mboost-dp1
Er Rapidshare.com lovlig?
Jeg vil gerne downloade et computerspil der er hosted på rapidshare.com, fordi spillet koster over 300 kr. (inkl. dansk moms) hvis jeg skal downloade spillet på lovlig vis.
Jeg skal have en konto på Rapidshare.com, bare en 48 timers konto, så jeg kan downloade alt det jeg vil. Problemet er, at så skal de have mit kreditkort-nummer - og dermed navn og adresse.
Hvis jeg så downloader copyrighted materiale fra deres server, og der er nogen der påpeger, at disse filer altså er ulovlige, vil Rapidshare så ikke benytte sig af mine personlige oplysninger til at give til anti-piratorganisationerne?
Og dermed bliver jeg jo busted :(
Er der nogen der har erfaringer med Rapidshare og ulovlige filer? Er det sikkert? Bliver jeg busted?
Jeg skal have en konto på Rapidshare.com, bare en 48 timers konto, så jeg kan downloade alt det jeg vil. Problemet er, at så skal de have mit kreditkort-nummer - og dermed navn og adresse.
Hvis jeg så downloader copyrighted materiale fra deres server, og der er nogen der påpeger, at disse filer altså er ulovlige, vil Rapidshare så ikke benytte sig af mine personlige oplysninger til at give til anti-piratorganisationerne?
Og dermed bliver jeg jo busted :(
Er der nogen der har erfaringer med Rapidshare og ulovlige filer? Er det sikkert? Bliver jeg busted?
RapidShare er meget sikkert hvad sådan noget angår, så nej der er ingen fare der. De gemmer heller ikke din trafik.
Men selvfølgelig er der altid en risiko.
Når det er sagt, så er det jo ret dumt at sige at du vil downloade ulovligt på et offentligt forum, hvor der står i FAQen at alt ulovligt iflg. dansk lovgivning, vil blive anmeldt med personens IP-nummer. :)
"Hvorfor vil du hente ulovligt software via RapidShare?
- Der er ingen pointe."
Tror da vist lige du skal åbne øjnene! :)
Der er rigtig mange som henter via RapidShare, da det går helt utrolig hurtigt, og hvis det bare er en nogenlunde populær fil, så ligger den der med fuld hastighed i laang tid.
Desuden kan du jo bruge det til at undgå diverse begrænsninger på skoler osv, da det jo bare bruger den alm. internet port.
RapidShare er meget sikkert hvad sådan noget angår, så nej der er ingen fare der. De gemmer heller ikke din trafik.
Men selvfølgelig er der altid en risiko.
Når det er sagt, så er det jo ret dumt at sige at du vil downloade ulovligt på et offentligt forum, hvor der står i FAQen at alt ulovligt iflg. dansk lovgivning, vil blive anmeldt med personens IP-nummer. :)
"Hvorfor vil du hente ulovligt software via RapidShare?
- Der er ingen pointe."
Der er rigtig mange som henter via RapidShare, da det går helt utrolig hurtigt, og hvis det bare er en nogenlunde populær fil, så ligger den der med fuld hastighed i laang tid.
Desuden kan du jo bruge det til at undgå diverse begrænsninger på skoler osv, da det jo bare bruger den alm. internet port.
De er helt aabne, har brugt RapidShare og Torrents siden deres foedsel ....
Helt utroligt hurtigt, er vist en sandhed med begraensninger..
At hente et DVD ISO derfra ( som der jo nok er tale om her ) ville tage en krig, ifht. populaere torrent-trackere.
Medmindre RapidShare ( og mirrors ) er blevet blokeret, som jeg har vaeret ude for paa flere arbejdspladser / skoler.
Hvilket torrenttrackere ogsaa snildt kan.
Udover det saa kan jeg fint se brugen af RapidShare, men slet ikke til den slags downloads.
Slet ikke naar der er SAA mange bedre alternativer..
De er helt aabne, har brugt RapidShare og Torrents siden deres foedsel ....
Der er rigtig mange som henter via RapidShare, da det går helt utrolig hurtigt,
At hente et DVD ISO derfra ( som der jo nok er tale om her ) ville tage en krig, ifht. populaere torrent-trackere.
Desuden kan du jo bruge det til at undgå diverse begrænsninger på skoler osv
Medmindre RapidShare ( og mirrors ) er blevet blokeret, som jeg har vaeret ude for paa flere arbejdspladser / skoler.
, da det jo bare bruger den alm. internet port.
Hvilket torrenttrackere ogsaa snildt kan.
Udover det saa kan jeg fint se brugen af RapidShare, men slet ikke til den slags downloads.
Slet ikke naar der er SAA mange bedre alternativer..
Jeg har jo ikke gjort noget ulovligt endnu. Jeg skriver bare, at jeg har INTENTIONER om at gøre det. Man kan ikke straffe folk for deres intentioner.
Newz.dk kan straffe dig for at vaere grim.
Newz.dk kan ikke goere andet end at banne dig og saa melde dig til politiet ( / APG ).
Resten er saa op til politiet / APG..
Men udover det saa ville det klaede dig at vise lidt respekt for reglerne herinde og saa foelge deres FAQ.
Newz.dk kan straffe dig for at vaere grim.
Newz.dk kan ikke goere andet end at banne dig og saa melde dig til politiet ( / APG ).
Resten er saa op til politiet / APG..
Men udover det saa ville det klaede dig at vise lidt respekt for reglerne herinde og saa foelge deres FAQ.
dktekno, #5 skrev:Jeg har jo ikke gjort noget ulovligt endnu. Jeg skriver bare, at jeg har INTENTIONER om at gøre det. Man kan ikke straffe folk for deres intentioner.
Der er da heller ikke nogen som har anmeldt dig. Jeg informere dig jo bare om newz.dk regler, intet andet :)
Og som fidomuh siger, så kan newz.dk ikke gøre ret meget andet end at informere politiet.
Jeg stillede bare nogle spørgsmål intet andet. Hvad er der ulovligt i det? Hvorfor skal politiet og APG blandes ind i nogle simple spørgsmål jeg stiller?
Jeg har ikke reklameret for pirateri, jeg har ikke givet links, jeg har ikke engang selv downloaded piratkopien fra nettet, endnu.
Og som min frygt er indtil videre, så kommer jeg sansynligvis heller ikke til det.
Jeg fatter ikke hvordan jeg med mine spørgsmål bryder loven eller endda reglerne for Newz.dk
Jeg har ikke reklameret for pirateri, jeg har ikke givet links, jeg har ikke engang selv downloaded piratkopien fra nettet, endnu.
Og som min frygt er indtil videre, så kommer jeg sansynligvis heller ikke til det.
Jeg fatter ikke hvordan jeg med mine spørgsmål bryder loven eller endda reglerne for Newz.dk
#8, du bryder vel loven i samme omfang, som hvis jeg spurgte, om der var nogle der havde nogle gode steder jeg kunne skaffe cyanid, fordi jeg har overvejet at skaffe mig af vejen med min nabo.
Du beder andre hjælpe dig til at begå noget der er 1) imod newz.dk's reglsæt, og 2) en forbrydelse.
Du beder andre hjælpe dig til at begå noget der er 1) imod newz.dk's reglsæt, og 2) en forbrydelse.
Læs følgende:
"Jeg tænker på at begå et indbrud i en butik. Problemet er bare, at jeg er bange for, at jeg efterlader DNA i butikken, hvormed politiet kan spore mig. Er det sikker for mig at begå dette indbrud? Efterlader jeg mig DNA på gerningsstedet?"
------
Vil ovenstående tekst lede til, at jeg nu bliver anholdt for et butikstyveri jeg ikke har begået? Er der noget ulovligt i den tekst jeg lige har skrevet? Jeg stiller vel bare nogle spørgsmål. Spørgsmål er jo ikke ulovlige.
"Jeg tænker på at begå et indbrud i en butik. Problemet er bare, at jeg er bange for, at jeg efterlader DNA i butikken, hvormed politiet kan spore mig. Er det sikker for mig at begå dette indbrud? Efterlader jeg mig DNA på gerningsstedet?"
------
Vil ovenstående tekst lede til, at jeg nu bliver anholdt for et butikstyveri jeg ikke har begået? Er der noget ulovligt i den tekst jeg lige har skrevet? Jeg stiller vel bare nogle spørgsmål. Spørgsmål er jo ikke ulovlige.
Nej, jeg beder ikke om hjælp til at begå nogen forbrydelse.
Jeg beder blot om information om hvordan Rapidshare.com behandler kreditkort-oplysninger i tilfælde af download af copyrighted materiale.
Det er der ikke noget ulovligt i.
Hvis en person, der TÆNKER på at begå et butikstyveri efterspørger et kort over butikken og dens varer på hylderne, er det så at efterspørge noget ulovligt???
Jeg spørger ikke efter nogen piratsider. Ergo efterspørger jeg ikke noget ulovligt.
Jeg spørger ikke om hvordan man downloader piratkopier.
Ergo efterspørger jeg ikke hvordan man begår en forbrydelse.
Jeg skriver ikke, hvor man kan få et piratkopieret spil, udover at sige at rapidshare hoster det. Men de hoster jo også så meget andet. Og rapidshare giver ikke mulighed for at browse deres filarkiv, derfor kan man ikke bruge oplysningen om at rapidshare deler ulovligt materiale, til noget somhelst. Det var noget andet hvis jeg gav et link til en side med links til ulovlige filer hosted på rapidshare. Men det gør jeg ikke.
Jeg skriver ikke, at jeg har downloaded noget ulovligt.
Tværtimod skriver jeg, at jeg er BANGE for at begå noget ulovligt, fordi jeg er bange for at blive busted.
Jeg spørger ikke om hvordan man downloader piratkopier.
Ergo efterspørger jeg ikke hvordan man begår en forbrydelse.
Jeg skriver ikke, hvor man kan få et piratkopieret spil, udover at sige at rapidshare hoster det. Men de hoster jo også så meget andet. Og rapidshare giver ikke mulighed for at browse deres filarkiv, derfor kan man ikke bruge oplysningen om at rapidshare deler ulovligt materiale, til noget somhelst. Det var noget andet hvis jeg gav et link til en side med links til ulovlige filer hosted på rapidshare. Men det gør jeg ikke.
Jeg skriver ikke, at jeg har downloaded noget ulovligt.
Tværtimod skriver jeg, at jeg er BANGE for at begå noget ulovligt, fordi jeg er bange for at blive busted.
# dktekno
Prøv nu at forstå, at hverken jeg eller nogen anden fra redaktionen* har meldt dig til politiet på baggrund af indlæg #1.
Jeg gør dig bare opmærksom i mit indlæg #2, at du diskutere et emne (piratkopiering) som ikke er velset på newz.dk, hverken af brugere eller det officielle newz.dk, da emnet omhandler noget som er ulovligt i følge gældene dansk lovgivning.
Hvis du prøver at læse ovenstående, så siger du, "sort på hvidt"** at du vil downloade et spil ulovligt, da du ikke vil betale 300 kr. for det på nettet.
Du hverken tænker eller spekulere om at downloade spillet, men du vil gøre det. Slut!
God aften
MiniatureZeus
*) Jeg kan ikke garantere at andre brugere har gjort det, kun at newz.dk officielt ikke har meldt dig til politiet.
**) Ved godt at det nærmere er sort på grå-hvid :P
Prøv nu at forstå, at hverken jeg eller nogen anden fra redaktionen* har meldt dig til politiet på baggrund af indlæg #1.
Jeg gør dig bare opmærksom i mit indlæg #2, at du diskutere et emne (piratkopiering) som ikke er velset på newz.dk, hverken af brugere eller det officielle newz.dk, da emnet omhandler noget som er ulovligt i følge gældene dansk lovgivning.
dktekno, #1 skrev:Jeg vil gerne downloade et computerspil der er hosted på rapidshare.com, fordi spillet koster over 300 kr. (inkl. dansk moms) hvis jeg skal downloade spillet på lovlig vis.
Hvis du prøver at læse ovenstående, så siger du, "sort på hvidt"** at du vil downloade et spil ulovligt, da du ikke vil betale 300 kr. for det på nettet.
Du hverken tænker eller spekulere om at downloade spillet, men du vil gøre det. Slut!
God aften
MiniatureZeus
*) Jeg kan ikke garantere at andre brugere har gjort det, kun at newz.dk officielt ikke har meldt dig til politiet.
**) Ved godt at det nærmere er sort på grå-hvid :P
"Vil" skal forstås som "har lyst til".
Jeg vil gerne drikke en cola. Det er ikke ensbetydende med at jeg gør det, blot at jeg har lyst til det.
Den "korrekte" måde at formuleret spørgsmålet på ville nok være noget i retningen af:
"Er der nogen der har styr på hvordan rapidshare behandler ens kreditkort oplysninger?
Og gemmer de logs over de jeg henter??"
På den måde er du dækket fuldstændigt ind..
Og jeg tror at du læser de andre indlæg hårdere end de er..
Der er ikke (umiddelbart) nogen der har tænkt sig at melde dig.
Og hvis de gjorde ville der ikke være nogen sag.
For som du selv siger har du ikke gjort noget ulovligt..
Men APG har før læst på dette forum..
Og hvis du så bliver opdaget har de mere eller mindre end tilståelse her...
Kort sagt..
Formuler dig lidt anderledes, og prøv evt. Piratgruppen :-)
"Er der nogen der har styr på hvordan rapidshare behandler ens kreditkort oplysninger?
Og gemmer de logs over de jeg henter??"
På den måde er du dækket fuldstændigt ind..
Og jeg tror at du læser de andre indlæg hårdere end de er..
Der er ikke (umiddelbart) nogen der har tænkt sig at melde dig.
Og hvis de gjorde ville der ikke være nogen sag.
For som du selv siger har du ikke gjort noget ulovligt..
Men APG har før læst på dette forum..
Og hvis du så bliver opdaget har de mere eller mindre end tilståelse her...
Kort sagt..
Kort sagt..
For sent. Alle de trusler om anmeldelser havde nær fået mig til at pisse i bukserne, så nu tør jeg slet ikke oprette en account på rapidshare.com :(
For lige at snakke om hastigheden på RapidShare, så overgår det jo klart torrents! Det kan jo slet ikke diskuteres, når de har 140 Gigabit/s forbindelse dedikeret til brugerne.
En krig, det vil sige maks udnyttelse af din internethastighed? Så jeg vil sammenligne tiden det tager, at hente fra torrent som "en krig" sammenlignet, med hvis du hentede fra RS.
En krig, det vil sige maks udnyttelse af din internethastighed? Så jeg vil sammenligne tiden det tager, at hente fra torrent som "en krig" sammenlignet, med hvis du hentede fra RS.
Undskyld?
Saa du tror altsaa at der er 140 Gbit/s til _ALLE_ brugere?
Eller hvordan skal dit indlaeg forstaas?
Jeg henter fra RS lige nu, med ~300 Kbit/s. ... ... Jeg har hentet et linux ISO tidligere idag med >1.5 MB/sec.
Saa hvad er din pointe? Realisme, anyone?
RS har et par mirrors, torrents har saa mange "mirrors" som der er leechere, hvad tror du selv har den teoretiske stoerste bandwidth?
Undskyld?
Saa du tror altsaa at der er 140 Gbit/s til _ALLE_ brugere?
Eller hvordan skal dit indlaeg forstaas?
Jeg henter fra RS lige nu, med ~300 Kbit/s. ... ... Jeg har hentet et linux ISO tidligere idag med >1.5 MB/sec.
Saa hvad er din pointe? Realisme, anyone?
RS har et par mirrors, torrents har saa mange "mirrors" som der er leechere, hvad tror du selv har den teoretiske stoerste bandwidth?
Torrents kræver, at der er nogen der seeder. Jeg har tit oplevet ikke at kunne downloade det jeg gerne vil downloade, fordi der ikke er nogen der leecher.
Rapidshare og andre centrale downloadnings-centre er mere pålidelige. Og hurtigere. For 100 % af de gange hvor jeg har forsøgt at downloade via torrents, så har hastigheden være på 0.02 kbit/s - hvis jeg vel at mærke har været heldig at der har været nogen der seeder for netop DEN fil.
Det er altid endt med, at jeg har droppet torrents. Det er upålideligt, ustabilt, langsomt og hvis man er heldig at der er nogen der seeder, så er disse seedere ordinære brugere, med en langsom internetforbindelse hos American Online (svarende til en skrabet udgave af TDC i Danmark) eller lignende langsomme forbindelser, samtidig med at de har leechere der overstiger antallet af brugere der downloader fra f.eks. fileplanet.com
Rapidshare og andre centrale downloadnings-centre er mere pålidelige. Og hurtigere. For 100 % af de gange hvor jeg har forsøgt at downloade via torrents, så har hastigheden være på 0.02 kbit/s - hvis jeg vel at mærke har været heldig at der har været nogen der seeder for netop DEN fil.
Det er altid endt med, at jeg har droppet torrents. Det er upålideligt, ustabilt, langsomt og hvis man er heldig at der er nogen der seeder, så er disse seedere ordinære brugere, med en langsom internetforbindelse hos American Online (svarende til en skrabet udgave af TDC i Danmark) eller lignende langsomme forbindelser, samtidig med at de har leechere der overstiger antallet af brugere der downloader fra f.eks. fileplanet.com
BitTorrent svarer til, at man går ned til bageren og køber en almindelig trøffel, som skal deles med 100 personer.
Rapidshare og andre dedikerede servere/fil-hosting services svarer til en professionel bager der har bagt et overskud af kager, så der er rester tilbage efter den store fest, selv efter 1000 gæster.
Rapidshare og andre dedikerede servere/fil-hosting services svarer til en professionel bager der har bagt et overskud af kager, så der er rester tilbage efter den store fest, selv efter 1000 gæster.
RapidShare kraever at filen ligger der .....
Kan du se pointen?
Yeah, for 1 centralt DL center har nemlig mindre risiko for downtime end 100 seperate. ... ... Det kan jeg godt se ja :)
Det kommer vel 100% an paa hvad du skal hente og hvor meget.
Hvis jeg skal hente <100 MB, saa ville jeg foretraekke RS, men torrents er klart at foretraekke hvis man skal hente stoerre ting.. Specielt populaere ting..
Desuden er udbuddet paa torrents langt stoerre..
Eh? Saa lad vaere med at hente random crap som ingen seeder, eller kig dig om efter ordentlige torrents.
Jeg har pt >1000 peers connected til min torrentklient..
Og leecher med >1 MB/sec.
Ifht. RS og andre centraliserede fildelingsservices, saa er det langt mere paalideligt, teoretisk _UENDELIGT_ meget hurtigere..
Det kommer vel helt an paa hvad du leecher?
Naar jeg, fx, henter random Anime, saa er der typisk >1000 seeds..
Jeg har 2 Mbit upload, det er vel fint hvis bare 100 har det?
Udover det, saa er min avg. dl hastighed fra RS ~70 kB/sec, hvilket er vaesentligt under min avg. Torrenthastighed ;)
Min avg. upload paa torrents er >100kB/sec..
Jo flere leechere, jo mere upload. ... ...
Jo flere leechere paa FP, jo mindre upload..
The beauty of torrents :)
Det der er nederen ved torrents er at man skal finde ordentlige trackere og websites med torrents.. Men gider man bruge mere end 1 minut paa det, saa finder man langt mere og langt bedre udbud end paa FP / RS / etc :)
Torrents kræver, at der er nogen der seeder.
RapidShare kraever at filen ligger der .....
Kan du se pointen?
Rapidshare og andre centrale downloadnings-centre er mere pålidelige.
Yeah, for 1 centralt DL center har nemlig mindre risiko for downtime end 100 seperate. ... ... Det kan jeg godt se ja :)
Og hurtigere.
Det kommer vel 100% an paa hvad du skal hente og hvor meget.
Hvis jeg skal hente <100 MB, saa ville jeg foretraekke RS, men torrents er klart at foretraekke hvis man skal hente stoerre ting.. Specielt populaere ting..
Desuden er udbuddet paa torrents langt stoerre..
For 100 % af de gange hvor jeg har forsøgt at downloade via torrents, så har hastigheden være på 0.02 kbit/s - hvis jeg vel at mærke har været heldig at der har været nogen der seeder for netop DEN fil.
Eh? Saa lad vaere med at hente random crap som ingen seeder, eller kig dig om efter ordentlige torrents.
Jeg har pt >1000 peers connected til min torrentklient..
Og leecher med >1 MB/sec.
Det er upålideligt, ustabilt, langsomt
Ifht. RS og andre centraliserede fildelingsservices, saa er det langt mere paalideligt, teoretisk _UENDELIGT_ meget hurtigere..
og hvis man er heldig at der er nogen der seeder, så er disse seedere ordinære brugere
Det kommer vel helt an paa hvad du leecher?
Naar jeg, fx, henter random Anime, saa er der typisk >1000 seeds..
med en langsom internetforbindelse hos American Online (svarende til en skrabet udgave af TDC i Danmark) eller lignende langsomme forbindelser,
Jeg har 2 Mbit upload, det er vel fint hvis bare 100 har det?
Udover det, saa er min avg. dl hastighed fra RS ~70 kB/sec, hvilket er vaesentligt under min avg. Torrenthastighed ;)
Min avg. upload paa torrents er >100kB/sec..
samtidig med at de har leechere der overstiger antallet af brugere der downloader fra f.eks. fileplanet.com
Jo flere leechere, jo mere upload. ... ...
Jo flere leechere paa FP, jo mindre upload..
The beauty of torrents :)
Det der er nederen ved torrents er at man skal finde ordentlige trackere og websites med torrents.. Men gider man bruge mere end 1 minut paa det, saa finder man langt mere og langt bedre udbud end paa FP / RS / etc :)
Jep, måske her på newz.dk :P
http://newz.dk/tdc-dropper-de-binaere-nyhedsgruppe...
Mener jeg har læst at TDC har begrænsede download hastigheden til 512 kbps som en aftale med APG.
Jep, måske her på newz.dk :P
http://newz.dk/tdc-dropper-de-binaere-nyhedsgruppe...
TDC har nu, 5 år efter, valgt at bøje sig og har lukket for samtlige binære grupper på serveren, hvilket vil sige alle grupper, der er dedikerede til fildeling.
#26: MiniatureZeus >
Måske på deres egne nyhedsgrupper. Jeg bruger og betaler hos Giganews.com. De har alt materiale og jeg kan hente med fuld forbindelse fra deres servere.
Måske på deres egne nyhedsgrupper. Jeg bruger og betaler hos Giganews.com. De har alt materiale og jeg kan hente med fuld forbindelse fra deres servere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund