mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jakob Jakobsen (8599) skrev:Russisk?
Hvilket pulver er det han blander med svovlsyre? Mit Russiske er ikke så godt :).
http://www.kemishow.dk/~kemishow/phpBB3/viewtopic.... tror dit svar er heri.
du får lige et link til http://www.hjerteportal.dk/10fysikemi/61sukkerstof...
takker... var ret sikker på at jeg skulle stige efter 1 år men er stadig ikke steget efter 1 år og 2 måneder =(
oxxy (8598) skrev:Hvis man køber ting online i Nordirland kommer der så told og moms på? Ved ikke om de tæller som værende med af EU eller om det er samme regler der gælder som hvis man bestiller fra Gernsey/Jersey. En hurtig googlesøgning gav mig ikke lige svaret, og jeg ved ikke hvor på skat jeg skal lede :(
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Economic_Are...
There you go. Alle lande i det indre marked kan der købes told- og momsfrit fra :)
Masse og vægt er ikke det samme. Markjensen, Daniel-Dane, myplacedk & co. har fuldstændigt ret. Halvdelen af hvad gnarfsan skrev var noget vrøvl og den anden halvdel forstod jeg ikke.
Mine fysikkompetencer? kandidatgrad i fysik + fastansat som gymnasiefysiklærer.
Mine fysikkompetencer? kandidatgrad i fysik + fastansat som gymnasiefysiklærer.
Man må i så falde tildele gnarfsen en pris:
http://images.encyclopediadramatica.com/images/thu...
http://images.encyclopediadramatica.com/images/thu...
Masse er absolut, mens vægt er afhængig af tyngdeaccelerationen på den placering objektet vejes. Behøver det være så svært at forstå?
Masse er absolut, mens vægt er afhængig af tyngdeaccelerationen på den placering objektet vejes. Behøver det være så svært at forstå?
Dreadnought (8510) skrev:PostAmok:
Hvad er standard ventetiden i PostDKs toldbehandlingsflaskehalskontor?
Nu kan de ikke finde fakturaen!??!?!?!
SnotDK skrev:22. september 2010 10:50 Tilbageholdt da faktura mangler.
Spørgsmål:
Hvor lang tid tager PostDK om at smide en faktura væk?
Svar:
9 dage!
Emil (8610) skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/European_Economic_Area
There you go. Alle lande i det indre marked kan der købes told- og momsfrit fra :)
Det svarede så ikke på mit spørgsmål. Hvad er det indre marked og hvor var listen over landende? Wiki artiklen nævner ingenting om Nordirdland, ej heller Jersey og Gurney, alle 3 er dele af UK, mende to sidste kan man ikke købe momsfrit fra, så jeg er i tvivl om man også kan fra Nordirdland.
Dreadnought (8616) skrev:Dreadnought (8510) skrev:PostAmok:
Hvad er standard ventetiden i PostDKs toldbehandlingsflaskehalskontor?
Nu kan de ikke finde fakturaen!??!?!?!
Spørgsmål:
Hvor lang tid tager PostDK om at smide en faktura væk?
Svar:
9 dage!
Det du mener er at den har ligget i kø til toldbehandling i 8 dage, derefter har de konstateret at din udelandspakke ikke har haft en faktura der oplyser varens art og pris korrekt, derfor har de tilbageholdt den for at kontrollere varens pris. Så kan du lære at købe fra shady steder der prøver at hjælpe europæere med at snyde i told og moms. ;)
Dreadnought (8616) skrev:Nu kan de ikke finde fakturaen!??!?!?!
Du får nok et brev, hvor de beder dig om at fremsende en kopi af faktura eller en udskrift af betalingen.
Det er, som oxxy skriver, fordi der ikke er papirer i pakken, der viser værdien af den.
oxxy (8617) skrev:Det svarede så ikke på mit spørgsmål. Hvad er det indre marked og hvor var listen over landende? Wiki artiklen nævner ingenting om Nordirdland, ej heller Jersey og Gurney, alle 3 er dele af UK, mende to sidste kan man ikke købe momsfrit fra, så jeg er i tvivl om man også kan fra Nordirdland.
Jeg tænkte, du havde brug for et flot billede, der viste, hvad der hører under det indre marked, og hvad der ikke gør. Jeg kan selvfølgelig godt se, at hvis dine geografievner er på niveau med mine evner som banjomusiker, så kan det være svært at aflæse et kort :)
Så lad mig skære det ud i pap for dig. Alle lande i EU, uden undtagelse, er med i det indre marked. Nordirland er ikke en selvstændig nation, men derimod en del af United Kingdom. UK er, i sin fulde udstrækning, en del af det indre marked.
Hvad angår Jersey og Guernsey, så er de kronbesiddelser, hvilket vil sige, at de hører under den britiske trone, men ikke under UK, hvorfor de sjovt nok heller ikke er EU-medlemslande. De to øer indgår dog som en speciel del af det indre marked, der tillader køb og salg af varer på (næsten) lige fod med resten af det indre marked.
Ifølge EU's regler omkring moms, så skal alle medlemmer dog opkræve en minimumstarif i moms. De to øer anvender dog ikke moms i sig selv og bliver derfor betragtet som værende uden for det indre marked i spørgsmålet omkring moms på salg af varer til andre lande i det indre marked. Derfor skál de opkræve moms på varer solgt til f.eks. Danmark. Dog eksisterer der en britisk lov, som siger, at varer under £18 ikke behøver at blive beskattet med moms, hvorfor nogle billige varer, som f.eks. flashhukommelse og parfumer, kan slippe igennem til Danmark uden moms.
Nordirland er dog som sagt en del af UK og skal derfor betragtes præcis på samme måde, som hvis du købte fra en butik i London, Berlin, Paris eller andre steder inden for det indre marked. Du kan derfor roligt købe varer fra Nordirland uden at risikere ekstra afgifter.
Det skal dog bemærkes, at hvis en forhandler sælger for mere end et bestemt beløb om året til private personer i et medlemsland, så skal denne forhandler momsregistrere sig i dette land og opkræve samme momssats, som er gældende i det land. Så hvis butikken, du køber fra, ofte sælger varer til Danmark, så er der en stor sandsynlighed for, at du kommer til at betale 25 % moms - dette skal sælger dog oplyse, før du køber varen. Du kan altså ikke registrere at få en momsregning efterfølgende.
Og tak til Emil! Det var lidt mere fyldstgørende end forventet. Men jeg håber da du kunne se det fra min side, hvor jeg fejlagtigt troede at jersey/gurnsey var en del af UK, og der derfor kunne være andre "medlemslande" der havde særregler.
Iøvrigt stiller nordirland, skotland og wales jo op til sportsmesterskaber som selvstændige lande, så hvem ved hvad der ellers gælder af underlige særregler for UK i andre sammenhænge :) Men nu er jeg blevet klogere, også lidt klogere end det var tiltænkt med spørgsmålet.
Iøvrigt går ud fra du mener dette kort: http://en.wikipedia.org/wiki/File:European_Economi... Jeg kunne godt se at Nordirland var dækket, men samtidig kunne jeg jo ikke se om Jersey/Gurnsey var dækket (da de ikke umiddelbart er på kortet), så jeg blev stadig ikke klogere på om nordirland havde andre regler end øerne bare ud fra kortet :) Så undskyld min skepticisme overfor wikipedia!
Iøvrigt stiller nordirland, skotland og wales jo op til sportsmesterskaber som selvstændige lande, så hvem ved hvad der ellers gælder af underlige særregler for UK i andre sammenhænge :) Men nu er jeg blevet klogere, også lidt klogere end det var tiltænkt med spørgsmålet.
Iøvrigt går ud fra du mener dette kort: http://en.wikipedia.org/wiki/File:European_Economi... Jeg kunne godt se at Nordirland var dækket, men samtidig kunne jeg jo ikke se om Jersey/Gurnsey var dækket (da de ikke umiddelbart er på kortet), så jeg blev stadig ikke klogere på om nordirland havde andre regler end øerne bare ud fra kortet :) Så undskyld min skepticisme overfor wikipedia!
Ved ikke helt hvor dumt det her markjensen er, men here goes:
En af mine [url=
Min veninde har selvfølgelig kontaktet LO, men har ikke fået svar endnu, så vil bare lige hører hvad i kloge mennesker siger til det her?
En af mine [url=
Min veninde har selvfølgelig kontaktet LO, men har ikke fået svar endnu, så vil bare lige hører hvad i kloge mennesker siger til det her?
#8623: Jeg tror sgu ikke på den. Mig bekendt, sættes leje per kvm og ikke per beboer. Desuden er det første gang, jeg hører om differentiering på antallet af beboere, selvom min mor har været bogholder på lejeboliger i ca. 26 år.
Men lejeregler er noget mudder, så der er nok ikke nogen, der ved det bedre end LO. Det kan jo være at min mor bare ikke har nævnt det, fordi hum ikke støder på det så tit.
Men lejeregler er noget mudder, så der er nok ikke nogen, der ved det bedre end LO. Det kan jo være at min mor bare ikke har nævnt det, fordi hum ikke støder på det så tit.
gnarfsan (8624) skrev:#8623: Jeg tror sgu ikke på den. Mig bekendt, sættes leje per kvm og ikke per beboer. Desuden er det første gang, jeg hører om differentiering på antallet af beboere, selvom min mor har været bogholder på lejeboliger i ca. 26 år.
Jeg har heller aldrig hørt om noget så skørt. I sær når det er deres eget barn (på 1-2 måneder) og de kun skal bo der i maks 2 år (hvilket de har meldt ud til udlejer)..
Kunne forstå det, hvis man udlejer et værelse til en 22 årig emo, der sætter 40.000 plakater op af Tokio Hotel, men det her er et spædbarn...
Er vand, varme og el inkluderet i huslejen? I så fald vil udlejers udgifter jo stige med en ekstra beboer.
Colapusheren (8626) skrev:Er vand, varme og el inkluderet i huslejen? I så fald vil udlejers udgifter jo stige med en ekstra beboer.
Nej, de betaler kun for selve huslejen til udlejer, vand, varme, el, internet og tv betaler de direkte til den ejendomsforening boligen ligger i.
oxxy (8618) skrev:Det du mener er at den har ligget i kø til toldbehandling i 8 dage, derefter har de konstateret at din udelandspakke ikke har haft en faktura der oplyser varens art og pris korrekt, derfor har de tilbageholdt den for at kontrollere varens pris. Så kan du lære at købe fra shady steder der prøver at hjælpe europæere med at snyde i told og moms. ;)
Det er en pakke fra DX. Så jeg forventer de kan finde ud af at sende en pakke til udlandet. Men at det tager 9 dage for at de kan tage sig sammen til at fortolde pakken er jo helt til grin. Jeg sender dem sgu en regning på svie og smerte på 125,-
Jakob Jakobsen (8619) skrev:Du får nok et brev, hvor de beder dig om at fremsende en kopi af faktura eller en udskrift af betalingen.
Det er, som oxxy skriver, fordi der ikke er papirer i pakken, der viser værdien af den.
Jeg har haft ringet til dem hvor de fortalte mig nøjagtigt det. Den er nu sendt per mail til dem.
Hvorfor virker min gamle Belkin router ikke ordenligt, efter at jeg har flyttet den ud til de gamle?
WLAN fungerer fint, men den vil ikke servere IP'er til LAN.
Dreadnought (8631) skrev:Hvorfor virker min gamle Belkin router ikke ordenligt, efter at jeg har flyttet den ud til de gamle?
Nå, det er gået i du igen natten over. Det var da rar. Så slipper jeg for at skulle op på loftet og nulstille routeren.
马克詹森
Hvorfor er nogle spammere begyndt at linke til phpBB forum profiler? Eksempel: http://identi.ca/notice/52316444 (Og ja, jeg var inde på hendes profil fordi hun har flotte patter.)
Hvorfor er nogle spammere begyndt at linke til phpBB forum profiler? Eksempel: http://identi.ca/notice/52316444 (Og ja, jeg var inde på hendes profil fordi hun har flotte patter.)
markjensen har nogle dumme spørgsmål der kan besvares vha. google:
1. Jeg har læst at PS3-spil skal installeres. Er 120 GB nok, eller løber man hurtigt tør? (med andre ord, hvad fylder spil ca?)
2. Er spillene regionsfri?
3. Hvis man har et gammelt tv, skal man så købe ekstraudstyr for at kunne sætte den til scart el. lign.?
1. Jeg har læst at PS3-spil skal installeres. Er 120 GB nok, eller løber man hurtigt tør? (med andre ord, hvad fylder spil ca?)
3. Hvis man har et gammelt tv, skal man så købe ekstraudstyr for at kunne sætte den til scart el. lign.?
markjensen (8635) skrev:markjensen har nogle dumme spørgsmål der kan besvares vha. google:
1. Havde en kammerat, der var træt af sin 40 GB PlayStation. Men før Slim'en kom, var der jo ingen standard PS3 over 80 GB, så det kommer vel an på, hvor mange spil og demoer, du downloader.
2. Ja, det mener jeg.
3. Nej. Scartstik er nok. Det er bare ikke optimalt :)
Jeg har installeret omkring 20 spil, og har kun brugt omkring 15 GB, som også indeholder noge HD-videoer og en hel del demoer, samt lidt musik.
MarkJensen:
1. Du kommer ikke til at løbe tør for plads og hvis du skulle gøre det så kan harddisken i en ps3 nemt udskiftes med en almindelig disk.
2. Alle ps3 spil er regionsfri. Det eneste du skal holde øje med er hvis du køber spil hjem fra japan(hvor de ofte er billigere og hurtigere ude) så er det ikke altid spillet er på engelsk. Eller hvis det er til børn, så er det kun spil købt i danmark der har dansk tale med også.
3. Som systran skrev er scartstik nok. Men du får absolut det bedste ud af hdmi, når det gælder ps3.
1. Du kommer ikke til at løbe tør for plads og hvis du skulle gøre det så kan harddisken i en ps3 nemt udskiftes med en almindelig disk.
2. Alle ps3 spil er regionsfri. Det eneste du skal holde øje med er hvis du køber spil hjem fra japan(hvor de ofte er billigere og hurtigere ude) så er det ikke altid spillet er på engelsk. Eller hvis det er til børn, så er det kun spil købt i danmark der har dansk tale med også.
3. Som systran skrev er scartstik nok. Men du får absolut det bedste ud af hdmi, når det gælder ps3.
Tak for svarene :). Jeg har kun et gammelt tv, men jeg kan vel bare sætte den til min pc-skærm. Nu kan jeg snart prøve FFXIII <3
'markjensen (8639) skrev:Tak for svarene :). Jeg har kun et gammelt tv, men jeg kan vel bare sætte den til min pc-skærm. Nu kan jeg snart prøve FFXIII <3
Lille advarsel: Spillets første kvart-del gør ikke retfærdighed til resten af spillet. Det er rigtig meget "lær at kende de her karaktere" og meget lidt fokus på kampe.
^^ Bare lige som motivation til at komme videre, jeg var ved at blive godt træt af det men ligepludselig får man altså kastet en kold vandballon i fjæset.
SlettetBruger: Om spillet så var røvkedeligt hele vejen igennem og havde fået 3 på gamespot havde jeg spillet det alligevel :) men tak for advarslen :P
Colapusheren (8641) skrev:Fjerdedel?
Havde det lige på tungen. ^^ kunne bare ikke huske det forbandede ord
Kan være vi skal til at oprette en tråd med episke SlettetBruger citater .. Kvart-del og gå-mennesker kan jo passende være de første :P
Tror det var en anden der sagde "Gå mennesker"
Og igen, vi sønderjyder tager ikke sproget så højtidelig. Vi bliver opdraget til at folk nok kan regne ud hvad vi mener. ^^
Var der da nogen der IKKE forstod det? Hvem melder sig til at gå med "Jeg er fatsvag" hatten?
Og igen, vi sønderjyder tager ikke sproget så højtidelig. Vi bliver opdraget til at folk nok kan regne ud hvad vi mener. ^^
Var der da nogen der IKKE forstod det? Hvem melder sig til at gå med "Jeg er fatsvag" hatten?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.