mboost-dp1

Newz.dk-ekskursion til Pripyat

Gå til bund
Gravatar #501 - drbravo
12. maj 2011 20:33
Amazing.. Kan vi ikke sende terracide ind efter dem? Så er min weekend reddet!
Gravatar #502 - Ronson ⅍
12. maj 2011 23:02
Jeg tager sådan set kun med fordi jeg dermed er sikret et Tjernobyl-emblem på KYNZ, hvilket bringer mig op på to i alt. Når de engang bliver lavet.

Synes bare I skulle vide det.
Gravatar #503 - vandfarve
13. maj 2011 06:17
Og derved vil din newz.dk-konto være langt mere værd, når du en gang skal sælge den.

Sig mig, hvor langt er du kommet med din venlig supporter-karakter?
Gravatar #504 - Daniel-Dane
13. maj 2011 09:39
Jeg har ikke haft en weekend fri endnu. :(
Gravatar #505 - KaW
13. maj 2011 11:10
Hvad er KYNZ?
Gravatar #506 - NightZtorm
13. maj 2011 11:11
Gravatar #507 - Daniel-Dane
13. maj 2011 11:13
Nå. Siden jeg stadig er syg og derfor ikke kan komme til fest, har jeg jo oceaner af tid.
Gravatar #508 - LinguaIgnota
13. maj 2011 13:58
Nu kan jeg dælme ikke huske, hvem af jer det var, der havde været i Ukraine - men, ehm, hvordan står det til med Visa som betalingsmiddel derovre? Kan man klare sig med et plastickort og en håndfuld lokale pappenge eller skal man partout veksle til et større kontantbeløb for at begå sig?
Gravatar #509 - MiniatureZeus
13. maj 2011 14:08
LinguaIgnota (508) skrev:
Nu kan jeg dælme ikke huske, hvem af jer det var, der havde været i Ukraine - men, ehm, hvordan står det til med Visa som betalingsmiddel derovre? Kan man klare sig med et plastickort og en håndfuld lokale pappenge eller skal man partout veksle til et større kontantbeløb for at begå sig?

Jeg tager mit mastercard med.. Men tror kun jeg tør bruge kontanter derovre.. Man ved aldrig når man er i sammen med Vandfarve..
Gravatar #510 - LinguaIgnota
13. maj 2011 14:13
Jeg hader at rende rundt med lokal valuta, når jeg er ude at rejse. Jeg kan jo for helvede ikke kende forskel på alt det matadorlort, så det tager en evighed at tælle sig frem til de rette beløb.
Gravatar #511 - Chewy
13. maj 2011 14:19
@510

Du skal bare række din pung frem, og så åbne den. De lokale plejer at være yderst flinke til selv at vise hvor meget de skal have...
Gravatar #512 - MiniatureZeus
13. maj 2011 14:22
KaW må kunne fortælle lidt om hvordan priserne er dernede.
Desuden, så er det altså omkring meget meget lettere at have kontanter når vi for eksempel skal spise sammen.. Det svært nok at forklare på dansk, at person 1-5 har dankort person 6,7,8 og 15 har mastercard, person 9 og 10 betaler sammen, og det gør 11 og 12 også, person 13 har glemt sine penge på hotellet, så person 14 betaler for ham, men skal have to bonner, og person 16 har kontanter, men mangler 3 kr. så han skal låne af person 2...
Gravatar #513 - Daniel-Dane
13. maj 2011 14:28
Man smutter op til skranken en efter en og fortæller, hvad man betaler for. Sådan har jeg da altid gjort det.
Gravatar #514 - MiniatureZeus
13. maj 2011 14:30
Daniel-Dane (513) skrev:
Man smutter op til skranken en efter en og fortæller, hvad man betaler for. Sådan har jeg da altid gjort det.

Det er jeg for doven til..
Gravatar #515 - Windcape
13. maj 2011 14:32
Man kan jo altid hæve kontanter dernede, eller veksle i lufthavnen.
Gravatar #516 - tazimn
13. maj 2011 18:21
Eller optræde for penge..

Her komme lingi's drøje hat til sin ret. Den bliver fyldt med penge, når først Ronson spiller op til dans i Kiev midtby..
Gravatar #517 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:42
Bleh ... Kan ikke tage med - medmindre datoen bliver lavet om til engang i 2012 :(

- hey, hvad med december 2012? Det kunne jo være vi kunne få profetien til at gå i opfyldelse :D
Gravatar #518 - MiniatureZeus
13. maj 2011 18:46
alle pladser er også optaget..
Gravatar #519 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:50
MiniatureZeus (518) skrev:
alle pladser er også optaget..

