sig, at blive ved med at producere gammeldags udstyr.
Spiderman 2 blev iøvrigt nedskalleret til 2K.. inden den røg i computeren for effekten. og så opskalleret til 4K ^^
Spiderman 2 blev iøvrigt nedskalleret til 2K.. inden den røg i computeren for effekten. og så opskalleret til 4K ^^
MiniatureZeus (9540) skrev:Det undrer også mig meget, hvis det er gået forbi min politiske næse, som er ret stor og omfangsrig. Men nu har jeg skrevet til vores info-dame og bedt om at få at vide hvem der har skrevet det..
Du kan bare skrive og spørge LL - det er det, du betaler dit kontingent for. De sidder alligevel bare ovre på Vandkunsten og er så dybt begravet i deres politiske arbejde, at de helt glemmer at servicere deres medlemmer med helt almindelige ting :)
Jeg har i øvrigt ikke hørt noget konkret omkring planerne med at indføre lønnet praktik i læreruddannelsen, højest en løs udtalelse eller to fra en minister/MF'er, som vist bare ville sætte en debat i gang uden egentlig at vide noget om emnet.
coday (9548) skrev:Hvor meget koffein er der i en Hustler Energizer 25cl dåse?
Det står ikke på eller også er jeg blind..
24 mg/100 ml, så 60 mg for hele dåsen, altså væsentlig mindre end en kop kaffe, som gerne ligger i omegnen af 100-200 mg for 250 ml, omend dette kan variere utrolig meget afhængig af kaffetypen :)
Med andre ord - hvis du skal aflevere din 50-siders kemi-rapport i morgen, så skal du lære at drikke kaffen inden - eller have satans mange Hustler Energizer ;D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.