mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1544455.ece skrev:Sony har advaret om, at brugerne af Playstation-netværket kan have fået stjålet personlige oplysninger om blandt andet kreditkort, adgangskoder, alder og erhverv af hackere.
Jeg hader bare, når jeg får stjålet personlige oplysninger om mit erhverv af hackere.
Jeg synes ellers, at Fouriertransformation er skide smart, men det er sgu ikke til at finde rundt i!
Laplace er også enormt smart. Men hvordan kom man frem til, at ved at integrere fra 0 til inf, med e^-st som konstant, så kan man bare gange og dividere, og så lave invers laplace, og derefter få et resultat som svarer til differentialligninger - men uden at skulle noget helt vildt kompliceret?
Daniel-Dane (9115) skrev:Jeg synes ellers, at Fouriertransformation er skide smart, men det er sgu ikke til at finde rundt i!
Skide fysikere, kan ikke finde ud af lidt simpelt matematik :p
Laplace og Furier er fantastiske værktøjer. At de mennesker der har "opfundet" det så er bindegale er ikke noget man behøver tænke videre over.
edit: men ok fysikere er vel også tossede og forsøger at lave Furier i continuer tid og ikke diskret :p
doh09 (9117) skrev:Hvad er e^-st? og hvad er laplace? xD
e^-st kan også skrives som Exp[-s*t] (Eulers tal opløftet i -s multipliceret med t).
Laplacetransformation er meget svært at forklare kort. Hvis du vil sove godt i aften, så læs Wikipediaartiklen om det. Jeg kan ikke skrive det bedre :)
Alrekr (9124) skrev:Folk som siger junik, sensitiv, og den slags engelske ord med dansk udtale. SNAK DANSK du kan jo godt!
Øhrm, flotte fyr, du...
Er det ikke netop det, som man skal; altså, bruge de engelske låneord i det danske sprog på dansk, så det netop udtales "sensitiv" og ikke "sensitive"?
vandfarve (9126) skrev:så det netop udtales "sensitiv" og ikke "sensitive"?
Nej, Sensitiv er sku ikke et dansk ord :D De skal slet ikke sige det.
vandfarve (9126) skrev:Øhrm, flotte fyr, du...
Er det ikke netop det, som man skal; altså, bruge de engelske låneord i det danske sprog på dansk, så det netop udtales "sensitiv" og ikke "sensitive"?
Hvis man snakker dansk siger man følsom (det har da ikke en negativ klang medmindre vi snakker om en håndværker?) og unik. Ikke sensitiv og junik.
SlettetBruger (9127) skrev:Nej, Sensitiv er sku ikke et dansk ord :D De skal slet ikke sige det.
Den Danske Ordbog er uenig med dig.
Alrekr (9128) skrev:Hvis man snakker dansk siger man følsom (det har da ikke en negativ klang medmindre vi snakker om en håndværker?) og unik. Ikke sensitiv og junik.
Jeg er enig ift. udtalen af unik som "[junik]", men sensitiv er et dansk ord og må, kan og bør bruges, da det ikke er et synonym for følsom.
Jeg er i princippet enig, men som det noteres i forklaringen:
Altså skal man bruge ordet "sensitiv" om ting/personer/Lingies pik/whatever, der ikke bare er følsomme, men meget følsomme.
Af denne årsag vil jeg ikke opfatte det som et synonym. I hvert fald ikke, hvis vi skal bevæge os udover normal daglig tale. :)
Alrekr (9131) skrev:I øvrigt en sjov betydning den danske ordbog giver, ift deres citat: "Mange skizofrene er yderst sensitive meget følsomme over for omverdenen"
Altså skal man bruge ordet "sensitiv" om ting/personer/Lingies pik/whatever, der ikke bare er følsomme, men meget følsomme.
Af denne årsag vil jeg ikke opfatte det som et synonym. I hvert fald ikke, hvis vi skal bevæge os udover normal daglig tale. :)
Lingus pik er da kun følsom når han lige har barberet sig?
Nåmn, nu jeg er i gang med at rant: Det lyder jo så ekstremt grimt når man bruger engelsk ordstilling på dansk. Jeg snakker primært om sprogmoden lige nu: "Jeg lægger mig påden madras madrassen", "Vi kører en tur i den bil bilen", "Hvorfor er den bus bussen forsinket?" etc. Konen får verbale øretæver når jeg fanger hende i at snakke sådan.
Nåmn, nu jeg er i gang med at rant: Det lyder jo så ekstremt grimt når man bruger engelsk ordstilling på dansk. Jeg snakker primært om sprogmoden lige nu: "Jeg lægger mig på
Alrekr (9138) skrev:Lingu: Hun snakker som man gør i den mode!
Det har jeg aldrig hørt om før. Er det et jysk fænomen eller sådan noget?
Alrekr (9140) skrev:Selvom den mode selvfølgelig kom fra en fra den Sønderjylland.
Det er krakkemutsprog.
Men sønderjysk er meget lig engelsk idet vi har "æ" som bruges som "The"
:D
Spanden
The Bucket
Æ Spand
Apple-brugeren
The Apple user
Æ Bæ-skubbe
OxxY (9141) skrev:Alrekr (9140) skrev:I hvert fald fynsk. Selvom den mode selvfølgelig kom fra en fra den Sønderjylland.
(Kan I høre hvor latterligt det lyder?!)
I er fanme underlige dernede... På mode at tale som krakkemutter *ryster opgivende på hovedet*
Heyhey!! Jeg snakker ikke sådan! Jeg hader mode!!
Alrekr (9143) skrev:OxxY (9141) skrev:Alrekr (9140) skrev:I hvert fald fynsk. Selvom den mode selvfølgelig kom fra en fra den Sønderjylland.
(Kan I høre hvor latterligt det lyder?!)
I er fanme underlige dernede... På mode at tale som krakkemutter *ryster opgivende på hovedet*
Heyhey!! Jeg snakker ikke sådan! Jeg hader krakkemutter!!
Sådan der.
Creepy out of place house is creepy and out of place.
Historien går på, at en eller anden stodder tabte småkagerne og gik mental på sin familie - nakkede hele lortet og så sig selv, don't you know. Og nu er det selvfølgelig hjemsøgt af helvede til and all that jazz.
Historien går på, at en eller anden stodder tabte småkagerne og gik mental på sin familie - nakkede hele lortet og så sig selv, don't you know. Og nu er det selvfølgelig hjemsøgt af helvede til and all that jazz.
L̀͟į̛ng͟ua͜I͟g̢̕ń͞o͘͘͞ta̴̢ (9145) skrev:Creepy out of place house is creepy and out of place.
Mon ikke det er cheap så? Jeg kunne godt bruge et billigt hus, meeen helst ikke et lavet i amerikaner stil i twobyfours.
Ronson (9148) skrev:Drama queen
Det er fanme også hårdt at undvære sin bil!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.