mboost-dp1

Til alle jer tvivlere!

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
13. nov. 2007 16:51
Hey,

Jeg kan lige så godt indrømme det, for vi lider vel alle af lidt medieliderlighed i en eller anden grad. Jeg deltog i et survey på Københavns Universitet, og nu er resultatet offentliggjort - godt nok er det kun i Ekstra Bladet, men det er da meget sjovt, at de har valgt at bringe en artikel om netop det, som vi fik gennemgået i dag.

Anyways, en instruktor på KU lavede en survey blandt 200 statskundskabsstuderende, hvor vi blev bedt om at finde 8 politiske partier med forskellige mærker indenfor bilindustrien, computerverdenen og så videre. Sigge Winter har dog ikke konkluderet noget om Enhedslisten (Jeg gætter på, at besvarelsen var for upræcis), så til alle jer, der stadig tvivler men gerne vil stemme, kan altid lige få et "realitetstjek". Stillet på kanten (og det er meget karikeret) vil dine forbrugsvarer og dine vaner fortælle dig, hvad du burde stemme.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg07/arti...

Kig lige på den og kom gerne med nogle kommentarer.
Gravatar #2 - gentox
13. nov. 2007 17:17
OMG, jeg har æbleallergi, og stemmer SF :P
Og drikker helst Tuborg eller Guiness.

Har ikke det store forhold til biler, og om der står Skoda på kan sgu være ligemeget, den er jo alligevel strikket sammen med VW design og dele.

Netto, som er ejet af Dansk-Supermarked, under A.P. Møller, støtter de borgerlige partier så det gør ondt, selv DF er han svært glad for.
Så med det i tankerne burde man faktisk gå uden om Dansk-Supermarked.

Irma, har som regel ret god kvalitet på hylderne, og nok den eneste dagligvare butik jeg af og til savner her i Århus.

Så nej, du kan nok se at jeg ikke helt genkender mig selv i karikaturen, men det forventede du nok heller ikke :P
Gravatar #3 - buch
13. nov. 2007 17:24
Lidt sjovt at Aldi står under DF for det er da bestemt ikke særligt dansk.
Gravatar #4 - MetteVoldum
13. nov. 2007 17:27
Det var en sjov undersøgelse synes jeg :)
Gravatar #5 - Fjolle
13. nov. 2007 18:20
Underligt.. Så der er ingen i jylland der stemmer på hverken B, Y C eller V?
Gravatar #6 - vandfarve
13. nov. 2007 18:37
Det var også først sådan, at jeg forstod surveyet, men vi blev bedt om at forbinde partierne med de valgte mærker. Derfor skulle vi ikke tænke på partiernes medlemmer og vælgere, når vi skulle sætte selskaberne sammen med partiet, men i stedet hvilke værdiet, som vi forbandt med partiet. Jeg vælger at citere fra Sigge Winter:

I brandanalysen påklistrer vælgerne bestemte unikke og selvstændige værdier til SF såsom; sund fornuft, friskhed og innovation repræsenteret ved henholdsvis Netto, Subway og Apple.

Og:

Venstre associeres med brands som 1) Volvo der historisk set altid har signalet fokus på tryghed og sikkerhed 2) Bilka der udstråler traditionel familien-Danmark købmandsskab 3) samt Dell som indbegrebet af en effektiv virksomhed, der kan levere solide og billige computere til alle. Disse værdier er meget vigtige for Venstres "in office" valgkampagne, da de fremviser et billede af kompetence, erfaring og troværdighed.

På den måde bliver Nettos rationalitet, sunde fornuft og solide fokus ensbetydende med de værdier og de ting, som SF kæmper for.
Gravatar #7 - übermench
13. nov. 2007 19:28
#1 - OK... ifølge den så skal jeg stemme på DF - Aldi og Harboe er det jeg lever af.
Men stemmer nok nærmere Y.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login