mboost-dp1
Linux er et skodsystem
Tilgengæld fucker alt op hvis der er space i filename/path.Øhh nej det gør det ikke?
# cd /Nå newz.dk fjerner mine slashes... Men det kan sagtens lade sig gøre at bruge mellemrum i linux.
[root@callisto /]# mkdir En Masse Lort
[root@callisto /]# ls -lah
total 2043
drwxr-xr-x 36 root wheel 1.0K Jun 7 12:18 .
drwxr-xr-x 36 root wheel 1.0K Jun 7 12:18 ..
-rw-r--r-- 2 root wheel 801B May 8 2005 .cshrc
-rw-r--r-- 2 root wheel 251B May 8 2005 .profile
drwxrwxr-x 2 root operator 512B Dec 2 2006 .snap
-r--r--r-- 1 root wheel 6.0K Feb 16 14:03 COPYRIGHT
drwxr-xr-x 2 root wheel 512B Jun 7 12:18 En Masse Lort
Eller dvs. jeg bruger bsd...
Alt andet lige, saa er windows mere tydelig med hvad der er DIRs og hvad der er filer ( medmindre man bruger colorcoding i linux, som jo er standard ) :P
Derudover kan jeg ikke tro andet end at indlaegget var en joke ;)
[spoiler]mkdir The\ crap\ spaces ...? :)[/spoiler]
Alt andet lige, saa er windows mere tydelig med hvad der er DIRs og hvad der er filer ( medmindre man bruger colorcoding i linux, som jo er standard ) :P
Derudover kan jeg ikke tro andet end at indlaegget var en joke ;)
[spoiler]mkdir The\ crap\ spaces ...? :)[/spoiler]
men du behoever ikke bruge ' " og "hva har vi ellers" .. :)
Du kan bare lave \ foran hvert space fx..
Ogsaa i scripts..
Derudover saa er det ikke linux' eller filsystemets' skyld at det er saadan.. Det er maaden de normale programmer fungerer med flere mulige args ..
Dvs at du kan lave mkdir hej med dig == 3 dirs bliver lavet :)
Meget bedre til avanceret scripting .. :P
men du behoever ikke bruge ' " og "hva har vi ellers" .. :)
Du kan bare lave \ foran hvert space fx..
Ogsaa i scripts..
Derudover saa er det ikke linux' eller filsystemets' skyld at det er saadan.. Det er maaden de normale programmer fungerer med flere mulige args ..
Dvs at du kan lave mkdir hej med dig == 3 dirs bliver lavet :)
Meget bedre til avanceret scripting .. :P
For det første ser det helt tosset ud med alle de backslashes midt i min path :)
For det andet så synes jeg det falder fra hinanden hvis man først smider tingende ind i en variabel og sender den videre, evt. til noget shh -c værk. Det er bare min erfaring, starter med at være simpelt. Men ender med at kæmpe med sådan nogle små ting.
Jeg er ikke verdens bedste scripter. Det er ikke det jeg siger. Men stadig :D
For det første ser det helt tosset ud med alle de backslashes midt i min path :)
For det andet så synes jeg det falder fra hinanden hvis man først smider tingende ind i en variabel og sender den videre, evt. til noget shh -c værk. Det er bare min erfaring, starter med at være simpelt. Men ender med at kæmpe med sådan nogle små ting.
Jeg er ikke verdens bedste scripter. Det er ikke det jeg siger. Men stadig :D
Men hvis man vil scripte til "x" OS, saa maa man jo saette sig lidt ind i hvad man laver.. "" <-- er super nemt at forstaa hvornaar skal bruges..
Du kan endda lave en funktion som goer det for dig hvis det er noedvendigt :P
Og har du overhovedet testet hvordan det virker i windows ?
I Vista skal jeg ogsaa lave "" :)
Men hvis man vil scripte til "x" OS, saa maa man jo saette sig lidt ind i hvad man laver.. "" <-- er super nemt at forstaa hvornaar skal bruges..
Du kan endda lave en funktion som goer det for dig hvis det er noedvendigt :P
Og har du overhovedet testet hvordan det virker i windows ?
I Vista skal jeg ogsaa lave "" :)
Æhh, hvordan kan man brokke sig over elendig scripting (og commandlines) i Linux, når det er mindst lige så elendigt i Windows?
Noget siger mig, at den slags folk ikke aner en hujende bjælde om hvad de vræler om...
Noget siger mig, at den slags folk ikke aner en hujende bjælde om hvad de vræler om...
Du har visse amerikanske tendenser...!
Kun en Windows bruger kan tro at man skal compile sin kernel, for at lære at lave ordenlige scripts...
Du har visse amerikanske tendenser...!
Kun en Windows bruger kan tro at man skal compile sin kernel, for at lære at lave ordenlige scripts...
Du kan vel finde ud af at trykke "next" "next" "next" naar du installere linux ?
Du kan vel finde ud af at aabne en text editor ?
Allerede der er du igang med scripting ..
Det er dig der tuder over at skulle bruge ' " og i scripting.. Men set ifht. hvad du ellers skal bruge for at lave bare lidt avancerede ting, saa har du jo kun lige graesset toppen..
Proev at laese lidt om sed og awk... Der kan du tale om fucked syntax :P
Du kan vel finde ud af at trykke "next" "next" "next" naar du installere linux ?
Du kan vel finde ud af at aabne en text editor ?
Allerede der er du igang med scripting ..
Det er dig der tuder over at skulle bruge ' " og i scripting.. Men set ifht. hvad du ellers skal bruge for at lave bare lidt avancerede ting, saa har du jo kun lige graesset toppen..
Proev at laese lidt om sed og awk... Der kan du tale om fucked syntax :P
Så er jeg sat i bås hva?
Det kneb faktisk. Sidst fik jeg ikke installeret dev tools (da jeg ikke skulle udvikle noget). Men det viste sig at vi selv skulle compile netkort driveren og så var balladen der :D
Jeg har rodet med AWK, tak! Det endte da med at virke. Men pænt vil jeg ikke sige det blev.
Så er jeg sat i bås hva?
Det kneb faktisk. Sidst fik jeg ikke installeret dev tools (da jeg ikke skulle udvikle noget). Men det viste sig at vi selv skulle compile netkort driveren og så var balladen der :D
Jeg har rodet med AWK, tak! Det endte da med at virke. Men pænt vil jeg ikke sige det blev.
Heh, mon ikke det er lykkedes at dræbe denne thread nu?
#OT
Linux er et skodssystem!
[spoiler]/joke[/spoiler]
#OT
Linux er et skodssystem!
[spoiler]/joke[/spoiler]
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund