mboost-dp1

hvad er dual ram..?

Gå til bund
Gravatar #1 - chreddy
5. okt. 2007 17:24
hey..

er stødt på det problem at min stationære har fået en ram fejl.. eller det tror jeg i hvert fald.. men jeg har set på noget nyt ram, og ser så dual ram.. hvad er det..? for gider ikk lige at købe det hvis jeg ikk ved hva det er :)..
Gravatar #2 - Cyrack
5. okt. 2007 17:42
Dual Channel Architecture

Grunden til problemerne kan være at dit bundkort ser de to blokke sat op som dual channel, men at de er så forskellige at deres timing kredse ikke kan arbejde sammen.
Gravatar #3 - chreddy
6. okt. 2007 20:10
hmm nå okay.. men det er bare mærkeligt at det først opstod for 2 weekender siden, da jeg har haft begge ram-klodser (eller hva det hedder) i, i snart 1 år.. UDEN problemer altså..
Gravatar #4 - chreddy
7. okt. 2007 08:29
men derfor kunne jeg stadig godt tænke mig at vide hvad Dual RAM er.. hvis nogen altså gider at dele deres viden med mig :)..
Gravatar #5 - Azuria
7. okt. 2007 08:51
#4 Når du skriver
men derfor kunne jeg stadig godt tænke mig at vide hvad Dual RAM er
kan man næsten kun gå udfra at du ikke har læst hvad står på linket i første linie i første post efter dit spørgsmål.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
7. okt. 2007 11:40
Kort fortalt er dual channel ram to ram stænger, i samme størrelse og med samme egenskaber, nogle som arbejder sammen.

Men læs Azurias link i #2...
Gravatar #7 - Azuria
7. okt. 2007 17:32
#6 Jeg kan ikke tage æren for WiKi linket. ;)
Gravatar #8 - Cyrack
7. okt. 2007 18:35
Azuria:
Du må gerne få æren :-) det betyder ikke så meget :-D men mht. post #5 så kunne jeg ikke have sagt det bedre selv. Det tager max et kvarter at læse den artikel og han ville være i stand til at svare selv.
Gravatar #9 - chreddy
10. okt. 2007 05:37
hovsa.. havde slet ikk set det link.. :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login