mboost-dp1

Så er jeg trods alt glad for vores retssamfund...

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
16. nov. 2007 07:08
Det kan være svært at være tilfreds med, hvad man har, når man føler at det ikke er godt nok. Men i lyset af andres situation, så kan jeg dog godt overveje om vi har det så slemt herhjemme:

http://politiken.dk/udland/article430571.ece
Gravatar #2 - fidomuh
16. nov. 2007 07:34
Hun kan da bare lade vaere med at blive tvunget ind i bilen?
Tsk tsk, hun er da selv skyld i at blive voldtaget hvis hun ikke engang kan kaempe sig fra fra de 3-4 maend der hiver hende ind i bilen..
TSK! siger jeg bare, kvinder nu til dags.. Meh, de skulle sku malke nogle flere koeer, dengang kunne de satme slaa fra sig!

/Islamisk idioti-hue af

Det er jo typisk.. Der er ikke saa meget andet at sige..
Logik og religion passer paa ingen maade sammen.
Kig paa Bush, han er imo et ligesaa godt eksempel paa religioese idioter der ikke burde have noget med regeringen at goere -.-

Udover det saa synes jeg stadig at loven herhjemme har mange svagheder, at de lever i diktatur og religions-styrede lande andre steder, synes jeg ikke goer vores levestil bedre.

Egentligt faar det mig bare til at foele at vores rige regering ikke goer nok i udlandet, tbh :)
Gravatar #3 - madeinrussia
16. nov. 2007 07:58
Der er jo stadig den med bryder du reglerne skal du straffes, så er det ligemeget om hvad der skete derefter.. hun kørte jo med en mand der var udenfor hendes familie...

bare fordi jeg bliver skudt efter at havde røvet en bank skal jeg ikke dømmes eller hvad??

Man kan sagtens se udefra at det er lidt hårdt og ondt at dømme der, men det er jo deres standard så de er jo ikke overraskede.. i skal trodsalt huske de kulturelle forskelle.. 200piskeslag i Danmark er jo nok svært at få xD
Gravatar #4 - Norrah
16. nov. 2007 08:15
Hun kan jo bare lade være med at klæde sig så udfordrende.

Man har sikkert kunne se hendes øjenbryn... totalt hot.

Men seriøst, pretty fucked up.
Gravatar #5 - trylleklovn
16. nov. 2007 09:02
Lol hvor er det latterligt. Så bliver hun straffet endnu mere, fordi sagen kommer i medierne.. Og herefter bliver advokaten så straffet, for at kritisere dommeren. Ahaha. Det er jo så absurd, at man ikke kan andet end at grine over det.
Gravatar #6 - vandfarve
16. nov. 2007 10:42
Det er jo så absurd, at man ikke kan andet end at grine over det.

Det er nærmere så absurd, at det er til at græde over!

Vi kalder Saudi-Arabien vores samarbejdspartner og for et udviklet land, og så sker der det? Godt nok har de lov til at lovgive som de vil, for der er ingen, som kan blande sig, men det er godt nok forrykt. Jeg ville ønske, at FN ville kunne blande sig i sådanne situationer. Det kan på ingen måde være med på linie med Menneskerettighederne!
Gravatar #7 - MetteVoldum
16. nov. 2007 10:47
De synes ikke de 14 voldtægter var nok?

Og hvad er "piskeslag" for en lorte straf, hvem tæller dem? 1-2-3-4-5......197-198-199-200-201, PIS!!!!! Nu bliver vi nød til at give dig 200 mere fordi du ikke stoppede os?
Gravatar #8 - firefighter
16. nov. 2007 13:55
Jeg vil give fidomuh ret i at selvfølgelig skal hun straffes for at have brudt loven, uanset hvad der er sket efterfølgende.

At jeg så synes, at det er en latterlig lov, og at skærpelsen er sket på et lige så latterligt grundlag, er noget helt andet.

Det jeg faktisk er mest forarget over, er at advokaten risikerer straf for at kritisere dommen. Hvis advokater begynder at holde tilbage i deres forsvar for ikke selv at blive straffet, går det da først helt galt.
Gravatar #9 - rackbox
16. nov. 2007 15:59
#alle det var faktisk afsnittet om at advokaten risikerer straf samt at medieopmærksomhed straffes, jeg tænkte på, da jeg postede linket.
Gravatar #10 - engfeh
16. nov. 2007 16:18

Mener du virkelig det - at hun skal straffes for at blive voldtaget!?
Jeg håber virkelig at det er en misforståelse eller en joke!
Gravatar #11 - Azuria
16. nov. 2007 16:35
#10 Han mener, at hun har brudt loven _før_ hun blev voldtaget, og at dette ligeledes bør føre til straf.
At vi vesterlændinge så ikke er enige med loven er så en anden sag.
Gravatar #12 - fidomuh
16. nov. 2007 18:15

Saa hvis en morder bliver voldtaget aftenen efter at have draebt en lille pige, saa skal han ikke straffes?

Han mener selvfoelgelig at pigen skal straffes for at have brudt loven, men omstaendighederne burde blive taget til eftertanke.
Fx kan man vurdere at hun er blevet straffet rigeligt ved at blive voldtaget, samt at man kan spoerge sig selv om ikke hun blev tvunget.

Alternativt kan man jo spoerge sig selv om straffen for at "koere i bil med fremmed mand" ikke er stening normalt?
Maaske fik hun en mild straf?
Det er Saudi Arabien vi har med at goere.. De stener jo folk for at kigge paa hinanden.

Og til sidst kan man spoerge sig selv hvilken ret man har til at diktere et andet lands love.
FN blander sig ikke, netop fordi Saudi Arabien har ret til at regere sig selv. ( Officielt, ihvertfald. Olie er nok naermere en stoerre faktor. )

Ah, undrer mig lidt at du undrer dig over dette.
Det er meget normalt praksis i muslimske / religioese / diktatur -lande..
Det er meget udbredt i Kina, Saudi Arabien, etc..
Faktisk var det meget udbredt i Rusland ogsaa en overgang, men de proever dog at holde igen med at draebe journalisterne :)
Gravatar #13 - rackbox
16. nov. 2007 19:59
#12 jeg har da ikke skrevet, at jeg undrer mig. Jeg påpeger det bare og glæder mig over at vi (officielt) ikke har det sådan i DK (endnu)
Gravatar #14 - holmen
16. nov. 2007 20:12
Bare jeg fik pisk. hrrrrrnnn.
Gravatar #15 - themuss
16. nov. 2007 21:21
Jeg vil lige henlede opmærksomheden på at feks det våbenfirma som laver den railgun som er omtalt i en anden nyhed på sitet har tjent kassen på Sauuuuuuuuuuu-di-arabien.

Altså så når vi ikke forstår hvordan det kan lade sig gøre at være så væmmelige som saudierne, så er det jo pga gode gamle dollars, at vi ikke griber ind...

Vi kunne sagtens, men der er flere penge at tjene på blodbad.. og så skide være med lidt middelalderlig lovgivning.

Lortepis.
Gravatar #16 - gentox
16. nov. 2007 22:26
Med sådan en justits i Saudi, undres jeg ikke over at nogen indvandrer forældre efterlyser hårdere straffe, da de ikke mener det danske retssystem er skrapt nok.

Giver dem helt ret i at det ikke er ligeså skrapt, men vil nødig se et dansk retssystem være lige så hårdt som det Saudiske.

Det får Amerikanernes flirten med Tortur og uretmæssige tilbageholdelser, til at ligne noget der er helt normalt... Jeg er seriøst chokeret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login