mboost-dp1
Film som ikke giver mening...
... før til aller sidst :)
Jeg har lige siddet og set Deja Vu og jeg synes den var rigtig fed, så den fik en 8'er på IMDb. Jeg kan godt lide sådan nogle film som ikke giver mening før de sidste 5 minutter ligesom Basic og kongen over dem alle: The Usual Suspects.
Er der nogen der kan anbefale andre film i denne "genre" eller hvad man skal kalde det?
Mvh
Jace
Jeg har lige siddet og set Deja Vu og jeg synes den var rigtig fed, så den fik en 8'er på IMDb. Jeg kan godt lide sådan nogle film som ikke giver mening før de sidste 5 minutter ligesom Basic og kongen over dem alle: The Usual Suspects.
Er der nogen der kan anbefale andre film i denne "genre" eller hvad man skal kalde det?
Mvh
Jace
Her er en gammel en, men helt klart i den genre.
Shattered.
http://www.imdb.com/title/tt0102900/
Det som jeg husker den, er en film hvor man hurtigt får en mening om hvad der foregår, lige før filmen vender og du får en ny.
Sker flere gange, og det er faktisk først helt klart til sidst. :)
Men det er MANGE år siden jeg så den sidst ;)
Her er en gammel en, men helt klart i den genre.
Shattered.
http://www.imdb.com/title/tt0102900/
Det som jeg husker den, er en film hvor man hurtigt får en mening om hvad der foregår, lige før filmen vender og du får en ny.
Sker flere gange, og det er faktisk først helt klart til sidst. :)
Men det er MANGE år siden jeg så den sidst ;)
Shattered er ikke helt nem at finde :/
Men fandt den hos Axelmusic i en region 1 version.
http://www.axelmusic.com/productDetails/0276168866...
Tror selv jeg skal have den til et gensyn :)
Men fandt den hos Axelmusic i en region 1 version.
http://www.axelmusic.com/productDetails/0276168866...
Tror selv jeg skal have den til et gensyn :)
The Matrix :D?
Den skulle jeg da lige se en 5-10 gange før jeg var helt med på hvad der egentlig foregik. Ikke at den blev mindre dårlig af det.
Men ja især Memento er et godt eksempel. Og Donnie Darko er simpelthen så genialt opbygget at når man sporer sig vej igenne handlingen så ender det med at foregå i et loop. Rigtig god film.
Også fightclub er blandt mine favoritter (generelt er alle mine favoritter film i den genre :P).
Den skulle jeg da lige se en 5-10 gange før jeg var helt med på hvad der egentlig foregik. Ikke at den blev mindre dårlig af det.
Men ja især Memento er et godt eksempel. Og Donnie Darko er simpelthen så genialt opbygget at når man sporer sig vej igenne handlingen så ender det med at foregå i et loop. Rigtig god film.
Også fightclub er blandt mine favoritter (generelt er alle mine favoritter film i den genre :P).
Cube - Den er ret underlig. Den er lidt low budget, men faktisk ret god. Handler om nogle mennesker i en stor kasse, fyldt med fælder.
2001: A Space Odyssey - En klassiker.
Battle Royal - Japansk film, om en skoleklasse der bliver smidt ud på en ø og skal slå hinanden ihjæl med våben de får. Kun én må overleve, ellers bliver de alle dræbt.
Kommer sikker i tanke om flere senere.
2001: A Space Odyssey - En klassiker.
Battle Royal - Japansk film, om en skoleklasse der bliver smidt ud på en ø og skal slå hinanden ihjæl med våben de får. Kun én må overleve, ellers bliver de alle dræbt.
Kommer sikker i tanke om flere senere.
Gav Deja Vu ikke mening før til sidst? den var jo så åbenlys, det eneste man ikke kunne vide med sikkerhed var at kvinden overlevede! Alt for mange små tegn.
Et godt bud er cassehern* den giver ikke mening før anden gang du ser slutningen! *fucked ud film fair nok hvis man kan handlingen, men du har ikke forstået en film før du ved hvad alle "symbolerne" betyder!
Et godt bud er cassehern* den giver ikke mening før anden gang du ser slutningen! *fucked ud film fair nok hvis man kan handlingen, men du har ikke forstået en film før du ved hvad alle "symbolerne" betyder!
LOL Crossroads :D
Den film vil ALDRIG give mening. Kan være hun allerede var wasted den gang. ;)
Deja Vu
Undskyld, men jeg må give #16 ret. Det er en af de ringeste film jeg har set i år. Tæt forfulgt af "A good Year" med Russell Crowe. Ja, jeg var med min søn og kæreste i baby bio og se den. Russell Crowe som en pladder romantisk "Hugh Grant" type? I think not. Frankofile synes sikkert den er Top Dollar.
NB: Kæresten har undskyldt og kvitteret med en gang Bones :P
Vil også gerne fremhæve The Others med Nicole Kidman. Den er temmelig spooy, hvis man har et anstændigt surround anlæg, slukker lyset og skruer lidt op. Slutningen overrasker meget synes jeg. Jeg fangede det slet ikke i løbet af filmen. Det samme gælder The Sixth Sense.
Undrer mig egentligt at ingen har nævnt "The Sixth Sense"?
Samtidig kan man da lige tage "Pay it Forward" med i købet.
Begge med den fantastiske Haley Joel Osment.
Den film vil ALDRIG give mening. Kan være hun allerede var wasted den gang. ;)
Deja Vu
Undskyld, men jeg må give #16 ret. Det er en af de ringeste film jeg har set i år. Tæt forfulgt af "A good Year" med Russell Crowe. Ja, jeg var med min søn og kæreste i baby bio og se den. Russell Crowe som en pladder romantisk "Hugh Grant" type? I think not. Frankofile synes sikkert den er Top Dollar.
NB: Kæresten har undskyldt og kvitteret med en gang Bones :P
Vil også gerne fremhæve The Others med Nicole Kidman. Den er temmelig spooy, hvis man har et anstændigt surround anlæg, slukker lyset og skruer lidt op. Slutningen overrasker meget synes jeg. Jeg fangede det slet ikke i løbet af filmen. Det samme gælder The Sixth Sense.
Undrer mig egentligt at ingen har nævnt "The Sixth Sense"?
Samtidig kan man da lige tage "Pay it Forward" med i købet.
Begge med den fantastiske Haley Joel Osment.
# 18 Den hedder Color of night (I nattens mørke) super film og så er Jane March pænt fræk :)
12 Monkeys tror stadig ikke jeg helt forstår den, men fed det er den sku.
Alt med David Lynch stort set :) mærkeligt men alligevel meget facinerende
Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Er også lidt speciel. Det er hvertfald ikke en typisk Jim Carrey film.
I en lidt anden genre er den her
Fear and Loathing in Las Vegas
Den hører til den gruppe af film der bare ikke giver mening.
Men jeg kan anbefale at se den i en ordenligt brandert, det er underholdende.
Fear and Loathing in Las Vegas
Den hører til den gruppe af film der bare ikke giver mening.
Men jeg kan anbefale at se den i en ordenligt brandert, det er underholdende.
Absolut spild af tid, men da jeg så overskriften "film der ikke giver mening" tænkte jeg straks på "Mars attacks".
#34 og Penelope Cruz er med i samme rolle i begge versioner :-)
Jeg så først Vanilla Sky - så fandt min kæreste "Open your Eyes" på spansk. Normalt ser jeg ikke spanske film. Men den her så jeg.
Man kan næsten køre de to film på hver sin skærm samtidig - så ens er de lavet! Der er dog langt mere passion i den spanske version.
Jeg så først Vanilla Sky - så fandt min kæreste "Open your Eyes" på spansk. Normalt ser jeg ikke spanske film. Men den her så jeg.
Man kan næsten køre de to film på hver sin skærm samtidig - så ens er de lavet! Der er dog langt mere passion i den spanske version.
Apropo spansk talende film, så kan jeg anbefalde den mexicanske film El Laberinto del fauno, eller pan's labyrinth som den hedder på Dansk.
Det er en af de slags film som afprøver grænserne mellem fantasi og virkelighed, og giver tilskueren mulighed for selv at komme frem til deres egen konklusion.
Apropo spansk talende film, så kan jeg anbefalde den mexicanske film El Laberinto del fauno, eller pan's labyrinth som den hedder på Dansk.
Det er en af de slags film som afprøver grænserne mellem fantasi og virkelighed, og giver tilskueren mulighed for selv at komme frem til deres egen konklusion.
#35: Ja det må du nok sige :) Jeg synes også den spanske version er bedst.. jeg gad godt vide hvorfor amerikanerne absolut skal lave geninspilninger af film som allerede er mesterværker. Men det bunder nok i at det er de nødt til for at den skulle kunne sælges overthere
Hvad med den der gamle kortfilm "vampyr".. vidst nok af dansk instruktør.. Den er bare kåger den film.
Til min smag er den da godt nok noget plat. Synes den falder til jorden en del gange. Men måske er det pga den indre forventning man har til Jim Carrey, om at alt skal være sjovt.
Til min smag er den da godt nok noget plat. Synes den falder til jorden en del gange. Men måske er det pga den indre forventning man har til Jim Carrey, om at alt skal være sjovt.
#41 på et tidspunkt ligger hun i hvert fald og stønner - hvad jeg vil kalde lidenskabeligt, i hendes seng..
Og det tror jeg vidst alle sammen vi ved hvad betyder ;)
Og det tror jeg vidst alle sammen vi ved hvad betyder ;)
Jeg synes nu egentlig det fungerede meget godt, Jim Carrey er også begyndt at hælde en del til de mere seriøse roller, se f.eks. bare Eternal sunshine of the spotless mind.
Jeg synes nu egentlig det fungerede meget godt, Jim Carrey er også begyndt at hælde en del til de mere seriøse roller, se f.eks. bare Eternal sunshine of the spotless mind.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund