mboost-dp1
Slut med reklamer for Mars og Snickers
Masterfoods, som står for de 2 kendte chokoladebar, opgiver at reklamere for børn under 12 år.
Som der kan læses mere om i dette link til politikken.
Har intet imod at de selv vælger at skære ned på reklamerne, men tror det ligeså meget er under et politisk pres, og det er jeg imod.
Men velkommen til de nye tider, hvor vi ikke selv skal tænke, eller tage selvstændige valg. For det næste er vel, at de skadelige varer bliver brandskattet, på samme måde som cigaretter og alkohol.
Som der kan læses mere om i dette link til politikken.
Har intet imod at de selv vælger at skære ned på reklamerne, men tror det ligeså meget er under et politisk pres, og det er jeg imod.
Men velkommen til de nye tider, hvor vi ikke selv skal tænke, eller tage selvstændige valg. For det næste er vel, at de skadelige varer bliver brandskattet, på samme måde som cigaretter og alkohol.
Hvordan ville du vide hvad for nogle produkter du kunne vælge mellem, hvad produkterne kan osv. hvis "al reklame og markedsføring af hvilken som helst art" er forbudt?
... eller er det bare mig der ikke opfanger din sarkasme?
Hvordan ville du vide hvad for nogle produkter du kunne vælge mellem, hvad produkterne kan osv. hvis "al reklame og markedsføring af hvilken som helst art" er forbudt?
... eller er det bare mig der ikke opfanger din sarkasme?
det kan godt være det er utopi.. men synes det kunne være interessant.. det forholder sig vel ikke sådan at folk ikke ved hvad de kan vælge mellem, blot fordi et produkt ikke markedsføres?
jeg har da købt mange produkter jeg ikke havde hørt om tidligere.. nogen af dem var gode, nogle af dem mindre gode.. de gode køber jeg formentlig næste gang jeg falder over dem.
jeg har da købt mange produkter jeg ikke havde hørt om tidligere.. nogen af dem var gode, nogle af dem mindre gode.. de gode køber jeg formentlig næste gang jeg falder over dem.
tror snart Danmark og EU skal til at tænke sig om, mht. alle de regler som bliver indført hele tiden... det kommer mere og mere til at lige Kina, hvor folk bliver gjort så dumme, så de ikke ved hvad der er godt for dem og hvad de skal spise/lave/drikke/ryge osv...
Du er jo helt fra forstanden?
Almindelige folk ville ikke have en chance når de skulle købe nye varer udover dagligvarer.
Hvorfor er det man ikke må reklamere for sit produkt, skader markedsføring nogen, udover at mac nasty er indirekte skyld i fede folk?
Burger King holder hele vejen, det bliver man ikke fed af ;)
Du er jo helt fra forstanden?
Almindelige folk ville ikke have en chance når de skulle købe nye varer udover dagligvarer.
Hvorfor er det man ikke må reklamere for sit produkt, skader markedsføring nogen, udover at mac nasty er indirekte skyld i fede folk?
Burger King holder hele vejen, det bliver man ikke fed af ;)
Alene det, at placere sit produkt i en butik hører under markedsføring. Og så er der viral marketing, som du ikke kan bremse, med mindre alle mennesker får fjernet deres evne til at kommunikere i det øjeblik de bliver født.
Markedsføring er naturligt. TV-, internet og avisreklamer er efterhånden floppede forsøg på markedsføring, fordi vi konstant bliver bombarderet med det. Det snakker efterhånden mere til det underbevidste end det bevidste, men signalerne er meget blandede...
Og lad så være med at cencurere reklamer endsige underdrive deres magt.
Markedsføring er naturligt. TV-, internet og avisreklamer er efterhånden floppede forsøg på markedsføring, fordi vi konstant bliver bombarderet med det. Det snakker efterhånden mere til det underbevidste end det bevidste, men signalerne er meget blandede...
Og lad så være med at cencurere reklamer endsige underdrive deres magt.
Hvor selvstændige valg tror du børn under 12 år er i stand til at tage?
Hvad er der galt i det? Folk har stadig deres frihed til at købe det produkt de ønsker - til gengæld skal de betale ekstra for den ekstra belastning de på sigt pålægger sundhedssektoren.
Men velkommen til de nye tider, hvor vi ikke selv skal tænke, eller tage selvstændige valg.
Hvor selvstændige valg tror du børn under 12 år er i stand til at tage?
For det næste er vel, at de skadelige varer bliver brandskattet, på samme måde som cigaretter og alkohol.
Hvad er der galt i det? Folk har stadig deres frihed til at købe det produkt de ønsker - til gengæld skal de betale ekstra for den ekstra belastning de på sigt pålægger sundhedssektoren.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund