mboost-dp1

Spøgelses-bilist slår 3 ihjel

Gå til bund
Gravatar #1 - themuss
20. maj 2007 17:27
http://www.bt.dk/article/20070520/KRIMI/705200320

Han har kørt 18 kilomter i den forkerte side... Hans mentale evner har nok ikke været helt på toppen... Jeg glæder mig til blodprøven.

Husk at han har dræbt tre og voldkvæstet en fjerde.
Gravatar #2 - trylleklovn
20. maj 2007 17:28
Jeg syntes også det lød mega mystisk, indtil jeg hørte det var foregået om natten, hvorfor det så giver lidt mere mening at han har kunne overse at han kørte i den forkerte vejbane.

Men stadigvæk virker det hul i hovedet.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
20. maj 2007 17:36
Synes faktisk at det er rimelig tit, at man hører omkring spøgelsesbilister på motorvejen..
Gravatar #5 - drbravo
20. maj 2007 21:00
Det lyder da fuldstændig absurd at der er 2 spøgelsesbillister om ugen!

Og hold kæft det må være et helvede for billisten der bare kunne følge med og ikke gøre en skid for at stoppe det. :(
Gravatar #6 - themuss
20. maj 2007 21:16
#5 Ja!

Det var endda ham der ringede ind og fortalte at NU var ulykken sket.
Gravatar #7 - rackbox
20. maj 2007 21:18
...og så kan det også spille ind, at de fleste har mobiltelefoner og er blevet mere opmærksomme på problematikken om spøgelsesbilister og derfor anmelder hyppigere, siger han.

Og måske har det også noget at sige, at når flere har mobiltelefon, så bliver de mindre opmærksomme på den omkringkørende trafik, hvis de samtidig sidder og taler i mobilen.
Gravatar #8 - trylleklovn
20. maj 2007 21:51
#7 Ja, nå de ringer og fortæller om alle de andre spøgelsesbillister.
Gravatar #9 - fidomuh
21. maj 2007 06:33

Ah omg, lidt upassende, men den var fandme morsom :D

"Hva sytten lillemor?! Hvad er det dog for nogle psykopater?! ALLE KOERER JO MODSAT!?!?! AAAARGH!"

Goddamnit..

JEg vil lige paapege at det ikke er spor morsomt at se en spoegelsesbilist.. Udover at man bliver blaendet totalt saa er det ret grotesk saa hurtigt personen kommer naermere..

Har oplevet det en enkelt gang, paa vej hjem fra holbaek, i regnvejr endda.. Den modkoerende maa have ligget et godt stykke over de 110 for det gik satme staerkt fra jeg saa hans lygter til han floej forbi mig :/

Ringede ind til politiet for at melde det, men de var efter ham aabenbart.. Og lige inden jeg lagde telefonen paa fortalte hun at han var blevet "stoppet" nu.. I radioen hoerte jeg saa at han var koert frontalt ind i en anden :/
Gravatar #10 - BurningShadow
21. maj 2007 07:17

Jeg har lagt mærke til det flere gange, og du er ikke den eneste der gør det; Der er ikke noget indlæg #0 i tagwallen. I alle tråde starter de med #1. Det eneste sted det giver mening at bruge #0 er ved nyhederne, hvor #0 så er selve nyheden.
Gravatar #11 - kilo77
21. maj 2007 08:11
Så få dog for fanden indført de spikes DK. NU!
Gravatar #12 - fidomuh
21. maj 2007 08:28

Nu kan jeg ikke lide dig mere :P

( Men ja, jeg goer det altid .. Og opdager det foerst naar edit er ude af funktion :D )

Spikes er ikke en nice loesning ...

Ofte saa stopper folk af sig selv paa et tidspunkt.. Fremfor spikes hvor du naesten er garanteret at personen koerer galt .. :)
Gravatar #13 - kilo77
21. maj 2007 08:44
Ikke enig.
De spikes jeg omtaler, er one-way spikes til opsætning på tilkørslen (som så reelt er frakørslen). Dvs. vedkommende har en hastighed på ca. 50-60km/t. og så når han slet ikke på motorvejen.
Det går maksimalt ud over ham selv (og evt. medpassagerer) - ikke adskillige uskyldige og intetanende billister på motorvejen.

