mboost-dp1

Studenterkørsel 2008

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
4. okt. 2007 19:06
Hej!

Ja det er jo snart tid til at fejre at man (forhåbentligt - 7-9-13) bliver student til juni 2008! :) Til den tid er det jo tradition at man køre land og rundt og fejre at man nu endelig, efter tre års sved, sæd og tåre, at man er færdig med HTX og kan komme videre ud i livet.

/poetisk bullshit

Problemet er at jeg går i en HTX klasse i Køge, hvor vi er 17 elever som alle bor i en radius af 32 km fra skolen. Derfor har vi valgt ikke at køre i en åben vogn til den store dag, men derimod en slags bus.

Når der nu er så mange forskellige personer herinde, er der sikkert også nogen som kender nogen, som har et sjovt køretøj som er egnet til studenterkørsel (altså forsikret og alt det) og som vi måske kunne leje den dag?
Gravatar #2 - helsinghof
4. okt. 2007 19:10
Har aldrig fattet det der sjællandske køre rundt halløj. Hvorfor gør i ikke bare som i jylland og holder en uge med drik morgen-middag-aften. Så kan man skifte hos de forskellige personer så der er varm leverpostej til morgenmad, pizza eller andet til middag, og skinke med kartoffelsalat til aften... Uhh yeah!
Gravatar #3 - hgul
4. okt. 2007 19:19
#1 Selvom det naturligvis er en åben vogn, hvad så med en ladvogn af en slags. I må jo bare have nok tøj på hvis det skulle blive for koldt. I og med den så er åben, så kan den jo også pyntes hvis I er til det, fremfor en bus som ikke er speciel nem at lave noget ordentligt med.

#2 Det er nu ikke specielt sjællandsk, vi gør det bl.a. også i Herning - naturligvis kombineret med en uges druk ;-)
Gravatar #4 - MiniatureZeus
4. okt. 2007 19:27
#3 problemet er lidt at tidsmæssigt kommer det til at blive frygteligt dyrt, da en åben vogn med personer, maks. må køre 45 km/t, hvor i mod en lukket bus må køre de der 80 km/t på landevejen.... vi ville spare lidt slanter, hvilket jo altid er godt :)
Gravatar #5 - MiniatureZeus
4. okt. 2007 19:30
Hov kunne godt lige at brugt en edit der, men folk kan vel forstå hvad jeg mener ? :)
Gravatar #6 - zin
4. okt. 2007 19:31
#1: Hedder det ikke land og RIGE rundt? :-)

On topic:
Du kunne jo bare relokere et par nøgle personer så turen blev lidt kortere.
Eller få en til at køre jer f.eks. en af dine kammeraters far, mor, farbror eller lignende. Det er sædvaneligvis gratis. :-)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
4. okt. 2007 19:37
Vi skal køre med en forsikret vogn, ellers bliver det noget tragisk og at hvis vi bliver stopper eller sådan noget lign. Desuden tror jeg ikke at der er nogle som har mulighed for det.

Vi har overvejet det, men der er ingen som vil "undværes", hvilket jo er naturligt nok.
Gravatar #8 - Spiderboy
4. okt. 2007 20:11
Vi havde samme problem med at min klasse geografisk var spredt for alle vinde. Jeg gik i gymnasiet i Thisted og havde klassekammerater fra alle hjørner af Thy.

Det vi gjorde, var at dele turen op i 3 etaper: 1. dag hestevogn rundt til klassekammeraterne fra Thisted og omegn med gran og flag og tilråb til forbipasserende og alt det der, 2. dag i bus i Nordthy og 3. dag i bus i Sydthy. Det fungerede glimrende.
Gravatar #9 - Cloud02
4. okt. 2007 20:12
Vi kørte rundt i en militær-agtig truck. Aner ikke hvem der stod for at arrangere, men det var da en ide.
Gravatar #10 - vandfarve
5. okt. 2007 10:10
#MZ Du har ret mht. hastigheden af bussen, men det kan lade sig gøre, som min klasse var et imponerende eksempel på sidste år. Vi havde folk, der boede i det mørkeste Stevns og en i Hvidovre, så det er overhovedet ikke umuligt.

Beregn maksimalt 15 minutter til hver person, og kør senest kl. 10 fra skolen - eller hvad jeres tradition nu er. Vi fortsatte til cirka lidt i midnat, men det var pisse hyggeligt. Hvis det stadig ikke kan lade sig gøre, så kan i evt. forhøre jer hos nogle selskaber, om de er interesserede i at "bøje" reglerne en smule. Jeg tvivler på, at politiet har et forøget antal razziaer ude i det ganske land bare for at sikre sig, at studentervognene overholder færdselsloven.

Just google it!

Eller hvis du er for doven til den slags - hvad har man ellers Newz.dk til? - så har jeg allerede fundet en bus til dig på http://www.barbussen.dk/
Gravatar #11 - amokk
5. okt. 2007 10:30
vi kørte i sådan en london sightseeing bus - det var top nice, da vejret var meget skiftende den dag - og vi kunne således være ovenpå når det var godt vejr og nede i tørvejr resten af tiden... Plus at den kunne køre som normal bus i stedet for åben vogn.

ENeste minus var at den ikke kunne komme under en bro på vejen mellem roskilde og ringsted, og dermed blev vi en del forsinket.
Gravatar #12 - MiniatureZeus
5. okt. 2007 10:59
#11 Nu er du jo en gammel gut ;-P men er der nogen chance for at du kan støve det selskab op som i leje bussen af?

Ville jo være sublimt at køre i sådan en sag :D
Gravatar #13 - amokk
5. okt. 2007 12:06
Jeg ved det desværre ikke, det er jo længe siden og aner ik hvem der bestilte det den gang. Men tag at google lidt, jeg fandt da en del muligheder ved at søge efter studenterkørsel på google
Gravatar #14 - MiniatureZeus
6. okt. 2007 15:34
#13 Vi fandt i stedet en gammel militærlastbil, og fandt ud af, at vi nok var så stive så vi ikke opdaget at vi skulle køre så langt :)

Desuden blev det heller ikke særlig dyrt, kun 250 kr./person. Nu skal vi bare lige have fat i et fadølsanlæg og så kører det der ud af ;D

Men tak for hjælpen ;)
Gravatar #15 - amokk
7. okt. 2007 14:44
#14 fadølsanlæg?

Hos os var det sådan at forældrene stillede en kasse øl, som vi kunne tage af, og så kunne vi ellers bare tage den med i bilen når vi tog videre, så vi havde øl til hele turen og en masse pant til chaufføren til sidst :)
Gravatar #16 - MiniatureZeus
7. okt. 2007 18:47
#15 Forældre stiller jo også en kasse, så det er jo bare en win/win situation ;-) :P
Gravatar #17 - rackbox
7. okt. 2007 20:37
Politiet kører i sådan nogle "salatfade".. De er da delvist åbne imellem tremmerne - og må da vistnok køre rimeligt hurtigt :P
Gravatar #18 - MiniatureZeus
8. okt. 2007 06:36
#17 Hmm ja hvis vi lover dem et par kasser slots, så ku det være de var til at snakke med :-P
Gravatar #19 - MetteVoldum
8. okt. 2007 16:17
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyytttdscfdxerrriu7½ poællå,.l
Gravatar #20 - MetteVoldum
8. okt. 2007 16:17
Der kom lige et indlæg fra min kat ^^ forpulede lorte kat.. :)
Gravatar #21 - helsinghof
8. okt. 2007 17:04
Øhhh, så din kat kunne også trykke på preview og derefter send-knappen? Det er sku da ret godt klaret...
Gravatar #22 - amokk
8. okt. 2007 17:13
#21 et tryk på tab og 2 gange på enter :)

#18 prøv kaffe og donuts
Gravatar #23 - MiniatureZeus
8. okt. 2007 18:08
Altså kommer lige en tilføjelse til #14: de 250kr pr. mand var kun depositum... Selve turen koster 640 kr. pr. mand! ;D Men så er der dog også fri vand, sprut og 10 poser chips med :S)

#21 sad og tænkte på det samme ;-)

#22 Med den ventetid der pt. er, er den kat sq også tålmodig ;P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login