mboost-dp1

Newz.dk-ekskursion til Pripyat

Gå til bund
Gravatar #301 - Daniel-Dane
6. maj 2011 10:59
Hvorfor angiver de så priser for turistvisum på siden? Onde mennesker! ):
Gravatar #302 - MiniatureZeus
6. maj 2011 11:03
Daniel-Dane (301) skrev:

For at narre dumme og intetanede mennesker...?
Gravatar #303 - LinguaIgnota
6. maj 2011 11:04
Daniel-Dane (301) skrev:

Fordi det ikke kun er EU-borgere og danske statsborgere, der kunne tænkes at besøge Ukraine?
Gravatar #304 - Brugernavn
6. maj 2011 11:10
LinguaIgnota (303) skrev:
Fordi det ikke kun er EU-borgere og danske statsborgere, der kunne tænkes at besøge Ukraine?

Som om lol
Gravatar #305 - Hånter
6. maj 2011 11:11
The Newz Effect: klik!
Gravatar #306 - LinguaIgnota
6. maj 2011 11:18
Vi er lidt på røven med vores Soviet era hotel i Kiev - det lader til, at der kun er to ledige enkeltværelser tilbage i første weekend af november. Прокляті!

EDIT: Rettet lidt til, da Windcape tilsyneladende blev lidt forvirret. ._.
Gravatar #307 - Windcape
6. maj 2011 11:24

Måske så droppe ideen om at sove derude, og så bare medbringe godt med billig vodka til 2x busture per dag.
Gravatar #308 - snesman
6. maj 2011 11:27
Windcape (307) skrev:

Måske så droppe ideen om at sove derude, og så bare medbringe godt med billig vodka til 2x busture per dag.

Har du en fetich med billig vodka ?;)
Gravatar #309 - Windcape
6. maj 2011 11:28
snesman (308) skrev:
Har du en fetich med billig vodka ?;)
Har du aldrig været i østeuropa?
Gravatar #310 - BetaLyte
6. maj 2011 11:29
Dammit indeed.
Men der må vel findes andre hoteller i samme stil.
Hm, kan prøve at høre familien dernede om de har nogle anbefalinger til passende hoteller i Kiev.

Ellers så lyder det da til på KaW at han bor i Kiev.
Er det ikke bare at crashe hans bopæl?
Han tager vel med åbne arme imod 18+ tossede newz'ere. xD

Kan forresten godt, med 100% sikkerhed, bekræfte at der ikke kræves turist visa til Ukraine.
Gravatar #311 - LinguaIgnota
6. maj 2011 11:33
BetaLyte (310) skrev:
Hm, kan prøve at høre familien dernede om de har nogle anbefalinger til passende hoteller i Kiev.

Passende betyder billigt, synes jeg. På det andet kunne vi få 3 nætter i enkeltværelse for >900 kr. Dobbeltværelse, lige over 1100 kr.

Men altså,vi finder vel ud af noget.
Gravatar #312 - Windcape
6. maj 2011 11:38

Ellers er der også hotels, hvis man ikke gider bruge penge :p (Altså en indendørs bænk du kan gå kold på)
Gravatar #313 - Daniel-Dane
6. maj 2011 11:48
LinguaIgnota (303) skrev:
Den pågældende side er på dansk. Whatevs.

Hvordan ser det ud med priser? Jeg har set både 2000 og 3000 for rejse+ophold.
Gravatar #314 - snesman
6. maj 2011 11:59
Windcape (309) skrev:
Har du aldrig været i østeuropa?

Næ, men jeg tænker bare at man kan slutte læberne om en rigtig god vodka til en billig penge i stedet, når man nu er i Vodkaland-ish...

Medmindre det var det du mente... Bare glem det, jeg tror sgu jeg skal holde tidlig weekend ...
Gravatar #315 - Windcape
6. maj 2011 12:04

Det var det jeg mente :p god vodka, til billige penge. Billig vodka til billige penge er... not nice
Gravatar #316 - Ronson ⅍
6. maj 2011 12:09
Windcape (315) skrev:
Billig vodka til billige penge
wat
Gravatar #317 - LinguaIgnota
6. maj 2011 12:17
Daniel-Dane (313) skrev:
Hvordan ser det ud med priser? Jeg har set både 2000 og 3000 for rejse+ophold.

Det er svært at sige på nuværende tidspunkt. Jeg tror helt sikkert, at der kommer noget godt ud af at tale med flyselskaberne. PÅ de sider, hvor jeg har kigget, kan man kun søge afgange til max. 8 personer og booker vi allesammen hver for sig, så er der risiko for, at nogle ikke kan få billetter.
Det har heller ikke været muligt at finde et billigt hotel, der kan tage så mange mennesker. Den eneste kombination jeg kunne finde, for 8 personer med fly+hotel, løb op i 75K. A bit steep, innit? Såeh, her skal man nok kontakte nogle hoteller og høre, hvordan de kan være behjælpelige. I hvert fald hvis vi holder fast i, at det skal være sådan en gruppeting, med fælles hotel og whatnot.
Gravatar #318 - Windcape
6. maj 2011 12:20
LinguaIgnota (317) skrev:
I hvert fald hvis vi holder fast i, at det skal være sådan en gruppeting, med fælles hotel og whatnot.
Absolut.

Men det må da forhelvede være muligt at finde en slags løsning. Mere alm. hoteller burde være til at arrangere det på, men så skal vi nok slippe 250ish kr. per nat.

Men så er der måske også kvartpension (dvs. morgenmad)

(Her går jeg ud fra at Østeuropa er en del billigere end Danmark :p)
Gravatar #319 - Hånter
6. maj 2011 12:21
Ang. selve fly+hotel skulle det ikke være umuligt at få planlagt noget; lige nu arbejder jeg bare på selve turen til Chernobyl samt Pripyat.

Så skal jeg nok begynde på fly + hotel efterfølgende :)

Edit: Desuden vil jeg gerne have et BESTEMT antal der vil deltage! Som smider en eller anden form for depositum, så vi ikke lige pludseligt står og mangler 7 mand.
Gravatar #320 - MiniatureZeus
6. maj 2011 12:24
Hånter (319) skrev:
Ang. selve fly+hotel skulle det ikke være umuligt at få planlagt noget; lige nu arbejder jeg bare på selve turen til Chernobyl samt Pripyat.

Så skal jeg nok begynde på fly + hotel efterfølgende :)

Edit: Desuden vil jeg gerne have et BESTEMT antal der vil deltage! Som smider en eller anden form for depositum, så vi ikke lige pludseligt står og mangler 7 mand.

Jeg er igang med at se på noget kombineret.
Gravatar #321 - LinguaIgnota
6. maj 2011 12:25
Det er bare svært at lægge sig fast på noget, når man ikke ved, om man kan få fly og hotel til en ordentlig pris. Man kunne måske sprede sig ud over to hoteller, men så må jeg insistere på, at jeg kommer til at bo sammen med LinguaIgnota. Han er sådan en fin, velduftende fyr.

EDIT: Tre hoteller. - Jeg havde glemt, at Vandfarve også skal med, så han skal vel også have et sted at bo.
Gravatar #322 - Hånter
6. maj 2011 12:26
Yes yes Zeus! :D Det skal du bestemt også bare have lov til.

Lingu, hvorfor har din fremmedarbejder ikke ringet endnu?! :(
Gravatar #323 - LinguaIgnota
6. maj 2011 12:29
Hånter (322) skrev:
Lingu, hvorfor har din fremmedarbejder ikke ringet endnu?! :(

Jeg ved det ikke. Han har ikke skrevet til mig eller noget.

Måske kan vi bo hos ham? Hvis vi nu selv tager liggeunderlag med og sådan noget. Det kan jeg ikke forestille mig, ud fra den ene mail, jeg har fået, at han har noget imod. Han virker jo så imødekommende.
Gravatar #324 - Hånter
6. maj 2011 14:44
Så er der svar fra Boris - der er åbenbart ferie/helligdag i Ukraine indtil d. 11. - så han kan ikke få fat i Chernobyl (?!) før; han vil dog skrive til mig lige så snart han finder ud af noget.
Gravatar #325 - LinguaIgnota
6. maj 2011 14:46
Hånter (324) skrev:
Så er der svar fra Boris - der er åbenbart ferie/helligdag i Ukraine indtil d. 11

Hey, jeg tror, jeg har regnet ud, hvad der blev af Yuri...
Gravatar #326 - Brugernavn
6. maj 2011 14:53
Hvad fanden er der galt med dem, de hippier?
Gravatar #327 - didriksen86
6. maj 2011 14:53
http://ekstrabladet.dk/ferie/udland/article1549777... <-- Nu er det også på ekstrabladet..
Gravatar #328 - Hånter
6. maj 2011 14:55

Hånter (305) skrev:
The Newz Effect: klik!

didriksen86 (327) skrev:
http://ekstrabladet.dk/ferie/udland/article1549777.ece <-- Nu er det også på ekstrabladet..

... OLD NEWS!
Gravatar #329 - izym
6. maj 2011 17:50
The Reverse Newz Effect!
Gravatar #330 - LinguaIgnota
6. maj 2011 18:09
Hånter (319) skrev:

Den del havde jeg overset. Men ja, klart, jo før vi kan få et fast deltagerantal, jo bedre. Her vil jeg gerne minde om, at Yuri er, i hvert fald i de næste par måneder, ret ligeglad med, hvor mange vi bliver, så længe vi lægger de 200 USD i bookinggebyr.

Jeg vil gerne bidrage til gebyret, selvom jeg ikke på nuværende tidspunkt er ethundredemillionertusinde procent sikker på, at jeg kan tage med (det afhænger af, hvornår der skal smides penge for fly og hotel - det samme er vist tilfældet med Minisnøvs).
Gravatar #331 - Hånter
6. maj 2011 18:41
Lingu, du er sq lidt ensformig efterhånden...

De er alle ligeglade med hvor mange vi er; jeg har sagt/skrevet at vi bliver mellem 15 og 20 personer. Lige nu prøver vi bare på at finde det bedste tilbud mellem 3 udbydere (samt dem MiniSnøvs har fat i), og der er åbenbart forskellige satser for depositum.

Dog er weekenden efterhånden sat fast til den første weekend i november.

Nu mangler vi bare en pris, samt hvem der helt sikkert skal med, så vi kan få bestilt fly og hotel :) Men det hele kommer an på prisen, og siden Ukraine har valgt at holde ferie, må vi jo desværre vente og se.
Gravatar #332 - LinguaIgnota
6. maj 2011 18:49
Hånter (331) skrev:
Lingu, du er sq lidt ensformig efterhånden...

Yuri being mean!
Gravatar #333 - Hånter
6. maj 2011 18:51
LinguaIgnota (332) skrev:
Yuri being mean!

... og det dér fik mig rent faktisk til at grine.
Gravatar #334 - LinguaIgnota
6. maj 2011 18:54
Hånter (333) skrev:
... I must Sergei, that made me laugh..

._.
Gravatar #335 - Hånter
6. maj 2011 19:24
Jeg er MEGET overrasket: Yuri har lige ringet til mig - og han er klart den af dem der snakker bedst engelsk!

Nå, Yuri siger at normalprisen ligger på $150-160 pr. mand pr. dag - denne pris kan han dog helt sikkert gøre bedre! Han ved ikke præcis hvor god den bliver, før vi er klar til at booke, og vi ved hvor mange vi skal afsted. Vi kan få turen som vi gerne vil, og se det vi gerne vil.

Jeg skal bare ringe til ham, få en pris og så har vi 24 timer til at overveje om prisen er god nok til at vi vil betale det. Hvis vi siger ja, skal vi betale et depositum, siger vi nej, må vi jo finde noget andet. Sjovt nok fik jeg aldrig hans nummer... -.- Godt du har hans mail Linge!

Keypoints: Vi kan se det vi gerne vil. Han snakkede om at han nok kunne presse prisen ned til en $135-140 pr. person pr. dag dog uden at love noget. Vi kontakter ham bare, han gir' os en pris og vi accepterer. Det er med afhentning/aflæsning i Kiev både lørdag og søndag.

Meget positiv og frisk mand, ham Yuri... Ham skal du glæde dig til at møde, Linge! Jeg tror næsten det kan blive en du skifter Lise ud med!
Gravatar #336 - LinguaIgnota
6. maj 2011 19:29
Jeg sagde jo, at Yuri er en dejlig mand! Men vælger vi Yuri-vejen, så skal han holdes fast i, at han er fleksibel omkring deltagerantallet, selvom vi har valgt en dato. Og at vi naturligvis skal hentes- og afleveres på hotellet.

Du får lige hans mailadresse.
Gravatar #337 - Hånter
6. maj 2011 19:39
Thank you! Så mangler vi jo bare hotel samt fly.

Jeg tror godt vi kan afskrive en $300 til de to dages march i Chernobyl samt Pripyat! Det er lidt over 1500 kr. i danske lige pt..
Gravatar #338 - Windcape
6. maj 2011 19:43
Husk lige, vi skal vide hvordan han vil have sin betaling på stedet.

Og i hvad slags papir (læs: currency)
Gravatar #339 - LinguaIgnota
6. maj 2011 19:49
Jeg tænker, at flybilletterne må være topprioriteten. Der er et begrænset antal billetter til de billige afgange, så hvis et af flyselskaberne ikke vil give os noget grupperabat, skal vi sikre os pladser, mens de er der.
Så kan vi kigge på indlogering senere. Det kan for fanden ikke være helt umuligt at finde noget billigt ragelse i Kiev.

Hey, Minisnøvs, har du taget kontakt til Austrian Airlines? De har afgange fra Kastrup den 4. og Kiev den 7. til en samlet pris på 1430 kr. Ku' vi lave en aftale med dem, så slipper vi for at tomle...
Gravatar #340 - LinguaIgnota
6. maj 2011 19:56
Hey, fagz, prøv lige at gå ind på Austrian Airlines hjemmeside og vælg 9 personer, til Kiev den 4. november og til København den 7.
Lyver mine øjne eller kan vi komme afsted for... 711 kr. pr. person?!
Gravatar #341 - MiniatureZeus
6. maj 2011 19:56
LinguaIgnota (340) skrev:
Hey, fagz, prøv lige at gå ind på Australian Airlines hjemmeside og vælg 9 personer, til Kiev den 4. november og til København den 7.
Lyver mine øjne eller kan vi komme afsted for... 711 kr. pr. person?!

Australian airlines?
Men nej, dine øjne lyver kun en lille smule.. Jeg får 715 kr...
Gravatar #342 - LinguaIgnota
6. maj 2011 19:57
Det er rettet. Undskyld, for helvede.
Gravatar #343 - MiniatureZeus
6. maj 2011 19:58
LinguaIgnota (342) skrev:
Det er rettet. Undskyld, for helvede.

Vi har kun det spas vi selv fejler..
Gravatar #344 - Hånter
6. maj 2011 19:59
Du har sq ret Linge! Hvad fanden sker der?!

Kan du så også lige finde et hotel?!

... Men det er jo hver vej?!

Edit igen: Fuck it! 1431,- pr mand t/r er sq'da billigt!
Gravatar #345 - fjols
6. maj 2011 20:00
Er det så inklusiv alle skatter og afgifter?
Gravatar #346 - Brugernavn
6. maj 2011 20:00
Kun 715 kr for at få grillet bollerne i en spøgelsesby? Jeg er rørt!
Gravatar #347 - LinguaIgnota
6. maj 2011 20:01
Det ser sådan ud, ja. Skatten udgør 461 kr. ud af de 711.

Såeh, skal de første 9 der melder sig ikke bare booke fly med det samme?

Jeg er klar til at betale 2 billetter med det samme.
Gravatar #348 - Hånter
6. maj 2011 20:01
Fjols, det er med alt: 1.431,- pr. mand. Altså for rejsen, ikk'?
Gravatar #349 - LinguaIgnota
6. maj 2011 20:02
Hånter (348) skrev:
Fjols, det er med alt: 1.431,- pr. mand. Altså for rejsen, ikk'?

Nejnejnejnejnej, det er 711 pr. mand, tur/retur. Ellers ville jeg da ikke være så begejstret.
Gravatar #350 - izym
6. maj 2011 20:02
Zhadow (346) skrev:
Kun 715 kr for at få grillet bollerne i en spøgelsesby? Jeg er rørt!

Ikke medmindre du har tænkt dig at springe ud af flyet hvis vi kommer over Pripyat.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login