mboost-dp1

DSB rejsegaranti, hvorfor så lidt tilbage?

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
5. jul. 2007 19:33
Hvordan kan det være at de maks. udbetaler 10 %

Jeg har et pendlerkort til 800 i måneden og ja, det betyder at jeg maks. kan få små sølle 80 kroner i kompensation for at jeg oftest ikke kommer frem til tiden.

De spildte arbejdstimer jeg går glip af kompenseres altså med små sølle 80 kr. Det vil sige sig at samlet set må jeg ikke komme mere for sent på arbejde end lidt under 1 ½ time.

For at undgå at komme for sent, er jeg derfor nødt til at rejse en time før end normalt. Det giver i denne her måned 23 timer jeg spiler på ingenting.

23 timer= 80 små kroner.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
5. jul. 2007 20:16
Jeg får da firs procent tilbage når mit tog er forsinket i en time eller mere, eller en ny rejsebillet.
Og jeg bruger almindelige Wildcard pladsbilletter uden nummer, fra Køge via Roskilde til Holbæk og så retur.
Gravatar #3 - buch
5. jul. 2007 21:33
Pendler får kun 10 %
Gravatar #4 - Norrah
5. jul. 2007 22:47
23timer for 80kr. Kan love dig for der findes nogle små kinesere der ville brække din nakke for den timeløn! Du ved slet ikke hvor godt du har det!

Anyway, jeg ville cykle hvis jeg var dig! Hvis du alligevel står en timer tidligere op, så kan du lige så godt bruge den tid på en cykle.. it will do you good in the "end"*, and your wallet too!

*skal nok læses lidt som "the Julekalender"
Gravatar #5 - tgr
6. jul. 2007 06:58
Jamen det er det jeg siger - DSB Pendler rejsetidsgaranti er det rene fup. Os der pendler i lang tid hver dag bliver taget bagfra af DSB og trafikministerens lortegaranti og jeg bliver så vred når jeg tænker på det.

Jeg betaler 2550 kr. hver måned for at komme frem og tilbage fra arbejde og har gjort det siden januar - der hvor DSB PRTG startede. Jeg har endnu ikke fået EN KRONE tilbage selvom der er daglige forsinkelser i myldretiden på helt op til 2 timer.

Den ene dag var jeg sågar hjemme 20.30 hvor jeg plejer at være hjemme klokken 18 fordi en eller anden klaphat havde kastet sig ud foran toget i Hvidovre. Vi kommer så ikke længere end til Valby hvor vi får at vide at vores tog bliver aflyst. Vi får at vide at det eneste vi kunne gøre var at tage S-tog til Høje Taastrup - HVAD FANDEN HJÆLPER DET?

Hele deres tognet på sydsjælland er hermed lammet og nu er der mindst en time forsinkelse på alle tog. Det tog som går efter det jeg plejer at tage fra Hovedbanegården, kom endelig frem til Høje Taastrup hvor der står 500-700 mennesker og venter på det næste tog. Så sender de kraftedme et bumletog hvor der kun var plads til halvdelen og troede at den prut var slået alle os der stod tilbage var bare forladt på stationen og måtte vente endnu en time....

Hele juni måned var generelt til grin, flere gange om ugen var jeg omkring en time forsinket, men det regner DSB vel ikke for gældende forsinkelser og mens de manipulerer lidt med tallene og procentsatsen kommer de vel også frem til at Pendlere på ruten Nykøbing-København ikke får 1 kr. tilbage i kompensation.

De burde kraftedme hænge dem selv, jeg er så træt af det cirkus de har gang i.

[/rant]
Gravatar #6 - tgr
6. jul. 2007 07:16
Ahh, jeg blev slet ikke færdig.... Lad mig lige nævne hele deres administration/kundeservice, som er fuldstændig til grin.

For det første er dem der sidder med PRTG kun til at komme i kontakt med via e-mail, som de aldrig besvarer. Ringer men ind til DSB får man at vide at man ikke kan tale med nogen om PRTG men at man kan maile til det sorte hul [email protected]

Så kommer det til selve procenterne de giver penge tilbage ud fra og hvordan de udregner det.

Hvor er den officielle oversigt over forsinkelser? Kunderne har ingen mulighed for at tjekke om DSB's udregning og registrering af forsinkede tog er korrekte. Ingen tjekker op på det, det er bare et sort hul. Og såååå til sidst - når de sætter de procenter på deres side er der heller ingen der har mulighed for at se hvor de er kommet frem til det henne...... Min strækning skal overholde 89% hvilket er ufatteligt lavt taget de andre strækninger i betragtningt. Så i maj måned mener de at de overholdte deres rejseplan med 89.3% og derfor gav det ingen penge til pendlerne..................

FUCK JER DSB - Privatisér lortet og ryk de pampere ud af koncernen og hæng trafikministeren!
Gravatar #7 - m_abs
6. jul. 2007 09:46
@tgr
Tror du helt seriøst at det vil hjælpe på forsinkelserne at privatisere DSB? Tror du vil forny det misvedligeholdte (som i øvrigt ikke er DSBs ansvar) skinne-net ud af det blå?

Jeg pendler fra Odense til København dagligt, og langt de fleste forsinkelser kommer af, at skinne-nettet er nedslidt og der i mange år ikke er givet penge til at vedligeholde det.
Når det er skinne-nettet og signalerne, det er galt med er det IKKE DSB man skal være sur på, det er banedanmark og de politikere som ikke har givet de nødvendige penge til vedligeholdelse.

DSB kan altså hellere ikke gøre for at en eller anden, mener han skal ende sit liv ved at springe ud foran et tog, et psykisk skade for lokoføreren som ikke har en chance for at stoppe og gene for alle de pasagere som må lide fordi han gjorde.
Jeg har prøvet det to gange, en gang da en sprang ud foran toget i Hedehusene hvor politiet stoppede al tog trafikken i 3 timer mens de samlede beviser og ryddede op, og en gang da en sprang ud foran toget på Valby station, hvor vi blev en lille time forsinket fordi vi var heldige at kunne køre uden om på gamle spor.

Jeg kan udmærket genkende frustrationen med forsinkede tog, så frustreret at jeg nu som en kørende joke tager billeder af alle de steder vi stopper mellem Høje Tåstrup og Odense, hvor vi ikke skulle stoppe med lyntoget (siger de i højttalerne). Og jeg er virkelig træt af det pjat, når vi kommer til København H og ikke kan komme ind, fordi det åbenbart endnu engang kom lidt som en overraskelse, at der nu engang kommer et lyntog fra Fyn og Jylland med ankomst 8.48.

Personligt er jeg komplet ligeglad med pengene fra pendlergarantien, som jeg er tilmeldt, jeg er langt mere interesseret i at komme til tiden.
Gravatar #8 - KaW
6. jul. 2007 11:07
Jeg er ikke så meget mærket af direkte forsinkelser. Jeg pendler dagligt mellem enten:
Græsted og Hillerød
Frederiksværk og Hillerød

Hvilket vil sige at det kan klares med lokalbanerne, dog bruger lokalbanerne sammme billetsystem som DSB, og det er godt nok den værste omgang snyd jeg har været ude for. Magen til ikke-dynamisk system skal man lede længe efter.
Jeg betaler månedligt ca. 1250 kr for min Alle-Zoners billet.
- Jeg kan ikke få SU-kort (på trods af at jeg er på SU) da SU kun er for folk på videregående uddannelser.
- Jeg kan ikke få støtte til de 6 zoner som jeg er berittiget til og selv betale forskellen op til "Alle Zoner".

Hvori ligger forskellen? Hvis kommunen vil støtte mig med de 6 zoner der er mellem min bopæl og min skole, hvorfor i alverden kan jeg så ikke selv betale fuld pris for resten af zonerne?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login