mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nyt spørgsmål:
Jeg mangler en sang i min samling - den hedder "Jokeren vs. Steppeulvene - Hey Smukke Itsi-Bitsi (KiNDHYT K mix)". Er der nogen, der kender den, ligger inde med den, kender nogen, der har den eller kender et link til en, der ved, hvor den ligger henne.
Jeg vil virkelig gerne have fat i den sang, eller i det mindste bare høre den. Så man må også gerne sende et link til et sted, hvor den kan streames...
Nummeret er bastard pop mash-up og blev lavet til Monkey Business på P3 i sin tid. Jeg kan kun finde beskrivelse af sangen, men altså ikke nogen fil - hverken her eller der eller på iTunes Music Store.
Jeg mangler en sang i min samling - den hedder "Jokeren vs. Steppeulvene - Hey Smukke Itsi-Bitsi (KiNDHYT K mix)". Er der nogen, der kender den, ligger inde med den, kender nogen, der har den eller kender et link til en, der ved, hvor den ligger henne.
Jeg vil virkelig gerne have fat i den sang, eller i det mindste bare høre den. Så man må også gerne sende et link til et sted, hvor den kan streames...
Nummeret er bastard pop mash-up og blev lavet til Monkey Business på P3 i sin tid. Jeg kan kun finde beskrivelse af sangen, men altså ikke nogen fil - hverken her eller der eller på iTunes Music Store.
Nej, jeg har ikke en liste over sangene. Det er jo et halvgammelt program. Jeg så blot denne notits om, at Kindhyt K (som er en mine klare yndlingsproducere og multiinstrumentalister) havde lavet et bastard mix af de to sange og ville høre, hvad han havde gang i.
Så fandt jeg dette link, der viser, at man i sin tid kunne lave sine egne bastard remixes og sende dem til Monkey Business, så der er nok ikke tale om officielle udgivelser. Jeg vil også være tilfreds med bare at høre sangen en enkelt gang.
Jeg har ikke kunnet finde nogen konkret fil, men den er nævnt et par gange, også på last.fm - men altså ingen fil :(
Jeg håber dog, at en eller anden kan grave den frem eller komme med et link. Så ville jeg blive glad - og imponeret.
Nej, jeg har ikke en liste over sangene. Det er jo et halvgammelt program. Jeg så blot denne notits om, at Kindhyt K (som er en mine klare yndlingsproducere og multiinstrumentalister) havde lavet et bastard mix af de to sange og ville høre, hvad han havde gang i.
Så fandt jeg dette link, der viser, at man i sin tid kunne lave sine egne bastard remixes og sende dem til Monkey Business, så der er nok ikke tale om officielle udgivelser. Jeg vil også være tilfreds med bare at høre sangen en enkelt gang.
Jeg har ikke kunnet finde nogen konkret fil, men den er nævnt et par gange, også på last.fm - men altså ingen fil :(
Jeg håber dog, at en eller anden kan grave den frem eller komme med et link. Så ville jeg blive glad - og imponeret.
Systran (8553) skrev:#8552
prøv at send ham produceren en mail?
Liderlige Mark Jensen:
Hvorfor er det forkert at skrive vægt i Kg?
Hvorfor er det forkert at skrive vægt i Kg?
Jark Mensen
Hvorfor bliver kun ét af Fjolles link blå? når der ikke er underlige tegn i det "defekte"
Hvorfor bliver kun ét af Fjolles link blå? når der ikke er underlige tegn i det "defekte"
Dreadnought (8555) skrev:Liderlige Mark Jensen
Hvordan vidste du det? :O
I Y&F tegner de weight som en vektor og mass som et tal. Altså er w = m*g.
Meget liderlig:
Findes der en hjemmeside hvor man kan lave de der billeder med sort baggrund, et billede i midten og to linjer med tekst? Altså de der der er en masse af på 4chan, reddit osv. Jeg har søgt efter meme generator, men har ikke fundet den rigtige type.
markjensen (8560) skrev:Hvordan vidste du det? :O
I Y&F tegner de weight som en vektor og mass som et tal. Altså er w = m*g.
Meget liderlig:
Findes der en hjemmeside hvor man kan lave de der billeder med sort baggrund, et billede i midten og to linjer med tekst? Altså de der der er en masse af på 4chan, reddit osv. Jeg har søgt efter meme generator, men har ikke fundet den rigtige type.
MS paint :P
Tonsvis! Google: "demotivational generator".markjensen (8560) skrev:Findes der en hjemmeside hvor man kan lave de der billeder med sort baggrund, et billede i midten og to linjer med tekst? Altså de der der er en masse af på 4chan, reddit osv. Jeg har søgt efter meme generator, men har ikke fundet den rigtige type.
Vi snakker om University Physics, right? Ja, vægten er blot størrelsen på vektoren. Men hvor mange her har brug for at kende de små forskelle?markjensen (8560) skrev:I Y&F tegner de weight som en vektor og mass som et tal. Altså er w = m*g.
Daniel-Dane (8563) skrev:Tonsvis! Google: "demotivational generator".
Præcis! tak
Daniel-Dane (8565) skrev:Hvis du snakker om University Physics, så er det vist ikke helt rigtigt. Vægten er størrelsen på vektoren (som altid er nedadrettet). Newton er enhed for en krafts størrelse.
På side 121 er w defineret både som vektor og som magnitude
SlettetBruger (8556) skrev:Fordi Vægt angives i Newton
KG angiver Massen af en genstand.
Vægt det samme som masse, ligesom vægtfylde er det samme som massefylde i daglig tale, da massen findes i forhold til jordens tyngekraft. Newton er et mål for kraft og er ikke relativt til noget i modsætning til vægt og masse, der er relativ til tyngdekraft. Newton kan være en hvilken som helst krafttype.
Edit, den anden formulering var forkert.
Påstår du, at vægt og masse er det samme eller blot er det samme i daglig tale?
Og kan man tillade sig at kalde masse for en relativ størrelse? Jeg ville ellers mene, at masse er absolut.
Og kan man tillade sig at kalde masse for en relativ størrelse? Jeg ville ellers mene, at masse er absolut.
Daniel-Dane (8574) skrev:Og kan man tillade sig at kalde masse for en relativ størrelse?
Ja, man kan, da massen er et mål for tyngekraftens påvirkning af et objekt i modsætning til Newton, der et mål for størrelsen af en vilkårlig kraft.
Daniel-Dane (8574) skrev:Påstår du, at vægt og masse er det samme eller blot er det samme i daglig tale?
Jeg vil påstå at det er det samme i alle sammenhænge, ja.
Hvilke kompetencer har du inden for fysik (kildekritik)? Vægt er et mål for tyngdekraftens påvirkning af en masse (som du kalder objekt). Vægts enhed er Newton, og masses enhed er kg.
Vægt er, som markjensen allerede har skrevet,
w = mg
Vægt er, som markjensen allerede har skrevet,
w = mg
gnarfsan (8575) skrev:Daniel-Dane (8574) skrev:Påstår du, at vægt og masse er det samme eller blot er det samme i daglig tale?
Jeg vil påstå at det er det samme i alle sammenhænge, ja.
Det er ikke det samme i ALLE sammenhænge. Det nemmeste eksempel er en rejse til månen:
an object with a mass of 50 kilograms weighs 491 newtons on the surface of the Earth; on the surface of the Moon, the same object still has a mass of 50 kilograms but weighs only 81.5 newtons.
Tyngdekraften varierer også på Jorden, primært efter afstand til Jordens centrum. (Og peger i øvrigt ikke altid præcist mod Jordens centrum.)
I de flestes dagligdag er det ikke noget der betyder noget, men det er langt fra ALLE sammenhænge.
markjensen
Er newz.dk's famøse bilanalogier en lov (eller meme)? Kan vi tillade os at bruge Godwins lov og blot erstatte Hitler med bilanalogier?
Er newz.dk's famøse bilanalogier en lov (eller meme)? Kan vi tillade os at bruge Godwins lov og blot erstatte Hitler med bilanalogier?
myplacedk (8578) skrev:Tyngdekraften varierer også på Jorden, primært efter afstand til Jordens centrum. (Og peger i øvrigt ikke altid præcist mod Jordens centrum.)
Det er derfor at man har en standard tyngdeaccelleration at måle efter, ligesom man også måler massefylden ved en bestemt temperatur.
Daniel-Dane (8576) skrev:Hvilke kompetencer har du inden for fysik (kildekritik)?
Hvad har du? Vejer du atomer, når du skal finde atomvægten?
myplacedk (8582) skrev:Det er bare noget midlertidigt pjat, for at signalere at de er billige.
Det er forklaret ca. 5 gange her: http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/191529/d...
Næste spørgsmål: Er jeg den eneste som er træt af når journalister gentager sig selv gang på gang, bare for at for en artikel til at fylde?
Når journalister gentager sig selv gang på gang for at få en artikel til at fylde, så bliver jeg træt af det. Er jeg den eneste?
"Nogle gange kan jeg godt blive lidt småtræt af journalister som gentager sig selv, for at få en større artikel ud af det. Gad vide om det bare er mig." - myplacedk
myplacedk (8583) skrev:Er jeg den eneste som er træt af når journalister gentager sig selv gang på gang, bare for at for en artikel til at fylde?
Nej, jeg er helt enig. Jeg synes det er forkert. Det er en kedelig tendens i dansk journalistik.
Journalister, der ikke kan andet end at gentage sig selv mangler inspiration, og gør ikke deres arbejde godt nok. De spilder læserens tid, og fylder avisen med ligegyldigheder.
Jeg var bange for, at du ville komme med en sådan udtalelse. Jeg er kun lige begyndt på fysikbachelor. Dig?gnarfsan (8580) skrev:Det er derfor at man har en standard tyngdeaccelleration at måle efter, ligesom man også måler massefylden ved en bestemt temperatur.Daniel-Dane (8576) skrev:Hvilke kompetencer har du inden for fysik (kildekritik)?
Hvad har du? Vejer du atomer, når du skal finde atomvægten?
Den har intet med newz.dk at gøre! ):gnarfsan (8581) skrev:Skal vi ikke lave en tro kopi og kalde den Jeremy Clarksons lov?
Daniel-Dane (8585) skrev:Jeg var bange for, at du ville komme med sådan en udtalelse. Jeg er kun lige begyndt på fysikbachelor. Dig?
De 4 første kurser på Ingeniørskolen og gymnasiekemi (A). Kan du sige mig hvordan vægt kan være det samme som masse for atomvægt og ikke for vægt i samlinger af atomer? Hvis ikke enheden er den samme begge steder, så er der ikke nogen af dem (Hverken masse eller vægt), der er defineret. Og kan du samtidigt sige mig hvorfor du ikke bruger ordet tyngde, istedet for vægt, når det lyder som om at du mener tyngde?
Daniel-Dane (8585) skrev:Den har intet med newz.dk at gøre! ):
Det har Godwin heller ikke.
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=15&...
Bemærk i øvrigt hvordan det tilsyneladende tog ham 20 min at læse #1.
Bemærk i øvrigt hvordan det tilsyneladende tog ham 20 min at læse #1.
Det var netop for ikke at lyde sådan. Han lægger ud med at spørge tilbage.Elskov (8590) skrev:"min pik er større end din!"
"naharj, min pik er større end din, nå!"
"næ, for hvis jeg står sådan her, så er min længst, nøhøh!"
"jamen min pik er bare størst!"
xkcd har ret, det nytter ingenting...
Hvis man køber ting online i Nordirland kommer der så told og moms på? Ved ikke om de tæller som værende med af EU eller om det er samme regler der gælder som hvis man bestiller fra Gernsey/Jersey. En hurtig googlesøgning gav mig ikke lige svaret, og jeg ved ikke hvor på skat jeg skal lede :(
Russisk?
Hvilket pulver er det han blander med svovlsyre? Mit Russiske er ikke så godt :).
Hvilket pulver er det han blander med svovlsyre? Mit Russiske er ikke så godt :).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.