mboost-dp1
Hackerangreb imod min computer
Nytårsaften oplevede jeg at mit tastatur blev fuldstændigt remapped, så hver gang jeg trykkede på en bestem tast, f.eks. m eller noget andet, så skrev den ikke "m" på skærmen, men istedet begyndte at åbne menuer, f.eks. hvis jeg skrev noget i notepad, så begyndte den pludselig at spørge om jeg ville gemme dokumentet, og jeg kunne ikke længere skrive. Samtidig med det opførte min mus sig mærkeligt: Når jeg klikkede på et ikon på f.eks. skrivebordet, og så klikkede på et nyt, så skiftede den ikke fra at vælge den ene ikon over til den anden, men istedet vælge BEGGE ikoner, ligesom hvis jeg holdte CTRL nede samtidig med at jeg klikkede på ikonerne - men uden at jeg gjorde det.
Efter et døgns tid holdt dette op, og jeg fik at vide, at det kunne være et hackerangreb. Jeg installerede derefter ZoneAlarm, og efter ca. en uge stod der, at den havde blokkeret 3 adgangsforsøg til min computer.
Så gik der noget tid, meget lang tid, og så ligepludselig stod der, igår, at den havde blokkeret 9 adgangsforsøg.
Og nu i aftes efter at have vendt tilbage til min computer efter at den har stået lidt, står der nu, at den har forebygget 22 adgangsforsøg siden installationen.
Noget tyder altså på, at der er nogen der forsøger at komme ind på min computer.
Men jeg er altså lidt nysgerrig:
Hvorfra kender hackeren min IP-adresse? Jeg har ikke været inde på nogen skumle hjemmesider.
Og kan det virkelig passe, at der er så mange, der har forsøgt at snige sig ind på min computer siden nytårsaften?
Sig mig, hvad er det lige der foregår derude i cyberspace, som jeg ikke aner en skid om? Er der et sammensværgelse imod mig?
Efter et døgns tid holdt dette op, og jeg fik at vide, at det kunne være et hackerangreb. Jeg installerede derefter ZoneAlarm, og efter ca. en uge stod der, at den havde blokkeret 3 adgangsforsøg til min computer.
Så gik der noget tid, meget lang tid, og så ligepludselig stod der, igår, at den havde blokkeret 9 adgangsforsøg.
Og nu i aftes efter at have vendt tilbage til min computer efter at den har stået lidt, står der nu, at den har forebygget 22 adgangsforsøg siden installationen.
Noget tyder altså på, at der er nogen der forsøger at komme ind på min computer.
Men jeg er altså lidt nysgerrig:
Hvorfra kender hackeren min IP-adresse? Jeg har ikke været inde på nogen skumle hjemmesider.
Og kan det virkelig passe, at der er så mange, der har forsøgt at snige sig ind på min computer siden nytårsaften?
Sig mig, hvad er det lige der foregår derude i cyberspace, som jeg ikke aner en skid om? Er der et sammensværgelse imod mig?
Lyder nærmere som om du har oplevet en bug i Windows, der af og til forekommer, det sker dog sjældent. I de tilfælde er computeren overbevist om at du holder en modifier key nede, fks. ctrl eller alt, men du kan hurtigt stoppe det igen ved enten at trykke på knappen eller at reboote.
Jeg vil sige det er højst usandsynligt at det er pga. et hackerangreb.
En firewall vil altid rapportere om blokerede requests, størstedelen bør du slet ikke bekymre dig om, men det kan evt. poste noget info på det som din firewall har blokeret.
Jeg vil sige det er højst usandsynligt at det er pga. et hackerangreb.
En firewall vil altid rapportere om blokerede requests, størstedelen bør du slet ikke bekymre dig om, men det kan evt. poste noget info på det som din firewall har blokeret.
det med adgangs attempt er der sørme ikk noget galt med, jeg sidder bag en nat router, men har alligevel fået 2588 attempts blokeret siden i forgårs .. jeg har åbnet for 2 porte i min router, 3389 og 32459 :P
Lyder nærmere som om du har oplevet en bug i Windows, der af og til forekommer, det sker dog sjældent. I de tilfælde er computeren overbevist om at du holder en modifier key nede, fks. ctrl eller alt, men du kan hurtigt stoppe det igen ved enten at trykke på knappen eller at reboote.
Nej, for det gik ikke væk af, at jeg rebootede. Jeg har også prøvet systemgendannelse, det virkede heller ikke.
Hele mit tastatur var blevet fuldstændigt remapped.
Og det samme med museknapperne.
Prøv gode gamle ad-aware og spybot, hvis du altså kan komme til at installere dem. Hvs du kører noget trådløst mus og tastattur, der kræver spcielle drivere, så prøv nogle af de gode gamle med ledning, som XP understøtter uden ekstra drivere og se om problemet stadig er der.
Er du sikker på du ikke kom til at slå træge taster til?
Ja, for jeg har slået dem fuldstændigt fra. Desuden går trægetaster jo væk efter reboot.
Prøv gode gamle ad-aware og spybot, hvis du altså kan komme til at installere dem. Hvs du kører noget trådløst mus og tastattur, der kræver spcielle drivere, så prøv nogle af de gode gamle med ledning, som XP understøtter uden ekstra drivere og se om problemet stadig er der.
Musen er trådløs. Tastaturet er ikke. Og er det ikke underligt, at både tastaturet og musen begyndte at opføgre sig underligtmed det samme?
#7 Sry må lærer at læse hele tråden igennem mindst 5 gange :/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund