mboost-dp1
Hvad vejer en 1000-kr. seddel?
Har lige set noget om kokain i station2. De fortalte at der nogle gange blev sejlet 2 eller 3 ton kokain afsted med "Go fast både".
Tidligere i dag læste jeg om en eller anden model der købte kokain til en undercover-journalist. Hun gav ca. 500 kr/gram.
Så regnede jeg lidt og kom frem til at 2 ton kokain ville koste en mia. på gaden, såfremt kvalliteten var god nok.
Så ville jeg vide hvad 1 mia. kr., i 1000-krone sedler mon vejer.
Jeg kunne ikke finde noget på hverken wikipedia eller nationalbankens hjemmeside.
Nogen der ved hvad en 1000-kroner seddel vejer?
(Og før der er en der er sjov, så nej, jeg har hverken en 1000-kroner seddel eller en brevvægt ved hånden.)
Tidligere i dag læste jeg om en eller anden model der købte kokain til en undercover-journalist. Hun gav ca. 500 kr/gram.
Så regnede jeg lidt og kom frem til at 2 ton kokain ville koste en mia. på gaden, såfremt kvalliteten var god nok.
Så ville jeg vide hvad 1 mia. kr., i 1000-krone sedler mon vejer.
Jeg kunne ikke finde noget på hverken wikipedia eller nationalbankens hjemmeside.
Nogen der ved hvad en 1000-kroner seddel vejer?
(Og før der er en der er sjov, så nej, jeg har hverken en 1000-kroner seddel eller en brevvægt ved hånden.)
Hmm mon ikke den vejer omkring 2-3 gram? Eller ved jeg sku ikke, men kan da prøve at spørge min fætter som er trykker på nationalbanken :)
Rettelse til #5: Det er bomuldspapir :)
Har dog snakket med min fætter, og en helt ny frisktrykket 1000 lap vejer 1.46 gram.
De nye "bro-"sedler vil dog veje 1.57 gram.
Har dog snakket med min fætter, og en helt ny frisktrykket 1000 lap vejer 1.46 gram.
De nye "bro-"sedler vil dog veje 1.57 gram.
... og så lige det faktum, at hvis du faktisk har adgang til en milliard i kontanter, så er du enten Joakim von And eller Danmarks nationalbankdirektør. I begge tilfælde vil det skade din fremtidige karriere (dog vil din fysioterapeut komme til at elske dig!), hvis du stak af med halvanden ton papir.
... og så lige det faktum, at hvis du faktisk har adgang til en milliard i kontanter, så er du enten Joakim von And eller Danmarks nationalbankdirektør. I begge tilfælde vil det skade din fremtidige karriere (dog vil din fysioterapeut komme til at elske dig!), hvis du stak af med halvanden ton papir.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund