mboost-dp1
Processor noise gennem lydkortet?
Har lige installeret den nye udgave af Ubuntu 7.10 på min computer. Det var så meningen at SETI@HOME skulle køre i bagrunden.
Men jeg oplever at der kommer en del bip agtige pitch (vedvarende) lyde gennem mit headset når processoren bliver belastet. Dette gælder også når jeg flytter et vindue i Ubuntu.
Noget der ved hvad det kan være? Og hvordan jeg måske kan løse problemet?
Mit System:
Ubuntu 7.10
Core 2 Due 2.4Ghz
2GB-Ram
1950 Ati 256mb pro
Asus P5B Delux (gennem onbord lyd)
Skal lige nævnes at Ubuntu 7.10 ellers køre helt fejlfrit med fuld 3d acceleration. Så jeg er godt tilfreds hvis bare lyden kunne lyde ordenligt.
Har dog ikke prøvet ligendene under windows xp.
Men jeg oplever at der kommer en del bip agtige pitch (vedvarende) lyde gennem mit headset når processoren bliver belastet. Dette gælder også når jeg flytter et vindue i Ubuntu.
Noget der ved hvad det kan være? Og hvordan jeg måske kan løse problemet?
Mit System:
Ubuntu 7.10
Core 2 Due 2.4Ghz
2GB-Ram
1950 Ati 256mb pro
Asus P5B Delux (gennem onbord lyd)
Skal lige nævnes at Ubuntu 7.10 ellers køre helt fejlfrit med fuld 3d acceleration. Så jeg er godt tilfreds hvis bare lyden kunne lyde ordenligt.
Har dog ikke prøvet ligendene under windows xp.
Hvis du har et lydkabel(kender ikke den korrekte betegnelse) som går fra cd/dvd drevet til bundkortet, så prøv eventuelt at pille det ud.
Alternativt kan du prøve at mute 'cd' i mixeren.
Alternativt kan du prøve at mute 'cd' i mixeren.
Hvis mikrofonen er slået til kan der godt komme underlige bip lyde, prøv at slå den fra, hvis den ikke er det
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund