mboost-dp1
Hvorfor computerspil kan ændre folks adfærd.
Fik en lille tanke på toilettet om hvorfor at computerspil egentligt kan ændre folks adfærd.
Det skyldes at man i computerspil brugere principper i langt højere grad til at være bestemmende for de handlinger man gør.
Dvs. i stedet for at lade andre ting spille ind, så er man langt mere tilbøjelig til at lade sin principper styre beslutningen.
Dette kan med tiden ændre folks måde at reagere på i andre situationer, også uden for et computerspil.
Det skyldes at man i computerspil brugere principper i langt højere grad til at være bestemmende for de handlinger man gør.
Dvs. i stedet for at lade andre ting spille ind, så er man langt mere tilbøjelig til at lade sin principper styre beslutningen.
Dette kan med tiden ændre folks måde at reagere på i andre situationer, også uden for et computerspil.
Hej,jeg er skoleelev i 8. klasse og har for nylig haft et projekt som omhandlede computer- og videospils påvirkning, der fandt jeg frem til at et stof som findes hos narkomaner og alkoholiker også faindes hos ivrige computerspillere, det er et stof der medfører afhængighed, oven i præmien medfører voldelige computerspil også at man bliver mere voldelig - Det er endda påvist at man er mere aggresiv efter at man har spillet i forhold til hvad man plejer at være.
#2 Hehe. Jeg tror der er lavet mindst lige så mange undersøgelser, der viser lige det modsatte af hvad du har skrevet.
Faktum er at nogle mennesker er mere påvirkelige end andre. Disse mennesker vil opføre sig anderledes, uafhængigt af hvad de bliver påvirket af, da alt vil kunne påvirke dem. Hvorfor det giver ingen mening af afskaffe voldelige computerspil, voldelige film, bøger med voldelige budskaber og sange med voldelige tekster, da disse påvirkelige mennesker alligevel vil blive påvirket af noget andet.
Faktum er at nogle mennesker er mere påvirkelige end andre. Disse mennesker vil opføre sig anderledes, uafhængigt af hvad de bliver påvirket af, da alt vil kunne påvirke dem. Hvorfor det giver ingen mening af afskaffe voldelige computerspil, voldelige film, bøger med voldelige budskaber og sange med voldelige tekster, da disse påvirkelige mennesker alligevel vil blive påvirket af noget andet.
#2 Da jeg havde min net café, havde jeg en knægt der var under forsogns opsyn, da han havde en voldlig natur, og han kom af med sin vrede når han spillede. Så det er forskelligt hvordan man reagere på vold i spil og film, men jeg er overbevist om at en person der er fredlig af natur ikke bliver voldlig af at spille computerspil eller se action film, I så fald burde jeg drøne rundt og banke og slå alle ihjel.
#on toppic
Computerspil har den egenskab at de styrker ens overblik, og det at man kan kommunikere i spillene, gør at man får en tendens til at agere på hvad man oplever IRL
#on toppic
Computerspil har den egenskab at de styrker ens overblik, og det at man kan kommunikere i spillene, gør at man får en tendens til at agere på hvad man oplever IRL
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund