mboost-dp1
Lorteselskab !!!
Har haft 3 i godt et år nu. Jeg købte abonnementet sammen med min K800i, men var kun 17 år på det tidspunkt så den stod i min mors navn.
For godt 3 måneder siden ville jeg så afmelde mine to ekstra pakker (rejseplanen og berlingske) da jeg ikke kunne bruge dem optimalt på min nuværende P990i. Da jeg ringer derind og kommer igennem til kundeservice (efter at have at blive sendt rundt 2 gange og hørt på flere minutters ligegyldig tale fra en eller anden skide maskine) for jeg at vide at det er min mor som skal afmelde pakkerne. På det tidspunkt var hun dog på ferie, og kom først en uge senere, og der var det forsent (så skulle jeg betale for en ekstra månedsforbrug).
Jeg bliver ret sur over at JEG ikke kan afmelde pakkerne, da det jo er MIG og ikke min mor som har tilmeldt mig dem, men lige meget hvad så kan jeg bare ikke. Til sidst overgiver jeg mig, og får min mor til at ringe. De beder om nogle oplysninger som hun ikke lige har (f.eks. sim kort nummer?!) og da hun ikke kan svare, siger kundeservice til hende: "Nu kan vi jo ikke lade dig spærre linjen hele dagen" og smækker på!
Derefter ringer jeg straks til sonofon og beder dem flytte mit nummer over til dem istedet for, da det også er meget billigere. Jeg faxer straks end erklæring ind om at de må flytte nummeret og
efter 5-6 dage modtager jeg mit nye simkort og et brev som fortæller at der maks. vil gå 30 dage før jeg kan bruge mit nye simkort. Fedt!
Efter 30 dage modtager så det samme brev... Jeg ringer til Sonofon og får at vide at 3 ikke har svaret dem endnu, selvom Sonofon har sendt 4 erklæringer. Jeg tænker selvfølgelig at det nok bare er sonofon som lige har glemt det eller bare sender bolden videre, så jeg kontakter en af mine venner som arbejder der inde, og beder ham lige kigge lidt på sagerne. Det gør han og rigtig nok så har de sendt 4 erklæringer afsted, men har intet hørt. Jeg ringer til 3 igen, og beder dem forklarer hvorfor de ikke reagere, men de siger (sjovt nok) at de ingen erklæringer har fået overhovedet!
Efter et par uger ringer Sonofon og siger at de nu har fået svar fra 3 om at nummerflytningen er igang og det kun vil tage 30 dage!
Og sørme så efter omkring 30 dage, eller i fredags, får jeg et brev Sonofon at mit nye nummer vil være aktivt hos dem imorgen, den. 27.august 2007. Jes!
kl 12 om formiddagen igår, kan jeg så se at mit 3 simkort er spærret og jeg sætter fluks det nye kort i, for så at se at der er låsekode på telefonen!
Jeg ringer så ind til 3 idag for at få låst telefonen op, noget som ikke burde tage mere end 3-4 minutter. men ak nej ikke denne gang :(
Derimod får jeg en 4-cifret kode som jeg skal oplyse til kundeservice. Jeg lægger på og ringer op igen, hører på den samme åndsvage maskine endnu engang, indtaster mit telefonnummer 3 gange og bliver så endelig stillet om til en person som kan løse problemet. Troede jeg. Nej for endnu engang skal det være min mor som ringer ind.. Ak og ve..
På det her tidspunkt er jeg blevet lidt frustreret over den dårlige service i deres menuer, og at jeg skal bruge så lang tid på det, så bliver lidt småsur da han siger at jeg ikke kan gøre det, men at min mor skal ringe ind...
Jeg skælder så ud over at det er fordårligt at jeg ikke engang kan låse min egen telefon op, som jeg selv har betalt og bla bla, og kommer nok til at kalde systemet for noget lort. Det bliver han sur over og siger jeg skal holde en ordentlig tone. Ja ok, siger undskyld, men fortsætter så lige med at genere 3 og sige at jeg "fandeme er ked af, at jeg har været kunde hos sådan et lorteklamtspasser selskab i så lang tid" og jeg håber " at i går konkurs indenfor få dage!". Det bliver han så sur og smækker på!!!!!
Nu er jeg rigtig rigtig gal, så ringer op igen indtaster mit telefonnummer, hører på spasseren som forklarer at de har problemer med mms og beder så om at få fat på en eller anden form for chef, da jeg har en medarbejder som jeg godt vil klage over (og til al held kan jeg huske hans navn! Første gang det er sket tror jeg!). Desværre er der ikke nogle chefer som har tid, og den flinke pige spørger så hvad hun kan hjælpe med. Forklarer problemet og hun siger så, "at det har du vidst fået at vide før, men det er din mor som skal ringe, farvel" SMAK! 5x så gal som før nu...
Jeg gider dog ikke blive ved med at ringe og brokke mig, og får min mor til at ringe...
Underlig som hun er, ringer hun op siger sit CPR nummer og navn og siger så "Du får lige min søn!" NEEEEJ!!! Men selvom jeg sidder og vifter med armene er der intet at gøre.. Jeg får så, sjovt nok, fat i den samme medarbejder igen, som starter med at sige "nu synes jeg vi skal prøve at holde en ordentlig tone!"
Fandeme nej tænker jeg, men der er jo nok ikke noget at gøre...
Jeg giver ham oplysningerne og han fortæller så at den telefon har de ikke i systemet.. what?
Jeg forklarer ham at jeg har registreret den hos dem og ændret mine oplysninger på 3.dk/mit3 og så videre og så videre. Intet at gøre, telefonen eksistere ikke! "JOW DEN GØR!" siger jeg vredt, og er ved at lægge på. Jeg bliver dog stillet om til en pige, som fortæller mig at de har oprettet en tekniksag på den, og de vil ringe tilbage snart...
Tak gud... Hun lægger på og nu venter jeg så bare på at de ringer.. Gør de dog nok først i morgen..
(undskyld hvis det er svært at læse, men er så vred at mine hænder ryster pænt meget, så er lige lidt svært at rammer tasterne...!)
For godt 3 måneder siden ville jeg så afmelde mine to ekstra pakker (rejseplanen og berlingske) da jeg ikke kunne bruge dem optimalt på min nuværende P990i. Da jeg ringer derind og kommer igennem til kundeservice (efter at have at blive sendt rundt 2 gange og hørt på flere minutters ligegyldig tale fra en eller anden skide maskine) for jeg at vide at det er min mor som skal afmelde pakkerne. På det tidspunkt var hun dog på ferie, og kom først en uge senere, og der var det forsent (så skulle jeg betale for en ekstra månedsforbrug).
Jeg bliver ret sur over at JEG ikke kan afmelde pakkerne, da det jo er MIG og ikke min mor som har tilmeldt mig dem, men lige meget hvad så kan jeg bare ikke. Til sidst overgiver jeg mig, og får min mor til at ringe. De beder om nogle oplysninger som hun ikke lige har (f.eks. sim kort nummer?!) og da hun ikke kan svare, siger kundeservice til hende: "Nu kan vi jo ikke lade dig spærre linjen hele dagen" og smækker på!
Derefter ringer jeg straks til sonofon og beder dem flytte mit nummer over til dem istedet for, da det også er meget billigere. Jeg faxer straks end erklæring ind om at de må flytte nummeret og
efter 5-6 dage modtager jeg mit nye simkort og et brev som fortæller at der maks. vil gå 30 dage før jeg kan bruge mit nye simkort. Fedt!
Efter 30 dage modtager så det samme brev... Jeg ringer til Sonofon og får at vide at 3 ikke har svaret dem endnu, selvom Sonofon har sendt 4 erklæringer. Jeg tænker selvfølgelig at det nok bare er sonofon som lige har glemt det eller bare sender bolden videre, så jeg kontakter en af mine venner som arbejder der inde, og beder ham lige kigge lidt på sagerne. Det gør han og rigtig nok så har de sendt 4 erklæringer afsted, men har intet hørt. Jeg ringer til 3 igen, og beder dem forklarer hvorfor de ikke reagere, men de siger (sjovt nok) at de ingen erklæringer har fået overhovedet!
Efter et par uger ringer Sonofon og siger at de nu har fået svar fra 3 om at nummerflytningen er igang og det kun vil tage 30 dage!
Og sørme så efter omkring 30 dage, eller i fredags, får jeg et brev Sonofon at mit nye nummer vil være aktivt hos dem imorgen, den. 27.august 2007. Jes!
kl 12 om formiddagen igår, kan jeg så se at mit 3 simkort er spærret og jeg sætter fluks det nye kort i, for så at se at der er låsekode på telefonen!
