mboost-dp1

Ny SkyOS

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
23. jun. 2007 15:24
Der har lige været en ny release af SkyOS, og jeg har overvejet om jeg skulle indsende den, men da Robert (manden der laver SkyOS) har et meget afslappet forhold til visse ting i tilværelsen, har jeg ærligtalt ikke meget lyst til det.

Det skal dog ikke forhindre andre i at gøre det, og der kan læses mere om den nye version her :)
Gravatar #2 - MiniatureZeus
23. jun. 2007 15:40
#1 helt konkret, hvad har du så med SkyOS at gøre? :)
Gravatar #3 - BurningShadow
23. jun. 2007 15:41

Intet, udover at jeg følger det, ligesom Robert følger os.
Derfor plejer jeg at smide en SkyOS nyhed, med jævne mellemrum :)
Gravatar #4 - MiniatureZeus
23. jun. 2007 15:43
#3 Ok, troede du var programmør på det eller noget. Men ser da ganske interessant ud :O)
Gravatar #5 - BurningShadow
23. jun. 2007 15:45

Uha, nej nej! Jeg er med i Syllable's core-gruppe, så det ville sgu ikke være så godt, hvis jeg var alt for meget involveret i udviklingen af SkyOS :D
Gravatar #6 - MiniatureZeus
23. jun. 2007 15:52
Nåå troede Syllable og SkyOS var det samme ^_^ Og så var SkyOS bare det officielle navn
Gravatar #7 - BurningShadow
23. jun. 2007 16:55
[OffTopic]

Jamen, så er her et par ord om de to systemer :-)

Med hensyn til Syllable, så blev vores FAQ opdateret igår, så jeg vil lade Vanders (bossen) sige det der skal siges:
1.3 Who is behind Syllable?
There is a small core team of developers, comprised of Kristian Van Der Vliet (Vanders), Kaj de Vos, Arno Klenke, Rick Caudill and Flemming Sørensen (BurningShadow). There are also other developers who write patches, create applications and port software for Syllable.

1.4 How is the team organised?
There is no strong organisational structure, and people are free to work on whatever interests them the most. Generally however Kristian and Arno work on the kernel, device drivers, system libraries and servers. They also both maintain some specific systems and applications for Syllable; the media framework is almost entirely the work of Arno Klenke.

Kaj de Vos single handedly writes and maintains Builder and also maintains and tests its many package recipes, making him our official build engineer. He is also the driving force behind the integration of the REBOL-like Orca scripting language into Syllable.

Rick Caudill has written many applications for Syllable.

Flemming Sørensen is responsible for the internationalisation and localisation work and keeps a small team of translators busy localising software into their native languages. He also produces the Syllable LiveCD, and has written several applications.
///User FAQ

Og så lidt om SkyOS:
SkyOS er et closed source OS, der bliver lavet stortset udelukkende af østrigeren Robert Szeleney, idet der ikke er andre der har adgang til sourcen. Dertil er der så nogle (jeg ved ikke hvor mange) folk der skriver 3.-parts programmer, og ellers bidrager med Bug-reports.
SkyOS startede som en bootloader, men er siden blevet til et OS. Målet er at det skal ende med et OS der er nemt at bruge, for den alm. bruger.
SkyOS blev oprindeligt udviklet på Windows, og er først for nylig blevet et selfhosting OS. I den senere tid er det flyttet mere og mere væk fra sine Windows rødder (API'et bar tydelig præg af at Robert er/var Windows mand), og der er tydelig inspiration fra andre systemer.
Der står mere i deres FAQ.

[/OffTopic]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login