Sidst jeg skrev i denne tråd havde jeg en af pladserne ... Måske lidt dumt at tage væk fra lov og ret i en uge? Hmm...
Gravatar #520 - MiniatureZeus
13. maj 2011 18:52
Er du med i facebook gruppen?
Gravatar #521 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. maj 2011 18:54
MiniatureZeus (520) skrev:
Er du med i facebook gruppen?

Nej, har ikke en facebook profil ;) Og får det heller ikke foreløbigt :D

Men uanset hvad, det er ligemeget hvis min plads er snuppet, for har en halv milliard ting jeg skal lave ... Er løbs official på Padbord Park (weekender), har nogle brandøvelser (er brandmand), arbejder hver 4 lørdag og søndag, og har lige købt hus :D

- forlængede weekender eksisterer ikke før 2012 :P
Gravatar #522 - KaW
13. maj 2011 23:44
LinguaIgnota (508) skrev:

Visa er helt fint, ligesom mastercard og alle andre gængse betalingskort. De store restauranter har VISA-terminal, mindre steder har dem også, MEN jeg vil ikke stole på hverken store firmaer eller små steder i Ukraine.

Hæv penge fra banker som ser troværdige ud, og rend rundt med Ukrainske dollars.

Chewy (511) skrev:
@510
Du skal bare række din pung frem, og så åbne den. De lokale plejer at være yderst flinke til selv at vise hvor meget de skal have...

Det tvivler jeg ikke på :) Men det vil jeg ikke stole på, du er ihvertfald helt sikker på at betale lidt ekstra "turist-skat" så.

Gravatar #523 - LinguaIgnota
14. maj 2011 10:00
Gravatar #524 - gnarfsan
14. maj 2011 11:33
LinguaIgnota (523) skrev:
Jeg har kammerater. :')

Ej, tillykke :-)
Gravatar #525 - Ronson ⅍
14. maj 2011 13:22
LinguaIgnota (523) skrev:
Jeg har kammerater. :')
Du er nødt til at svare ham og du er nødt til at poste svaret her også.
Gravatar #526 - LinguaIgnota
14. maj 2011 16:04
Ok, så.
LinguaIgnota skrev:
Altså, pt. er vi ved at ombygge en ældre Ferguson Nuffield 4/25, så den bliver et pragteksemplar af et amfibiekøretøj/ubåd. Det går ærlig talt ikke så godt, kan jeg fortælle dig.
Sagen er den, at vi, mine kammerater og jeg, købte apparatet ubeset, da vi fandt et fantastisk tilbud på Den Blå Avis' hjemmeside. Den havde stået hos en nydelig dame i slutningen af 90'erne, som kun havde brugt den til at køre i kirke om søndagen og en årlig udflugt til "Københavnstrup" (det fandt jeg aldrig ud af, hvor ligger - men kan man tilbagelægge distancen i en Ferguson Nuffield 4/25, så kan der vel ikke være så langt).

Anywho, vi fik altså hyret disse hersens polakker, som for 200 kr. og 3 pakker smøger indvilligede i at hente vognen i Esbjerg og det tog dem heller ikke mange uger, at få den fragtet til Hårlev, hvor jeg bor. I hvert fald indtil min sag falder for forældelsesfristen og jeg igen kan komme ud fra det her skide kolonihaveskur, som mangler selv de mest basale faciliteter.
Jo jo, man kan da lade som om, at man er på camping og har det skidesjovt, men man bliver fandeme hurtigt træt af at evakuere tarmen i en spand og tørre sig med bark og blade. Især om vinteren, hvor tilgængeligheden af blade mildt sagt er stærkt begrænset.

Har du nogensinde prøvet at tørre dig i røven med egebark? Det er nøjagtig ligeså behageligt, som det lyder. Men det er stadig at foretrække fremfor den buket af brændenælder og bjørneklo, som jeg ganske uforvarende fik numsehullet i sidste forår. Fyffer pyffer, der skal jeg ellers love for, at bagdelen væskede.

Nå, men det viste sig hurtigt, da vi fik Ferguson (det kalder vi det den) hjem, at sådan en krabat ikke har noget førerhus.
Nu ved jeg ikke, hvad du ved om amfibiekøretøjer/ubåde, men en vigtig del af konceptet bag den type fartøjer ligger i dets evne til at holde vandet ude og ilten inde.

Vi forsøgte alt, hvad vi kunne komme i tanke om. Vi byggede et førerhus af aflagte flyttekasser og papmache, tapede en sandkasse med bunden i vejret fast under udstødningen (den er udformet som en skorsten (den vil også fungere som periskop), men vi plejer at sige, at det er Fergusons tissemand, der sådan stikker op - så det er ikke fordi, at vi ikke morer os på trods af genvordighederne) og fik enddog monteret et par spånplader på fodstøtten (dem måtte vi tage af igen, da de lagde for stort et pres på vores flydepontoner af bobleplast) og lige lidt gavnede det. Tilbage i december måned fik Ib så den idé, at i stedet for at vandtætte Ferguson, så kunne vi vandtætte os selv! Det var så åbenlys en løsning, at jeg næsten bogstavelig talt sparkede mig selv for ikke at have fundet på den først! Og som sagt, så gjort.

Ib blev pakket ind i sorte affaldssække, som vi snørede sammen med sejlgarn, alle åbninger og revner blev tætnet med varmlim fra Harald Nyborg (vi har ingen limpistol, men det gik med lidt tålmodighed og en pakke tændstikker) og Ib fik en Nettopose med udklippede øjenhuller over hovedet. Set i bakspejlet var det nok ikke så smart at antage, at en pose med huller i ville være vandtæt, men det gik først op for os, da vi allerede var på vej til Tryggevælde Å, og blev ramt i øjet af hvad vi tror var en spytklat sendt fra en forbikørende bil. De havde nok ikke set os.

Da vi endelig nåede åen, efter et par mekaniske sammenbrud og en motorbrand, fik Ib naturligvis en ny, hulløs Netto-pose over hovedet - som vi sørgede for at snørre ORDENTLIGT fast med sejlgarn (det var trods alt Ibs liv og førerlighed, det handlede om) - og vi delte hurtigt en pakke røde pøller fra Steff Houlberg. Man behøver faktisk ikke at koge dem, de smager fint direkte fra posen.
Ib, som må have været lidt træt ovenpå alle strabadserne, var blevet lidt løs i leddende og kunne dårligt holde sig oprejst, måtte vi holde fast på sædet med mere varmlim, vi havde heldigvis akkurat nok, og vi kunne efter knap et års hårdt arbejde skubbe Ib, Ferguson og Netto-pose i åen! Ja, vi blev jo nødt til at skubbe, da Ferguson efter motorbranden både lignede og opførte sig som en neger (han nægtede at arbejde, haha).

Mod al forventning lykkedes det hverken Ib eller Ferguson at holde sig oven vande. Og det tog Falck næsten tre kvarter at komme frem (de undskyldte sig med, at der var snestorm og bu-hu-hu - når vi kunne komme derud, så kunne de vel for helvede også), hvilket var den direkte årsag til, at Ib fik en dobbeltsiddet lungebetændelse. Havde han ligget der, med fødderne på bredden og hovedet i vandet, meget længere, så kunne det være gået grueligt galt!

Men det er så her, vi er i dag. Vi skal have hævet Ferguson fra Tryggevælde Å, så vi kan komme tilbage til tegnebrættet og forhåbentlig nå at blive klar til amfibiekøretøj/ubåds-verdensmesterskaberne i Pierre, South Dakota, i august måned.

Vi mangler forresten sponsorere, så hvis du, eller nogen du kender, har lyst til at spytte på bøssen og støtte en god sag, er du meget velkommen til at kontakte mig. Enten her eller på newz.dk (jeg hedder Trentors derinde). Til gengæld er jeg og resten af holdet helt klar på at dele vores præmier. I år kan man vist vinde et gavekort til Chandlers Farm Equipment Ltd.

God vind.

TL;DR: En masse vrøvl og noget om en traktor.
Gravatar #527 - Chewy
14. maj 2011 16:11
@526

Hvornår bliver din første novelle udgivet?
Gravatar #528 - vandfarve
14. maj 2011 17:46
Hårlev og Tryggevælde Å? Sig mig, så er det lige før, at man burde kende dig.
Gravatar #529 - LinguaIgnota
14. maj 2011 17:50
Jeg har vist engang været i Hårlev, men jeg aner ikke, hvor Tryggevælde Å ligger. I nærheden, I guess.
Gravatar #530 - vandfarve
14. maj 2011 18:17
Riiiight...
Gravatar #531 - LinguaIgnota
14. maj 2011 18:37
Srsly, jeg var engang ude at køre med et tog, der standsede ved noget, de kalder et "trinbræt". Og der er jeg ret sikker på, at jeg kom forbi Hårlev. Man skulle trykke på en knap, når man ville af. En knap i toget, så har man da set dét med.
Gravatar #532 - Windcape
14. maj 2011 18:41

Du har aldrig været i Jylland, har du? :p
Gravatar #533 - MiniatureZeus
14. maj 2011 19:14
LinguaIgnota (531) skrev:
Srsly, jeg var engang ude at køre med et tog, der standsede ved noget, de kalder et "trinbræt". Og der er jeg ret sikker på, at jeg kom forbi Hårlev. Man skulle trykke på en knap, når man ville af. En knap i toget, så har man da set dét med.

Det sjove er at der også er en knap på trinbrættet.. Det bliver så rigtigt sjovt, når man kl 22 en ret kold december aften ikke ved, at man skal trykke på knappen, før toget stopper.. Endnu sjovere bliver det, når det var det sidste tog..
Gravatar #534 - KaW
15. maj 2011 00:13
MiniatureZeus (533) skrev:
Det sjove er at der også er en knap på trinbrættet.. Det bliver så rigtigt sjovt, når man kl 22 en ret kold december aften ikke ved, at man skal trykke på knappen, før toget stopper.. Endnu sjovere bliver det, når det var det sidste tog..

Endnu sjovere bliver det når et par teenagere har valgt at smadre knappen, og toget bare blæser forbi.
Gravatar #535 - Daniel-Dane
15. maj 2011 07:21
KaW (534) skrev:
Endnu sjovere bliver det når et par teenagere har valgt at smadre knappen, og toget bare blæser forbi.
Det er jo det, nødstop er til for.
Gravatar #536 - Jakob Jakobsen
15. maj 2011 07:25
Daniel-Dane (535) skrev:

Nu har måske tænkt dig at stå på perronen og losse til togets nødstop idet det passerer?

Tror det kunne gøre godt ondt.
Gravatar #537 - Daniel-Dane
15. maj 2011 07:29
Ja.
Gravatar #538 - izym
15. maj 2011 09:23
Like a boss.
Gravatar #539 - Dreadnought
15. maj 2011 09:50
Kan man få en recap af arrangementet? Er der sat en dato? Hvad koster det? Hvor mange kondomer skal man have med til Onkel Ignota? Kommer Vandfarve med? Hvorfor? Jamen hvorfor? Plyndrer Ronson sin butik og installerer 16.7 surround i bussen? Kan jeg tage 'Fantasia 2000' med på VHS så vi kan se den undervejs? Er der lokum i bussen eller skal man skide ud af chafførens vindue? Må man tage en 12V frituregryde med?
Gravatar #540 - vandfarve
15. maj 2011 09:59
Ja.
Gravatar #541 - MiniatureZeus
15. maj 2011 10:12
Ja, 4-7. november 2011, ca. 3500-4000 kr., 3, ja, vi skulle bruge en til at booke hotel, jamen!?, Vi flyver, ja, ja ja, du skal
Gravatar #542 - vandfarve
15. maj 2011 10:59
Sig mig, DN, hvis du gerne vil med, hvilket jeg udmærket kan forstå efter MZ' flotte beskrivelse, siger du bare til.

Jeg skal nok smide en tilfældig person ud af de nuværende 16 deltagere.
Gravatar #543 - Ronson ⅍
15. maj 2011 16:31
Daniel-Dane (535) skrev:
Det minder mig om noget.

Folkeskoleklassen skulle jo en tur til Bornholm. Og mens vi sad i et tog, på en færge, lokkede vi en kammerat til at trække i nødstopstingen. Det blev de sgu ikke særligt glade for!

I øvrigt, vores næste ekskursion skal gå til Nordkorea.
Gravatar #544 - tazimn
15. maj 2011 16:37
Ronson (543) skrev:
Det minder mig om noget.

Folkeskoleklassen skulle jo en tur til Bornholm. Og mens vi sad i et tog, på en færge, lokkede vi en kammerat til at trække i nødstopstingen. Det blev de sgu ikke særligt glade for!

I øvrigt, vores næste ekskursion skal gå til Nordkorea.

WTF?!!? Et tog i en båd, til Bornholm.. Hvordan kommer det tog af Hr. Ronson..?
Gravatar #545 - DarX
15. maj 2011 16:42
#544, måske var det en jernbanefærge
Gravatar #546 - tazimn
15. maj 2011 16:56
DarX (545) skrev:
#544, måske var det en jernbanefærge

Jamen ikke til Bornholm.. Der er ikke en aktiv jernbane derovre.. Og færgerne har aldrig kunne medtage togvogne..
Gravatar #547 - Windcape
15. maj 2011 17:00

Måske var det før Øresundsbroen blev bygget? (Hint: Man sejler fra Sverige)
Gravatar #548 - KaW
15. maj 2011 17:06
Ronson (543) skrev:

Er 'folkeskoleklassen' et navn for din vennekreds?
Gravatar #549 - vandfarve
15. maj 2011 17:09
Wut? En seriøs diskussion om toge på newz.dk?
Gravatar #550 - Ronson ⅍
15. maj 2011 17:23
Der var ingen (færdig) Storebæltsbro eller Øresundsbro eller Bornholmtunnel da vi tog til Bornholm.

KaW (548) skrev:
Er 'folkeskoleklassen' et navn for din vennekreds?
Folkeskoleklassen er mit navn for den klasse jeg gik i i folkeskolen.

tazimn (544) skrev:
WTF?!!? Et tog i en båd, til Bornholm.. Hvordan kommer det tog af Hr. Ronson..?
Skinner!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login