mboost-dp1

Symbian 60 3rd edition software, man ikke kan leve uden?

Gå til bund
Gravatar #1 - trylleklovn
12. jul. 2007 11:53
Efter flere mislykkedes forsøg på at sælge sin telefon(nokia e61i), har min kæreste nu givet op og så kom jeg i tanke om at jeg da gerne ville have sådan en lille sag.

Så nu har jeg næsten søgt internettet tyndt efter software til den, men desværre er jeg ofte stødt ind i programmer, som enten ikke fåes i en s60 3rd edition endnu eller hvis de gør, så er der en mystisk certicifate error :( (Frodo, c64 emulator).

Indtil videre har jeg fået fat i alt det åbenlyse. Doom, gameboy emulator, putty, irc klient, im klient, google maps, widsets, opera mini og sådan.

Men nu da dette jo er et forum før nørder, så går jeg ud fra langt flere har erfaringer med symbian og hvilken software, der kunne være interessant at benytte.

(Og som et sidespørgsmål, jeg har et problem med vBoy (gameboy emulatoren). Hvis jeg spiller et spil, som gemmer, så opretter det en .sav fil. Fremover kan jeg ikke afspille spillet, før jeg sletter den .sav file, og så er min gemining i spillet mistet :/ hvis nogen har en løsning, så kom endelig med den.)
Gravatar #2 - <3Thinkpads
12. jul. 2007 13:00
Tillykke, du er netop blevet ejer af en kanon lækker mobil! Jeg er selv blevet udstyret med sådan en fra arbejde og selvom at den er stor, så er den også kanon lækker på alle andre punkter.

Men faktisk har du installeret flere programmer end jeg har, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvor du havde fundet vboy henne? Og evt lovlige(?) roms?

Hvis du har en exchange løsning, så hent "mail for exchange", det er super lækkert - men ikke helt så godt som WM's egen - men god er den!
Gravatar #3 - trylleklovn
12. jul. 2007 13:05
vBoy kan købes her, for 50kr; http://www.vampent.com/vboy.htm

Roms har jeg fundet på http://www.gameboyroms.org/main.php?platform=Gameb...

Og ja, jeg ejer rent faktisk de spil som jeg har hentet derfra. Ved ikke helt hvordan lovene er omkring det, men den copyright må da også snart løbe ud :P

Og jeg har fået vBoy til at virke. Det viser sig den oprette 2 filer. en der slutter med .sav og en der slutter med .0.sav.
Den ene fil (.sav) fylder 0byte og hvis jeg sletter den, så kan jeg starte spillet igen og loade mit save. Hurra!

Og ja, det er faktisk en ret lækker telefon. Men jeg er stadig overrasket over hvor langsomt symbian egentlig er på den og det at der ikke engang er nogen indikator for at den er ved at loade et program er en STOR gene.
Gravatar #4 - buch
12. jul. 2007 19:18
Nu skal du få en ordentlig røvfuld gode programmer jeg har på min. De fleste af dem virker, dog er der enkelte der ikke helt vil som jeg.

Hentes her: http://peecee.dk/?id=57393

Hvor fandt du en im klient?

Share share :)
Gravatar #5 - trylleklovn
12. jul. 2007 19:25
Okay jeg var ikke helt præcis. Jeg har en gtalk klient fra cbb, hvor jeg får gratis trafik på gprs (wohoo).. Fandt også en MSN Live klient, men den virker ikke åbenbart.
Gravatar #6 - hgul
12. jul. 2007 19:49
#4 Hvis du vil på MSN, så prøv denne.
Gravatar #7 - siliankaas
12. jul. 2007 20:20
Kan man oxo få putty, irc klient på en n95?

[spoiler]Ja undskyld hvis jeg måske spørg dumt, men er nok lidt en mobil spasser.[/spoiler]
Gravatar #8 - trylleklovn
13. jul. 2007 16:14
Ja det kan man godt, din telefon kører også symbian series 60 3rd edition, dog feature pack 1, men det skulle vist ikke gøre nogen forskel.
Download Putty

Jeg bruger jmIrc som irc client. Det er en java applikation og kan derfor køre på alle mobiltelefoner der understøtter java. Den kan hentes her.

Har dog set en irc klient skrevet til symbian her, som også er gratis, så den vil jeg lige prøve. Har dog ingen erfaringer med den. :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login