mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
I det mindste er Føniks Computer stadig i live!OxxY (9197) skrev:Ronson (9195) skrev:
hvad blev der af udtrykket bambus-pc?
Det døde i ca. samme hastighed som pc-butikkerne på Falkonér-Allé. ;)
):Jakob Jakobsen (9200) skrev:Kan huske en sag hvor politiet blev tilkaldt, slog personen
TherkelMJ (9162) skrev:Spørgsmål:
jeg har problemer med en Windows deployment server som kommer med udmeldingen "Windows-klient: Der opstod et problem under behandling af den valgte afbildning".
det er en fejl som kommer frem på alle vores images og der er ikke information om at nogen fejl er opstået når man kigger i server loggen. efter at fejlen er opstået har jeg prøvet med nyt boot-image, formatere serveren (men beholde de gamle images), lave et nyt image på den nyformaterede server... intet har virket og den kommer stadig med samme fejl... nogen der har en idé til hvad der kan gøres for at få serveren op at køre igen?
Så vidt jeg ved om WDS kan du lave et image; et BOOT-image. Første pointe er altid at fejlsøge om det boot image ud har rent faktisk har driverne til det netkort (for at kunne etablere netværksforbindelse til dit WDS-punkt for at kunne kopiere data), og dernæst at finde ud af om de data, den har er valide (passer omtalte drivere til den enkelte klient et cetera. Prøv! :D
det må lige tjekkes =) man har vel lov at håbe selvom det lyder usandsynligt, da den ha fungeret helt fint tidligere med samme software som jeg bruger nu
det må lige tjekkes =) man har vel lov at håbe selvom det lyder usandsynligt, da den ha fungeret helt fint tidligere med samme software som jeg bruger nu
ignuz (9163) skrev:MarkJensen:
Prøver at koble min computer til mit fjernsyn med et hdmi/dvi stik. Men hver gang at jeg sætter dvi stikket i min computer bliver min computer skærm sort samt, at mit fjernsyn ikke registrere noget signal. Har prøvet med windowsknap + p og derunder vælge duplicate men uden effekt.
Er der derudover nogle der kan fortælle om der er lyd med i et dvi/hdmi kabel?
Jeg har også haft (og har stadig) masser af bøvl med pc-fjernsyn kobling. Det bedste råd jeg kan give er at få win7 i stedet for vista...
Hvorfor låser MPC fuldstændigt hvis jeg flytter vinduet imellem min primære og sekundære skærm?
Har lige reinstalleret Win7 og problemet er der stadig.
Jeg bliver nød til at bruge CTRL+ALT+DEL for at starte jobliste og lukke programmet.
Jeg bliver nød til at bruge CTRL+ALT+DEL for at starte jobliste og lukke programmet.
Jakob Jakobsen (9210) skrev:Hvorfor låser MPC fuldstændigt hvis jeg flytter vinduet imellem min primære og sekundære skærm?
Interresant bug, jeg har ikke to skærme, så kan ikke prøve. Men evt. prøv en bug-report på sourceforge?
Jakob Jakobsen (9210) skrev:Hvorfor låser MPC fuldstændigt hvis jeg flytter vinduet imellem min primære og sekundære skærm?
Det har virket for mig i en hel del år efterhånden. Jeg har mit fjernsyn sluttet til en DVI-udgang og bruger den som sekundær skærm netop sammen med enten VLC, MPC eller MPC-HC.
Prøv evt. med MPC-HC. Eller prøv at flyt programmet med Win-tast + shift + pil til højre/venstre. Jeg ved ikke lige, hvad det sidste skulle gøre, men måske er der en forskel, hvis vinduet rykkes i ét huk.
Morphin (9213) skrev:Hvilken slags lader kan man bruge til en Zepto 3415W. Min har nemlig en løs forbindelse og jeg gider ikke investere i en hvor man kan skifte? Jeg mener at man kan bruge dem fra de ældre HP-modeller
Du skal sikre dig to ting:
1) Spændingen (måles i volt, mærket med V)
2) Strømstyrke (måles i ampere, mærket med A)
Spændingen skal være PRÆCIS den samme mellem opladerens output og computeren.
Strømstyrken må gerne være forskellig fra opladeres output og computeren. Det gør ikke noget, at opladeren kan levere flere ampere, end computeren har brug for, mens du skal være varsom, hvis opladeren leverer færre ampere end computeren.
Hvis opladeren er for svag ift. computerens forbrug, så fortvivl ikke. Det er der løsninger på, men det kan vi tage bagefter, når du har fundet en oplader...
Du kan tjekke både spændingen og strømstyrken bag på opladeren og bag på computeren.
SlettetBruger (9215) skrev:#9214
Han skal nok bekymre sig mere om at finde een med det korrekte stik.
Hvilket jeg også tror var det han spurgte om ^^
I så fald burde han ikke spørge herinde, men spørge Google.
Der er enten sikkert én, der har skrevet og fået svar om det før, og/eller man kan tjekke diverse sites for salg af gamle opladere, og/eller han kan poste computerens V og A for at høre, om nogle kan matche det.
Mulighederne er stort set uendelige... :)
Ofte kan man købe en universal adapter, hvor outputtet og stikket kan skiftes. De passer til mange laptops. Dog har nogle producenter sine egne stik .. Dell for eksempel (tror jeg nok!).
Hvad gør man hvis man føler sig angrebet og både Nod32 og Malwarebytes føler sig enige - se nedenstående billeder - dog uden at eventuelle scanninger gør noget ved problemet?
http://www.myupload.dk/showfile/r647125bb4a7.JPG
http://www.myupload.dk/showfile/r647129be40a.JPG
http://www.myupload.dk/showfile/r647125bb4a7.JPG
http://www.myupload.dk/showfile/r647129be40a.JPG
Hvis du har spænding, minimum strøm og størrelsen på stikket, så plejer det at være nemt at finde en ny noname strømforsyning på Ebay til under 100kr.
Hvis du har spænding, minimum strøm og størrelsen på stikket, så plejer det at være nemt at finde en ny noname strømforsyning på Ebay til under 100kr.
60 gram smør:
Jeg ved godt det her er dumt, men et eller andet sted er der en logik i det... Hvorfor får man ikke et år ekstra i brummen hvis man har erklæret sig uskyldig men alligevel bliver fundet skyldig?
Så har man jo misbrugt systemet og så må man sidde advokaternes/dommernes løn af..
Jeg ved godt det her er dumt, men et eller andet sted er der en logik i det... Hvorfor får man ikke et år ekstra i brummen hvis man har erklæret sig uskyldig men alligevel bliver fundet skyldig?
Så har man jo misbrugt systemet og så må man sidde advokaternes/dommernes løn af..
Ronson (9222) skrev:60 gram smør:
Er det ikke bedre at gøre det, som vi gør nu, hvor de, der samarbejder, kan få en rabat i straffen?
Selvom det er et meget amerikansk fænomen, så eksisterer det også i Danmark, da folk, der eksempelvis hjælper politiet med opklaringen af en sag, får en mildere straf.
Ronson (9222) skrev:60 gram smør:
Hvis man er uskyldig, men man ved at dommeren eksempelvis er korrupt og at man vil blive fundet skyldig uanset hvad, er det så rimeligt/hensigtsmæssigt at man skal erklære sig selv skyldig for at sikre sig den lavest muligt straf selvom man reelt ikke er det?
Oftest er denne slags principper til for at beskytte individet mod et system i forrådnelse.
Ronson (9225) skrev:Det ene udelukker jo ikke det andet?
Både ja og nej.
I mine øjne primært ja, bl.a. jf. argumentationen i det ovenstående indlæg, ligesom vores formål at differentiere straffene til de, der melder sig skyldige, og de, der melder sig uskyldige (uanset deres reelle skyld).
Derfor finder jeg det bedre at give rabat end at give en særlig streng straf.
Fordi du enten har et software eller hardware issue.
Jeg kan fint trække WMP frem og tilbage imellem mine skræme.
terracide (9230) skrev:Jeg kan fint trække WMP frem og tilbage imellem mine skræme.
Og det har med MPC at gøre hvordan?
Ronson (9229) skrev:#9226: Du har en pointe - og så alligevel ikke. For uanset om dommeren er korrupt eller ej (da jeg stillede spørgsmålet tænkte jeg i danske forhold, så chancen er forholdvis lille) så ER man jo dømt skyldig eller uskyldig for loven.
Reelt er det jo mindre sort/hvidt. I kriminalsager er det jo eksempelvis (så vidt jeg ved) ikke dommeren, men nævninge der afgør skyldsspørgsmålet, og kun dommeren der foretager strafudmålingen. Hvis nævningene så er bestukkede men dommeren ikke er, så opstår situationen i #9226 igen.
@Terra
Jeg havde nok regnet ud at det var en softwarefejl i forvejen. At WMP kører fint hos dig, er da fuldstændigt irrelevant.
Når jeg snakker med mekanikeren om at min Polo ikke kan køre, hjælper det da ikke meget hvis jeg får at vide at hans Baleno kører fint?
Jeg havde nok regnet ud at det var en softwarefejl i forvejen. At WMP kører fint hos dig, er da fuldstændigt irrelevant.
Når jeg snakker med mekanikeren om at min Polo ikke kan køre, hjælper det da ikke meget hvis jeg får at vide at hans Baleno kører fint?
terracide (9230) skrev:Jakob Jakobsen (9210) skrev:Hvorfor låser MPC fuldstændigt hvis jeg flytter vinduet imellem min primære og sekundære skærm?
Fordi du enten har et software eller hardware issue.
Jeg kan fint trække WMP frem og tilbage imellem mine skræme.
Der er imponeret over den grad af know-how terracide her udviser. Problemet er altså enten software ELLER hardware-relateret!
Det er skarpt spottet.
terracide (9237) skrev:Skal folk her have alt ind med skeer?
Gør WMP det samme?
Ja/Nej?
Hvis ikke, tyder det på et software issues (aka crappy MPC).
Hvis ja, så tyder det på et hardware isusses...
Shall we play Holmes, Watson?
Meh. Det var på ingen måde indforstået i dit første indlæg.
Onde tunger ville skyde dig i skoene, at du ønskede at være bedrevidende og flame lidt på MPC, men det kunne jeg aldrig finde på...
terracide (9237) skrev:Skal folk her have alt ind med skeer?
Gør WMP det samme?
Ja/Nej?
Hvis ikke, tyder det på et software issues (aka crappy MPC).
Hvis ja, så tyder det på et hardware isusses...
Shall we play Holmes, Watson?
Ja, bruger du det ikke, er det crappy og ubrugeligt. Det har du sådan set brugt 90% af dine indlæg herinde til at fortælle os.
I MPC kan du et eller andet sted slå hardware accelleration til.
Kan huske jeg selv bøvlede med det i mine unge dage
Kan huske jeg selv bøvlede med det i mine unge dage
Jeg har prøvet alle indstillinger, normal hardwareacceleration er sat til, men D3D er slået fra da det giver problemer med at have playeren "always on top".
Jeg har desuden prøvet samtlige rendere uden ændring.
Hvis videoen kører, sker det omkring 50% af gangene, er den pauset eller stoppet, sker det omkring 20% af gangene. Er der ingen video loadet, sker det ikke.
Jeg kan se fejlen har været i et flere år ældre build af MPC, hvor den dog står som fixet nu.
Jeg har prøvet alle indstillinger, normal hardwareacceleration er sat til, men D3D er slået fra da det giver problemer med at have playeren "always on top".
Jeg har desuden prøvet samtlige rendere uden ændring.
Hvis videoen kører, sker det omkring 50% af gangene, er den pauset eller stoppet, sker det omkring 20% af gangene. Er der ingen video loadet, sker det ikke.
Jeg kan se fejlen har været i et flere år ældre build af MPC, hvor den dog står som fixet nu.
Jeg prøver at spørge det følgende spørgsmål så mundret på dansk som muligt, men jeg krummer stadig tæer over min mangel på danske ord og udtryk:
Stacker Warcraft III-item'et* "Cloak of Flames"?
Det ser sådan ud, når min Pandaren Brewmaster render rundt med både "Cloak of Flames" og "Shield of the Deathlord", som begge giver en CoF-agtig egenskab. Rent visuelt bliver flamerne omkring pandaen voldsommere.
*Hvis samme problemstilling eksisterer i WoW, så svar gerne ud for WoW, for stacker de her?
Det ser sådan ud, når min Pandaren Brewmaster render rundt med både "Cloak of Flames" og "Shield of the Deathlord", som begge giver en CoF-agtig egenskab. Rent visuelt bliver flamerne omkring pandaen voldsommere.
*Hvis samme problemstilling eksisterer i WoW, så svar gerne ud for WoW, for stacker de her?
vandfarve (9244) skrev:Jeg prøver at spørge det følgende spørgsmål så mundret på dansk som muligt, men jeg krummer stadig tæer over min mangel på danske ord og udtryk:
Prøv at stille det spørgsmål på til børns vilkår eller sex linjen
Bllets (9245) skrev:#9244
I WoW stacker sådan nogen items, eller gjorde det i hvert fald.
Angående WC3, så ved jeg immolation og Cloak of Flames stacker, men dunno med Shield of the Deathlord
Der står nemlig intet om, hvorvidt det stacker eller ej. I WC3 plejer det at betyde, at det stacker, så du har sikkert ret.
Det begynder dog at blive lige meget, da Cloak of Flames simpelthen ikke giver nok skade. Jeg er i gang med Rexxars RPG-kampagne, som kom med WC3:TFT, hvor jeg pt. er ved at færdiggøre andet akt.
Jeg er simpelthen så overpowered, at det næsten er løgn.
By the way, jeg kan anbefale at spille RPG'en i WC3!
... og, børnlill', husk at læse lektier. Engelske udtryk lyder so horrible grimt in the danske sprog.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.