mboost-dp1

Sponsorer til fodboldarrangement

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
20. aug. 2007 10:28
Heay,

Vi er et par markedsføringsøkonomer der skal lave en indendørs fodboldturnering.

Er der nogen der kender nogle firmaer der er gode at snakke med omkring sponsorater af deres produkter til præmier?

Det kunne f.eks. være nogen af jer der har arrangeret eller været med til nogle LAN Party hvor der været sponseret nogle præmier.

Jeg kunne forestille mig at store firmaer som Coca-cola og lignende kunne være gode at snakke med, men alle idéer kan bruges.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
20. aug. 2007 10:55
Coca-Cola sponsorere kun til større arrangementer, det samme gør Pepsi. Så der er der ikke rigtig noget at hente. Harboe er villige til at sponsorer lidt, dog skal man selv kunne hente det et eller andet sted i nord Tyskland, og det drejer sig om få ting.

Version2 og Ingeniøren er gode at snakke med, det samme er midt-data og shg.dk, det er dog ikke det vilde man kan få fra dem af.

McDonald's er også værd at prøve da de someregel gerne vil sponsorere sportsevents, ved dog ikke om jeres er for småt, men prøv.

En god fremgangsmåde, er først at skrive en sigende mail omkring hvem i er, hvad i skal og hvor meget i skal bruge. Hvis du får kontakt med dem, så ring da til personen bagefter.

Lad være med kun at gøre det over mail, giver tit ikke så gode resultater, som hvis man gør begge ting.

Men det er bare at forsøge!
Gravatar #3 - Saxov
20. aug. 2007 13:00
Ellers er små lokale banker er også tiltider til at snakke med.
Gravatar #4 - tgr
20. aug. 2007 13:14
http://soundblaster.com/lanevents/

Det er værd at prøve, men ikke sikkert jeres falder ind for deres rammer for et sponsorat.
Gravatar #5 - plazm
20. aug. 2007 16:17
Det I søger er altså sponsorer til et fodboldevent. Så vidt jeg ved, men jeg kan tage fejl er fodbold en sport hvor man bevæger sig noget mere end en normal nørd der udfører eSport gør.
Jeg tvivler lidt på at newz.dk's brugere er den mest oplagte målgruppe at spørge om ideer til sponsorer, da, som vi allerede har set, forslag om sodavand og hardware vil komme, hvilket nok ikke rammer målgruppen for eventet...
Ville det ikke være mere oplagt at søge på dbu's forum(hvis de har et) eller andre sportsforumer, hvor folk nok oftere har været til et sportsevent med sponsorer.

Undskyld, men jeg kunne simpelhen ikke lade være, den var for oplagt...
PS: Jeg spiller selv fodbold ;)
Gravatar #6 - plazm
20. aug. 2007 16:21
Og nu vil jeg da lige komme med de sponsorer jeg/vi selv har benyttet mig/os af.

- Sportsmaster
- Select
- AAB (billeter til kampe)
- Lokale sparekasse & bank
- Lokale købmænd generelt.
Gravatar #7 - Jace
21. aug. 2007 21:28
#2 - Okay, det med McDonalds lyder som en god idé. Alle kan da have glæde af at vinde en lille Big Mac :)

#3 - Det med bankerne er vi allerede gået i gang med. God idé!

#4 - Jeg tror desværre det ryger lidt udenfor målgruppen. Men ellers tak for tippet :)

#5 - Tjah, du har jo faktisk lige selv bevist at du tager fejl. Der er netop brugere herinde som dyrker sport. Jeg ved godt at det langt fra er størstedelen, men jeg skal jo også kun bruge et par gode idéer, hvilket der allerede er kommet.

#6 - Vi tager helt sikkert også en strøg-tur og besøger alle de lokale sportsbutikker og andre spændende forretninger.
Gravatar #8 - buch
22. aug. 2007 10:25
Husk at pakke maden ud af embalagen hvis i får Mac Nasty mad, for man opdager det ikke lige altid, da maden og embalagen smager ens :)
Gravatar #9 - Jace
22. aug. 2007 19:10
#8 - Hehe, ja det er en vigtig detalje som er værd at huske når man besøger sådan en gourmet restaurant :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login