mboost-dp1

Telmore Bredbånd

Gå til bund
Gravatar #1 - HugoLise
12. okt. 2007 13:17
Hej alle testpilotet ved Telmore Bredbånd.

Jeg er også som en af de heldige der blev udvalgt som testpilot, heldig eller heldig er vel så meget sagt.

Jeg skulle på d. 3 i denne månede og har da ikke været på i nu dog, har skrevet med supporterne, og han har prøvet en masse, og skrevet hva jeg kunne gøre, og det har lige lidt virket.

Er der andre der er så heldige at deres virker på samme måde som mit
Gravatar #2 - MiniatureZeus
12. okt. 2007 13:42
#1 Jeg har først bestilt mit til den 5. i næste måned da jeg lige havde glemt at afmelde mit webspeed abo.
Gravatar #3 - helsinghof
12. okt. 2007 14:05
Jeg er på og det kører fint. Fik af vide at det ville blive aktiveret sidste fredag mellem 8-16.00, så jeg sad jo hele dagen og prøvede... Kl 15.59 virkede det, og har kørt upåklageligt lige siden.
Dog er hastigheden ikke de 2 mbit som lovet, men det er vel meget normalt efterhånden, at den faktiske hastighed ikke lever op til det man "køber"...
Gravatar #4 - milandt
13. okt. 2007 14:41
#3 det kommer an på hvor meget lavere den er. hvis du skal downloade en fol på 1MB skal der flyttes mere end 1MB data over din internetforbindelse.

"http://koksby.dk/index.php?id=overhead" skrev:
TCP/IP overhead

Ved TCP/IP (Transmission Control Protocol / Internet Protocol) er der et overhead på minimum 40 byte for hver pakke (20 byte IP + 20 byte TCP). Hver pakke må maksimalt indeholde 1500 bytes (MTU = Maximum Transmission Unit).

Dette giver maksimalt 1460 byte data og minimum 40 byte overhead.
Gravatar #5 - TullejR
13. okt. 2007 15:39
(Dog er der så nogle enkelte halv-seje isp'er der til en hvis grad kompenserer for dette, og egentligt giver mere båndbredde end man betaler for =)
Gravatar #6 - helsinghof
13. okt. 2007 15:55
Jeg downloader med max 180 Kbyte i sekundet... Det er vel nærmere 1,5 mbit end 2?
Gravatar #7 - Ronson ⅍
13. okt. 2007 17:33
Ja

Jeg vil sige man normalt får 105-110 kB/s pr. 1 Mbps - i hvert fald her i byen på TDC og CC
Gravatar #8 - vandfarve
14. okt. 2007 10:20

Jeg har med TDC Oncable (tro det eller ej) faktisk oplevet, at jeg har fået en udnyttelsesgrad på lidt over 101 %, så det er ikke umuligt for ISP'erne at levere det produkt, som du i virkeligheden har købt.

/Offtopic
Gravatar #9 - Barkane
14. okt. 2007 17:00
#1 Jeg er også lige så heldig som dig og jeg er ikke online endnu...
jeg skriver til dem på så snart jeg er hjemme.
Gravatar #10 - helsinghof
14. okt. 2007 18:11
#1 & #9

Har i fået modem og aktiveringsdato?
Gravatar #11 - Barkane
15. okt. 2007 04:57
Her er hvad jeg fik i mit mail.

"Vi kan bekræfte, at din aktiveringsdato bliver den 11-10-2007 i tidsrummet mellem kl. 7.45-16.00. Vi sender bredbåndspakken samt installationsvejledning to arbejdsdage inden aktiveringsdatoen."

Jeg fik modemet 3 dage før.
Gravatar #12 - Kardi
15. okt. 2007 08:27
Min forbindelse skulle blive aktiveret i dag, så nu håber jeg der er hul igennem når jeg kommer hjem fra arbejde.

Noget kunne tyde på at der har været rodet med det. Min forbindelse til Cybercity røg igår til midnat selvom dsl linjen stadig kørte. Kunne tyde på at CC cuttede signalet automatisk til midnat ved skiftet til 15/10
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login