mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ja KUN 77
Det er færre end antallet af mennesker der dør af sult iløbet af 8 timer.
Det er færre end antallet af mennesker der dør i trafikulykker i USA iløbet af 17 timer
Det er færre end antallet af mennesker verden over der dør de næste 40 sekunder.
Det er færre end antallet af mennesker der bliver født de næste 18 sekunder.
Det er 0,000000011 % af verdens befolkning.
Det er helt fint man mindes de døde, især når sådan som det er gået til.
Men at oprette mindedage og jeg ved ikke hvad, for sådan et lille antal mennesker... Det er sku for blødt.
Det er sikkert også ikke engang 10% af antallet af mennesker der får krisehjælp efter det.
Det er færre end antallet af mennesker der dør af sult iløbet af 8 timer.
Det er færre end antallet af mennesker der dør i trafikulykker i USA iløbet af 17 timer
Det er færre end antallet af mennesker verden over der dør de næste 40 sekunder.
Det er færre end antallet af mennesker der bliver født de næste 18 sekunder.
Det er 0,000000011 % af verdens befolkning.
Det er helt fint man mindes de døde, især når sådan som det er gået til.
Men at oprette mindedage og jeg ved ikke hvad, for sådan et lille antal mennesker... Det er sku for blødt.
Det er sikkert også ikke engang 10% af antallet af mennesker der får krisehjælp efter det.
Elskov (11350) skrev:KUN 77 mennesker?! wtf...
Hvis du begynder at sammenligne med andre dødsårsager, som f.eks. trafikdrab eller kvælninger ved at få mad galt i halsen, bliver 77 nemt et forsvindende lille tal.
Porres pointe er, at reaktionen for disse 77 dødsfald er ude af proportioner.
PorreKvaj kan ikke se forskel på dødsårsager.
Ifølge ham skal vi alle enten tude konstant hver dag over alle dem der dør på planeten - eller give a fuck over nogen som helst. Er mormor lige død? Who cares, 40 negere er lige døde et eller andet sted i Afrika!
Man kan også tage mellemvejen, som de fleste fornuftige mennesker gør, da vi ikke kan kapere alt den død der sker i verden. Men så udviklet er PorreKvajs mentale tilstand desværre ikke :(
Ifølge ham skal vi alle enten tude konstant hver dag over alle dem der dør på planeten - eller give a fuck over nogen som helst. Er mormor lige død? Who cares, 40 negere er lige døde et eller andet sted i Afrika!
Man kan også tage mellemvejen, som de fleste fornuftige mennesker gør, da vi ikke kan kapere alt den død der sker i verden. Men så udviklet er PorreKvajs mentale tilstand desværre ikke :(
Nu lægger du ord i munden på mig.
Jeg siger ikke det er forkert at sørge. Men det der er ALT alt for meget.
Vi fremstår som en verden af tudeprinse.
Eksemplerne jeg frembragt var ikke for at påpege der er flere mennesker der dør andre steder. Men blot for at påpege hvor lille det tal er.
Eksemplerne jeg frembragt var ikke for at påpege der er flere mennesker der dør andre steder. Men blot for at påpege hvor lille det tal er.
SlettetBruger (11355) skrev:Nu lægger du ord i munden på mig.
Jeg tror, at det er de færreste (udover de direkte indblandede), der græder over antallet af døde, eller det faktum, at folk døde.
Jeg er derimod ret så sikker på, at vi græder over måden, som de blev dræbt på, og med den intention og det mål, som de blev dræbt for. Uanset om det lykkedes Anders B. Breivik at dræbe én person eller 77 personer, så er det et terrorangreb, og det er det, som vi sørger over.
Jeg er i princippet ligeglad med, at der døde én, ti eller 77 mennesker den skæbnesvangre fredag, men jeg sørger over, at der findes mennesker, der er så syge i medicinske termer, og at folk måtte lade livet for en meningsløs og kynisk personlig sag, som de på ingen måde var indblandet i.
Vi sørger ikke over de 77 døde - vi sørger over, at der var folk, der døde på den måde med det formål.
vandfarve (11356) skrev:Vi sørger ikke over de 77 døde - vi sørger over, at der var folk, der døde på den måde med det formål.
Men det er da også noget underligt noget at ville minde sig selv om?
Vi er gået helt væk fra "op på hesten og afsted uden at kigge tilbage" og i stedet rider vi en sørgelig bølge indtil den næste dukker op.
Hvorfor ikke bare være kede af det... og når man ikke er det længere så bare komme videre istedet for bevidst at sørge for man næste år igen bliver sørgelig.
Er det det vi er blevet til? Et folkefærd der bærer en banner der siger "ha ondt af os" ?
Eller er det "Nu har Skandinavien haft sit '9/11' og det skal vi aldrig glemme!"
SlettetBruger (11358) skrev:Men det er da også noget underligt noget at ville minde sig selv om?
Det er jeg faktisk enig i, og det kan jeg heller ikke give en egentlig rationel forklaring på.
Det er måske en måde til at få bearbejdet vores sorg, eller det kan være en måde til at forstå problemet, så vi bedre kan forhindre det næste gang (se eksempel 1, eksempel 2 og eksempel 3)?
Inb4 "igen med de spørgsmålstegn!", så er det faktisk et reelt spørgsmål til en reel debat.
vandfarve (11359) skrev:problemet, så vi bedre kan forhindre
Den skulle gerne være default action. Og det kan jo også gøres uden en national mindedag :)
vandfarve (11359) skrev:bearbejdet vores sorg
"En smuk gestus på en modbydelig baggrund, har i nu en uge udspillet sig på Facebook"
Lol når det handler om at smække et Norge logo med SIG SELV som baggrund :D
Siger B at folk er modbydeligt grimme? :D
Sommer = motorcykler der larmer af helvede til i gaderne.
Hvorfor får de lov til at larme så meget at selv med vinduerne lukket overdøver de musik på et gennemsnitlig volumen?
Hvorfor får de lov til at larme så meget at selv med vinduerne lukket overdøver de musik på et gennemsnitlig volumen?
SlettetBruger (11364) skrev:Hvorfor får de lov til at larme så meget at selv med vinduerne lukket overdøver de musik på et gennemsnitlig volumen?
Det gør de sikkert ikke; der er blot for langt mellem synsperioderne (eller synsmændene er korrupte, hvilket min bror beretter om som mekaniker).
Skal vi have en diskussion om Intelligent Design nu?
http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/21500...
Slikkede den selvfølgelig ren for ost inden jeg puttede den i munden.
http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/21500...
Slikkede den selvfølgelig ren for ost inden jeg puttede den i munden.
http://hackedirl.files.wordpress.com/2011/07/epic-...
"Moebius books win"
Har da intet med Moebius at gøre.
"Moebius books win"
Har da intet med Moebius at gøre.
vandfarve (11365) skrev:Det gør de sikkert ikke; der er blot for langt mellem synsperioderne (eller synsmændene er korrupte, hvilket min bror beretter om som mekaniker).
Nej,
En nabo på vores vej har næsten lige købt en ny Harley med en V-motor på 1600cc og den larmer altså så jeg kan høre det 4 huse nede med lukket vindue når han gasser godt op.
Jeg synes dog det er som musik, så jeg klager ikke! Og så er den vild flot!
At brugere konsekvent ikke læser mails fra IT.
I sidste uge opgraderede vi vores netværk, hvilket desværre resulterede i, at telefoner på kontoret i Glostrup ikke sender lyd, når er ringes.
For at løse dette skal man blot genstarte telefonen.
Så det sender jeg en fin mail på - Granted, jeg lagde ud med "Mojn!"
Idag, 3 dage efter har vi stadíg brugere med problemer.
Ligesom brugere konsekvent skifter password - På trods af at vi har fortalt at de ikke må/kan uden det går i kage.
Hvorfor har brugere ingen respekt for IT? :(
I sidste uge opgraderede vi vores netværk, hvilket desværre resulterede i, at telefoner på kontoret i Glostrup ikke sender lyd, når er ringes.
For at løse dette skal man blot genstarte telefonen.
Så det sender jeg en fin mail på - Granted, jeg lagde ud med "Mojn!"
Idag, 3 dage efter har vi stadíg brugere med problemer.
Ligesom brugere konsekvent skifter password - På trods af at vi har fortalt at de ikke må/kan uden det går i kage.
Hvorfor har brugere ingen respekt for IT? :(
Atom (11375) skrev:lulz. Vær glad for I stadig har jeres jobs :)
Nono..
Vi havde Novell. og imens vi overgår til 100% Microsoft. er vi nød til at opretholde 2 directorys ( AD og Novell's pendant ) der skal verificere brugere når de logger ind.
Men imens vi overgår, kan Novell ikke håndhæve passwordkrav. så hvis brugere ændre passwords, og disse passwords ikke overholder kravene i AD. så ender brugerne med 2 forskellige passwords.
Det problem er ikke eksisterende på Windows 7, der intet har med Novell at gøre, ud over Zenworks.
I den tid har vi et hammerlamt sikkerhedsproblem ... Vi IT folk har nemlig mulighed for at kende alle brugers passwords... idet det er os der skifter det for dem.
Jeg udvikler et produkt der primært er backend kodning. Men der er indblandet html da der er web adgang.
Produktet bliver brugt ca. 200.000 gange i måneden. Det sker så af og til at en eller anden person med en obskur computer med en obskur browser har et problem- som supporterne ikke kan fikse og det bliver eskaleret til mig.
Hver eneste gang jeg dealer med en "normal" kunde dør jeg en lille smule indeni.
Jeg har dog opdaget et virkeligt godt trick. ALT skal forklares med screenshots- ALTID. Det kan alle forstå.
Men jeg kunne ikke holde 3 måneder hvor mit klientel var normale brugere.
Produktet bliver brugt ca. 200.000 gange i måneden. Det sker så af og til at en eller anden person med en obskur computer med en obskur browser har et problem- som supporterne ikke kan fikse og det bliver eskaleret til mig.
Hver eneste gang jeg dealer med en "normal" kunde dør jeg en lille smule indeni.
Jeg har dog opdaget et virkeligt godt trick. ALT skal forklares med screenshots- ALTID. Det kan alle forstå.
Men jeg kunne ikke holde 3 måneder hvor mit klientel var normale brugere.
...
Tror aldrig jeg har hørt om hindbærgelé før.. Og hvem fanden har sammenlignet Amøbedysenteri med det?!
http://videnskab.dk/krop-sundhed/tropesygdommenes-skraekkelige-top-10-del-2 skrev:Amøbedysenteri er en tyktarmsbetændelse, der er forårsaget af små parasit-amøber. Blandt symptomerne er afføring, der kan minde om ansjossovs eller hindbærgele.
Tror aldrig jeg har hørt om hindbærgelé før.. Og hvem fanden har sammenlignet Amøbedysenteri med det?!
At 10 tommelfingre koster snart 500kr pr sæson selvom den er fra 1991.
Nogen der ka finde et bedre bud? måske endda en complete pakke?
Nogen der ka finde et bedre bud? måske endda en complete pakke?
OxxY (11381) skrev:http://i.imgur.com/bluJW.jpg I call funny troll :P
Wrong, der har været noget om det i nyhederne faktisk ^^
Nu er PETA også en af de meget få organisationer hvor jeg får lyst til at spytte alle der er medlem i hovedet.
Så for helvede, glem alt om fremmedarbejdere, gæstearbejdere, indvandrere og mennesker med anden etnisk oprindelse end dansk - minoritetsdanskere bliver den næste eufemisme i rækken, når vi skal tale om de der gurkere.
Vorherrebevares.
Vorherrebevares.
LinguaIgnota (11387) skrev:minoritetsdanskere bliver den næste eufemisme i rækken, når vi skal tale om de der gurkere.
/puke
Mnc (15762) skrev:Fuck hvor jeg hader politisk korrekthed.
.. at en anonym 'ven i nøden' har betalt min regning på 53,29 kr. til KE Gas?! Aner ikke hvem det kan være! Er lidt pudsigt..
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1595125.ece skrev:Flere folketingsmedlemmer regner med, at sommergruppemødet bliver et af de sidste store fællesmøder i folketingsgruppen, inden statsminister Anders Fogh Rasmussen udskriver valg.
Jeg kigger lige mine logs igennem til min hjemmeside og støder på dette: rickroll.ronson.dk (hemmeligt navn til hans NAS).
FÅ BLOGGER STILEN: http://magazine.trendsales.dk/media/625732/nicklas...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.