mboost-dp1

Søgemaskine optimering... Forslag modtages.

Gå til bund
Gravatar #1 - DiZaster
6. mar. 2007 21:29
Hejsa alle...

Efter en mildt sagt uheldig oplevelse med WeSecureIT (Ja i know. Skulle have lavet en google søgning først), ville jeg høre om der er nogen der har kendskab til egentlige firmaer der ved hvad de laver (og har dokumentation derfor), eller om det er bedst at varetage dette selv?

Mine krav er målrettede annoncer på minimum MSN search samt Google, samt skal mine annoncer rent faktisk vises.
De skal være istand til at kunne generere mere end 131 hits på en mdr.. (Min egen kampagne genererede 300 unikke pr. dag for det halve af budgettet :-/ )

Prisen er mere eller mindre underordnet. Bare dokumentation for resultater kan dokumenteres :-)
Gravatar #2 - Mort
7. mar. 2007 07:57
Hejsa DiZaster...

Jeg tror langt de fleste firmaer med mere end 5 år på bagen ved hvad de laver (Og har dokumentation derfor).

Når du derefter skriver at du skal have målrettede annoncer, så kan jeg kun gætte på at du leder efter firmaer som kan reklamere for dig eller måske designe reklamer for dig.

Kan du ikke uddybe hvad det er du leder efter, så dem af os der ikke kender din historie med WeSecureIT også har mulighed for at hjælpe dig ?
Gravatar #3 - DiZaster
7. mar. 2007 11:14
Hej Mort

Med de målrettede annoncer tænker jeg her på at hvis der f.eks. bliver søgt på "badeværelse", så vil fremkomme et annoncelink med tekst målretttet badeværelset. Ved ikke engang om dette er muligt, men var en af de ting jeg var blevet lovet af WeSecureIT. De har istedet for blot kopieret lidt af min forside tekst ind i annoncen. En annonce der endda er umådeligt svær at finde. (30 min. intens søgning af diverse relevante søgeord specificeret af dem, gav 1 hit på side 9 i MSN search. Endnu ikke lykkedes mig at finde et google link)
Som tidligere nævnt har de kun været i stand til at genere 131 klik på knapt en mdr. og til en pris på knapt 5k pr. mdr., er det lige i underkanten synes jeg :-/

Endvidere når jeg har forespurgt på hvad der lå til grund til det lave antal visninger, får jeg at vide at det skyldes at det tager tid at få kørt annoncerne ind. Igen ved jeg intet andet om dette, end at jeg ikke syntes jeg havde dette problem da jeg selv styrede min kampagner.

Så dem jeg leder efter skal i bund og grund egentligt bare vide hvad der skal til for at genere trafik, samt naturligtvis også være i stand til at fuldføre dette.

Spørg endeligt såfremt du har nogle helt specifikke spørgsmål, og jeg vil besvare dem bedst muligt.
Gravatar #4 - milandt
7. mar. 2007 12:10
Jeg tror ikke det har meget med søgemaskine optimering at gøre. Det du har brug for, er nogen der kan tilrette f.eks en AdWords kampagne for dig. Dvs, nogen som kan fortælle dig hvilke ord folk søger på når de leder efter en side som din, og derefter få dine annoncer tilstrækkeligt højt op i de sponsorerede resultater ved at byde på disse søgeord. Noget der i AdWords foregår efter en udbyds og efterspørgsel model.

Jeg tror ikke at nogen kan løfte denne opgave uden at du er involveret mindst 50%. Det er dig der kender din virksomhed/dit website, og ved hvad dine besøgende leder efter. Til gengæld kan et sådan firma bidrage med f.eks at opsætte dine kampagner og overvåge dem efterfølgende.

Søgemaskine optimering er til gengæld noget helt andet - nemlig at "manipulere" indholdet på sin side i større eller mindre grad, med formålet at få sin side højt op i f.eks. Googles resultater når nogen søger på bestemte ord (altså de rigtige søgeresultater, ikke de sponsorerede..)

Der er mange måder at søgemaskine optimere på. Den bedste er at lave sin side "accessible".. spørg en frontend-udvikler hvad det indebærer. Der ud over kan man kan du gøre en lang række ting som stort set alle stiller dig i risiko for at blive taget ud af Googles index, da de fleste former for manipulation ikke er tilladt..

Et eksempel herpå kunne være at oprette 300 websites, som alle linker til dit website.. På den måde kan du måske narre en søgemaskine til at tro at lige netop dit webiste er super sejt, og at alle andre websites henviser til dette.. Så vil søgemaskinen måske prioitere dit website højere end andre..

Ovenstående og en lang række andre tiltag er blandt de ting som "Søgemaskine Optimerings firmaer" ville gøre for at booste dit website op i forskellige søgemaskiners resusltater..
Gravatar #5 - tgr
7. mar. 2007 12:37
Scannet.dk kan bl.a. tilbyde en søgemaskineoptimeringsløsning (!!!).
Gravatar #6 - Simm
10. mar. 2007 12:36
#1 Har du snakket med WeSecureIT og sagt du overhovedet ikke er tilfreds?

Når det kommer til søgemaskineoptimering, så vil alle gerne være på en af de første sider på de søgeresultater man får. Og det kan alle naturligvis ikke.

Men det man kan gøre er at optimere din side så søgemaskinerne rammer præcis de ord, som du ønsker. Nogle tror det er nok at hælde 1000 ord i sine beskrivende stikord (metatags) og så er det det.

Men moderne søgemaskiner som Google og Live Search nedprioriterer f.eks metatags, fordi det desværre efterhånden er offentlig kendt, at man kan misbruge det område. De kan dog godt finde på at bruge et enkelt eller to, men det nytter intet at smide hele den danske ordbog ned i keywordsfeltet

Google søger bla. på:
1. Sidens titel
2. Beskrivelsen
3. Relevans mellem keywords og sidens tekst.
4. Popularitet (hvor mange klikker på din side, og/eller hvor mange linker til den)

og en hel række andre ting.

Nu er det også sådan, at hvis du f.eks har et designfirma, og bruger design som dit søgeord, så kan det jo passe på langt de fleste firmaer og derfor vil du ende langt nede på listen. Derfor sørg for at finde noget, som på en unik måde beskriver lige præcis din virksomhed: Importerer du specielle varer? fra specielle områder?

Hvis det er hypervigtigt at du står godt i søgemaskinerne f.eks så overvej at bruge penge på nogle AdSense/AdWords (Google) kampagner som millandt foreslår i stedet.

Intet seriøst SEO-firma ville garantere dig en topplacering, man kan optimere mulighederne for at opnå den position. Men du skal også lave lidt fodarbejde selv for at gøre dit website populært (dvs. online/offline-reklame).
Gravatar #7 - DiZaster
10. mar. 2007 15:57
#6 Simm

Ja jeg havde været i "dialog" med dem flere gange, da jeg skrev det første indlæg. Jeg har flere gange klaget over de manglende resultater. På telefoniske henvendelser er jeg hver gang blevet holdt hen med snak, og lovning om at det snart skulle forbedre sig. Henvendelser via mail, fik jeg aldrig svar på.
Jeg opsagde så min aftale med dem, da de ikke havde leveret de lovede resultater. Igår, Fredag, blev jeg så ringet op af en medarbejder, som gav mig et rimeligt fordelagtigt tilbud jeg ikke kunne sige nej til. Samt blev dette bekræftet på en mail af Henrik Bang selv.

Så nu ser det ud til at være løst, da firmaet selv er kommet op med en løsning, som i sidste ende forhåbentligt er profitabel for os begge.

Bare synd at der skulle går så lang tid, inden der skete noget fra deres side.

# alle andre

Takker mange gange for jeres svar :-)
Gravatar #8 - Simm
10. mar. 2007 17:21
#7: Okay, så ser det trods alt ud som om der sker noget. Jeg håber du bliver tilfreds med den nye løsning :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login