mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
spuce (9051) skrev:Emil (9050) skrev:Spørgsmål:
Hvorfor er det, man banker kød, så det bliver helt fladt - hvilken effekt skulle det have?
For at gøre kødet mere mørt.
Selvom det ikke altid er nødvendigt at banke det HELT fladt. Et par dask med den spidse side af en kødhammer kan tit gøre tricket hvis man har noget kød der ikke er fantastisk mørt.
Jeg har nemmere ved at stege kød igennem, når det er fladt.Emil (9050) skrev:Spørgsmål:
Hvorfor er det, man banker kød, så det bliver helt fladt - hvilken effekt skulle det have?
Hvorfor er det folk bliver ved med at hylde Google som det gode dejlige selskab? De er jo lige så onde som alle andre :)
http://epn.dk/teknologi2/computer/article2221271.e...
I stedet for at gennembanke sit kød, så prøv at behandle det rigtigt i stedet.
Aldrig kød direkte fra køler til pande. Kødet skal være tempereret før du kommer det på panden.
Aldrig server kød direkte fra panden. Steg kødet til omkring 5 grader under den ønskede temperatur. flyt det over på en varm tallerken og dæk løseligt med folie i mindst 5 minutter og helst 10 minutter.
Aldrig kød direkte fra køler til pande. Kødet skal være tempereret før du kommer det på panden.
Aldrig server kød direkte fra panden. Steg kødet til omkring 5 grader under den ønskede temperatur. flyt det over på en varm tallerken og dæk løseligt med folie i mindst 5 minutter og helst 10 minutter.
Jakob Jakobsen (9058) skrev:I stedet for at gennembanke sit kød, så prøv at behandle det rigtigt i stedet.
Derfor kan det godt være nødvendigt lige at give en skive af noget klump lige et lille dask med hammeren :)
Men ok hvis man kun spiser udskæringer af "skært" kød så skal hammeren godt nok blive i skuffen.
oxxy (9056) skrev:Hvorfor er det folk bliver ved med at hylde Google som det gode dejlige selskab? De er jo lige så onde som alle andre :)
Måske folk vægter de forskellige egenskaber forskelligt? De ting jeg har imod fx. Microsoft ser jeg meget mindre til hos Google, fx. vendor lock-in.
oxxy (9056) skrev:http://epn.dk/..
Så fordi de har én ting tilfældes med "alle" andre, så er de lige så "onde" som alle andre? Aha. Så er jeg lige så smuk som [populær mandlig model].
Sorry, forkert analogi: Min bil er lige så god som [populær luksusbil].
oxxy (9056) skrev:Hvorfor er det folk bliver ved med at hylde Google som det gode dejlige selskab? De er jo lige så onde som alle andre :)
Man skulle ikke tro det i disse "war on terror"-tider, men mennesker/virksomheder kan faktisk have gode og dårlige sider samtidig.
den bedste at komme over en- er at komme over en anden
eller crack, heroin, hash whisky og selvmord
den bedste at komme over en- er at komme over en anden
eller crack, heroin, hash whisky og selvmord
well......for at være lidt seriøs........kæreste sorger- der er ikke noget værre- det føles som om at der er et kæmpe hul i hjertet og man aldrigt kommer over det.
Hver gang et forhold er gået galt, og jeg er knust tænker jeg på at sidste gang det skete troede jeg ej heller at jeg nogensinde ville få det godt igen- men det gjorde jeg. Det går over uanset hvor mørkt det ser ud.
Eller nej.....vrøvl, det er faktisk over et år siden det gik galt for mig og jeg har det stadigtvæk af helvede til- og er dybt deprimeret, vi prøvede på at få børn og jeg glædede mig til at tilbringe resten af livet med hende. Og så skred hun.
Så for at opsummere- hvis at i virkeligt havde noget godt er det ikke sikkert det nogensinde går over og du må tilbringe resten af dit liv som en hul skal af dit tidligere jeg og græde dig selv i søvn hver nat med kun minderne om da i havde det rigtigt godt sammen til at bringe bare en dråbe af glæde i det gigantiske hav af sorg og smerte der vil være dit liv for evigt.
sov godt :)
Hver gang et forhold er gået galt, og jeg er knust tænker jeg på at sidste gang det skete troede jeg ej heller at jeg nogensinde ville få det godt igen- men det gjorde jeg. Det går over uanset hvor mørkt det ser ud.
Eller nej.....vrøvl, det er faktisk over et år siden det gik galt for mig og jeg har det stadigtvæk af helvede til- og er dybt deprimeret, vi prøvede på at få børn og jeg glædede mig til at tilbringe resten af livet med hende. Og så skred hun.
Så for at opsummere- hvis at i virkeligt havde noget godt er det ikke sikkert det nogensinde går over og du må tilbringe resten af dit liv som en hul skal af dit tidligere jeg og græde dig selv i søvn hver nat med kun minderne om da i havde det rigtigt godt sammen til at bringe bare en dråbe af glæde i det gigantiske hav af sorg og smerte der vil være dit liv for evigt.
sov godt :)
I bedste newz-stil kan jeg komme med et bud, selv om det ikke er noget jeg ved noget om, eller har prøvet selv. ;-)
Kærestesorg er nemlig ikke meget anderledes end så meget andet sorg. Det kan være alt fra dødsfald i familien, til en sci-fi serie der slutter. (Og så er det ikke engang helt for sjov.)
Først: Tillad dig selv at sørge i en periode. Det er helt naturligt og nødvendigt. Ofte går det over af sig selv på den måde.
Men derefter hjælper det for mig at huske, at intet er så skidt, at det ikke er godt for noget, og så fokusere på det gode. Når det gælder kærester vil det måske være at forstå hvorfor forholdet ikke fungerede, og så fokusere på den gode tid man havde sammen, og/eller at man ikke spildte mere tid på hinanden, fik børn sammen, eller whatever. Du må selv finde på noget.
Fx. har jeg til begravelser tænkt ting som "han levede et godt langt liv", "når det bliver min tur håber jeg at dø på samme måde", og til en helt anden begravelse "den korte tid vi havde sammen var god".
Og så er der den gamle "Better to have loved and lost than never to have loved at all". (Så må du selv google det, hvis du vil have hele digtet.)
Kærestesorg er nemlig ikke meget anderledes end så meget andet sorg. Det kan være alt fra dødsfald i familien, til en sci-fi serie der slutter. (Og så er det ikke engang helt for sjov.)
Først: Tillad dig selv at sørge i en periode. Det er helt naturligt og nødvendigt. Ofte går det over af sig selv på den måde.
Men derefter hjælper det for mig at huske, at intet er så skidt, at det ikke er godt for noget, og så fokusere på det gode. Når det gælder kærester vil det måske være at forstå hvorfor forholdet ikke fungerede, og så fokusere på den gode tid man havde sammen, og/eller at man ikke spildte mere tid på hinanden, fik børn sammen, eller whatever. Du må selv finde på noget.
Fx. har jeg til begravelser tænkt ting som "han levede et godt langt liv", "når det bliver min tur håber jeg at dø på samme måde", og til en helt anden begravelse "den korte tid vi havde sammen var god".
Og så er der den gamle "Better to have loved and lost than never to have loved at all". (Så må du selv google det, hvis du vil have hele digtet.)
#9062: Tid, i min erfaring, det går ikke væk ved magi.
Kris (9074) skrev:Spørgsmål:
Hvordan laver jeg den her slags gradient i photoshop?
I GIMP hedder den type vist "konisk" (conical). Hjælper det?
Nej egentlig ikke. Selvom jeg godt vidste at jeg skulle over i en form for gradient cones. Men det hjalp ikke at søge på google den vej igennem. I stedet fandt jeg en rimelig simpel turtorial til photoshop som lavede et såkaldt color wheel.
Den virker, men jeg ville gerne have haft lidt flere muligheder i brugen af den slags gradient. Så indtil nu bruger jeg den simple metode, men skulle folk sidde inde med ekspert viden om gradients, så må de godt råbe højt.
Nej egentlig ikke. Selvom jeg godt vidste at jeg skulle over i en form for gradient cones. Men det hjalp ikke at søge på google den vej igennem. I stedet fandt jeg en rimelig simpel turtorial til photoshop som lavede et såkaldt color wheel.
Den virker, men jeg ville gerne have haft lidt flere muligheder i brugen af den slags gradient. Så indtil nu bruger jeg den simple metode, men skulle folk sidde inde med ekspert viden om gradients, så må de godt råbe højt.
Ronson (9083) skrev:Frisk tærte:
Er der andre end mig der ikke har modtaget gratis pizza i emailform?
Endnu friskere tærte med creme:
Niks, jeg har heller ikke set noget til nogen pizza endnu, men er det ikke også først om et par dage det her hersens show skal glide af staben?
Kris (9074) skrev:Spørgsmål:
Hvordan laver jeg den her slags gradient i photoshop?
Du følger den guide du linker til i #9082, men i Gradient Editor (punkt 7) laver du din egen gradient i stedet for at bruge en preset (dog vil du med fordel kunne tage udgangspunkt i "Spectrum". Den gradient du laver skal have opacity 100 fra start til slut (de øverste pile) og have 5 farvepile (de nederste pile) med følgende locations og farver:
0%: Rød.
25%: Grøn.
50%: Blå.
75%: Gul.
100%: Rød.
Følg så resten af guiden, men hvor du trækker gradienten fra midten og op.
Kris (9088) skrev:Emil Melgaard:
Så langt var jeg med. Hvad så hvis jeg kun vil have en halv cirkel, men vil have hele det farvespektrum jeg har valgt i min gradient?
En gradient vil altid fylde hele det markerede område. Hvis du kun vil lave en halvcirkel med gradienten kan du lave en halvcirkelmarkering (f.eks. ved at lave en cirkelmarkering og så afmarkere den ene halvdel) og så halvere alle dine locations i Gradient Editor.
Som MZ skriver, er der flere/mange/nogen/alle andre end os der har modtaget deres. Der er åbenbart også nogle der allerede har brugt den.Bachy (9085) skrev:Ronson (9083) skrev:Frisk tærte:
Er der andre end mig der ikke har modtaget gratis pizza i emailform?
Endnu friskere tærte med creme:
Niks, jeg har heller ikke set noget til nogen pizza endnu, men er det ikke også først om et par dage det her hersens show skal glide af staben?
Jeg foreslår vi alle sender trusselsbreve til http://newz.dk/~danielovich1
markjensen
Hvordan får man Android til at forbinde til W7's AdHoc? Jeg har prøvet Connectify (ikke kompatibelt med mit kort). Desuden er der et sted en fil (Android), som kan ændres, men ingen andre har haft success, så den tror jeg ikke på.
Hvordan får man Android til at forbinde til W7's AdHoc? Jeg har prøvet Connectify (ikke kompatibelt med mit kort). Desuden er der et sted en fil (Android), som kan ændres, men ingen andre har haft success, så den tror jeg ikke på.
snesman: Måske, men vil du så sidde med en masse løse ark? En mappe er nu ikke behagelig at sidde med. Jeg kunne dog godt tænke mig at prøve en Kindle.
Jensen to da Mark
Hvor meget kan man cirka få i rabat med Apple on Campus-programmet, og hvordan kan jeg gøre brug af det, når jeg er studerende ved KU, hvor programmet ikke gælder?
Jeg tænker, at man kan få en nuværende eller tidligere student ved eksempelvis SDU bestille en Mac for mig, men vil de så tillade, at den skal sendes til den rigtige side af Storebælt?
Hvor meget kan man cirka få i rabat med Apple on Campus-programmet, og hvordan kan jeg gøre brug af det, når jeg er studerende ved KU, hvor programmet ikke gælder?
Jeg tænker, at man kan få en nuværende eller tidligere student ved eksempelvis SDU bestille en Mac for mig, men vil de så tillade, at den skal sendes til den rigtige side af Storebælt?
vandfarve (9097) skrev:Jensen to da Mark
Hos KU får du lige præcis den bedste rabat! 11-12 %.. De andre steder får du kun 8 %.
Du skal bare ringe og bestille via telefon, i stedet for online.
Jeg gjorde det selv med min egen mbp..
MiniatureZeus (9098) skrev:Hos KU får du lige præcis den bedste rabat! 11-12 %.. De andre steder får du kun 8 %.
MiniZeus, du er og bliver smuk.
Det undrede mig også meget, at man via deres hjemmeside ikke kan få rabat, hvis man læser på KU, men hvis jeg kan ringe, så er det hele jo 10-4.
Nu er spørgsmålet bare, om jeg så skal købe den skide MBA. Min Lenovo holder stadig lidt endnu, ligesom jeg netop har tilmeldt mig en studietur til Japan til 2011, som ikke bliver billlig.
Hmm.
vandfarve (9099) skrev:MiniZeus, du er og bliver smuk.
Det undrede mig også meget, at man via deres hjemmeside ikke kan få rabat, hvis man læser på KU, men hvis jeg kan ringe, så er det hele jo 10-4.
Nu er spørgsmålet bare, om jeg så skal købe den skide MBA. Min Lenovo holder stadig lidt endnu, ligesom jeg netop har tilmeldt mig en studietur til Japan til 2011, som ikke bliver billlig.
Hmm.
Køb nu bare den MBA! Du bliver et bedre menneske!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.