mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#5755 Alt respekt for dig og din kusine, men vi post-teenagere burde vide bedre. Der skal ikke meget til for at føle sig værdsat og "inde i varmen", men det er til gengæld store ofringer, såsom at gå i byen hver eneste weekend og drikke sig i hegnet samt ryge.
Det burde ikke komme bag på nogle, at der findes gruppepres, og at teenagere og børn generelt er utroligt gode til at udnytte fænoment. :)
Det burde ikke komme bag på nogle, at der findes gruppepres, og at teenagere og børn generelt er utroligt gode til at udnytte fænoment. :)
#5757 Man har altid et valg :)... tror ikke jeg kan tælle hvor mange gange jeg er blevet tilbudt det, halvdelen af min folkeskole årgang røg, det gælder bare om at finde de rigtige venner ;)... hvis de presser dig til at ryge vil jeg ikke kalde dem gode venner, det er fint nok de selv ryger, det er jeg ligeglad med, men de kan ikke presse mig til det.
#5758 Selvfølgelig har man altid et valg, og jeg skal nok lade være med at komme med en analogi omhandlende en pistol for tindingen, for i forstår pointen...
Jeg mener bare ikke, at man kan sætte det så sort/hvidt op. Der er altid nogle konsekvenser ved alle slags valg, så spørgsmålet bliver, om man kan acceptere konsekvenserne? Vi gør jo alle sammen små ting for gruppens skyld på baggrund af gruppepresset, så hvor går grænsen?
Går grænsen ved rygning? Går grænsen ved at lade dine venner spise dine pommes fritter på McD? Går grænsen ved at hjælpe din knap så gode ven med at flytte, fordi han er sej, og fordi du gerne vil være hans gode ven?
Vi bliver nødt til at være lidt mere nuancerede og se på problemet med realtiske øjne, for gruppepres, status og unge menneskers selvværd er ikke sort/hvid. Dette indlæg skal dog ikke ses som en accept af rygning, da jeg ikke selv kan fordrage det, opfordrer mine venner til at stoppe selv og altid har sagt nej.
Jeg mener bare ikke, at man kan sætte det så sort/hvidt op. Der er altid nogle konsekvenser ved alle slags valg, så spørgsmålet bliver, om man kan acceptere konsekvenserne? Vi gør jo alle sammen små ting for gruppens skyld på baggrund af gruppepresset, så hvor går grænsen?
Går grænsen ved rygning? Går grænsen ved at lade dine venner spise dine pommes fritter på McD? Går grænsen ved at hjælpe din knap så gode ven med at flytte, fordi han er sej, og fordi du gerne vil være hans gode ven?
Vi bliver nødt til at være lidt mere nuancerede og se på problemet med realtiske øjne, for gruppepres, status og unge menneskers selvværd er ikke sort/hvid. Dette indlæg skal dog ikke ses som en accept af rygning, da jeg ikke selv kan fordrage det, opfordrer mine venner til at stoppe selv og altid har sagt nej.
Synes bare at det er ærgligt at man begynder på rygning (som jeg personligt synes nok er den værste/dummeste vane), fordi folk presser en.
Jeg er som regl ligeglad om folk ryger, tager stoffer eller whatever... Men det er sådan noget gruppepres der gør mig sur.. :/
Folk opgav hurtigt mig, dels fordi jeg havde en mening om at jeg slet ikke ville begynde at ryge, også at jeg bogstavligtalt ikke kan tåle røg.. :/ Men måske var det fordi jeg var så heldig at gå rundt med folk der accepterede at jeg ikke røg.
terracide (5762) skrev:...der undre sig over kvinder der poster i "Jeg er ham..." tråden...
Der findes ikke kvinder på internettet? ;P
Doh09 (5768) skrev:Der undrer sig over hvordan man kommer på at kalde sig selv vandfarve :S?
... der forklarer Doh09, at mit profilnavn stammer fra min emailadresse ved Hotmail, som jeg lavede i tidernes morgen. Jeg ville gerne have et unik navn, som var nemt at udtale og forstå for danskere, nemt at stave for udlændinge, og som afspejlede mig.
Alle de gode var selvfølgelig taget, så jeg fandt på det navn, der faldt mig ind - og det var vandfarver! På den måde fik jeg en unik mailadresse og senere et unikt profilnavn på Newz.dk.
Det skal dog lige indskydes, at det var i de dage, hvor man talte sort til dagligdag, så vi skal et stykke tilbage.
... der desuden fortæller Doh09, at undren går begge veje.
#5772 :) fik mit navn fordi jeg engang ikke kunne finde et ubrugt navn i en eller anden sammenhæng med et spil, det første var newbie09 men blev træt af alle folks kommentarer, så synes ordet doh var nice og kombinerede det med doh09 da det aldrig er taget, hvorimod "doh" er :D.... Så har det hængt ved og nu hedder jeg det i 117 sammenhænge og handlinger, og var med i en wc3 klan hvor jeg hedder doh09[LcR], er dog ikke specielt aktiv i den længere, var "Shaman" rank og fik tilbudt "Chieftain", men, kræver at man gider bruge tid på det så afslog :).....
Vandfarve:
Skal op i Lineær momentum.
Det er ikke så slemt igen, men ikke rart hvis man dumper den på UNI-niveau
Ronson:
Det er derfor vi fynboer har terrasse-overdækninger. Så griller vi selv når det er vinter! :D
Der gerne vil oscillere et højhus .. for the lulz ! :D
Skal op i Lineær momentum.
Det er ikke så slemt igen, men ikke rart hvis man dumper den på UNI-niveau
Ronson:
Det er derfor vi fynboer har terrasse-overdækninger. Så griller vi selv når det er vinter! :D
Der gerne vil oscillere et højhus .. for the lulz ! :D
...der netop har fået brugt alt for mange penge i Hong Kong efter han fandt ud af at de nye XP-G LED's er på markedet.
...der da skal overveje at tage et par billeder fra køkkenskabene.
...der savler over 104 lumen per watt ved 1A (347 Lumen) (60W glødepære ca. 10 Lumen per watt)
...der da skal overveje at tage et par billeder fra køkkenskabene.
...der savler over 104 lumen per watt ved 1A (347 Lumen) (60W glødepære ca. 10 Lumen per watt)
...dER HAR FUNDET UD AF AT DET ER INTERNATIONAL CAPS LOCK DAG.
...dER FOR 3 GANG VIL PRØVE AT GÅ I SENG.
...dER FOR 3 GANG VIL PRØVE AT GÅ I SENG.
Tumleren (5779) skrev:..der ved at det er nørdet men er ligeglad :D
...der siger at du er på newz, hvilket på et eller andet plan er et nørd-site? :O
---
...der glemte at tænde for laderen til telefon igår aftes.
...hvis telefon heldigvis holdt strøm så jeg blev vækket :P
...der lige har hørt et højt brag i Amager.
Rygterne vil vide det var en ½ liters platisk flaske flydt med cola og tøris.
Rygterne vil også vide det er fredag og der er tøris på jobbet:
http://img16.imageshack.us/img16/3140/dsc00675fs.j...
Terra - /skål
Rygterne vil vide det var en ½ liters platisk flaske flydt med cola og tøris.
Rygterne vil også vide det er fredag og der er tøris på jobbet:
http://img16.imageshack.us/img16/3140/dsc00675fs.j...
Terra - /skål
terracide (5794) skrev:Rygterne vil vide det var en ½ liters platisk flaske flydt med cola og tøris.
...der håber at du aldrig har gået på HTX hvis det er et problem ;P
...der tænker Anders Fjelsted? hver gang han ser milandts billede
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.