mboost-dp1

Hosting af video.

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
8. nov. 2007 13:41
Jeg står i den situation at jeg har brug for lidt hjælp til at finde et godt sted jeg kan uploade et par video filer* som jeg så kan vise til omverdenen ved hjælp af et link.

Youtube, siger i måske. Men der er det problem, at jeg:

1: helst skal slippe for andre filer interfere. Det skal bare være den fil, og intet andet.

2: den skal ikke kunne downloades, så derfor kan jeg ikke bare smide den op på en server og så linke til den. Den skal vises. Og ikke andet.

Nogen der kan hjælpe mig?

//*format er ligegyldigt, det er på en dvd og bliver redigeret til behovet.*
Gravatar #2 - Spiderboy
8. nov. 2007 14:51
Hvad mener du med andre filer interefererer?

Desuden kan du intet gøre for at forhindre folk i at optage streamen så punkt 2 kan du ikke få opfyldt. Faktisk er det mest bøvlet at downloade videoer fra steder som Youtube, bl.a. da videoerne transkodes til flv (flash video) og derfor er lidt mere træls at arbejde med.
Gravatar #3 - Jace
8. nov. 2007 14:56
#1 - Hvis du er hård til at kode, så kan du jo lave en lille flash player, og så afspille den deri. Det kræver selvfølgelig lige at du har en hjemmeside hvor den skal placeres på.

Du kan også, hvis du har en hjemmeside, embedde en video fra Youtube. Det har jeg f.eks. gjort her: http://jacobworsoe.dk/lemans.php

Så er der i hvert fald ingen andre videoer der interferer...
Gravatar #4 - Azuria
8. nov. 2007 15:18
#2 Mest bøvlet at downloade fra youtube? Du kender vidst ikke download helper til Firefox.. Det er nemmere at downloade film fra youtube end det er at downloade fra download.com
Gravatar #5 - Norrah
8. nov. 2007 19:28
youtube filer kan jo som, Azuria nævner, Nemt downloades. Det som jeg i dette tilfælde bliver nød til at tage stilling til, er om den mest almindlige bruger, i dette tilfælde er i stand til at fuldføre dette. Det handler om copyrights, og vi skal linke til det fulde produkt, som ønskes solgt som et undervisnings materiale.

Tror ikke pris i dette tilfælde er en forhindring, så gratisløsninger, er ikke det eneste alternativ.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
8. nov. 2007 20:00
#5 Hvis det er en prøve eller noget, så kan i vel smide et stort logo ind over så det ikke rigtig kan bruges? Eller det er måske mere ideen som ikke må bruges?
Ellers kunne du jo også putte noget password op foran og så kun give adgang til dem som har brug for det?
Gravatar #7 - zin
8. nov. 2007 20:00
Enig - password er den eneste rigtige løsning. :-)
Gravatar #8 - Jace
8. nov. 2007 22:20
Det hjælper jo ikke så meget hvis dem der får passwordet, så downloader det.

Jeg går ud fra at meningen er at man kan se det på nettet, men hvis man vil have det til at bruge det til at undervise med, så skal man købe det.
Gravatar #9 - Spiderboy
8. nov. 2007 23:00
Når jeg siger mest bøvlet, så mener jeg i forhold til, hvis f.eks. det bare er en .mpg, der ligger på en server. Det er bestemt ikke specielt svært eller bøvlet at downloade fra Youtube - det skulle forstås relativt. :-)

Med almindelige brugere, mener du hr. og fru Jensen'er? For dem tror jeg ikke kan finde ud af at downloade en flash video.
Gravatar #10 - zin
9. nov. 2007 06:32
#8: Som allerede påpeget er det ikke muligt 100% at benægte brugere i at downloade filmen - hvis f.eks. de bruger VLC kan de altid streame filmen til deres harddisk.
Men hvis du absolut vil gøre hvad du vil for at stoppe dem - jamen så skal du bare have/lave en embedded player. Det vil gøre det svært.. Men ikke umuligt.
Gravatar #11 - plazm
9. nov. 2007 07:02
Lav dit eget codec, komprimer filmen med det, lav derefter en player som har det codec implementeret som tjekker for om brugeren har et grabber program åbnet, og nægt afspilning hvis han har det. Så er eneste ting tilbage bare et videokamera som optager filmen, men den har jeg ikke lige kunnet løse :(

Men det er nok for omfattende...
Gravatar #12 - Norrah
9. nov. 2007 08:08
#11 lav dit eget codec?... nu har jeg studeret datalogi, og har en vis indsigt i hvad det du siger kræver. Det er altså pænt omfattende.
Gravatar #13 - plazm
9. nov. 2007 08:53
#12 Nu er jeg selv softwareingeniør studerende, så ved såmæn godt det er "mission imposible" for en enkeltperson, men det var nu også mere for at vise at hvis folk vil kopiere din film, jamen så kan du ikke forhindre det.
Gravatar #14 - Spiderboy
9. nov. 2007 11:22
Han kunne også overveje... uurhhgg... DRM... :-S
Gravatar #15 - ZOPTIKEREN
9. nov. 2007 11:54
#9 Spiderboy, kan da bare klares med et program der selv laver det om fra flv. til noget spiseligt. i osx kan du f.eks. bruge gettube som med et klik selv henter materialet og smider det ud i .mp3 eller .mp4. Det bliver vist ikke lettere. Det er lettere at shoppe musik på youtube end det er at shoppe musik i iTunes.
Gravatar #16 - Spiderboy
9. nov. 2007 12:07
Jeg siger jo heller ikke, at det er svært. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login