mboost-dp1

Plejer GIF ikke at være tabsfri?

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
21. feb. 2007 18:50
Nu er det jo ikke fordi vi risikerer at komme til at savne det, men kast lige et blik på det her kort :)
-link-

Opserver også at Nederlandene er blevet en del af Danmark, og Tyskland er blevet en del af Norge (hvert land plejer jo at have sin egen farve).
:)
Gravatar #2 - Ronson ⅍
21. feb. 2007 20:12
Nu kan det jo være lavet sådan med vilje, altså ikke for at antyde landene hører sammen men fordi grafikeren ikke lige gad bruge flere farver, og der er jo trods alt en farve imellem landene.

Det kan selvfølgelig også være det brugte program ikke kunne finde ud af at gøre det på andre måder. Der må trods alt kun være 256 farver i GIF.
Gravatar #3 - milandt
21. feb. 2007 20:40
det er et kort over nordsøen.. det er nok ikke fastlandet der er brugt mest energi på.
Gravatar #4 - Spiderboy
21. feb. 2007 21:09
GIF er tabsfrit, forstået på den måde at komprimeringsalgoritmen er lossless i modsætning til f.eks. JPG.

Men som #2 er lidt inde på, mister man selvfølgelig kvalitet, hvis man konverterer et 16-bit billede eller mere til GIF, da GIF højst understøtter 8 bit.
Gravatar #5 - BurningShadow
21. feb. 2007 21:13
#2 & #4

Det jeg hentyder til, var "tabet" af Sjælland :D
Gravatar #6 - arne_v
21. feb. 2007 21:15

Jeg tror at du har betragtet overskriften for seriøst.

:-)
Gravatar #7 - Bornslippy
21. feb. 2007 21:22
Er jeg den eneste der synes at Jylland ligner en gammel nudist med en meget deform pik?
Gravatar #8 - BurningShadow
21. feb. 2007 21:25
LOL, Fyn er en deform pik :D Det må sgu være sur røv :D
Gravatar #9 - NFX
21. feb. 2007 21:49
#5:
Jeg overvejede at svare noget i stil med #2 tidligere, men tænkte at det alligevel ville være for kedeligt, og at det sikkert var noget andet jeg overså... Og ja, det viser vel bare hvor undseelig Sjææland er :)
Gravatar #10 - Spiderboy
21. feb. 2007 22:22
Ah ja, jeg havde ikke set ordentligt efter på kortet. ;-)

Det er også lige gået op for mig. :-)
Gravatar #11 - Ronson ⅍
21. feb. 2007 22:24
Ah.. Lagde slet ikke mærke til Sjælland manglede. Nok fordi hele øen ikke findes i min verden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login