mboost-dp1

Torsdagsdemo blev provokeret af politi

Gå til bund
Gravatar #1 - themuss
8. jun. 2007 10:29
http://politiken.dk/udland/article321280.ece

Vidner: Politi var hårdhændede
»Han står og holder en cykel, da de civilklædte kommer og skubber os alle sammen væk, og genner ham over til et træ, hvor han får håndjern på. Så begynder folk at råbe og skrige, hvilket får politiet til at opføre sig aggressivt, og anholde flere«, siger Jeanette Perlt.

Den udlægning bekræfter ni tilfældige vidner ved de mange cafeborde rundt om pladsen over for politiken.dk. Ifølge vidnerne virkede politiet hårdhændede, fordi aktivisterne kun råbte af ordensmagten, men ikke greb til vold. Vidnerne betegner begivenhederne som hurtigt overstået.
Jeg var der og kan bekræfte forløbet.
Gravatar #2 - tgr
8. jun. 2007 10:34
Tillykke..
Gravatar #3 - themuss
8. jun. 2007 10:36
Rolig nu med de ratings trylleklovn.
Gravatar #4 - holmen
8. jun. 2007 10:39
Tillykke..
+1
Gravatar #5 - dkbooster
8. jun. 2007 10:54
Det kan være vi skal bede staff om at oprette et nyt område af forummet, sådan at themuss har et sted hvor han kan skrive sine politiske ytringer i stedet for i tagwall'en ;)
Gravatar #6 - themuss
8. jun. 2007 10:59
Det kommer vel i v4
Gravatar #7 - MiniatureZeus
8. jun. 2007 11:00
#6 Det er ihvertfald på todo-listen :P
[spoiler] elsker simpelthen platte jokes, som bare bliver ved og ved og ved med at komme igen, selvom de overhovedet ikke er sjove mere..
Gravatar #8 - themuss
8. jun. 2007 11:02
#7 Også her, hehehee... Jeg har jo altså tænkt mig at bz'e din bagerforretning på roskilde, det ved du godt ikke...

Med voldelige midler hvis jeg bliver nødt til det. Jeg kan ikke udelukke der ryger basser gennem luften.

Jeg skal selvfølgelig lige ud og knivstikke hele festivallen ihjel og stikke ild til campingområdet, men så kommer jeg bagefter..
Gravatar #9 - fidomuh
8. jun. 2007 11:23
Hmm.. Lidt usammenhaengende artikel...

Blev han anholdt mens han sad paa vejen? eller?
Erh, mens han stod med en cykel? ...

Hmm.. Lyder meget weird, tror lige jeg venter paa yderligere udlaeg af historien tbh :D

#themuss

VAr du der da han blev anholdt? Hvad blev han anholdt for? :)
Gravatar #10 - Dreadnought
8. jun. 2007 12:07
#7 Man skal ikke kaste med basser når man bor i et bageri.
Gravatar #11 - themuss
8. jun. 2007 12:12
politiet skubber Henrik Wiegman hårdt ind i en aktivist under anholdelsen på Åboulevarden. [...]

Da demonstrationen var ved at slutte på Enghave Plads, kom så pludselig flere civilbetjente for at anholde ham, angiveligt for at modsætte sig førnævnte aktivists anholdelse på Åboulevarden.
Gravatar #12 - fidomuh
8. jun. 2007 12:23

Yeah, fik kun lige skimmet den.. Sidder paa arbejde :P

Men dvs at civilbetjentene modsaette sig aktivistens anholdelse? :)
Gravatar #13 - milandt
8. jun. 2007 12:26
#12 nej .. civilbetjentene kom for at anholde ham pga at han havde modsat sig anholdelse på Åboulevarden.
Gravatar #14 - fidomuh
8. jun. 2007 12:28

Oh, oversaa "for at anholde ham"..

Jebus, jeg burde ikke kigge newz.dk naar jeg har travlt :D
Gravatar #15 - themuss
8. jun. 2007 12:32
#13 Nej civil<strike>panse</strike>betjentene kom og anholdte ham, fordi han angiveligt havde modsat sig en anholdelse af en anden aktivist.
Gravatar #16 - m_abs
8. jun. 2007 18:48
Hvad gjorde betjenetene så, mens panse gjorde det?
Damn, ham panse må godt være en aktiv lille ballademager, siden det altid er panse, der laver ballede.
Gravatar #17 - jeldtoft
9. jun. 2007 00:21
Elsker måden som autonome, altid er uskyldige civile.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login