mboost-dp1
Hvem får det sidste ord? :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
en konge beordrer 10 personer til at aflevere 10 guldmønter hver.
Hver guldmønt skal veje 10gram.
En af de 10 personer snyder og afleverer 10 mønter som vejer 9 gram pr. mønt.
Kongen har en vægt. Han bruger vægten kun 1 gang og udpeger snyderen efterfølgende.
Hvordan?
1: Han vejer hele lortet og kan se at der mangler 10 gram
2: Han vejer en fra hver og kan se at der mangler 1 gram
3: Han tænder vægten og ligger en efter en på fra hver (og kan se der mangler 1 gram)
4: ?????
5: PROFIT!
1: Han vejer hele lortet og kan se at der mangler 10 gram
2: Han vejer en fra hver og kan se at der mangler 1 gram
3: Han tænder vægten og ligger en efter en på fra hver (og kan se der mangler 1 gram)
4: ?????
5: PROFIT!
Jeg synes Thimon har ret.
Efter alt rimelighed, endte tråden da newz døde..
Jeg synes vi skal få lukket den her tråd, og starte en ny. eventuelt, hvor der er dødstraf for at skrive "ord"
Efter alt rimelighed, endte tråden da newz døde..
Jeg synes vi skal få lukket den her tråd, og starte en ny. eventuelt, hvor der er dødstraf for at skrive "ord"
Mht hvem der får det sidste ord, vil jeg gerne pointere at vi ikke har den nyeste udgave af databasen, men en backup fra et par uger før 'den store blankning'.
V4 API'en fungerede derudover også lang tid efter sitet gik blank (faktisk lige indtil vi overtog DNS'en), hvor man kunne poste via scripts til newz.dk. Men, jeg mener at have set at qw_freak, alle steder, havde det sidste ord, i denne tråd :-)
(som jeg nu har det sidste ord i... jeg siger bare)
V4 API'en fungerede derudover også lang tid efter sitet gik blank (faktisk lige indtil vi overtog DNS'en), hvor man kunne poste via scripts til newz.dk. Men, jeg mener at have set at qw_freak, alle steder, havde det sidste ord, i denne tråd :-)
(som jeg nu har det sidste ord i... jeg siger bare)
QW! Stik mig et mobilnummer eller lignende så du kan få den liter mælk og de 50 kr jeg engang for år tilbage lovede til den der fik det sidste ord!
Qw_freak (5208) skrev:tråden dør aldrig...
http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Hvem_f%...
Nej du fik egentligt ret - selvom siden døde og alt muligt!
Also:
https://newz.dk/forum/tagwall/hvem-faar-det-sidste...
MarsontheRocks (10193) skrev:Ja, det er ikke til at spå om hvem der får det sidste ord. Eller er det?
Det er vel lidt ligegyldigt når tråden bare genoplives
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.