mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #9151 - doh09
25. okt. 2010 15:35
Ronson (9150) skrev:
Nu skal jeg ikke blande mig, men hvad skal man bruge 32GB til på den telefon? Min mor har samme telefon, tror hun har et 4GB kort og det er rigeligt til navigation (kort) og kamerabilleder.

jeg køber 8gb, men jeg spurgte af nysgerrighed :)

men havde tænkt mig at smide nogle film, spil og musik på, samt et europakort som Nokia så flinkt giver gratis.
Gravatar #9152 - myplacedk
25. okt. 2010 15:36
Film?

Datatransport? Når jeg alligevel har min telefon på mig, og der er microusb de steder jeg kommer, så er det praktisk nok. Mine USB-storage-lomme-dimser (ja, det hedder det) er på 2 GB, og min telefon har langt mere end det ledigt.

Jeg har dog kun 8 GB i min telefon. Når engang jeg oplever at det er i underkanten, er 32 GB nok kommet ned samme prisniveauu som 8 GB er nu.
Gravatar #9153 - vandfarve
25. okt. 2010 17:15
Undskyld mig, men:

vandfarve (9131) skrev:
MarkJensen:

Kan I anbefale en WiFi-netkort til PCIe-porte i 200-300 kroners-prisklassen?

Den trådløse router vil sidde omkring 3 meter fra PC'en på den anden side af en gipsvæg (mener jeg), men jeg må ikke bore i væggen, og det vil ikke se pænt ud at trække en ledning, derfor et WiFi-kort, hvis kvaliteten er god nok.
Gravatar #9154 - Daniel-Dane
25. okt. 2010 17:32
vandfarve (9153) skrev:
og det vil ikke se pænt ud at trække en ledning
Then you are doing it wrong!
Gravatar #9155 - vandfarve
25. okt. 2010 17:42
D9 / DeeDee / Daniel-Dane / DD / DanielDane (9154) skrev:
Then you are doing it wrong!

Det er en lejelejlighed, så jeg kan hverken bore i murene eller døren. Det vil derfor se noget grimt ud at have en ledning løbende, ligesom det også vil gøre det umuligt at lukke døren.

Så derfor tilspørger jeg dig, Daniel af Danmark, kan du hjælpe mig, eller kan du ikke hjælpe mig?
Gravatar #9156 - Daniel-Dane
25. okt. 2010 17:54
Sømmes fast langs panelet evt. med ledningsskjuler. Kablet føres også under døren uden at være i vejen, og det ses næsten ikke. Jeg har gjort det i snart en halv kilometer * 10^-1.

D9 / DeeDee / Daniel-Dane / DD / DanielDane - Op på hesten igen!
Gravatar #9157 - Mamad (moveax1ret)
25. okt. 2010 17:55
Hvis jeg kalder dig pusser- kommer det så også med i dit nick?
Gravatar #9158 - Daniel-Dane
25. okt. 2010 17:57
moveax1ret (9157) skrev:
Hvis jeg kalder dig pusser- kommer det så også med i dit nick?
Problemet er bare, at jeg skal huske mit brugernavn, når jeg skal logge ind. Dvs. når jeg er på computere, hvor jeg ikke allerede er logget ind på Gmail (OpenID) eller Facebook (Fac- ja duh).

D9 / DeeDee / Daniel-Dane / DD / DanielDane / pusser - Og vi rider mod solnedgangen!
Gravatar #9159 - Colapusheren
25. okt. 2010 18:01
Ved udtalelse lyder Daniel-Dane og DanielDane helt ens. Derfor synes jeg, at du bør slette det ene fra dit brugernavn!
Gravatar #9160 - Daniel-Dane
25. okt. 2010 18:03
Colapusheren (9159) skrev:
Ved udtalelse lyder Daniel-Dane og DanielDane helt ens. Derfor synes jeg, at du bør slette det ene fra dit brugernavn!
Jeg bruger altid DanielDane, når bindestreg ikke er tilladt (sjovt nok er understreg altid). Vi ses på Steam! Møzz. :-*
Gravatar #9161 - vandfarve
25. okt. 2010 20:55
Oh snap!
Gravatar #9162 - NightZtorm
26. okt. 2010 09:41
Spørgsmål:
jeg har problemer med en Windows deployment server som kommer med udmeldingen "Windows-klient: Der opstod et problem under behandling af den valgte afbildning".
det er en fejl som kommer frem på alle vores images og der er ikke information om at nogen fejl er opstået når man kigger i server loggen. efter at fejlen er opstået har jeg prøvet med nyt boot-image, formatere serveren (men beholde de gamle images), lave et nyt image på den nyformaterede server... intet har virket og den kommer stadig med samme fejl... nogen der har en idé til hvad der kan gøres for at få serveren op at køre igen?
Gravatar #9163 - ignuz
26. okt. 2010 10:58
MarkJensen:

Prøver at koble min computer til mit fjernsyn med et hdmi/dvi stik. Men hver gang at jeg sætter dvi stikket i min computer bliver min computer skærm sort samt, at mit fjernsyn ikke registrere noget signal. Har prøvet med windowsknap + p og derunder vælge duplicate men uden effekt.
Er der derudover nogle der kan fortælle om der er lyd med i et dvi/hdmi kabel?
Gravatar #9164 - fjols
26. okt. 2010 11:03
DVI er kun billede og HDMI er billede og lyd.
Så vidt jeg husker.
Gravatar #9165 - Fjolle
26. okt. 2010 11:06
Checker politiet bare om det er et korrekt cpr-nummer, eller slår de en op i en eller anden database?
Gravatar #9166 - Slettet Bruger [3237728890]
26. okt. 2010 11:07
fjols (9164) skrev:
DVI er kun billede og HDMI er billede og lyd.
Så vidt jeg husker.

Men en DVI udgang i et grafikkort kan også bære Lyd. hvis der fx skal bruges en DVI->HDMI konverter
Gravatar #9167 - Kris
26. okt. 2010 11:08
#Fjolle:
Kommer vel an på situationen? Bliver du stoppet i bil så checker de dig i en database. Slår du nogen ned i byen og er vild og hysterisk så tager de dig nok med på stationen inden de bruger tid på at slå dig op.
Gravatar #9168 - Fjolle
26. okt. 2010 11:11
Kris (9167) skrev:
#Fjolle:
Kommer vel an på situationen? Bliver du stoppet i bil så checker de dig i en database. Slår du nogen ned i byen og er vild og hysterisk så tager de dig nok med på stationen inden de bruger tid på at slå dig op.

Tænkte på en lidt mindre alvorlig situation, hvor jeg måske har tisset på gaden eller har kørt på cykel uden lys :)

DSB har vel kun mulighed for at checke om det man oplyser overholder modulus-11 kontrollen?
Gravatar #9169 - OxxY
26. okt. 2010 11:14
ignuz (9163) skrev:
MarkJensen:

Prøver at koble min computer til mit fjernsyn med et hdmi/dvi stik. Men hver gang at jeg sætter dvi stikket i min computer bliver min computer skærm sort samt, at mit fjernsyn ikke registrere noget signal. Har prøvet med windowsknap + p og derunder vælge duplicate men uden effekt.

Prøv at skift opløsning, kan være din skærm ikke er kompatibel med den opløsning som pc'en sender. Iøvrigt underligt den skifter af sig selv, normalt skal man aktivt gøre et selv(?).
Gravatar #9170 - ignuz
26. okt. 2010 11:15
#9164+9165

Tak for svarerne indtil videre. Desværre ikke en HDMI konverter som jeg har anskaffe så må blot købe et anlæg til PCen.

Problemet med sort skærm eksistere desværre stadig :(

Edit: har prøvet med 3 forskellige oplysninger nu uden forandring. Men ja jeg undre mig også over at min PC skærm går sort bare ved at jeg sætter et andet DVI kabel i. Den siger intet med "no signal" som den ville gøre hvis jeg tog dens stik ud, skærmen bliver blot helt sort.
Gravatar #9171 - Bachy
26. okt. 2010 11:17
Fjolle (9168) skrev:
DSB har vel kun mulighed for at checke om det man oplyser overholder modulus-11 kontrollen?

DSb kan vel slå dig op et eller andet sted, og tjecke dit cpr, der findes jo gud ved hvormange underlige registre nutildags hvor vores cpr nummer er registreret.

Mhs til politiet, så slår dig de op i "KR" (Kriminal registeret) samt i "Kørekort".

Køb dig en en Harald Nyborg politiscanner, og du vil høre at de ofte bruger sætningen

"Kendt i kørekort" og/eller "Kendt/ukendt i kr".

Det betyder at de har slået dig op i kriminal registeret samt i kørekorts registeret :)

Gravatar #9172 - OxxY
26. okt. 2010 11:18
Fjolle (9165) skrev:
Checker politiet bare om det er et korrekt cpr-nummer, eller slår de en op i en eller anden database?

Nu er jeg ikke lige ekspert i at blive stoppet af politiet. Men normalt beder de da om ID, right? Og hvis du så bilder dem ind at du kun havde kontanter med i lommen fordi du skulle i byen, me ndu kan da fortælle dem dit CPR nummer, så skal de da være ualmindelig fatsvage hvis de ikke lige dobbeltchekker at cpr nummer og det navn/adresse du oplyser stemmer overens med nummeret.
Gravatar #9173 - MiniatureZeus
26. okt. 2010 11:23
Fjolle (9168) skrev:
Kris (9167) skrev:
#Fjolle:

Tænkte på en lidt mindre alvorlig situation, hvor jeg måske har tisset på gaden eller har kørt på cykel uden lys :)

DSB bruger en db med info fra folkeregistret.. Men DSB har ikke krav til at få dit CPR-nummer udleveret..
Gravatar #9174 - Mamad (moveax1ret)
26. okt. 2010 11:26
Modulus 11 tjekket er afskaffet
Gravatar #9175 - ignuz
26. okt. 2010 11:52
ignuz (9163) skrev:
MarkJensen:

Som bonus info til mit problem kan jeg oplyse at jeg godt kan få billede på PC skærmen indtil windows starter op hvilket får mig til at tænke på at nogle indstillinger må være forkerte.
Gravatar #9176 - myplacedk
26. okt. 2010 12:11
Mjaæh, afskaffet og afskaffet... De kan i sjældne tilfælde finde på at oprette et CPR-nummer som ikke består modulus-kontrollen.

Det handler primært (altid, indtil videre?) om indvandrere som ikke kender sin egen fødselsdag. Så får de bare 1. januar i et eller andet nogenlunde passende år. Men så løber man hurtigt tør for gyldige CPR-numre til den dato.

Dvs. et CPR-nummer som ikke starter med "0101" og ikke består modulus-testen, kan du være ret sikker på er ugyldig.
Gravatar #9177 - MiniatureZeus
26. okt. 2010 12:15
myplacedk (9176) skrev:
Mjaæh, afskaffet og afskaffet... De kan i sjældne tilfælde finde på at oprette et CPR-nummer som ikke består modulus-kontrollen.

Det handler primært (altid, indtil videre?) om indvandrere som ikke kender sin egen fødselsdag. Så får de bare 1. januar i et eller andet nogenlunde passende år. Men så løber man hurtigt tør for gyldige CPR-numre til den dato.

Dvs. et CPR-nummer som ikke starter med "0101" og ikke består modulus-testen, kan du være ret sikker på er ugyldig.

De har tre datoer de kan give indvandrere, mener det er 1.01, 01.04 og 01.09, hvor den sidste er den "nyeste" af de datoer..
Gravatar #9178 - Elskov
26. okt. 2010 12:25
AAARGH!!!

skær ud i pap for mig, hvordan jeg formaterer min computer :(
Gravatar #9179 - Jakob Jakobsen
26. okt. 2010 12:26
Elskov (9178) skrev:
AAARGH!!!

No you didn't!
Gravatar #9180 - Mamad (moveax1ret)
26. okt. 2010 12:29
sæt din windows cd i under opstart, vælg installer windows slet partionenerne genopret dem, installer
Gravatar #9181 - Emil
26. okt. 2010 12:33
MiniatureZeus (9173) skrev:
DSB bruger en db med info fra folkeregistret.. Men DSB har ikke krav til at få dit CPR-nummer udleveret..

Korrekt, ikke engang politiet har krav på at få dit CPR-nummer oplyst. De har kun krav på at få navn, fødselsdato og adresse oplyst j.f. Retsplejelovens § 750.
Gravatar #9182 - MiniatureZeus
26. okt. 2010 12:43
Emil (9181) skrev:
Korrekt, ikke engang politiet har krav på at få dit CPR-nummer oplyst. De har kun krav på at få navn, fødselsdato og adresse oplyst j.f. Retsplejelovens § 750.

Hvorfor truer DSBs folk så med, at de tilkalder politiet hvis man ikke vil fortælle sit CPR nummer?
Skal man anholdes før, politiet kan få CPR nummer?
Gravatar #9183 - Elskov
26. okt. 2010 12:47
Jakob Jakobsen (9179) skrev:
Elskov (9178) skrev:
AAARGH!!!

No you didn't!

oh yes I did!

Jeg er ingen nørd, det er Caeks skyld jeg er her :O blame the caek!
Gravatar #9184 - Elskov
26. okt. 2010 12:47
moveax1ret (9180) skrev:
sæt din windows cd i under opstart, vælg installer windows slet partionenerne genopret dem, installer

thank youz, hvor the fuck lagde jeg nu den cd... :'(

ja jeg dobbeltposter!
Gravatar #9185 - Mamad (moveax1ret)
26. okt. 2010 12:52
jeg bliver lidt nødt til at spørge(du er jo en pige): Nu ved du godt at det vil resultere i at alt data bliver slettet ik?

Altså- alle dokumenter, savegames, bookmarks etc. vil forsvinde og kan ikke genskabes.
Gravatar #9186 - Mamad (moveax1ret)
26. okt. 2010 12:56
Forresten- angåede min (du er jo pige kommentar) jeg mente intet mandschauvinistisk med det- så bare slap af.

Jeg sagde det kun fordi at piger generelt ikke er særligt kloge.
Gravatar #9187 - Elskov
26. okt. 2010 12:58
moveax1ret (9185) skrev:
jeg bliver lidt nødt til at spørge(du er jo en pige): Nu ved du godt at det vil resultere i at alt data bliver slettet ik?

Altså- alle dokumenter, savegames, bookmarks etc. vil forsvinde og kan ikke genskabes.

jojo det ved jeg godt. laver lige en liste med de ting jeg skal huske at installere igen.

resten må bare forsvinde, de få ting jeg ikke kan geninstallere kan jeg godt undvære.

og din pige-kommentar tænkte jeg slet ikke over :P
Gravatar #9188 - MiniatureZeus
26. okt. 2010 12:59
moveax1ret (9186) skrev:
Forresten- angåede min (du er jo pige kommentar) jeg mente intet mandschauvinistisk med det- så bare slap af.

Jeg sagde det kun fordi at piger generelt ikke er særligt kloge.

Flot redning, mester ;)
Gravatar #9189 - Mamad (moveax1ret)
26. okt. 2010 12:59
selvfølgeligt tænkte du ikke over det.........du er jo en pige :)
Gravatar #9190 - XorpiZ
26. okt. 2010 13:02
Findes der nogle gode alternativer til Wacom-tegneplader?
Gravatar #9191 - Elskov
26. okt. 2010 13:02
moveax1ret (9189) skrev:
selvfølgeligt tænkte du ikke over det.........du er jo en pige :)

den dér kunne jeg nu godt have undværet -.-

den første kommentar kunne du jo ikke gøre for, mandsshcauvinister er jo generelt ikke særligt kloge. At komme med samme dumme kommentar 2 gange vidner til gengæld om, at din intelligens ligger et godt stykke under normalen. Men så længe du ved hvordan man formaterer en computer, så vil jeg ikke bashe dig yderligere.
Gravatar #9192 - Elskov
26. okt. 2010 13:03
XorpiZ (9190) skrev:

wacom er the thing inden for tegneplader. Det er det eneste gode mærke, der er.
Gravatar #9193 - XorpiZ
26. okt. 2010 13:04
Elskov (9192) skrev:
wacom er the thing inden for tegneplader. Det er det eneste gode mærke, der er.

var også min fornemmelse. :D
Gravatar #9194 - Slettet Bruger [3237728890]
26. okt. 2010 13:05
XorpiZ (9190) skrev:

Apples multitouch mus

xD
Gravatar #9195 - Ronson ⅍
26. okt. 2010 13:24
Elskov: Hvis det er en nogenlunde ny færdigsamlet computer du har købt, så har producenten (sansynligvis) lavet en gendannelsespartition du kan installere fra, så får du alle drivers og andet skrammel lagt ind automatisk

Hvis det er noget du selv har samlet (hvad blev der af udtrykket bambus-pc?) så skal du rigtignok* have gang i cd'en.

* fedt ord!
Gravatar #9196 - Elskov
26. okt. 2010 13:27
Ronson (9195) skrev:
Elskov: Hvis det er en nogenlunde ny færdigsamlet computer du har købt, så har producenten (sansynligvis) lavet en gendannelsespartition du kan installere fra, så får du alle drivers og andet skrammel lagt ind automatisk

Hvis det er noget du selv har samlet (hvad blev der af udtrykket bambus-pc?) så skal du rigtignok* have gang i cd'en.

* fedt ord!

fedt nok, for jeg har en ret ny færdigsamlet en af slawsen :D
Gravatar #9197 - OxxY
26. okt. 2010 13:36
Ronson (9195) skrev:

hvad blev der af udtrykket bambus-pc?

Det døde i ca. samme hastighed som pc-butikkerne på Falkonér-Allé. ;)
Gravatar #9198 - Emil
26. okt. 2010 13:51
MiniatureZeus (9182) skrev:
Hvorfor truer DSBs folk så med, at de tilkalder politiet hvis man ikke vil fortælle sit CPR nummer?

De behøver ikke anholde dig, det er nok med en sigtelse, men ja, så skal du oplyse dit CPR-nummer.
Gravatar #9199 - Ronson ⅍
26. okt. 2010 14:18
#9196: Hvilket mærke?
Gravatar #9200 - Jakob Jakobsen
26. okt. 2010 14:22
MiniatureZeus (9182) skrev:

Fordi de fleste så vil udlevere sit CPR-nummer for at spare tid.

Kan huske en sag hvor politiet blev tilkaldt, slog personens CPR-nummer op på centralen og udleverede det til DSB.
Det endte vist med at betjentene fik en reprimande, men desværre ikke meget andet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login