mboost-dp1

The history of CMS

Gå til bund
Gravatar #1 - es-web.dk
4. jun. 2007 16:27
Er der nogen der kender nogle artikler der går i dybten med hvordan og hvornår konceptet CMS opstod?

Jeg er igang med at skrive en IT rapport og har googlet lidt rundt men kan ikke lige finde noget. Wikipedia har nogle artikler men jeg skal bruge noget til at underbygge de artikler da jeg ikke må bruge wikipedia som kilde......

Håber der er nogen der er skarpe og kan hjælpe
Gravatar #2 - Simm
4. jun. 2007 18:13
Uha.. det bliver svært. Problemet er jo lidt at der findes så utrolig mange content management-systemer - jeg tror ikke du kan finde et, man kan kalde 'The mother of all CMS' .. Ethvert webbureau med respekt for sig selv, har enten et de selv har bygget eller også har de en fast leverandør (open source eller closed source) som vi har.
Gravatar #3 - milandt
4. jun. 2007 20:07
The term Content Management System was originally used for website publishing management systems. Early content management systems were developed internally at organizations which were doing a lot of web publishing, such as on-line magazines, newspapers, and corporate newsletters. In 1995, CNET spun out its internal web document management and publication system into a separate company called Vignette, which opened up the market for commercial content management systems.

http://en.wikipedia.org/wiki/Content_management_sy...
Gravatar #4 - Kisbye
4. jun. 2007 20:47
Gravatar #5 - xstylar
5. jun. 2007 13:45
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login