mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Systran (8202) skrev:...der har for mange sjov-ratings :(
Det har jeg lidt svært ved at tage seriøst.
... der købte Psychonauts da det kostede 2€ og jeg er mega glad for det :D
qw_freak (8204) skrev:...der ønsker at min rige onkel fra USA snart ville give mig det her!
(er du der rige onkel?)
... der ikke fatter at qw_freak vil have 6x Dali MegaLine, da det umuligt kan give mening i et surroundsetup, at have 6 ens højttalere...
... der må "nøjes" med sine Dali 810 højttalere og en Sony STR-DB930 surround receiver med dertil hørende CDP-XB930 CD-afspiller og DVP-S725D DVD-afspiller...
Sikots (8207) skrev:... der må "nøjes" med sine Dali 810 højttalere og en Sony STR-DB930 surround receiver med dertil hørende CDP-XB930 CD-afspiller og DVP-S725D DVD-afspiller...
http://bit.ly/4CvFSw
..der har slappet af derhjemme i dag
strauss (8209) skrev:#8204:
https://www.onkelbob.dk/
Tak, til en rente på 25,08% som er variabel, hvilket betyder at "Onkel Bob" kan sætte renten op til 50% hvis han lige får lyst!
Håber ikke du er hoppet i den fælde?
Sikots (8207) skrev:qw_freak (8204) skrev:...der ønsker at min rige onkel fra USA snart ville give mig det her!
(er du der rige onkel?)
... der ikke fatter at qw_freak vil have 6x Dali MegaLine, da det umuligt kan give mening i et surroundsetup, at have 6 ens højttalere...
... der må "nøjes" med sine Dali 810 højttalere og en Sony STR-DB930 surround receiver med dertil hørende CDP-XB930 CD-afspiller og DVP-S725D DVD-afspiller...
...der bare lige valgte det dyreste setup man kunne få via HI-FI klubbens HP.
..der hvis jeg havde, eller får 1,5 mio til rådighed for at købe et anlæg, så tror jeg nok jeg ville vælge lidt noget andet
qw_freak (8211) skrev:..der hvis jeg havde, eller får 1,5 mio til rådighed for at købe et anlæg, så tror jeg nok jeg ville vælge lidt noget andet
Alle, der bare kunne tænkes at overveje at bruge 20k DKK på ET FUCKIN' kabel, burde blive pålagt en skat på 101% og sendt på dannelsesrejse til det mægtige imperium Nordkorea.
vandfarve (8215) skrev:No you don't
Nåede det ikke, Gnarfsan kom først! dammit!
edit
vandfarve (8214) skrev:Alle, der bare kunne tænkes at overveje at bruge 20k DKK på ET FUCKIN' kabel, burde blive pålagt en skat på 101% og sendt på dannelsesrejse til det mægtige imperium Nordkorea.
Det har noget at gøre med hvordan lederne er lagt og i hvilke materiale, så magnetfelter og kondensator effekter blir så små som muligt! sådan at div filter-effekter kablet kan have bliver så små som muligt, spiller du højt og har du almindelig forlængerledning til dine højtalere kan det høres da der er en stor spole og kondensatoreffekt lagt af i dem!
#8217:
Man KAN godt - men det modsvarer ikke prisforskellen overhovedet. Har selv siddet og loddet Audioquest kabler sammen til kunder. 3000,- pr meter/side.... Dybt godnat efter min ydmyge mening....
Kan personligt anbefale Supra 4,0 mm2 til 40-80,-meteren. Rigtigt godt forhold mellem pris og ydelse.
Skiftede et gammelt Öehlbach (stavet rigtigt?) 2,5 mm2 ud med ovenstående. Det var som at få stereo istedet for Mono....:)
Man KAN godt - men det modsvarer ikke prisforskellen overhovedet. Har selv siddet og loddet Audioquest kabler sammen til kunder. 3000,- pr meter/side.... Dybt godnat efter min ydmyge mening....
Kan personligt anbefale Supra 4,0 mm2 til 40-80,-meteren. Rigtigt godt forhold mellem pris og ydelse.
Skiftede et gammelt Öehlbach (stavet rigtigt?) 2,5 mm2 ud med ovenstående. Det var som at få stereo istedet for Mono....:)
aner det ikke, har jo ikke et setup jeg kan få lov at prøve at høre forskel på!
Men prøv at spørge gutterne på HIFI4ALL.dk og du vil få et rungende ja!
det er jo ikke prisen i sig selv der gør kablet godt, men grunden til prisen!
qw_freak (8219) skrev:det er jo ikke prisen i sig selv der gør kablet godt, men grunden til prisen!
Jo, jo. Men jeg føler mig ikke generet af støj fra mit kabel til 1700 kr, selvom min hørelse er i den rigtigt gode ende.
Med de setups, jeg har jørt, så har det typisk været alt, det andet, der gav forringet lydkvalitet.
gnarfsan (8220) skrev:Jo, jo. Men jeg føler mig ikke generet af støj fra mit kabel til 1700 kr, selvom min hørelse er i den rigtigt gode ende.
Med de setups, jeg har jørt, så har det typisk været alt, det andet, der gav forringet lydkvalitet.
Well, i den ende er det heller ikke generende støj, men hvorvidt alle frekvendser (i det hørbare område) bliver gengivet korrekt!
qw_freak (8219) skrev:aner det ikke, har jo ikke et setup jeg kan få lov at prøve at høre forskel på!
Jeg håber virkelig, at små albinonegere i alderen 3-7 år skider det ud af røven på en gold afrikansk højslette lidt nordøsten fra en shamanistisk begravelsesforening, for ellers er der intet i verden, der retfærdiggør den pris.
Prøv at spørge, hvilke avance forhandleren og ikke mindst producenten har. Hvis han svarer ærligt, så burde du få et svar, der ligger nord for 200-300%.
Jeg argumenterer ikke mod kvalitet. Jeg elsker selv at spare op og bruge lidt flere penge på lidt færre ting, men der er grænser for galskaben.
At betale 20.000 kroner for et kabel er bondefangeri... Så meget koster guld og ordentlig produktionsteknologier ikke nu om dage.
gnarfsan (8220) skrev:
jeg vil faktisk vove at påstå at chancen for at det var kablerne er ret store, da kablerne også fungerer som antenner, som fx ved højfrekvente støj-signaler, kan gå ind og fucke ved samplingraten fra din cd-afspiller, og din Digital-Analog converter i forstærkeren!
edit:
vandfarve (8226) skrev:At betale 20.000 kroner for et kabel er bondefangeri... Så meget koster guld og ordentlig produktionsteknologier ikke nu om dage.
Som jeg var ved at sige, så er det udviklingen af kablerne der gør dem dyre, samt det faktum at de skal være så dårlige antenner som muligt!
Det er self ikke til at sige hvor stor avance der er, men tror nu ikke den er så stor!
At de er lavet af guld, gør bare modstanden i kablet mindre, det ændrer ikke ved spole- og kondensator effekten!
qw_freak (8227) skrev:Som jeg var ved at sige, så er det udviklingen af kablerne der gør dem dyre, samt det faktum at de skal være så dårlige antenner som muligt!
Det er self ikke til at sige hvor stor avance der er, men tror nu ikke den er så stor!
Nu overdriver jeg voldsomt og sætter det hele på en spids, men:
Et kabel er et stykke strømførende metal, der er ombundet af en form for plastisk. Udviklingen er basalt set død, for hvordan kan du forfine det? For 20.000 kroner kan du få pænt meget 24 karat guld og high-quality plastik.
Udvikling? Formodentligt af alle de pengemaskiner, der skal tælle de milliarder, som de tjener på at sælge dem...
...der i dag modtog en mail fra to skole piger der gerne ville vi hvordan det er at arbejde med journalistik(de har sendt den til flere, men jeg var den eneste i IT der fik den).
...der sidder i interen it support og derfor ikke har særligt meget med journalistik at gøre.
...der finder ud af at den email adresse de har sendt til er en gammle en jeg har aldrig har brugt eller givet ud.
...der ikke forstår hvordan de fandt den email adresse.
...der sidder i interen it support og derfor ikke har særligt meget med journalistik at gøre.
...der finder ud af at den email adresse de har sendt til er en gammle en jeg har aldrig har brugt eller givet ud.
...der ikke forstår hvordan de fandt den email adresse.
vandfarve (8228) skrev:
Et kabel er et stykke strømførende metal, der er ombundet af en form for plastisk. Udviklingen er basalt set død, for hvordan kan du forfine det? For 20.000 kroner kan du få pænt meget 24 karat guld og high-quality plastik.
Forkert, for når man begynder at snakke frekvenser, så er det lige pludselig ikke længere bare et stykke ledende materiale! så er det også pludselig en spole som vil prøve at opretholde en konstant strøm, og en kondesator som vil prøve at opretholde en konstant spænding, og hvis man har begge dele rent, så ha man en dc spænding og så kommer der jo ikke meget lyd!
selvfølgelig er det aldrig op i de klasser man kommer, men det er bliver lynhurtigt hørbart!
vandfarve (8223) skrev:Elskov (8222) skrev:... hvis mobil er gået i stykker...
... der kom til at skrive ovenstående i den forkerte tråd oO
No you didn't.
Jæs, Ai dehd. Jeg kom først til at skrive det i hmm-tråden (mener jeg), men slettede det igen :P
... der har en lortecomputer
... der glæder sig til snestorm i morgen
... der er smadret og går i seng.
... der synes at qw_freak burde lære at "enten forstår man hifi og accepterer det - ellers er man som pøblen"...
... som godt kunne finde på, at købe højttalerkabler til 20k...
... som har et bilstereoprojekt i tankerne, som blot mangler finanserne for at blive ført ud i livet.
... som nok ender ud i en samlet pris på omkring 60k for delene, da de var nye...
... der elsker god lyd!
(Supra kabler giver iøvrigt ikke en fantastisk lyd, har jeg hørt fra flere kilder. Mellemtonen er hård og diskanten er metallisk...)
... som godt kunne finde på, at købe højttalerkabler til 20k...
... som har et bilstereoprojekt i tankerne, som blot mangler finanserne for at blive ført ud i livet.
... som nok ender ud i en samlet pris på omkring 60k for delene, da de var nye...
... der elsker god lyd!
(Supra kabler giver iøvrigt ikke en fantastisk lyd, har jeg hørt fra flere kilder. Mellemtonen er hård og diskanten er metallisk...)
qw_freak (8227) skrev:jeg vil faktisk vove at påstå at chancen for at det var kablerne er ret store, da kablerne også fungerer som antenner, som fx ved højfrekvente støj-signaler, kan gå ind og fucke ved samplingraten fra din cd-afspiller, og din Digital-Analog converter i forstærkeren!
Har du noget data der understøtter dette? For for mig lyder det som salgsgas til at sælge lidt dyrere kabler.
Ja alle kabler virker som antenner, men signalet fra din CD-afspiller har intet med signalet på dit højttalerkabel at gøre og på et signalkabel, kan det absolut ikke gå ind og ændre på samplingraten eller DACen.
På højttalerkabler er det relativt ligemeget at de virker som antenner, da det signal de kan optage fra luften, er så ekstrem lille i forhold til signalet fra forstærkeren.
På signalkabler, sørger man for at køre balanceret eller lign. for at undgå støj. Desuden er det meget nemt at fjerne antenne effekten ved at isolere kablet, hvilket ikke kan forsvare et kabel på mere end 100Kr per meter.
Rasmus064 (8235) skrev:WTF mangler du noget at lave?
...der havde rygsmerter søndag og mandag. Så ja, hun manglede noget og lave.
...der nu har fået skiftet rygsmerterne ud med en knæskade...
...der ikke helt sikker på hvordan, men knæskallen røg ud "fra sin plads" og ind på plads igen.
...der synes at det var en meget smertefuld affære... :/
Jakob Jakobsen (8241) skrev:Har du noget data der understøtter dette? For for mig lyder det som salgsgas til at sælge lidt dyrere kabler.
Har lige gennemgået et EMC kursus på E-ingeniør studiet, hvor man som hardwaredesigner skal tage højde for et utal af forstyrrende elementer!
Edit: Kabler er meget vigtige i al elektronik pga antenne effekten! og det især hvor der er er microcontrollere involveret som i al digital elektronik!
Sikots (8239) skrev:... der synes at qw_freak burde lære at "enten forstår man hifi og accepterer det - ellers er man som pøblen"...
Jeg vil da sige jeg forstår og også acceptere det, men du mener måske at jeg skal forstå at det er der andre der ikke gør?
qw_freak (8243) skrev:Jeg vil da sige jeg forstår og også acceptere det, men du mener måske at jeg skal forstå at det er der andre der ikke gør?
Yep, hvis man brænder for hifi, skal man bare acceptere af pøblen ikke kan se ideen i at højttalere bare ikke skal stå helt oppe i hjørnet af stuen - men trækkes en meters penge ud på gulvet "så fylder de jo!!".
Pøblen forstår det ikke - vi andre kan høre det.
Lad pøblen går op i deres - så kan vi andre nyde vores hifi ;)
... der er vant til at blive kaldt en "Brian", fordi han bygger billyd - og langt de fleste folk tror at det så handler om at spille ekstrem højt... Morons! REN LYD - do you speak it?
Der er fuldstændigt enig med Elskov. Men det er ikke fordi hun spiser pandekager, at hun er sej. Det er fordi det er IH.......hva
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.