mboost-dp1
jeg er fuld
haha til sidste fest ville en lige blærer sig med at han have købt absinth, så han hældte det i et glas og skulle så sætte ild til det.. problemet var bare at glasset var af plastik, og at alle var rimelig stive så vi sad bare og stirret på det pæne bål som have spredt sig til hele papirsdugen og var igang med at æde en stavl plastik tallerkner...
Nej, nej, nej, der skal ikke sættes ild til absinthe. Det brænder jo spritten af, hader folk der gør det.
Hvis man skal lege med ild, så er den eneste rigtige måde, at putte en sukkerknald i glasset, løfte den op med en gaffel (i mangel af en rigtig absinthe-ske), sætte ild til sukkerknalden, smide den i når det begynder at smelte, også sætte hånden over med det samme for at slukke ilden.
Og overstående er kun acceptabelt med den billige absinthe, som egentlig bare er stærkt spiritus med anis og grøn farve (fx alt absinthe købt i Tjekkiet).
Hvis man får fat på en god/rigtig flaske (ofte fra Spanien eller Portugal, og som normalt koster på den forkerte side af 500 kr.), så skal den enten drikkes rent, eller evt. fortyndes med koldt vand, som dryppes over sukkerknalden, over en lang periode. Normalt tre til fire dele vand. Vandet tilsat på den måde fremhæver smagen og gør absinthen uklar at se på.
Fortæl din ven at han skylder kvajebajer, eller endnu bedre, stop helt med at snakke med ham.
Nej, nej, nej, der skal ikke sættes ild til absinthe. Det brænder jo spritten af, hader folk der gør det.
Hvis man skal lege med ild, så er den eneste rigtige måde, at putte en sukkerknald i glasset, løfte den op med en gaffel (i mangel af en rigtig absinthe-ske), sætte ild til sukkerknalden, smide den i når det begynder at smelte, også sætte hånden over med det samme for at slukke ilden.
Og overstående er kun acceptabelt med den billige absinthe, som egentlig bare er stærkt spiritus med anis og grøn farve (fx alt absinthe købt i Tjekkiet).
Hvis man får fat på en god/rigtig flaske (ofte fra Spanien eller Portugal, og som normalt koster på den forkerte side af 500 kr.), så skal den enten drikkes rent, eller evt. fortyndes med koldt vand, som dryppes over sukkerknalden, over en lang periode. Normalt tre til fire dele vand. Vandet tilsat på den måde fremhæver smagen og gør absinthen uklar at se på.
Fortæl din ven at han skylder kvajebajer, eller endnu bedre, stop helt med at snakke med ham.
#52 TLG
ja ok det var nu også sådan han gjorde, altså med sukkerknald... han glemte bare at slukke den, og jeg gad ikke at skrive så meget..
ja ok det var nu også sådan han gjorde, altså med sukkerknald... han glemte bare at slukke den, og jeg gad ikke at skrive så meget..
#52 Der findes masser af god tjekkisk absinthe. Eneste man kigger efter er thujon-indhold (som er det der adskiller absinthe fra andet alkohol)...
Der er masser af thujon i tjekkisk absinthe. Til gengæld får du lov at betale for den spanske. Jeg er selv mest til fransk, men sådan er der så meget.
Det der med at absinthen skal drikkes rent er helt og aldeles forkert. Absinthe bør være minimum 70% alkohol og er dermed nærmest udrikkeligt i ren form.
Man kan se kvaliteten af sin absinthe (annis og malurt) ved at den skal trække tråde, når den bliver blandet sammen med vand. Man skal se en tydelig reaktion mellem vand og absinthe.
FFS jeg har lyst til noget absinthe nu... Godt jeg har en tjekkisk bundskraber tilbage i barskabet.
http://www.absint24.se/product_info.php/products_i... (god begynder-absinthe, koster under 200,-, ikke som de dyre spanske der koster 500,-)
For satan mand... Det er fordi, sukkeret skal omdannes til karamel, at man brænder sukkeret (ikke for at brænde alkohol af) og skeen skal IKKE IKKE IKKE nedsænkes i ren absinthe, fordi varmen og ilden får det til at flamme op.
Når sukkeret er smeltet til karamel nedføres skeen i absinthen under rimelig omrøring samtidig med man fylder vand i (ca 50% absinthe / 50% vand)....
Tjekkisk absinthe er helt fint, det hele handler om Thujon-indhold.
(Pernod var også en absinthe, indtil de fjernede malurten)
Der er masser af thujon i tjekkisk absinthe. Til gengæld får du lov at betale for den spanske. Jeg er selv mest til fransk, men sådan er der så meget.
Det der med at absinthen skal drikkes rent er helt og aldeles forkert. Absinthe bør være minimum 70% alkohol og er dermed nærmest udrikkeligt i ren form.
Man kan se kvaliteten af sin absinthe (annis og malurt) ved at den skal trække tråde, når den bliver blandet sammen med vand. Man skal se en tydelig reaktion mellem vand og absinthe.
FFS jeg har lyst til noget absinthe nu... Godt jeg har en tjekkisk bundskraber tilbage i barskabet.
http://www.absint24.se/product_info.php/products_i... (god begynder-absinthe, koster under 200,-, ikke som de dyre spanske der koster 500,-)
Hvis man skal lege med ild, så er den eneste rigtige måde, at putte en sukkerknald i glasset, løfte den op med en gaffel (i mangel af en rigtig absinthe-ske), sætte ild til sukkerknalden, smide den i når det begynder at smelte, også sætte hånden over med det samme for at slukke ilden.Rigtig god ide at blande vandet med ned i samtidig med man smider sit brændende sukker derned. Så slipper man for en brandeksplosion.
For satan mand... Det er fordi, sukkeret skal omdannes til karamel, at man brænder sukkeret (ikke for at brænde alkohol af) og skeen skal IKKE IKKE IKKE nedsænkes i ren absinthe, fordi varmen og ilden får det til at flamme op.
Når sukkeret er smeltet til karamel nedføres skeen i absinthen under rimelig omrøring samtidig med man fylder vand i (ca 50% absinthe / 50% vand)....
Tjekkisk absinthe er helt fint, det hele handler om Thujon-indhold.
(Pernod var også en absinthe, indtil de fjernede malurten)
Nej, det er ikke korrekt.
Hele snakken om thujon er stærkt overvurderet. I gamle dage blev absinthe forbudt i mange lande på grund af denne myte, men det er hvad det er; en myte. Det er derfor at de forbud der har været er blevet ophævet igen. De gamle undersøgelser gik på, at thujon havde en molukær opbygning der minder om THC, hvilket er det stof der er virksomt i cannabisplanten. Men alle moderne undersøgelser viser ingen sammenhæng, og der er ingen særlig effekt ved indtagelse af thujon. Thujon giver ikke hallucinationer.
Men det med at brænde absinthe af, er et turristtrick fra Prag, og en ny opfindelse, det er ikke noget man vil gøre med en god flaske, kun det billige turrist-absinthe bl.a. fra Tjekkiet. Jeg har aldrig set rigtig absinthe fra Tjekkiet, men kan da godt være det findes.
Som sagt, thujon-indholdet er ikke vigtigt.
edit, fandt lige nogle links til at bakke mig op:
http://www.wormwoodsociety.org/thujone.html
http://www.wormwoodsociety.org/czech.html
Eneste man kigger efter er thujon-indhold
Nej, det er ikke korrekt.
Hele snakken om thujon er stærkt overvurderet. I gamle dage blev absinthe forbudt i mange lande på grund af denne myte, men det er hvad det er; en myte. Det er derfor at de forbud der har været er blevet ophævet igen. De gamle undersøgelser gik på, at thujon havde en molukær opbygning der minder om THC, hvilket er det stof der er virksomt i cannabisplanten. Men alle moderne undersøgelser viser ingen sammenhæng, og der er ingen særlig effekt ved indtagelse af thujon. Thujon giver ikke hallucinationer.
Det der med at absinthen skal drikkes rent er helt og aldeles forkert. Absinthe bør være minimum 70% alkohol og er dermed nærmest udrikkeligt i ren form.Du har ret i, at det ikke er meningen det skal drikkes rent, men det er derimod ikke korrekt at man ikke kan. Men ja, det er hardcore, har set folk gå komplet bevistløse efter at følge stuntet.
Jeg er selv mest til fransk, men sådan er der så meget.Ja, der findes også gode franske, der har du ret.
Man skal se en tydelig reaktion mellem vand og absinthe.Jep, hvis det ophældes rigtigt.
For satan mand... Det er fordi, sukkeret skal omdannes til karamel, at man brænder sukkeret (ikke for at brænde alkohol af) og skeen skal IKKE IKKE IKKE nedsænkes i ren absinthe, fordi varmen og ilden får det til at flamme op.Ja, det var også derfor jeg siger man skal brænde sukkeret af, og lade det smelte ned i absinthen. Skeen med ild i skal ikke ned i absinthen, kun sukkeret, derefter skal det slukkes med det samme, på den måde undgår man at det bliver noget varmt klamt noget.
Men det med at brænde absinthe af, er et turristtrick fra Prag, og en ny opfindelse, det er ikke noget man vil gøre med en god flaske, kun det billige turrist-absinthe bl.a. fra Tjekkiet. Jeg har aldrig set rigtig absinthe fra Tjekkiet, men kan da godt være det findes.
det hele handler om Thujon-indhold
Som sagt, thujon-indholdet er ikke vigtigt.
edit, fandt lige nogle links til at bakke mig op:
http://www.wormwoodsociety.org/czech.html
Ok, godt så :-)
Jeg vil give dig ret i, at man bliver fuld på en anden måde af absinthe, der er bare ikke bevist nogen sammenhæng med thujon. Personligt bliver jeg fuld på en mere "klar" måde, som virker hårdtslående, men uden at give mig blackouts som fx af øl.
Vi er enige om det meste SPECIELT det med de lamme brænde-god-alkohol-af party-tricks
Ok, godt så :-)
Jeg mener dog, at et højt thujon-indhold = bedre absinthe, da thujon ER pskyoaktivt. Jeg har dog aldrig truffet den grønne fe ;)
Jeg vil give dig ret i, at man bliver fuld på en anden måde af absinthe, der er bare ikke bevist nogen sammenhæng med thujon. Personligt bliver jeg fuld på en mere "klar" måde, som virker hårdtslående, men uden at give mig blackouts som fx af øl.
Hvad er så vigtigt for at kunne hallucinere af det?Nej, malurt giver den lidt bitre smag absinthe har, og er det der gør absinthe forskelligt fra så mange andre slags sprut. Du kan ikke hallucinere af absinthe.
Malurt
Og når vi nu snakker om absinthe, så lad mig da lige hive en af mine yndlings Tucker Max-historier frem.
The Absinthe Donuts Story
God læsning på en søndag aften!
The Absinthe Donuts Story
God læsning på en søndag aften!
Kig på det link jeg gav tidligere. Wikipedia har sikkert også mere.
Kig på det link jeg gav tidligere. Wikipedia har sikkert også mere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund