mboost-dp1

Erhvervspraktik med datalog

Gå til bund
Gravatar #1 - dude1992
24. sep. 2007 17:05
Hej.

Jeg er nu på mit sidste år i folkeskolen og søger en erhvervspraktik plads hvor jeg i en uge kan følge en datalog i hans/hendes daglige arbejde, og evt. høre om deres uddannelses forløb osv.

Er selv meget opsat på at komme på it-collega og derefter læse videre til datalog.

Søger folk med viden om et sted (helst i trekantsområdet) eller midtjyllland og undtagelsesvis vest fyn. Hvor der skulle være mulighed for at søge en praktikuge.

På forhånd tak.

Ps. hvis der sider nogle dataloger der ude må i gerne skrive Smile ville gerne høre noget mere fra nogle der enten er igang med uddannelsen eller har taget den inden for den seneste årrække.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
24. sep. 2007 17:55
hvorfor skal de skrive Smile? ;)

Evt. prøv med http://www.praktikpladsen.dk/.
Gravatar #3 - Spiderboy
24. sep. 2007 19:21
Off-topic:

Jeg er ikke selv datalogi-studerende, men jeg omgås dem en del på universitetet, da jeg læser fysik og matematik.

Jeg vil give dig et råd til når (hvis) du engang skal begynde: Undervurder for Guds skyld ikke matematikken i uddannelsen! Forstået på den måde, at man skal tage den alvorlig, komme til forelæsningerne, deltage i opgaveregningen og ikke bare sige 'det går nok...'

Jeg har set mange dataloger dumpe på matematikken, fordi de ikke gjorde en indsats. Jeg ved ikke hvorfor det lige er dataloger, som har særligt svært ved det, men de er ret overrepræsenterede i dumpestatistikkene i matematik hos os. Måske fordi de forventer, at hvis de kan programmere, så kommer de sovende gennem uddannelsen? Jeg ved det ikke.
Gravatar #4 - dude1992
6. okt. 2007 20:31
takker for rådet spiderboy
Gravatar #5 - Spiderboy
6. okt. 2007 21:54
Det var så lidt, og ikke engang ret relevant for spørgsmålet. Men synes lige jeg ville sige det alligevel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login