Det stopper selvfølgelig ikke dem som vil køre spøgelseskørsel med vilje, for nødsporene skal nok fortsat være fri.
Gravatar #14 - sKIDROw
21. maj 2007 09:10
Spikes?.

http://en.wikipedia.org/wiki/Spike_strip ?

Det lyder som noget der burde forsøges. Omend hvis karakteriseringen af disse fjolser er korrekt, bemærker det sikkert heller ikke det... :(
Gravatar #15 - fidomuh
21. maj 2007 09:23

Helt enig.. one-way spikes kunne vaere smart..

JEg troede du bare ville tonse dem ud foran en bil med 200 km/t :D

Men ja, en loesning kan jo vaere at saette lys-sensorer op som blinker voldsomt hvis man koerer ned af den forkerte.. Bare saa man ikke mister sine daek instantly.. Og saa saette spikes lidt laengere nede ad tilkoerslen..
Gravatar #16 - sKIDROw
21. maj 2007 09:43

Interessant kombination ja, og ihvertfald smartere end det fjoget fra vejdirektoratet snakkede om: "Vi skilter tydeligt, på alle frakørselsbaner..."

Wow ja de almindelige runde indkørselforbudt skilte, de gør jo tydeligvis mirakler!.
Gravatar #17 - MiniatureZeus
21. maj 2007 09:50
Mener at de er igang med at indføre spikes som automatisk popper op via fotoceller på de franske motorveje.
Gravatar #18 - sKIDROw
21. maj 2007 10:57
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/05/21/074446...

Iøvrigt er dødstallet nu oppe på fire... :(
Kun spøgelsesbillisten er nu stadig i live.
Gravatar #19 - kilo77
21. maj 2007 12:04
Hehe nej. Ved at politiet ER begyndt at bruge dem herhjemme, men de er ligeså farlige som de er "smarte".

Dét jeg hentydede til med "Spike" er netop dem sKIDROw linker til. I har garanteret set dem i fx Am. film ved P-kældre, når de fræser op ad den forkerte slidske eller bakker ud, samme vej de kom ind.
En simpel installation, som blot bukker ned i jorden, hvis man kører på dem fra den rigtige retning. Vipper op igen og vil punktere dæk, hvis man kører den forkerte vej.

Derfor er jeg enig I at de skal være et stykke nede på frakørselsrampen, så biler i kø ikke triller tilbage i en ubehagelig overraskelse.
Måske kan man tænke sig et system, som kun kan punktere, hvis fartøjet har en hvis fart.
Gravatar #20 - fidomuh
21. maj 2007 12:11

Eller bare generelt en loesning som #17 snakker om, med fotoceller..
Saadan at det evt er slaaet fra hvis der er koe eller registreret biler den "rigtige" vej indenfor 30 sekunder eller saadan :)
Gravatar #21 - MiniatureZeus
21. maj 2007 12:15
Stakkels spøgelsesbilist... Han bliver sikkert anklaget for 4 gange manddrab eller sådan noget, det må ikke være særlig sjovt at være ham...
Gravatar #22 - fidomuh
21. maj 2007 12:19

Heh, skulle lige til at skrive at det da var mindre sjovt at vaere et af ofrene ... men ... too late :/

Men okay, lad os nu lige se hvad hans alkohol-niveau var og hvordan det gaar med ham..
Gravatar #23 - MiniatureZeus
21. maj 2007 12:22
#22 på en eller anden måde, håber jeg sq at han var skide fuld eller sådan noget.. så har han da noget at skylde "skylden" på i hans eget sind... Det må være noget af det værste ved at køre nogen ned og dræbe dem, bare fordi man er en idiot og ikke lige har opdaget de to indkørsel forbudt skilte (hvilket også virker plat at det reelt er det eneste som kan stoppe folk)
Gravatar #24 - fidomuh
21. maj 2007 12:29

Mjah, jeg tror ikke at alkohol er nok til at man "hovsa" koerer ned paa forkert side af motorvejen..

Der maa vaere et oenske om at goere dette.. Derfor kan han ikke, imo, skyde skylden paa alkohol ( som ioevrigt ikke er en undskyldning i min bog.. )..

Hmm.. Lidt OT, men jeg kom lige i tanke om en enkelt gang jeg rent faktisk er kommet til at koere i modsat koereretning paa en stor vej..
Det var ude ved herlev hovedgade.. Hvor vejen krydser med motorring 3..
Jeg skulle til venstre og pga larm og irriterende kvinder i bilen fik jeg drejet ned i venstresvingsbanen, foer det rigtige autovaern ... Men det skal saa lige siges at det var mega taaget og det var kl ~3 om natten.. Og gadelyset virkede meget daarligt ( imo ofc .. )..
OG selvom 2 andre i bilen havde koerekort var der faktisk ingen der bemaerkede det foer jeg vendte bilen rundt ( jeg opdagede det mens jeg drejede .. :) )..

Men det var da lidt spooky selvom der ingen andre biler var :D
( Og nej, jeg havde ikke drukket ;) )
Gravatar #25 - kilo77
21. maj 2007 12:44
Ja, det bliver ikke rart at vågne op til realiterne. Men manddrab bliver dommen nok aldrig til. Uagtsomt Manddrab måske, eller han dømmes efter Den Hårde Voldsparagraf.
http://www.retssal.dk/nyheder2.php3?side=376
Hvis han var beruset, er det en skærpende omstændighed, hvor strafudmålingen strækker sig til maks. 8 år. Men så hård en straf er aldrig givet i trafikdrabssager AFAIK.
Til sammenligning kan man se på denne sag fra Århus.
http://www.politiforbund.dk/show.php?sec=1&are...
Gravatar #26 - MiniatureZeus
21. maj 2007 14:05
#25 er ikke lige så meget inde i retssystemet som dig :)

#24 Det var også kl. 4-5 om natten han gjorde det.
Men hvis man både er træt, påvirket af alkohol og vejret ikke lige er med en, så tror jeg ikke det er umuligt at køre ned af den forkerte påkørsel. Især hvis der heller ikke er megen trafik.

Btw lyder det ikke ligefrem som om du burde have et kørekort :P (mente sagkyndig btw heller ikke jeg skulle have i onsdags :/ )
Gravatar #27 - themuss
21. maj 2007 14:12
Iflg. TV2 News VAR manden påvirket af alkohol.
Gravatar #28 - fidomuh
21. maj 2007 15:10

Heh, jeg har ellers aldrig lavet nogen ulykker, hverken naar jeg har vaeret stiv eller ej ;)

Jeg skal ioevrigt ned til teori ( igen .. -.- ) idag for foerste ( igen... -.- ) gang .. :)
Ioevrigt er det meget "random" med hvilke sagkyndige man faar.. Min 1. koereproeve dumpede jeg rent og skaert fordi min koerelaerer havde "glemt" at forklare mig om "stop ved hoejrevigepligt".. ( mente sagkyndig man skulle ihvertfald .. )

2. gang varede min koereproeve >45 minutter og han mente at jeg paa ingen maade nogensinde havde kigget mig over skulderen naar jeg drejede og i det hele taget havde jeg ikke orienteret mig.. Egentligt var jeg jo ogsaa dum i hovedet da jeg ikke vidste hvad en vakuumpumpevaeske var ( ved godt hvad det er, vidste ikke at retard-politifolk kaldte bremsevaeske for dette .. )..

3. gang tog det 15 minutter og han var meget forundret over hvorfor jeg ikke bestod ihvertfald 2. gang..
( Og jeg havde ingen koeretimer mellem hverken 1. 2. eller 3. :P
Gravatar #29 - BurningShadow
21. maj 2007 15:33

Kun spøgelsesbillisten er nu stadig i live.
Ja, det er en skam at der ikke (lovligt) kan ændres på det...

Hvorfor er det altid de forkerte der overlever?
Gravatar #30 - MiniatureZeus
21. maj 2007 16:25
Min kørelære, bornholmeren i køge (*gys*), spurgte hvor kraftigt sideblinket skulle være, og jeg svarer selvfølgelig "det skal kunne ses i kraftigt solskin" og så nikker han bare nej, så siger jeg "mellem 60 og 120/min" og han siger så, at det jo ikke var det han mente! til sidst, efter jeg havde sagt alle de forskellige ting jeg vidste omkring blinklys, sagde han "Når jeg spørger hvor kraftige de skal være, mener jeg nok hvor mange ampere der skal løbe igennem!" SAY WHAT! Sagde bare at det vidste jeg altså simpelthen ikke, og så vrissede han bare og satte sig ind...

Men udover det så var jeg ude og kører i 1time og 10 minutter, og dumpede på at køre for langsomt omkring Køge torv hvor der var rigtig mange mennesker (det var torve dag) og jeg kørte min. 20 km/t, nogle gange 25 km/t...
Men glæder mig nu bare til jeg skal op igen, her den 8.... :)
Gravatar #31 - kilo77
21. maj 2007 16:36
hehe, skal jeg ikke påstå jeg gør heller, men jeg forundres over de domme der på det seneste er givet til fx. flugtbillister.
Hvis du vil "waste" nogen, skal du bare bruge din bil som våben. Dét får man åbenbart ikke nogen særlig høj straf for. *frustrated*
Gravatar #32 - rackbox
21. maj 2007 17:06
Der maa vaere et oenske om at goere dette.

Selvom jeg heller ikke har fantasi til at forestille mig, at jeg selv ved en hændelig fejl kunne finde på at køre ned ad den forkerte rampe, så er det jo ikke ensbetydende med, at der ikke findes scenarier, hvor vurderingen kan være utroligt svær, eller hvor det faktisk kan lade sig gøre uvidende at bryde loven med disse voldsomme konsekvenser.
Gravatar #33 - Ronson ⅍
21. maj 2007 18:34
Har lige lært i dag at de 4 personer der døde her i weekenden er her fra kommunen*, og da vi er under 6000 mennesker så er der en del i min omgangskreds og kollegaer der kender dem :/

Og her i september blev min onkels stedsøn, som jeg ugen forinden havde været til min farfars begravelse sammen med og havde lovet at fixe en bærbar for, møjet ned af hende buskællingen der lige tog fejl af speeder, bremse, 1. gear og bakgear.

WHEN CARS ATTACK!

* Altså den gamle kommune
Gravatar #34 - fidomuh
21. maj 2007 19:26

Men man opdager det vel inden man har koert 18 km ?

Helt enig :/

Welcome to hell..

Nogen sagkyndige er bare fucked..
Fik afvide af min koerelaerer at ham d 2. jeg oppe med havde en dumpe-rate ( ye, ikke bestaaelsesrate ) paa ~80%..
Sjovt nok var omkring 80% af dem der bestod kvinder ...
Gravatar #35 - rackbox
21. maj 2007 19:46
#34 det er der sikkert nogle der gør... Og der er sikkert andre, der ikke gør. Du mener altså, at der er 2 personer, der hver uge bevidst kører i den modsatte side af vejen? Hvilken bevæggrund skulle de have for det?
Gravatar #36 - drbravo
21. maj 2007 20:56
Adrenalinkicket? Det rush det giver når man ved at der sagtens kan være 300km/t mellem dig og den modkørende? Måske endda mere?

---

Problemet med spikes er at de kan spærre for udrykningskøretøjer der nogle gange kører i modsat retning på motorvejene. Derfor er beredskabsfolk ikke så glade for dem.
Gravatar #37 - rackbox
21. maj 2007 21:00
#36 Men 2 personer HVER UGE???
Gravatar #38 - themuss
21. maj 2007 21:15
#35 og #36 Det er seføli voldelige aktivister fra det tidligere ungdomshus der kører mod trafikken!

De er de eneste, der er afstumpede og psykopat-agtige nok til at sætte sagesløse tilskueres liv på spil.

(kunne ikke lade være)
Gravatar #39 - fidomuh
21. maj 2007 21:30

Nej ?

Jeg mener at ham der gjorde det denne gang har vaeret delvist bevist om hvad han gjorde..
Og ja, der er masser af mulige aarsager, hell, selvmord kan snildt vaere en af dem ;)

Right on the money :D
Kan jo ogsaa vaere at det er alternativt selvmord af selv samme aktivister som nu er blevet omvendt og er saa kede af det de har gjort ? :D
Gravatar #40 - drbravo
21. maj 2007 21:36
Det kan være en del af forklaringen - sammen med alle de andre grupper der også ender som spøgelsesbillister.

---

Selvmordsbillister plejer ikke at køre i modsatte spor, men bare meget hurtigt og mod beton. For eksempel en bro el. lign.
Gravatar #41 - warren
22. maj 2007 01:08
Hvad med en lille rask vejsidebombe?
Ej, det er vist lidt for voldsomt.
Gravatar #42 - MiniatureZeus
22. maj 2007 06:09
Det er da noget fis at sige, at de alle sammen gør det bevidst.
Måske en hver 20. gang gør det med vilje.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login