mboost-dp1
Favorit unicode tegn?
Jeg sad lige og overvejede at foreslå en poll, der er væsentligt mere nørdet end de sidste mange vi har haft. Hvad er dit favorit unicode tegn? Men jeg droppede den igen, da det gik op for mig, hvor mange tusinde indlæg der nødvendigvis måtte komme om manglende options. For jeg går ikke ud fra, at newz understøtter en poll med godt og vel en million forskellige options. (Og nu vi er ved understøttelse, understøtter newz overhovedet alle tegnene? Det finder jeg selvfølgelig ud af, så snart jeg klikker på Gem)
Men for at komme tilbage til mit spørgsmål, her er et par af mine personlige favoritter: ☂, ☃ og ✌.
Men for at komme tilbage til mit spørgsmål, her er et par af mine personlige favoritter: ☂, ☃ og ✌.
Hvilke tegn ville du have skrevet? nogle tegn er åbenbart tilladte test --> … Ω x √ ∫ xª+ß ∂x/∂t ∑ ¥ π « · ≤ ≥ Ç „ » ‡
edit; Yay man må bruge gange og ulighedstegn - rart nok at vide :)
Jeg ved nu ikke hvilket tegn jeg bedst kan lide, men jeg ved jeg hader lowercase Xi. Det er pænt useriøst at skulle skrive mange af dem pænt i hånden.
edit; Yay man må bruge gange og ulighedstegn - rart nok at vide :)
Jeg ved nu ikke hvilket tegn jeg bedst kan lide, men jeg ved jeg hader lowercase Xi. Det er pænt useriøst at skulle skrive mange af dem pænt i hånden.
Nu er der jo temmeligt mange at vælge i mellem, men en af advarselssymbolerne er nok sjovest... F.eks. ☠ (U+2620 - et dødningehoved).
#1s ☃ er dog også ret god :)
Edit:
Af en eller anden grund er jeg ikke i stand til at skrive ret mange specialtegn - ikke engang euro-symbolet undgår at blive lavet om. Nogen der ved hvad det skyldes? (Virker hverken i IE eller Opera (som ellers har fuld unicode-understøttelse).
Nåh ja, og så lige et tip:
I visse editors mm. kan man skrive unicode-symboler ved at markere tallet og trykke Alt+X - virker hvertfald både i MS Word og Opera.
Tallet skal være hexadecimal, så de tal der er skrevet her med &# foran skal lige regnes om fra decimal.
#1s ☃ er dog også ret god :)
Edit:
Af en eller anden grund er jeg ikke i stand til at skrive ret mange specialtegn - ikke engang euro-symbolet undgår at blive lavet om. Nogen der ved hvad det skyldes? (Virker hverken i IE eller Opera (som ellers har fuld unicode-understøttelse).
Nåh ja, og så lige et tip:
I visse editors mm. kan man skrive unicode-symboler ved at markere tallet og trykke Alt+X - virker hvertfald både i MS Word og Opera.
Tallet skal være hexadecimal, så de tal der er skrevet her med &# foran skal lige regnes om fra decimal.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund