mboost-dp1

Forbrugerråd: Seltin ... lad være!

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
21. nov. 2007 17:51
Jeg købte for et par uger siden Seltin. Det sunde alternativ. Jeg tænkte; hvad fanden det gør vel ikke ondt.
Produktet indeholder kun 50% salt og skulle derfor være sundere. De sidste 50% består af 40% kaliumklorid, 10% magnesiumsulfat, antiklumpningsmiddel E551 og jod.
Det smager af salt, dog med en svag bismag som jeg vil betegne sødelig. Problemet er bare at det er lidt dyrere end normalt salt og man ender op med at bruge dobbelt så meget.
Så lad det endelig stå på hylden.
Gravatar #2 - MetteVoldum
21. nov. 2007 18:00
OKay, tak for rådet :)
Gravatar #3 - vandfarve
21. nov. 2007 18:09
[En smule offtopic]
Jeg vil anbefale dig at skære drastisk ned på saltforbruget, for det er virkelig langt værre, end man kan forestille sig. Efter Finland "bad" (okay, de satte nok nærmere en pistol for tindingen af) firmaerne at mindske deres forbrug af salt i produktionen voldsomt, finde alternative konserveringsmidler eller bruge andre krydderier, så er antallet af blodpropper faldet med ca. 75% over en kort årrække. Konklusion: Salt er ikke bare skadeligt, det er dødeligt... Så drop det og overtal din roommate, kæreste eller forældre at bruge noget andet.
Gravatar #4 - Dreadnought
21. nov. 2007 18:51
Jeg har skam ikke noget stort saltforbrug. Min mutter lærte mig at lave maden ordenligt så det ikke er nødvendig at bruge salt og peber når man sidder ved bordet. Det er der overforbruget sker, da saltet ikke virker til fulde når det kun bliver drysset oven på. Og desuden mine smagsløg fungerer stadig og er ikke ødelagt af hverken rygning eller skoldhed kaffe.
Gravatar #5 - vandfarve
21. nov. 2007 19:56
Nååå, det var bedre. Vi skulle jo ikke gå rundt og frygte, at en af Newz' mest aktive brugere kradser af sådan pludseligt...

[/Mormor-genet]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login