mboost-dp1
Supercomputere på DR2 kl. 20.00
20:00 Viden om: Supercomputere har svaret (TTV)
Vi kan med supercomputere undgå atomprøvesprængninger, forudse partikelbyger fra solen og beregne klimaændringernes effekt på hele Jorden. Vi kigger ind i supercomputerens kerne og finder ud af, hvor stor den egentlig er, og hvor stor den kan blive. Supercomputerne kan simulere virkeligheden, så vi kan regne ud, hvad der sker i stedet for at forsøge os frem. Det sker bl.a. på Aalborg Universitet, hvor de lige har købt Danmarks største supercomputer.
www.dr.dk/videnom
Vi kan med supercomputere undgå atomprøvesprængninger, forudse partikelbyger fra solen og beregne klimaændringernes effekt på hele Jorden. Vi kigger ind i supercomputerens kerne og finder ud af, hvor stor den egentlig er, og hvor stor den kan blive. Supercomputerne kan simulere virkeligheden, så vi kan regne ud, hvad der sker i stedet for at forsøge os frem. Det sker bl.a. på Aalborg Universitet, hvor de lige har købt Danmarks største supercomputer.
www.dr.dk/videnom
#3 - Tak... Jeg regnede faktisk ikke med at den ville blive godkendt, da jeg bare har rettet lidt i teksten fra tv guiden.
Jeg skrev den derfor også her i Tagwall, så drengene kunne få det set alligvevel... Men fedt at du har smidt den på forsiden. Så er der jo bare endnu flere der ser det. Go stil :)
Jeg skrev den derfor også her i Tagwall, så drengene kunne få det set alligvevel... Men fedt at du har smidt den på forsiden. Så er der jo bare endnu flere der ser det. Go stil :)
#5 Jeg er meget hurtig! :P hehe :D
Men jeg synes også liiiiige at vi skulle op på de 10 nyheder idag :D
Men jeg synes også liiiiige at vi skulle op på de 10 nyheder idag :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund