mboost-dp1
Fejl i boot
Hej.
Jeg er i gang med at formatere min stationær. Men når jeg prøver at starte op siger den følgende:
"Scan Devices, please wait...
Press <Tab> key into user window"
Jeg har prøvet at trykke på tab, men intet sker.
Hvad kan problemet være?
på forhånd tak!
Jeg er i gang med at formatere min stationær. Men når jeg prøver at starte op siger den følgende:
"Scan Devices, please wait...
Press <Tab> key into user window"
Jeg har prøvet at trykke på tab, men intet sker.
Hvad kan problemet være?
på forhånd tak!
er kommet videre :D
- Men har fået et nyt problem fortæller den mig "Installations fandt ingen harddiske på din computer"
Kan mærke at harddisken køre rundt, så den kører altså
Og derfra kan jeg ikke andet end at afslutte?
Hvad kan dette skyldes?
- Men har fået et nyt problem fortæller den mig "Installations fandt ingen harddiske på din computer"
Kan mærke at harddisken køre rundt, så den kører altså
Og derfra kan jeg ikke andet end at afslutte?
Hvad kan dette skyldes?
bruger du sata eller ata diske og hvilket OS prøver du at installerere, og burde du ikke...... ......nej, jeg orker det sku ikke
- er der ikke en med et højere energiniveau end mit, der gider ta tråden herfra?
- er der ikke en med et højere energiniveau end mit, der gider ta tråden herfra?
#4 hvad #3 mener er at et godt udlæg til at bede om hjælp kunne være.
Prøv og skriv det, og du skal se #3 får meget mere overskud til at hjælpe dig.
Hej.
Jeg er ved at installere Windows XP home på min PC.
Den kommer dog med en fejl i installeren, med at den ikke kan finde min harddisk.
Jeg ved desværre ikke om det er SATA eller ATA, men den kører.
Nogen der kan hjælpe mig?
På forhånd tak.
Prøv og skriv det, og du skal se #3 får meget mere overskud til at hjælpe dig.
Gaarrr! Splitte mine bramsejl! Gaarr!
Jeg må jo så degradere dig til papegøje nu! :D
Det er sikkert fordi du mangler SATA drivere.
---------
Med "systemdisk" menes der at der skal installeres Windows XP på harddisken.
1. Find ud af hvilken controller der styrer det SATA stik, som harddisken skal tilsluttes. Oplysningen finder du i manualen til dit bundkort. Denne oplysning skal bruges for at identificere hvilken driver der skal bruges under installationen af Windows XP på harddisken
2. Hvis der ikke allerede fulgte en diskette med SATA driveren på med til bundkortet, skal du gøre følgende:
* Find en computer hvor windows allerede er installeret
* Læg den CD-ROM der fulgte med bundkortet i CD-ROM drevet
* Læg en diskette i diskettedrevet
* Dobbeltklik på "Denne Computer". Højreklik på diskettedrevet <A:\> og vælg formater. Marker "Hurtig formatering" og tryk på <OK>
* Med oplysning om hvilken controller der styrer det SATA stik, som harddisken skal tilsluttes, skal der på CD-ROM'en ledes efter den rigtige driver. Oftest ligger der en fil med navn MakeDisk.exe. Ved at dobbeltklikke på denne kopieres de nødvendige filer til disketten. I andre tilfælde ligger der en mappe på CD-ROM'en, hvor indholdet manuelt skal kopieres over på disketten
3. Sluk computeren
4. SATA harddisken monteres i kabinettet og tilsluttes bundkortet ved hjælp af SATA kabelet. SATA disken tilsluttes enten et molexstik eller et SATA strømstik
5. Eksisterende IDE harddiske frakobles
6. Tænd computeren og gå ind i BIOS. Se vejledning i manualen til dit bundkort
7. Inde i BIOS skal du tjekke om din SATA controller er "enabled", hvis ikke skal den sættes til "enabled". Oftest er der også en OnChip SATA BOOTROM der skal sættes til "enabled"
8. Ligeledes tjekkes bootrækkefølgen. Den skal være 1. Floppy, 2. CD-ROM 3. SATA harddisk
9. Læg din Windows XP CD-ROM i CD-ROM drevet
10. Forlad BIOS. Husk at gemme ændringerne ved at trykke på <F10>
11. Genstart maskinen
12. Den vil nu muligvis spørge om du vil boote fra CD-ROM. Det vil du gerne
13. Installationen af Windows XP starter nu på normalvis
14. På et tidspunkt under installationen af Windows XP, skriver den i nederste linie at du skal trykke på <F6> for at installere en tredjepartsdriver. Når den gør det, trykker du på <F6> og sætter driverdisketten i diskettedrevet
15. Windows XP skulle nu gerne finde din harddisk. Da det er en helt ny harddisk, skal der først oprettes en partition. Når partitionen er oprettet skal den formateres (filsystem NTFS)
16. Installationen fortsætter på helt normalvis
Hvis dit bundkort har en ICH5/ICH5R eller ICH6/ICH6R controller, f.eks. bundkort med i875P/i865PE eller i915/i925 chipsæt, behøver du ingen driverdiskette med mindre du vil køre RAID på dine SATA harddiske. Det samme gælder for nForce3 og nForce4 baserede bundkort
(sakset fra http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm)
Jeg må jo så degradere dig til papegøje nu! :D
Det er sikkert fordi du mangler SATA drivere.
---------
Med "systemdisk" menes der at der skal installeres Windows XP på harddisken.
1. Find ud af hvilken controller der styrer det SATA stik, som harddisken skal tilsluttes. Oplysningen finder du i manualen til dit bundkort. Denne oplysning skal bruges for at identificere hvilken driver der skal bruges under installationen af Windows XP på harddisken
2. Hvis der ikke allerede fulgte en diskette med SATA driveren på med til bundkortet, skal du gøre følgende:
* Find en computer hvor windows allerede er installeret
* Læg den CD-ROM der fulgte med bundkortet i CD-ROM drevet
* Læg en diskette i diskettedrevet
* Dobbeltklik på "Denne Computer". Højreklik på diskettedrevet <A:\> og vælg formater. Marker "Hurtig formatering" og tryk på <OK>
* Med oplysning om hvilken controller der styrer det SATA stik, som harddisken skal tilsluttes, skal der på CD-ROM'en ledes efter den rigtige driver. Oftest ligger der en fil med navn MakeDisk.exe. Ved at dobbeltklikke på denne kopieres de nødvendige filer til disketten. I andre tilfælde ligger der en mappe på CD-ROM'en, hvor indholdet manuelt skal kopieres over på disketten
3. Sluk computeren
4. SATA harddisken monteres i kabinettet og tilsluttes bundkortet ved hjælp af SATA kabelet. SATA disken tilsluttes enten et molexstik eller et SATA strømstik
5. Eksisterende IDE harddiske frakobles
6. Tænd computeren og gå ind i BIOS. Se vejledning i manualen til dit bundkort
7. Inde i BIOS skal du tjekke om din SATA controller er "enabled", hvis ikke skal den sættes til "enabled". Oftest er der også en OnChip SATA BOOTROM der skal sættes til "enabled"
8. Ligeledes tjekkes bootrækkefølgen. Den skal være 1. Floppy, 2. CD-ROM 3. SATA harddisk
9. Læg din Windows XP CD-ROM i CD-ROM drevet
10. Forlad BIOS. Husk at gemme ændringerne ved at trykke på <F10>
11. Genstart maskinen
12. Den vil nu muligvis spørge om du vil boote fra CD-ROM. Det vil du gerne
13. Installationen af Windows XP starter nu på normalvis
14. På et tidspunkt under installationen af Windows XP, skriver den i nederste linie at du skal trykke på <F6> for at installere en tredjepartsdriver. Når den gør det, trykker du på <F6> og sætter driverdisketten i diskettedrevet
15. Windows XP skulle nu gerne finde din harddisk. Da det er en helt ny harddisk, skal der først oprettes en partition. Når partitionen er oprettet skal den formateres (filsystem NTFS)
16. Installationen fortsætter på helt normalvis
Hvis dit bundkort har en ICH5/ICH5R eller ICH6/ICH6R controller, f.eks. bundkort med i875P/i865PE eller i915/i925 chipsæt, behøver du ingen driverdiskette med mindre du vil køre RAID på dine SATA harddiske. Det samme gælder for nForce3 og nForce4 baserede bundkort
(sakset fra http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund