mboost-dp1

Hosting - hvor?

Gå til bund
Gravatar #1 - Spook
22. apr. 2007 09:10
Har besluttet at lukke ned for min hjemmeserver, og i stedet få mit domæne hosted "ude i byen". Umiddelbart hælder jeg mest til DomainDirect.dk, men det lader ikke til at de har imap support på mail :(

Yourplanet.dk er lidt billigere, og tilbyder Imap, men hvem ved noget om stabilitet og hastighed hos dem?

Andre forslag til hosting? Det skal lige siges at jeg har fået nok af B-one ;)
Gravatar #2 - freesoft
22. apr. 2007 09:36
Gigahost.dk er jeg godt tilfreds med. Men man får jo tit hvad man betaler for, så kommer an på dit behov.
Gravatar #3 - sKIDROw
22. apr. 2007 09:41
Kan du ikke beskrive dine behov, så er det lidt nemmere at foreslå noget brugbart?.. :)
Gravatar #4 - Spook
22. apr. 2007 10:12
Behov:

4-5gb plads til web & mail (har en del pics liggende)
Ubegrænset antal mail-accounts
FTP-adgang
Mulighed for Imap mail
webmail
så meget frihed som muligt :)
Behøver ikke telefonsupport, men hurtig respons på mail er et must (heraf farvel til b-one/one.com)
Gravatar #5 - sKIDROw
22. apr. 2007 11:02
Udover det sidste punkt, som jeg ikke kender til, så lyder det som f.eks Gigahost.

Deres FAQ siger så:

Hvilken slags support tilbydes der?
Gigahost tilbyder gratis mail-suppport som regel inden for 24 timer på hverdage, og inden for 48 timer i weekenden/helligdage. Al support foregår over e-mail.

Men da jeg ikke har hosting hos nogen, kan jeg ikke bekræfte det.. ;)
Gravatar #6 - Spook
22. apr. 2007 11:09
Gigahost har lige fået en ny kunde, er ved at uploade hele mit site (pt. "kun" 785mb + database). Dette kunne ikke lade sig gøre hos Domaindirect før jeg havde flyttet mit domæne, så på denne måde kan jeg skifte uden reel nedetid! Alt for fedt :)

Alt kører perfekt indtil nu, men savner dog to ting:

1) At kunne oprette flere DB-brugere
2) At kunne optette flere ftp-brugere (til subdomains)

Ellers er det godkendt, og FTP må siges at køre bedre end Domaindirect (har et andet domæne hos dem). Glæder mig til at kunne melde tilbage hvordan tingene ellers spiller.
Gravatar #7 - freesoft
22. apr. 2007 11:21
Send det som forslag til dem, så laver de det måske. Det er også en ting jeg savner lidt.
Gravatar #8 - Spook
22. apr. 2007 11:50
#7: Will do!
Gravatar #9 - buch
22. apr. 2007 14:51
Jeg ved at der også er stor opbakning om brug af www.cliche.dk herinde.

De skulle være yderst sikre og ingen problemer der ;)
Gravatar #10 - Mozez
23. apr. 2007 12:18

Fået nok af b-one (one.com)? Uddyb venligst!
Gravatar #11 - trylleklovn
23. apr. 2007 15:02
#10 Evt. random nedetid? Lange responstider? Dårlig support?

Btw. det er ikke meget bedre med needhost. Forvent pludselig at have 3 ugers nedetid hos dem.. Og de har endda flyttet os trofaste kunder over på en grim windows server :(
Gravatar #12 - plazm
23. apr. 2007 16:11
#11 Jamen det sidste forklarer jo nedetiden :)

Ej, jeg har fairweb.dk som host, ikke fordi de tilbyder noget specielt, ud over at jeg endnu ikke har været ude for nedetid, og så er der enormt god support.
Gravatar #13 - Mozez
23. apr. 2007 19:15
Det kommer nok an på hvad man behøver. Jeg har ikke lagt mærke til nedetid på mit domæne. Jeg har oplevet mellemlange responstider, men synes ikke supporten er så dårlig.

#11 Hvorfor skriver du spørgsmålstegn? Skal jeg gætte mig frem til hvad du mener? Og er du i øvrigt den person jeg har spurgt?
Gravatar #14 - morgenkaffe
26. apr. 2007 13:35
http://www.servage.net/ måske? Der er der rigeligt med plads. Men har dog hørt en del dårligt om deres FTP. Men et besøg værd :)
Gravatar #15 - Ronson ⅍
26. apr. 2007 18:35
Jeg har ikke haft problemer med deres ftp i hvert fald
Gravatar #16 - morgenkaffe
26. apr. 2007 21:04
Hey Ronson. Kan du fortælle mig lidt mere om servage's stabilitet ? Er de ofte nede og hvordan er hastigheden til daglig ? For er selv meget interesseret i at prøve dem.
Gravatar #17 - BurningShadow
26. apr. 2007 21:55
Jeg kan ikke tage et firma som Servage seriøst, når de tilbyder de ting de gør (310GB plads og 3TB trafik), til så lav en pris.

Men Ok, det kan da også bare være noget de gør, fordi de ved at 99,99% af kunderne alligevel aldrig kommer i nærheden af at udnytte det.
Gravatar #18 - morgenkaffe
26. apr. 2007 23:09

Men Ok, det kan da også bare være noget de gør, fordi de ved at 99,99% af kunderne alligevel aldrig kommer i nærheden af at udnytte det.
Præcis :)
Gravatar #19 - Ronson ⅍
27. apr. 2007 06:34
#16: Du kan jo prøve hastigheden her
http://ronson.dk/papmache/hdv/hdv.avi

Den kan godt fylde min 8Mbit ud, men heller ikke ret meget mere tror jeg. Administrationspanelet er fantastisk, det samme er supporten.

Jeg kan ikke se problemet i at tilbyde det de gør, så længe de overholder det. Det ville da være værre hvis de skrev fri plads og trafik, for det viser sig jo aldrig at holde.
Det svarer vel til hvis en ISP tilbyder X Mbit til alle og backbone så ikke er stor nok til at alle kan udnytte det samtidigt.
Gravatar #20 - buch
27. apr. 2007 06:46
Jeg får kun lov at hente med 4 Mbit ca. Benytter en 8 Mbit forbindelse.
Gravatar #21 - Spook
27. apr. 2007 08:30
Jeg er nu 100% kørende hos DomainDirect, og er VILDT imponeret over serviceniveauet. Hastighed osv. er i top, men at man derudover får service, det fatter jeg ikke helt... lortet er jo gratis!

http://www.gutaarn.dk/files/dd.pdf <- Al min mail-korrespondance med dem, til dem der tvivler :)
Gravatar #22 - morgenkaffe
27. apr. 2007 11:35
Okay, vidste ikke at DomainDirect tilbød gratis hosting også.. Men det er vel med henblik på at man gerne vil opgradere til næste step ??

Læste lige din mail-korrespondance, og ja, han virker meget behjælpelig.. Men mon han også er lige så flink og hurtig efter du har opgraderet og et par måender efter ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login