mboost-dp1

Metallica!!!

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
13. jul. 2007 23:59
Det var nok den fedeste koncert jeg nogensinde kommer til at opleve.
Mnemic var dog en gang hø. Det gjorde bogstavligt talt ondt i ørerne. Det ville have været meget bedre hvis de havde skruet lidt ned for diskanten.
VolBeat. Yeah! Det kørte bare og lyden var perfekt.
Metallica. Hvis man ser bort fra udfaldet på en forstærker under 2. sang, så var det nok den bedste performance de nogensinde havde lavet. Jeg fik at vide en gang at Metallica ikke var særligt gode til koncerter. Det er hermed modbevist med bravur!

Det jeg har bragt med hjem ud over en super oplevelse er: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

DAMN!!! Jeg kan mærke mit indre øre. :D
Gravatar #2 - Modvig
14. jul. 2007 00:16
Jeg ville gerne have været der, men jeg gik ikke glip af noget da jeg er inkarneret Mnemic fan, så jeg vælger at tro på det var en gang hø (så ærger jeg mig i det mindste ikke).
Var det koncerten i Århus du var til? Isåfald, var det ikke der hvor strømmen gik i op til et kvarter under koncerten?
Gravatar #3 - pulven
14. jul. 2007 03:14
er det ikke også det manden siger? :P
Gravatar #4 - Modvig
14. jul. 2007 09:25
"udfald på en forstærker" - Jeg læste bare at en stor del af folkemængden ingenting kunne høre eller se på grund af strømsvigt :S?
Gravatar #5 - tgr
14. jul. 2007 09:27
Koncerten får kun 3 stjerner fra Ekstra Bladets anmelder. Ord som kedelig og rutinepræget blev brugt.
Gravatar #6 - carb
14. jul. 2007 09:43
#5 de er også altid sure for en sikkerheds skyld.

Det var en perfekt koncert, lige bortset fra den sikring der sprang selvf. De trykkede den sku af.
Gravatar #7 - hgul
14. jul. 2007 10:56
#5 Thomas Treo er kun kendt for mavesure anmeldelser. Intet er godt nok til ham.
Gravatar #8 - Dreadnought
14. jul. 2007 11:08
#4 Jeg stod på 3. række af B-sektionen. Jeg kunne nemt høre at de spillede videre. Det var formentlig de feedback højtalere de havde på scenen. Dog da alle begyndte at buh'e var det ikke nemt at høre ret meget. Knap 5 sekunder efter at forstærkeren strejkede så kunne man se samtlige lydfolk spæne rundt i panik. :D
Gravatar #10 - tgr
14. jul. 2007 12:51
#6&7

Ja, men jeg synes stadig der er to ting der irriterer mig som der er nogle anmeldere der nævner.

For det første spillede de ikke noget fra dette århundrede og levede kun på gamle sange. Lidt en selverkendelse af hvor stor en fejl St. Anger var.

Noget andet er at touren hedder "sick of the studio tour". Lidt mærkeligt navn når man tænker på at de ikke leverede nogle nye sange overhovedet. Vi ved jo de er i gang med det nye album.
Gravatar #11 - Dreadnought
14. jul. 2007 13:53
#10 Nej, det undrede jeg mig også lidt over, men de kommer jo tilbage næste år med et nyt album, som højst sandsynlig er af samme kaliber som St. Anger. Så det bliver med garanti en meget mere aggressiv koncert med begge albums, og nok et par sange fra de første albums. Sick of the studio - betyder vel også at de har fået nok af de sange i et stykke tid.

*EDIT*
Til de kritikere der savnede noget nyt: Blev I i en kort periode døve da Robert Trujillo startede solo og sluttede af med at jamme med de andre?
Gravatar #12 - amokk
14. jul. 2007 14:39
#11 nu har metallica jo fyret deres producer Bob Rock som de har haft siden black album, og som har kørt dem i sænk (imho) med load, reload og st. anger.

I stedet har de fået rick rubin som har produceret meget af det gode for bl.a. slayer, SOAD, RATM, RHCP, Audioslave, AC/DC
Gravatar #13 - Pally
14. jul. 2007 16:48
Strømsvigtet var lidt uheldigt; men synes det er blevet overdrevet i medierne. Der hvor jeg stod, var folk selvfølgelig overraskede, men stemningen var da ok - det eneste folk manglede var en officiel melding fra arrangørerne. Hetfields joke om at det var Lars Ulrik's make-up der var løbet ud var kanon.

Personligt synes jeg, at alle de gamle numre en kæmpe bonus.
Gravatar #14 - Dreadnought
14. jul. 2007 17:03
#12 Det er jo en smags sag. Jeg mener det er de bedste albums generelt, så gårsdagens koncert kunne ikke være bedre for mit vedkommende.
Gravatar #15 - holmen
14. jul. 2007 17:59
#12 Det er jo en smags sag. Jeg mener det er de bedste albums generelt, så gårsdagens koncert kunne ikke være bedre for mit vedkommende.
5 (6 hvis man tæller no leaf clover med) ud af de 18 sange de spillede var sange fra '90+ albumsne, så kan ikke forstå at koncerten ikke kunne være bedre for dig.
#10 Nej, det undrede jeg mig også lidt over, men de kommer jo tilbage næste år med et nyt album, som højst sandsynlig er af samme kaliber som St. Anger. Så det bliver med garanti en meget mere aggressiv koncert med begge albums, og nok et par sange fra de første albums. Sick of the studio - betyder vel også at de har fået nok af de sange i et stykke tid.
Jeg tvivler. Jeg har hørt Lars Ulrich sige at St. Anger var et albom som de ligesom bare skulle ud med, som når man skal ud med nogle aggresisoner. For ikke så længe siden fortalte han (Lars Ulrich, red.) at de havde indøvet hele master of puppets albummet, hvilket forklarer hvorfor de spillede disposable heroes og orion, som ikke har været en del af det typiske setup. I den forbindelse sagde han at det nye ville blive hurtigt på samme måde som de gamle albums, så jeg glæder mig. Og som amokk siger, så har de skiftet producer...

Men jeg synes det var en ekstremt fed koncert. Stod forrest i sektion A. Jeg er især glad for at de spillede ... And justice for all.
Gravatar #16 - Djaa9
14. jul. 2007 18:11
Volbeat gjorde det fandme godt som opvarmning. Jeg har aldrig set dem live før. Hvis det er sådan de varmer op så skal jeg helt sikkert til en af deres egne koncerter
Gravatar #17 - themuss
14. jul. 2007 19:09
Jeg tvivler. Jeg har hørt Lars Ulrich sige at St. Anger var et albom som de ligesom bare skulle ud med, som når man skal ud med nogle aggresisoner.
Manden siger jo intet med konsistens.

Lars Ulrich siger så meget lort, han er fucked på coke og sprut, og hvis du havde været til afterparty med ham ville du ikke quote ham alene af den grund at du ville vide hvor stor en nar han er og hvor lidt faktuelt han kan bringe ind i en diskussion.
Gravatar #18 - holmen
15. jul. 2007 11:07
Lars Ulrich siger så meget lort, han er fucked på coke og sprut, og hvis du havde været til afterparty med ham ville du ikke quote ham alene af den grund at du ville vide hvor stor en nar han er og hvor lidt faktuelt han kan bringe ind i en diskussion.
Nu er det ikke "meningen med livet" og "hvor kommer vi fra" og lignende der hovedsageligt bilver diskuteret til afterparties. Jeg har aldrig været til et metallica afterparty, men det at du har været til fest med ham, gør ikke at du er i stand til at bedømme hans troværdighed på noget særlig godt grundlag. Han er medstifter af bandet og har noget at skulle have sagt vedr. stort set ALT hvad de beskæftiger sig med.
Og når han sige at de har gennemøvet HELE master of puppets albummet, og de pointerer dette ved at spille nogle af de sange fra MOP som de normalt ikke spiller, bekræfter de at det er sandt de har øvet disse sange. Og hvorfor skulle man betvivle at de var gået tilbage til den gamle stil? St. Angar var ikke deres største succes, så hvorfor skulle de ikke gå tilbage til den gamle og hurtige stil?
Jeg kunne finde op til flere, der kunne bekræfte at du (themuss) ikke er til at diskutere med, fordi du ikke vil indse når du argumenterer for noget der er forkert. FOrde de mener dette, betyder det ikke at de har ret, vel?
Gravatar #19 - themuss
15. jul. 2007 18:07
#18 skriver:
Og når han sige at de har gennemøvet HELE master of puppets albummet, og de pointerer dette ved at spille nogle af de sange fra MOP som de normalt ikke spiller, bekræfter de at det er sandt de har øvet disse sange. Og hvorfor skulle man betvivle at de var gået tilbage til den gamle stil? St. Angar var ikke deres største succes, så hvorfor skulle de ikke gå tilbage til den gamle og hurtige stil?

Det er jo ikke det du siger i dit oprindelige indlæg, hvor der står:
Jeg tvivler. Jeg har hørt Lars Ulrich sige at St. Anger var et albom som de ligesom bare skulle ud med, som når man skal ud med nogle aggresisoner

Nå skal vi diskutere faktuelt eller vil du stadig fanboie den helt vildt?

Der er ingen substans i hans udtalelser... men det lyder smart...

Lige så smart som Lars gerne selv vil være. Kunsthandler-lars.

Du kan evt. se nogle af deres dokumentarer hvis du vil forvisse dig om Lars manglende hjerneaktivitet uden at smutte til afterparty.

(eller du kan google efter napster + lars ulrich).
Gravatar #20 - holmen
15. jul. 2007 22:02
Læs hele afsnittet themuss:
Jeg tvivler. Jeg har hørt Lars Ulrich sige at St. Anger var et albom som de ligesom bare skulle ud med, som når man skal ud med nogle aggresisoner. For ikke så længe siden fortalte han (Lars Ulrich, red.) at de havde indøvet hele master of puppets albummet, hvilket forklarer hvorfor de spillede disposable heroes og orion, som ikke har været en del af det typiske setup. I den forbindelse sagde han at det nye ville blive hurtigt på samme måde som de gamle albums, så jeg glæder mig. Og som amokk siger, så har de skiftet producer...
Jeg siger nemlig at de har øvet master of puppets sangene, hvilket du flot overser, ligesom du overså at ungdomshuset blev besat ulovligt.
Din faktuelle tribute til denne diskussion er at jeg ikke ville quote Lars Ulrich hvis jeg havde været til afterparty med ham? Men delagtiggør mig i den faktuelle del af denne diskussion
Der er ingen substans i hans udtalelser... men det lyder smart...
Ehm, Lars Ulrichs udtalelser er uden substans? Flot, stående applaus til musen. Ingen substans i Lars Ulrichs udtalelser? Specificer lige hvilke udtalelser der er tale om, du genereliserer og du har IKKE hørt alle lars ulrichs udtalelser, så du udtaler dig uden at have grundlag for din påstand om at der ikke er substans i Lars Ulrichs udtalelser.
Way to go!
Lige så smart som Lars gerne selv vil være. Kunsthandler-lars.
Hvad er pointen med den kommentar? Gå ned til jagtvej 69 og piv videre.
Du kan evt. se nogle af deres dokumentarer hvis du vil forvisse dig om Lars manglende hjerneaktivitet uden at smutte til afterparty.
Har set de fleste af deres dokumentarer og ser INGEN grund til at drage hans udtalelser vedr. det kommende album til tvivl.

(eller du kan google efter napster + lars ulrich).
Nå? Det vidste jeg ikke at jeg kunne...
Gravatar #21 - themuss
15. jul. 2007 22:03
Hvorfor skal jeg læse hele afsnittet, når jeg specifikt quoter hans åndsvage udtalelse om St. Anger. Jeg er da ligeglad med hvor mange andre albums de har øvet i studiet. Det er IKKE det mit indlæg går på.

Du kan evt. gå tilbage til #17 hvis du er i tvivl om hvad jeg taler om.

Gå ned til jagtvej 69 og piv videre.
Awha? LOL.

Det var sørme et godt argument for hvorfor Lars Ulrich skulle have mere dybde end en pap-tallerken.

Er du Lars Ulrich?

Hvad er pointen med den kommentar
Ehm det jeg skriver... At Lars prøver at gøre sig klogere end han er ved at komme med popsmart pseudolort som folk som dig åbenbart sluger råt.

Har set de fleste af deres dokumentarer og ser INGEN grund til at drage hans udtalelser vedr. det kommende album til tvivl.
Er det det jeg gør med mit indlæg #17... Kom nu læs det igennem igen... Laaaaaangsomt. Du kan godt.

Slap af du har misforstået pointen med #17.
Gravatar #22 - holmen
15. jul. 2007 22:23
Hvorfor skal jeg læse hele afsnittet, når jeg specifikt quoter hans åndsvage udtalelse om St. Anger.
Hvorfor er den udtalelse åndssvag? Fordi han er en af de to der har mest at skulle have sagt i det band? Fordi han ved hvordan deres nye album kommer til at lyde? Han kan intet vinde ved at sætte millioner af fans forhåbninger op til at der kommer noget oldschool metal fra metallia, for derefter at skuffe dem.
Hvorfor skal jeg læse hele afsnittet
For at forstå pointen? Læser du heler aldrig en hel bog eller en hel artikel?
Det er jo ikke det du siger i dit oprindelige indlæg, hvor der står:
Jo, det stod der i mit oprindelige indlæg (ikke ordret, men pointen var den samme).
Det var sørme et godt argument for hvorfor Lars Ulrich skulle have mere dybde end en pap-tallerken.
Det var ikke et argument. Igen: Læs hele teksten. Jeg stiller dig faktisk et spørgsmål.

Hvilket faktuelt aspekt af denne tråd kunne du tænke dig at diskutere? Hvorvidt det var en god eller skidt koncert?

Og så flaimbaiter du mig, flot...
Gravatar #23 - holmen
15. jul. 2007 22:29
Ehm det jeg skriver... At Lars prøver at gøre sig klogere end han er ved at komme med popsmart pseudolort som folk som dig åbenbart sluger råt.
Du sidder og fyrrer en masse pis af som du ikke aner en skid om. Du aner IKKE en skid om metallicas nye album. Du ved ikke om det han siger er en gang bullshit. Han har ALLE forudsætninger for at vide alt om det album. Du ved ikke en skid, men udtaler dig stadigt skråsikkert om lars ulrich's udtalelser vedr. det nye album. Tag dig sammen.
Er det det jeg gør med mit indlæg #17... Kom nu læs det igennem igen... Laaaaaangsomt. Du kan godt.
Manden siger jo intet med konsistens.
Konsistens = indhold, der er en masse indhold i det han siger: Han siger at de (metallica, red) godt er klar over at St. Anger ikke var en særlig stor succes, og nu vil de vende tilbage til den gamle stil... Jeg kan ikke se hvordan du kan misse den pointe, men du forstod jo heller ikke at jagtvej 69 blev besat ulovligt i sin tid...
Gravatar #24 - themuss
15. jul. 2007 22:42
Igen lægger du ord i munden på mig som INTET har med mit quote at gøre... Løs nu #17... Hvor er det jeg quoter noget om deres nye album eller St Anger for den sags skyld.

Kom nu du kan godt.
Gravatar #25 - acdcpige
16. jul. 2007 14:20
Det var en kanon fed koncert. Det var den 4 metallica koncert jeg har været til og det var klart en fed koncert kun overgået af den gang de spillede med ac/dc til monsters of rock !!!!!!!!!
Gravatar #26 - hjorth
17. jul. 2007 02:23
At Lars prøver at gøre sig klogere end han er ved at komme med popsmart pseudolort som folk som dig åbenbart sluger råt.

Pseudolort? Altså, ikke ægte lort?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login