mboost-dp1
Hmm... Cliché sletter data uden advarsel!
Bare en lille advarsel til folk så de ikke oplever samme problem som jeg.
Havde min hjemmeside liggende hos Cliché. Som en sand nørd havde jeg dog valgt at lade GratisDNS.dk køre min DNS så jeg selv kunne lege lidt med subdomæner og lignende som skulle pege på min egen server.
Valgte så på et tidspunkt lige at lade hoveddomænet pege på min egen server for en periode for at køre noget test af min egen maskine.
Dette resulterede i at Cliché uden varsel slettede alle data jeg havde liggende hos mig. Endvidere uden overhovedet at informere mig om at dette var sket efterfølgende.
Det var først da jeg selv kontaktede dem angående hvilken IP jeg skulle tilgå via FTP jeg fik at vide at de havde slettet alt jeg havde hos dem.
Havde min hjemmeside liggende hos Cliché. Som en sand nørd havde jeg dog valgt at lade GratisDNS.dk køre min DNS så jeg selv kunne lege lidt med subdomæner og lignende som skulle pege på min egen server.
Valgte så på et tidspunkt lige at lade hoveddomænet pege på min egen server for en periode for at køre noget test af min egen maskine.
Dette resulterede i at Cliché uden varsel slettede alle data jeg havde liggende hos mig. Endvidere uden overhovedet at informere mig om at dette var sket efterfølgende.
Det var først da jeg selv kontaktede dem angående hvilken IP jeg skulle tilgå via FTP jeg fik at vide at de havde slettet alt jeg havde hos dem.
Det er en del af Cliché's über kundeservice og über smarte og brugervenlige funktioner!! :P
Søg lidt på Cliche her på newz.dk, så finder du ud af, hvorfor man prøver at undgå Cliché :P
Søg lidt på Cliche her på newz.dk, så finder du ud af, hvorfor man prøver at undgå Cliché :P
Sjvot. Vidste jo godt jeg ikke skulle forvente stjerne service til den pris. Jeg er ikke naiv. Har dqa også backup af 90% af datane.
Syntes bare det er utroligt at de seriøst sletter data uden advarsel blot fordi domænet for en kort periode ikke peger på dem. Virkelig useriøst.
De argumenterer endvidere med at deres 1 måneds advarsel kun gælder når man har domænet hostet hos dem. Øhh..... Vis mig det i jeres forretningsbetingelser.
Men det er selvfølgelig ikke så PR fornuftigt at skrive: Hvis vi ikke hoster dit domæne sletter vi alt hvis vi har en dårlig dag.
Syntes bare det er utroligt at de seriøst sletter data uden advarsel blot fordi domænet for en kort periode ikke peger på dem. Virkelig useriøst.
De argumenterer endvidere med at deres 1 måneds advarsel kun gælder når man har domænet hostet hos dem. Øhh..... Vis mig det i jeres forretningsbetingelser.
Men det er selvfølgelig ikke så PR fornuftigt at skrive: Hvis vi ikke hoster dit domæne sletter vi alt hvis vi har en dårlig dag.
Man kan jo ikke forvente meget til den pris. Så hvis de ikke vil lave XYZ, så kan jeg forstå det.
Men her der jo ikke tale om at de ikke gør noget - her er der tale om at de aktivt gør noget. Det koster dem faktisk et eller andet at slette de filer.
Så jeg kan ikke se prisen som en forklaring.
Jeg vil iøvrigt mene, at du bør kræve den sidste måneds betaling tilbage + erstatning for manglende overholdelse af deres opsigelses varsel.
Du har betalt for en ydelse, som de har besluttet sig for ikke at levere uden varsel.
Så længe du betaler rager det ikke dem om DNS for domænet peger på dem eller ej.
Men her der jo ikke tale om at de ikke gør noget - her er der tale om at de aktivt gør noget. Det koster dem faktisk et eller andet at slette de filer.
Så jeg kan ikke se prisen som en forklaring.
Jeg vil iøvrigt mene, at du bør kræve den sidste måneds betaling tilbage + erstatning for manglende overholdelse af deres opsigelses varsel.
Du har betalt for en ydelse, som de har besluttet sig for ikke at levere uden varsel.
Så længe du betaler rager det ikke dem om DNS for domænet peger på dem eller ej.
Det er netop det der er pointen. Ingen ulovlige data. Hvor mit domæne peger rager ikke dem.
Og så forsvarer han sig med et udtræk fra deres FAQ. Siden hvornår accepterer man FAQ når man køber et produkt?!
Venter dog stadigvæk svar. Det sjoveste ved at kræve kompensation er at jeg faktisk tror det koster dem mere end jeg i første omgang har betalt. ;)
Og så forsvarer han sig med et udtræk fra deres FAQ. Siden hvornår accepterer man FAQ når man køber et produkt?!
Venter dog stadigvæk svar. Det sjoveste ved at kræve kompensation er at jeg faktisk tror det koster dem mere end jeg i første omgang har betalt. ;)
#10
Det er vel ikke et dk-domæne vi snakker om her?
Jeg kunne også forestille mig at de foretrak *selv* at hoste domænerne. Så kan de nemlig tage dem som gissel, hvis der på et tidspunkt bliver problemer med dig ;)
(Jeg valgte til sidst at betale de ca 600 i løsepenge, som de forlangte. Ville bare væk derfra.)
Det er vel ikke et dk-domæne vi snakker om her?
#13
Nemlig. Hvis jeg var sur på dem, ville jeg være ligeglad med om det er 10 kr. eller 1 kr. Faktisk, jo mindre jo bedre.
Men nu jeg siger "man får hvad man betaler for", kan jeg da lige tilføje en efterhånden gammel historie.
Jeg blev ansat i et firma, som betalte 400 kr/md for webhotel. Ingen database, ingen scripting, no nothing. Bare fil-hosting. Jeg mener bestemt der var under 100 MB plads, og der var ikke den store trafik. Email-konti blev betalt separat.
Hvad hed det mon... Uni-2? Uni-C? Det var noget stort, pålideligt og dyrt.
Selv den gang synes jeg det var meget, så det endte med at vi skiftede hotel.
Der var helt uhyggeligt mange små filer, som kun var på webhotellet. Ingen komplet lokal kopi. Det tog MEGET lang tid at downloade over en ustabil overbelastet single-channel ISDN. Og tid var noget jeg ikke havde, så kom altså til at tage flere dage. Pludselig var det ikke så slemt med 30 dages opsigelse alligevel.
Jeg sendte derfor en mail til dem, hvor jeg skrev at godt nok var domænet redelegeret, men det var vigtigt at data var tilgængeligt i HELE opsigelsesperioden, da jeg ikke var færdig med at downloade.
Den efter blev kontoen og alle filer slettet. Grr...
Det sjoveste ved at kræve kompensation er at jeg faktisk tror det koster dem mere end jeg i første omgang har betalt. ;)
Nemlig. Hvis jeg var sur på dem, ville jeg være ligeglad med om det er 10 kr. eller 1 kr. Faktisk, jo mindre jo bedre.
Men nu jeg siger "man får hvad man betaler for", kan jeg da lige tilføje en efterhånden gammel historie.
Jeg blev ansat i et firma, som betalte 400 kr/md for webhotel. Ingen database, ingen scripting, no nothing. Bare fil-hosting. Jeg mener bestemt der var under 100 MB plads, og der var ikke den store trafik. Email-konti blev betalt separat.
Hvad hed det mon... Uni-2? Uni-C? Det var noget stort, pålideligt og dyrt.
Selv den gang synes jeg det var meget, så det endte med at vi skiftede hotel.
Der var helt uhyggeligt mange små filer, som kun var på webhotellet. Ingen komplet lokal kopi. Det tog MEGET lang tid at downloade over en ustabil overbelastet single-channel ISDN. Og tid var noget jeg ikke havde, så kom altså til at tage flere dage. Pludselig var det ikke så slemt med 30 dages opsigelse alligevel.
Jeg sendte derfor en mail til dem, hvor jeg skrev at godt nok var domænet redelegeret, men det var vigtigt at data var tilgængeligt i HELE opsigelsesperioden, da jeg ikke var færdig med at downloade.
Den efter blev kontoen og alle filer slettet. Grr...
Hvorfor sagsøger I dem ikke ind i helvede og tilbage igen ?
Hvis man har betalt for et web hotel til 31-DEC-2007 23:59:59, så har man da krav på sit web hotel indtil det tidspunkt og ikke et sekund tidligere.
Sletter de filerne inden da, så må reetablering af data da være på deres regning. Har de ikke backup så må de betale for gen indtastning.
Helt ligesom hvis man opsiger sin lejlighed sidste i september til ultimo december. Hvis udlejer så rydder lejligheden først i oktober og stiller ens møbler ud på gaden, så ville man da hive ham i retten. Og vinde.
Hvis man har betalt for et web hotel til 31-DEC-2007 23:59:59, så har man da krav på sit web hotel indtil det tidspunkt og ikke et sekund tidligere.
Sletter de filerne inden da, så må reetablering af data da være på deres regning. Har de ikke backup så må de betale for gen indtastning.
Helt ligesom hvis man opsiger sin lejlighed sidste i september til ultimo december. Hvis udlejer så rydder lejligheden først i oktober og stiller ens møbler ud på gaden, så ville man da hive ham i retten. Og vinde.
#17
Jeg ved ikke lige med min historie,men Cliche har formentlig noget i deres forretningsbetingelser, som fratager dem ansvar for datatab. Dvs. de er kun forpligtet til at oprette en ny (tom) konto.
Nogle gange er man dog fristet til at sagsøge folk for at være som de er.
Sletter de filerne inden da, så må reetablering af data da være på deres regning. Har de ikke backup så må de betale for gen indtastning.
Jeg ved ikke lige med min historie,men Cliche har formentlig noget i deres forretningsbetingelser, som fratager dem ansvar for datatab. Dvs. de er kun forpligtet til at oprette en ny (tom) konto.
Nogle gange er man dog fristet til at sagsøge folk for at være som de er.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund