mboost-dp1

Stupide IT-folk....

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
15. jun. 2007 16:27
At så stupide "admins" eksisterer er der vist ingen herinde der er i tvivl om. At jeg selv skulle opleve en havde jeg aldrig troet.

Min storebror har i nogen tid snakket om at han kunne låne en laptop på sit arbejde. Det gjorde han så i dag. Folkene i IT-afdelingen, hvor han er ansat, er ikke de skarpeste knive i nogen som helst skuffer, så da han skulle have brugernavn og login spurgte han adskillige gange om de var var med store og små bogstaver, om der var mellem rum og så videre.
Geniet fra IT garanterede min bror at han skulle bruge følgende username og pass til at logge på XP (det skal siges, at der på hans maskine var skrevet: Pc Nr 4): Brugeren skulle være: pcnr4 med pass: nr4.(punktum ikke med i pass) og hvis det ikke virkede skulle han bytte 4-tallerne ud med 6-taller.

Der var naturligvis intet der virkede og jeg siger så i sjov til bror, prøv usernamet: administrator med passwordet: password. Han prøvede det og fandeme ikke om han loggede ind på admin acc'en.

Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde.
Vi kiggede på hvilke brugere der var oprettet, og der var naturligvis ikke en eneste bruger der hed noget med psnrx.

Der er ikke noget interessant på maskinen, kun en engelskopgave fra knægten til ham der havde lånt den inden min bror.

Der er ikke rigtig nogen pointe med det her, men hold kæft hvor er det nogle amøber der sidder i den IT-afdeling.
Gravatar #2 - Saxov
15. jun. 2007 17:53
At der findes fjolser i div. IT afdelinger er ikke noget nyt, der er jo et helt website der er devoted til at belyse det.
Gravatar #3 - Azuria
19. jun. 2007 07:29
#1 Nu skal jeg jo ikke kunne sige om det er tilfældet i din brors virksomhed.
Men når jeg nu har prestaget en bærbar til udlån, ændrer jeg admin password til noget der ligger MEGET tæt op af "password".
Simpelthen fordi når brugeren sidder i thailand og skal installeret en eller anden dialer til kiddiepron at jeg ikke har lyst til at udlevere det alm. admin password.
Når han så kommer hjem med maskinen, bliver den så bare prestaged igen.
Gravatar #4 - holmen
19. jun. 2007 07:37
Hvorfor skal en buger have adgang til admin accounten? De låner maskinen, så de har den som en "hjemmemaskine-til-ikke-arbejdsrelevante-ting", altså som en form for frynsegode.

Hvor meget frynsegode der så er over en XP spand med 256 mb ram, 1,6 GHz processor og 32 eller 16 MB video memory kan selvfølgelig diskuteres...
Gravatar #5 - Azuria
19. jun. 2007 07:42
#4 Nu ved jeg jo ikke hvad type virksomhed din brors er. ;)
Men i min rejser folk meget, og har den derfor både tjenesteligt og til personlig brug.

Mange ønsker at installere messenger eller skype for at holde kontakten til familien derhjemme.
Og nogen skal på kurser hvor de skal bruge specielle programmer som ikke ligger i vores "vare-sortiment".
Derfor er det lettere at kunne give dem admin koden hvis de ønsker det.

Men det var såmen bare for at komme med input til, hvorfor de muligvis har valgt dette svage password. ;)
Gravatar #6 - holmen
19. jun. 2007 07:44
En ting er at udlevere en admin kode, en anden ting er at bruge den mest oplagte kode, som admin kode, når admin acc'en ikke skal være tilgængelig for brugerne.
Gravatar #7 - Azuria
19. jun. 2007 07:46
#6 tjooe.. <:)
Ikke alle admins ved hvad password politik er desværre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login