Jeg ringer så ind til 3 idag for at få låst telefonen op, noget som ikke burde tage mere end 3-4 minutter. men ak nej ikke denne gang :(
Derimod får jeg en 4-cifret kode som jeg skal oplyse til kundeservice. Jeg lægger på og ringer op igen, hører på den samme åndsvage maskine endnu engang, indtaster mit telefonnummer 3 gange og bliver så endelig stillet om til en person som kan løse problemet. Troede jeg. Nej for endnu engang skal det være min mor som ringer ind.. Ak og ve..
På det her tidspunkt er jeg blevet lidt frustreret over den dårlige service i deres menuer, og at jeg skal bruge så lang tid på det, så bliver lidt småsur da han siger at jeg ikke kan gøre det, men at min mor skal ringe ind...
Jeg skælder så ud over at det er fordårligt at jeg ikke engang kan låse min egen telefon op, som jeg selv har betalt og bla bla, og kommer nok til at kalde systemet for noget lort. Det bliver han sur over og siger jeg skal holde en ordentlig tone. Ja ok, siger undskyld, men fortsætter så lige med at genere 3 og sige at jeg "fandeme er ked af, at jeg har været kunde hos sådan et lorteklamtspasser selskab i så lang tid" og jeg håber " at i går konkurs indenfor få dage!". Det bliver han så sur og smækker på!!!!!
Nu er jeg rigtig rigtig gal, så ringer op igen indtaster mit telefonnummer, hører på spasseren som forklarer at de har problemer med mms og beder så om at få fat på en eller anden form for chef, da jeg har en medarbejder som jeg godt vil klage over (og til al held kan jeg huske hans navn! Første gang det er sket tror jeg!). Desværre er der ikke nogle chefer som har tid, og den flinke pige spørger så hvad hun kan hjælpe med. Forklarer problemet og hun siger så, "at det har du vidst fået at vide før, men det er din mor som skal ringe, farvel" SMAK! 5x så gal som før nu...
Jeg gider dog ikke blive ved med at ringe og brokke mig, og får min mor til at ringe...
Underlig som hun er, ringer hun op siger sit CPR nummer og navn og siger så "Du får lige min søn!" NEEEEJ!!! Men selvom jeg sidder og vifter med armene er der intet at gøre.. Jeg får så, sjovt nok, fat i den samme medarbejder igen, som starter med at sige "nu synes jeg vi skal prøve at holde en ordentlig tone!"
Fandeme nej tænker jeg, men der er jo nok ikke noget at gøre...
Jeg giver ham oplysningerne og han fortæller så at den telefon har de ikke i systemet.. what?
Jeg forklarer ham at jeg har registreret den hos dem og ændret mine oplysninger på 3.dk/mit3 og så videre og så videre. Intet at gøre, telefonen eksistere ikke! "JOW DEN GØR!" siger jeg vredt, og er ved at lægge på. Jeg bliver dog stillet om til en pige, som fortæller mig at de har oprettet en tekniksag på den, og de vil ringe tilbage snart...
Tak gud... Hun lægger på og nu venter jeg så bare på at de ringer.. Gør de dog nok først i morgen..
(undskyld hvis det er svært at læse, men er så vred at mine hænder ryster pænt meget, så er lige lidt svært at rammer tasterne...!)
Jeg havde mange lign problemer selv
så jeg ved hvor årsvandt deres system er
Jeg fandt efter mange opkald ud af at man ikke kan få låst sin tlf op uden et aktivt 3 simkort
til alt held fandt jeg en med et aktivt kort
også har de en taste selv service
Og guides til at bruge koden her
3.dk
så jeg ved hvor årsvandt deres system er
Jeg fandt efter mange opkald ud af at man ikke kan få låst sin tlf op uden et aktivt 3 simkort
til alt held fandt jeg en med et aktivt kort
også har de en taste selv service
Og guides til at bruge koden her
3.dk
#1
Der er en grund til at 3 ikke staar paa min hitliste :)
Vi havde 4 abbonnementer hos dem i sin tid.. Paa samme erhvervskonto.
Vi fik super god service mht. laane telefoner da de telefoner vi fik reelt kun virkede i et par dage, saa de kom hele tiden med nye til os..
Men efter ~13 maaneder opsagde vi ( i henhold til loven ) og de informerede saa om at der var 3 maaneders opsigelse..
Vi forklarede dem saa paent at loven i danmark siger de maks kan forlange 30 dage, uanset hvad de ellers tror .. Saalangt saa godt.
Saa vi faar sagt det op og telefonerne er lukket..
Saa gaar der 2 maaneder og vi modtager en regning paa ~2500..
Det er rykkergebyr for regninger der er betalt for sent aabenbart ... + betaling for 2 maaneder ...
Saa min mor kigger lige paa de tidligere regninger og hun opdager at de rent faktisk har sendt brevene efter de skulle vaere betalt .....
( Min mor noterer altid hvornaar hun modtager regninger, hun er regnskabs ting ting )
Saa vi brokker os frem og tilbage og kommer ingen vejne..
Maaneden efter modtager vi saa et rykkergebyr for naeste maaneds regning ( som jo ikke er fremsendt enndu ...... ), og 2 dage efter kommer regningen som skulle vaere betalt for 10 dage siden..
Alt dette 3 maaneder efter vi HAR opsagt abbonnementet..
Min mor sender dem et paent brev hvori der henvises til et advokat firma og en kort forklaring om chikane og lignende.. Vi lader den ligge der.. Det er et stykke tid siden nu, men sidste brev blev modtaget for ~18 maaneder siden, der var regningen paa ~15.000 kroner..
Saa 3 er blacklistet i min bog.. :)
Der er en grund til at 3 ikke staar paa min hitliste :)
Vi havde 4 abbonnementer hos dem i sin tid.. Paa samme erhvervskonto.
Vi fik super god service mht. laane telefoner da de telefoner vi fik reelt kun virkede i et par dage, saa de kom hele tiden med nye til os..
Men efter ~13 maaneder opsagde vi ( i henhold til loven ) og de informerede saa om at der var 3 maaneders opsigelse..
Vi forklarede dem saa paent at loven i danmark siger de maks kan forlange 30 dage, uanset hvad de ellers tror .. Saalangt saa godt.
Saa vi faar sagt det op og telefonerne er lukket..
Saa gaar der 2 maaneder og vi modtager en regning paa ~2500..
Det er rykkergebyr for regninger der er betalt for sent aabenbart ... + betaling for 2 maaneder ...
Saa min mor kigger lige paa de tidligere regninger og hun opdager at de rent faktisk har sendt brevene efter de skulle vaere betalt .....
( Min mor noterer altid hvornaar hun modtager regninger, hun er regnskabs ting ting )
Saa vi brokker os frem og tilbage og kommer ingen vejne..
Maaneden efter modtager vi saa et rykkergebyr for naeste maaneds regning ( som jo ikke er fremsendt enndu ...... ), og 2 dage efter kommer regningen som skulle vaere betalt for 10 dage siden..
Alt dette 3 maaneder efter vi HAR opsagt abbonnementet..
Min mor sender dem et paent brev hvori der henvises til et advokat firma og en kort forklaring om chikane og lignende.. Vi lader den ligge der.. Det er et stykke tid siden nu, men sidste brev blev modtaget for ~18 maaneder siden, der var regningen paa ~15.000 kroner..
Saa 3 er blacklistet i min bog.. :)
Har postet det på macnyt.dk også (skal man ikke gøre :P), så stjæler lige lidt fra min egent post derfra, som jeg glemte at få med i den oprindelige:
Til Sonofons ros, skal det også lige siges at allerede første gang jeg ringede derind og spurgte hvorfor det tog så lang tid, fik jeg tilbudt et helt nyt 'sølv' nummer (ved ikke lige hvad det er, men lød fint) kvit og frit, samtidig med at jeg allerede bliver stamkunde om 2 måneder istedet for normalt 3.. Se det er fandeme fin service.. :)
Til Sonofons ros, skal det også lige siges at allerede første gang jeg ringede derind og spurgte hvorfor det tog så lang tid, fik jeg tilbudt et helt nyt 'sølv' nummer (ved ikke lige hvad det er, men lød fint) kvit og frit, samtidig med at jeg allerede bliver stamkunde om 2 måneder istedet for normalt 3.. Se det er fandeme fin service.. :)
Jeg havde også den sidste regning af min, hvor jeg skulle betale omkring 342,- for forbrug.
Kigger min regning igennem, det påståede forbrug optræder slet ikke i min faktura oversigt.
Jeg ringer og får dem til at forklare hvordan det hænger sammen.
Jo, det forbrug er lavet 4 dage efter mit abb. er opsagt, men betale det skal jeg skam aligevel :)
Min brors telefon kunne de heller ikke finde i deres system da den skulle låses op, men der gik da også kun 14 små dage inden det kom iorden.
De påstod at de skulle have unlock koden af sony ericsson, men sony ericsson har ikke disse koder, da det er nogen teleselskaberne selv ligger på fik jeg oplyst af sony.
3 skal jeg heller aldrig have igen ;)
Kigger min regning igennem, det påståede forbrug optræder slet ikke i min faktura oversigt.
Jeg ringer og får dem til at forklare hvordan det hænger sammen.
Jo, det forbrug er lavet 4 dage efter mit abb. er opsagt, men betale det skal jeg skam aligevel :)
Min brors telefon kunne de heller ikke finde i deres system da den skulle låses op, men der gik da også kun 14 små dage inden det kom iorden.
De påstod at de skulle have unlock koden af sony ericsson, men sony ericsson har ikke disse koder, da det er nogen teleselskaberne selv ligger på fik jeg oplyst af sony.
3 skal jeg heller aldrig have igen ;)
#5
Stamkunde på 3 måneder? Jebus... Da jeg truede Telia med at lukke mine abonnementer efter over 10 år, syntes de ikke det var alverden, det mente de ikke jeg blev en loyal kunde af.
(De ville ikke hjælpe mig, fordi jeg skyldte ca. 300 kr. for en regning jeg havde modtaget dagen før. Pengene var i øvrigt sendt.)
samtidig med at jeg allerede bliver stamkunde om 2 måneder istedet for normalt 3.. Se det er fandeme fin service.. :)
Stamkunde på 3 måneder? Jebus... Da jeg truede Telia med at lukke mine abonnementer efter over 10 år, syntes de ikke det var alverden, det mente de ikke jeg blev en loyal kunde af.
(De ville ikke hjælpe mig, fordi jeg skyldte ca. 300 kr. for en regning jeg havde modtaget dagen før. Pengene var i øvrigt sendt.)
Syntes lige jeg vil dele min oplevelse med 3 så.
Det hele starter den dag jeg finder ud af hvilken telefon jeg vil ha'. Jeg har besluttet mig for en M600i. Desværre er det eneste sted der sælger den. 3.
Fast besluttet på jeg vil ha' den telefon begynder jeg så småt at græde mig i søvn over dette rædsels dilema. Men i sidste ende køber jeg telefonen og får overført mit gamle nummer til dem.
Så kan jeg sige at jeg har været lidt bekymret over min dækning så jeg spørger self. Er der dækning der hvor jeg bor, og de svare så Ja, du har intet problem, og skulle der være et problem. Så går den jo bare over på TDC's net.
Jeg køre vidre med min telefon, og er dog lidt forundret over at sms'er kan tage så lang tid om at komme fra mig til ham der sidder ved siden af mig(den klassiske jeg kommer for sent sms bliver først modtaget 3 timer efter når vi sidder og snakker til en forlæsning). Men det stikker til enhver tid ikke at jeg 6 måneder efter jeg har fået telefonen begynder at ligge mærke til, der er sgu da ingen der ringer når jeg er hjemme. Folk har godt nok klaget over jeg aldrig tager telefonen, men det er jo intet nyt.
Men jeg har INGEN dækning, jeg kan hverken ringe eller modtage opkald, jeg kan enkelte gange sende sms'er.
Jeg bliver self sur over at de ikke har opfyldt det de lovede mig. Og ringer ind og brokker mig. For at få at vide, nå ja det kan vi da godt se du ikke har, men vi er i gang med at sætte en telefonmast op derude. Den kan du jo bare vente på.
Det hele starter den dag jeg finder ud af hvilken telefon jeg vil ha'. Jeg har besluttet mig for en M600i. Desværre er det eneste sted der sælger den. 3.
Fast besluttet på jeg vil ha' den telefon begynder jeg så småt at græde mig i søvn over dette rædsels dilema. Men i sidste ende køber jeg telefonen og får overført mit gamle nummer til dem.
Så kan jeg sige at jeg har været lidt bekymret over min dækning så jeg spørger self. Er der dækning der hvor jeg bor, og de svare så Ja, du har intet problem, og skulle der være et problem. Så går den jo bare over på TDC's net.
Jeg køre vidre med min telefon, og er dog lidt forundret over at sms'er kan tage så lang tid om at komme fra mig til ham der sidder ved siden af mig(den klassiske jeg kommer for sent sms bliver først modtaget 3 timer efter når vi sidder og snakker til en forlæsning). Men det stikker til enhver tid ikke at jeg 6 måneder efter jeg har fået telefonen begynder at ligge mærke til, der er sgu da ingen der ringer når jeg er hjemme. Folk har godt nok klaget over jeg aldrig tager telefonen, men det er jo intet nyt.
Men jeg har INGEN dækning, jeg kan hverken ringe eller modtage opkald, jeg kan enkelte gange sende sms'er.
Jeg bliver self sur over at de ikke har opfyldt det de lovede mig. Og ringer ind og brokker mig. For at få at vide, nå ja det kan vi da godt se du ikke har, men vi er i gang med at sætte en telefonmast op derude. Den kan du jo bare vente på.
Her er lige mine par kroner mht. 3:
Når man er på ferie i et lejet hus er det forholdsvis dyrt at bruge Telias GPRS til at surfe på nettet med, og der er tit et par nyheder man lige skal have... nåh, men...
...vi tjekker www.3.dk ud og finder ud af at de har mobilt bredbånd - 512kbit/s og frit
forbrug til kun 199 kr. Vi behøver ikke større da vi begge to har internet derhjemme.
Fona er nærmeste 3 forhandler i vores område så dér kører vi hen.
Da vi så kommer ind og skal købe det 3's mobile bredbånd er det nogen helt andre priser
som de oplyser os om. Nu er det lige pludselig 199 kr PLUS 700 Kroner til modemet.
... vi skider en grøn gris... Fona-fyren tror ikke på de priser som vi fortæller ham,
men han indvilliger i at lade os vise ham 3.dk's pris-side. Og ganske rigtigt, står der ikke
en fis om 700 Kr ekstra. Det forstår han ikke. 3 gider ikke engang informere deres egne
partnere om prisændringer. Meget kan man sige om 3, men de har sgu humor!
Vi lader os så istedet narre til at købe 1.5 mbit pakken istedet for, den koster 299 Kr pr måned og så skal man ikke betale for modemet.
Fona-fyren beroliger os med at hvis der ikke er dækning elle hastigheden ikke er tilfredsstillende, så er vi dækket af en 14 dages returret. Han sagde vi bare skulle ringe
ind til 3, forklare dem vores situation, og bede dem sende en returformular med vores underskrift og en kasse til at sende modemet/kabler/manualer tilbage i.
Fint fint... vi kører så tilbage igen til vores sted.
Angående installationen
Igen, ifølge 3's dækningskort befinder vi os indenfor den gule zone. Dvs. i 3's netværk men ikke fuld båndbredde. Det er til at leve med.
Det første man opdager er at der ikke følger en driver CD med. Den er inkluderet i USB modemet. Første gang man sætter den til tjekker softwaren så computeren igennem for at se om driveren og 'logon' software er installeret og derefter installerer den så sig selv(!!!).
Efter reboot og via brug af logon programmet kan jeg hverken vælge buh eller bæh (eller menuer er disabled), og da slet ikke få adgang til noget netværk.
Min kammerat får installeret det med større success, men han kan ikke komme på 3's netværk og må istedet ty til GPRS, som koster penge.
Det værste af det hele? Vi prøvede at surfe på nettet via Telias GPRS vs 3's GPRS, og Telias var over 3 gange så hurtig i hastighed. Totalt og utterly thrash!
Vi uninstaller softwaren, pakker alle vores dokumenter, simkort og kabler ned i kassen og ringer dagen efter til 3, som var åbenbart havde fået en masse nye kunder, de lagde nemlig ikke på da vi ringede!!
De sagde dog, at vi skulle gå ind i Fona og derefter skulle de kontakte 3 og så skulle
Fona tage sig af at sende det ind.
Da vi kommer ind i Fona, siger Fona-fyren at det ikke passer at de skal sende det tilbage til os, det er en sag mellem os og 3. Men han ringer så til 3 for at få det bekræftet.
Vi kan faktisk høre på Fona-fyren og 3's samtale at 3 IGEN ikke har fortalt Fona en halv skid om hvad der skal ske hvis nogen skal have returnet varer.
Fona-fyren siger vores CPR numre til 3 fyren som lover at sende opsigelsespapirerne til vores adresse indenfor få dage.
Dagene går...
Efter en uge tager vi igen 3 modemet under armen og dasker ned til Fona og siger at vi ikke har modtaget en skid fra 3. Nu begynder selv Fona-fyren at koge... og han ringer arrig ind til 3 igen og spørger efter hvad der sker. Nu siger 3 at de aldrig har modtaget nogen CPR numre eller opsigelse!?
Fona-fyren gentager numrene igen... og vi lader os igen vente.
Nu er der næsten gået to uger, og intet svar endnu så vi tager IGEN vores modemer under armen og ned i Fona. Nu er Fona-fyren arrig og de andre ryster på hovedet. Nu ringer han derind igen uden overhovedet at spørge hvad der er galt... han giver dem IGEN vores CPR numre og denne gang bliver abonnentet spærret, så vi i det mindste ikke kommer til at hænge på modemet når reklamationsretten er færdig efter 14 dage.
Så idag... en uge efter, kommer lortepapirerne endeligt. De har dog ikke inkluderet en returkasse med som de lovede. Jeg betaler ikke for den nasty brune PostDanmark kasse. Jeg sender den bare plastikæsken ind. Så kan de få den.
For det meste er supporterne i 3 så pisseflabede at man håber og ber til at Terminator T-1000 kører en lastbil gennem væggen og smadrer hele lortet.
Hvad står 3 for?
- Det antal timer det tager for supporterne at besvare dit opkald?
- firmaets samlede IQ?
- det antal atombomber man gerne ville affyre mod firmaet?
- Det tredje firma som Medisons, Valdi Ivansic, har været med til at starte i smug?
Når man er på ferie i et lejet hus er det forholdsvis dyrt at bruge Telias GPRS til at surfe på nettet med, og der er tit et par nyheder man lige skal have... nåh, men...
...vi tjekker www.3.dk ud og finder ud af at de har mobilt bredbånd - 512kbit/s og frit
forbrug til kun 199 kr. Vi behøver ikke større da vi begge to har internet derhjemme.
Fona er nærmeste 3 forhandler i vores område så dér kører vi hen.
Da vi så kommer ind og skal købe det 3's mobile bredbånd er det nogen helt andre priser
som de oplyser os om. Nu er det lige pludselig 199 kr PLUS 700 Kroner til modemet.
... vi skider en grøn gris... Fona-fyren tror ikke på de priser som vi fortæller ham,
men han indvilliger i at lade os vise ham 3.dk's pris-side. Og ganske rigtigt, står der ikke
en fis om 700 Kr ekstra. Det forstår han ikke. 3 gider ikke engang informere deres egne
partnere om prisændringer. Meget kan man sige om 3, men de har sgu humor!
Vi lader os så istedet narre til at købe 1.5 mbit pakken istedet for, den koster 299 Kr pr måned og så skal man ikke betale for modemet.
Fona-fyren beroliger os med at hvis der ikke er dækning elle hastigheden ikke er tilfredsstillende, så er vi dækket af en 14 dages returret. Han sagde vi bare skulle ringe
ind til 3, forklare dem vores situation, og bede dem sende en returformular med vores underskrift og en kasse til at sende modemet/kabler/manualer tilbage i.
Fint fint... vi kører så tilbage igen til vores sted.
Angående installationen
Igen, ifølge 3's dækningskort befinder vi os indenfor den gule zone. Dvs. i 3's netværk men ikke fuld båndbredde. Det er til at leve med.
Det første man opdager er at der ikke følger en driver CD med. Den er inkluderet i USB modemet. Første gang man sætter den til tjekker softwaren så computeren igennem for at se om driveren og 'logon' software er installeret og derefter installerer den så sig selv(!!!).
Efter reboot og via brug af logon programmet kan jeg hverken vælge buh eller bæh (eller menuer er disabled), og da slet ikke få adgang til noget netværk.
Min kammerat får installeret det med større success, men han kan ikke komme på 3's netværk og må istedet ty til GPRS, som koster penge.
Det værste af det hele? Vi prøvede at surfe på nettet via Telias GPRS vs 3's GPRS, og Telias var over 3 gange så hurtig i hastighed. Totalt og utterly thrash!
Vi uninstaller softwaren, pakker alle vores dokumenter, simkort og kabler ned i kassen og ringer dagen efter til 3, som var åbenbart havde fået en masse nye kunder, de lagde nemlig ikke på da vi ringede!!
De sagde dog, at vi skulle gå ind i Fona og derefter skulle de kontakte 3 og så skulle
Fona tage sig af at sende det ind.
Da vi kommer ind i Fona, siger Fona-fyren at det ikke passer at de skal sende det tilbage til os, det er en sag mellem os og 3. Men han ringer så til 3 for at få det bekræftet.
Vi kan faktisk høre på Fona-fyren og 3's samtale at 3 IGEN ikke har fortalt Fona en halv skid om hvad der skal ske hvis nogen skal have returnet varer.
Fona-fyren siger vores CPR numre til 3 fyren som lover at sende opsigelsespapirerne til vores adresse indenfor få dage.
Dagene går...
Efter en uge tager vi igen 3 modemet under armen og dasker ned til Fona og siger at vi ikke har modtaget en skid fra 3. Nu begynder selv Fona-fyren at koge... og han ringer arrig ind til 3 igen og spørger efter hvad der sker. Nu siger 3 at de aldrig har modtaget nogen CPR numre eller opsigelse!?
Fona-fyren gentager numrene igen... og vi lader os igen vente.
Nu er der næsten gået to uger, og intet svar endnu så vi tager IGEN vores modemer under armen og ned i Fona. Nu er Fona-fyren arrig og de andre ryster på hovedet. Nu ringer han derind igen uden overhovedet at spørge hvad der er galt... han giver dem IGEN vores CPR numre og denne gang bliver abonnentet spærret, så vi i det mindste ikke kommer til at hænge på modemet når reklamationsretten er færdig efter 14 dage.
Så idag... en uge efter, kommer lortepapirerne endeligt. De har dog ikke inkluderet en returkasse med som de lovede. Jeg betaler ikke for den nasty brune PostDanmark kasse. Jeg sender den bare plastikæsken ind. Så kan de få den.
For det meste er supporterne i 3 så pisseflabede at man håber og ber til at Terminator T-1000 kører en lastbil gennem væggen og smadrer hele lortet.
Hvad står 3 for?
- Det antal timer det tager for supporterne at besvare dit opkald?
- firmaets samlede IQ?
- det antal atombomber man gerne ville affyre mod firmaet?
- Det tredje firma som Medisons, Valdi Ivansic, har været med til at starte i smug?
3 har selv sørget for at jeg aldrig kommer til at opleve alle deres rædsler.
Jeg gik ind på deres hjemmeside og brugte et par timer på at finde ud af hvilket abonnemt jeg skulle vælge, i den ellers noget så imponerende jungle af abonnementer og tillægspakker de tilbyder.
Derefter bestilte jeg det som jeg var kommet frem til. Jeg ordnede betalingen med dankort.
En time senere fik jeg bekræftigelsesmailen som sagde at jeg ville modtage mit nye abonnement inden for 3 dage..
Det er nu 2 måneder siden og jeg har stadig ikke modtaget noget og ingen penge er heldigvis trukket.
Det er sku en usund forretning der ikke engang følger op på deres bestillinger..
Jeg gik ind på deres hjemmeside og brugte et par timer på at finde ud af hvilket abonnemt jeg skulle vælge, i den ellers noget så imponerende jungle af abonnementer og tillægspakker de tilbyder.
Derefter bestilte jeg det som jeg var kommet frem til. Jeg ordnede betalingen med dankort.
En time senere fik jeg bekræftigelsesmailen som sagde at jeg ville modtage mit nye abonnement inden for 3 dage..
Det er nu 2 måneder siden og jeg har stadig ikke modtaget noget og ingen penge er heldigvis trukket.
Det er sku en usund forretning der ikke engang følger op på deres bestillinger..
#4
Du er velkommen til at angive hvilken lov du her tænker på, og hvilken paragraf det drejer sig om.
Paa samme erhvervskonto.
...
Men efter ~13 maaneder opsagde vi ( i henhold til loven ) og de informerede saa om at der var 3 maaneders opsigelse..
Vi forklarede dem saa paent at loven i danmark siger de maks kan forlange 30 dage, uanset hvad de ellers tror
Du er velkommen til at angive hvilken lov du her tænker på, og hvilken paragraf det drejer sig om.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund